El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El govern espanyol denúncia que Sánchez i Robles també han estat espiats amb Pegasus
  • CA

El ministre de la Presidència, Félix Bolaños, ha denunciat aquest dilluns que els telèfons mòbils del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i de la ministra de Defensa, Margarita Robles, han estat infectats amb el programa Pegasus. Segons ha revel·lat Bolaños, les intrusions s’han detectat en el curs d’una revisió del Centre Criptològic Nacional (CCN) dels mòbils del govern espanyol. El ministre ha explicat que Sánchez va ser espiat en dues ocasions el maig del 2021 i Robles en una al juny del mateix. “No hi ha proves que hi hagi hagut intrusions posteriors”.

El govern espanyol està convençut que es tracta d’una intrusió “externa” a l’estat i ha avançat que ja ha posat el cas en coneixement de la justícia, ja que es tracta d’intervencions “fora de la llei”. Bolaños ha defensat que a l’estat espanyol sempre s’espia amb autorització judicial i, per tant, les infeccions dels mòbils de Sánchez i Robles han de ser necessàriament “d’àmbits al·liens a les institucions estatals”.

El president espanyol, Pedro Sánchez, al Congrés dels Diputats / ACN

El presumpte espionatge dels mòbils de Sánchez i Robles, que es van produir just quan el govern espanyol ultimava els indults dels presos polítics, suposen un gir de guió inesperat del cas Pegasus, que fins ara s’havia limitat a l’espionatge de més 200 persones vinculades amb l’independentisme. El govern espanyol ha ofert als diputats i senadors, així com a les autonomies, una revisió dels seus mòbils per buscar rastres de programes espia.

En la primera infecció el programa espia va poder descarregar 2,6 GB d’informació del mòbil de Sánchez, mentre que en la segona es van filtrar 130 MB més. Malgrat tot, fonts del govern espanyol descarten que l’espionatge al mòbil del president espanyol suposi una bretxa de la seguretat nacional perquè Sánchez evita tenir informació confidencial al seu telèfon.

El canvi de discurs del govern espanyol sobre el cas Pegasus

A mesura que s’han destapat més detalls sobre el cas Pegasus, el govern espanyol s’ha vist obligat a modificar el seu discurs sobre l’espionatge massiu a l’independentisme. La portaveu de l’executiu de Pedro Sánchez, Isabel Rodríguez, va assegurar el mateix dia que es va revelar l’escàndol que l’estat espanyol “no espia fora de la llei la dissidència política. Amb el pas dels dies, i veient la gravetat dels fets derivats de la investigació de dos anys de Citizen Lab, el govern espanyol ha passat de negar cap mena d’espionatge a defensar el paper del CNI i fins i tot ha reconegut que els serveis secrets disposen del programa Pegasus.

El ministre de Presidència, Félix Bolaños, ha estat l’encarregat de liderar els contactes de la Moncloa amb la Generalitat, que ha congelat les relacions amb el govern espanyol fins que no obri una investigació a fons del cas Pegasus i depuri responsabilitats. Fa uns dies Bolaños es va reunir amb la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, per intentar rebaixar la tensió i posteriorment va anunciar un “control intern” al CNI, una investigació del Defensor del Poble i la reactivació de la comissió de secrets oficials per intentar apaivagar l’enuig del Govern per les escoltes a líders i activistes independentistes.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat en diverses ocasions que les mesures proposades pel govern espanyol són “insuficients” perquè cap d’elles permetrà treure a la llum les possibles irregularitats comeses pels serveis secrets durant els últims anys. Davant la falta de resposta de Pedro Sánchez i el seu govern, els partits independentistes han centrat les seves crítiques en la ministra de Defensa, Margarita Robles, a qui consideren responsable per acció o omissió de l’espionatge, ja que el CNI depèn del seu departament.

Robles encén l’independentisme pel cas Pegasus 

La ministra de Defensa va comparèixer la setmana passada al Congrés dels Diputats per donar explicacions sobre el Catalangate. Davant la insistència dels grups, Robles finalment va esclatar i va acabar justificant l’espionatge a l’independentisme. “Què ha de fer un Estat, què ha de fer un govern, quan algú vulnera la Constitució, declara la independència, talla les vies públiques, realitza desordres públics i té relacions polítiques amb un país que està envaint Ucraïna? D’això no en diuen res”.

La resposta de Robles va enfurismar encara més l’independentisme, que ja demana obertament el cap de la ministra. Però els independentistes catalans no són els únics que consideren insuficients les explicacions del govern espanyol. El portaveu del PNB al Congrés, Aitor Esteban, va mantenir un dur intercanvi amb Robles i va exigir al PSOE que obri una comissió d’investigació a la cambra baixa i desclassifiqui els documents del CNI relacionats amb el cas Pegasus perquè el Congrés els pugui analitzar amb detall. Per la seva banda, Podemos també reclama una comissió d’investigació, tot i que l’actitud del partit està dividida entre els ministres que formen part del govern espanyol –que donen per bones les mesures impulsades pel PSOE– i els diputats al Congrés, que volen més investigacions.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a maig 02, 2022 | 09:53
    Ricard maig 02, 2022 | 09:53
    Ara se n'assabenten? Quina comèdia! Volen enredar-ho tot per treure's les puces de sobre. Que criminals. Que covards.
  2. Icona del comentari de: Raül a maig 02, 2022 | 09:57
    Raül maig 02, 2022 | 09:57
    No si acabarà siguen culpa dels russos de Puigdemont segons la premsa nyola.
    • Icona del comentari de: MHP a maig 02, 2022 | 12:31
      MHP maig 02, 2022 | 12:31
      L'has clavat, nano. Molt encertat!
  3. Icona del comentari de: JordiP a maig 02, 2022 | 10:01
    JordiP maig 02, 2022 | 10:01
    Fa olor a jugarreta informàtica per a fabricar una coartada. Jo puc imprimir un document a la data que vull, canviant la data local del ordinador al enxegar-lo. Caldria investigar quines possibilitats té Pegassus en quant a data, màquina d'origen, etc. Com és que fins ara, que ha esclatat l'afer Pegassus, no s'han adonat d'aquestes preteses inrusions? És així com el CNI protegeix les comunicacions dels "capos" de l'Estat? Xapusserus. Ara, que igual van aprofitar les proves per a fer petites intrussions en terminals estratègics per a cobrir-se cara al futur. Avui dia, la informació procedent d'un sistema d'aquests no em mereix confiança total.
    • Icona del comentari de: Maria a maig 02, 2022 | 10:11
      Maria maig 02, 2022 | 10:11
      OlorP Pudeix, i amb flaira de su majestat FVI.
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 11:33
        Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 11:33
        Todo os huele mal si viene del resto de España y de los Catalanes -Mayoría- No secesionistas; pero el "Espiar a niños en los patios del Colegio", N0; y el que los Mossos espíen a la oposición, a empresas, a ciudadanos que no son separatas o a la sociedad para "ficharla y controlarla, tampoco... curioso... A ver si va a ser porque el Fachorrerio de patrias inventadas, totalitarios, sectarios y autoritarios nLaZis son el Reichstag del siglo XXI ... A ver si creéis que los del Reichstags de los años 30 del siglo pasado en Alemania creían que ellos N0 tenían razón! ... pues, claro que creían -estaban absolutamente convencidos- de que tenían razón, y de que ellos poseían la única y absoluta verdad; como los del Fachorrerio Ultra-Nacionalista Ultra-Derechista de patrias inventadas hoy día en Cat... salvando la diferencia temporal, las mismas mentes cerriles e ignaras, el mismo totalitarismo, extremismo, intransigencia, cerrazón, autoritarismo, falta de ética, represión, propaganda Goebbeliana, actitudes violentas, mantras identitarios, búsqueda de un enemigo común interno y externo (judíos, o españoles, que para mas INRI surrealista, es lo que son ellos también), supremacismo, sectarismo, racismo, xenofobia, nepotismo, corrupción y abuso económico de las administraciones, clientelismo, mal uso, abuso y desprecio por la Democracia y el Estado de Derecho, imposición de sus ideas por la fuerza y la propaganda masiva y la mentira usando los Medios de las Administraciones y grupos de presión violentos en las calles, la presión política, social, grupal, las amenazas, la violencia verbal y física en la calle, en las instituciones, en los Medios y en la política; y un largo etc. ... Todavía N0 ha llegado al nivel que llego en Alemania, pero ganas a algunos no les faltan. Y, SÍ, ya se que en el resto de España también hay mucho de esos males, pero los separatas llevan la delantera... El Nacional Catalanismo separata supremata es "el Reichstag" hoy día en CAT; y uno de los Cánceres de la Europa del siglo XXI... con la gran diferencia de que unos son una Región de 7'5 millones y otros estaban en el país mas poblado o casi, mas rico y avanzado tecnológicamente en la Europa de la época que se desmadró en una paranoia supremacista y de terror (por eso los Anglos: UK, USA... N0 querían que les quitasen el puesto de 1à Potencia y dirigieran el Orden Mundial) y otros son una región de decadencia de 'Wannabes' suprematas, que ni remotamente puede soñar con ser 1à Potencia ni dirigir el Orden Mundial; ni siquiera el Orden Español ya, dentro del país; y que por sus errores tiene cada vez menos peso intrínseco... Apa, Bon dia!
        • Icona del comentari de: Si noi, a maig 02, 2022 | 11:50
          Si noi, maig 02, 2022 | 11:50
          gairebé tot pudeix si ve de la monarquia bananera de ejpaÑistán, sobretot si ve d'hidalgos mesetarios com tu...
        • Icona del comentari de: Pera Llimonera de Lleida. a maig 02, 2022 | 11:58
          Pera Llimonera de Lleida. maig 02, 2022 | 11:58
          Au vinga, Citronell, geminat la l final, no enganyes ningú.
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 12:27
          Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 12:27
          N0 és comentario mí0 de Pere Llimonera i Citronell el "Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 11:33". Este Pere Llimonera i Citronell no soy yo Pere Llimonera i Citronell, de semanas y semanas.
        • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a maig 02, 2022 | 13:00
          Luisnomeacuerdo maig 02, 2022 | 13:00
          Por favor camarada y colega Limonero no me hagas más esto, levo des de las 11:33 intenatando leer tu interesante y comentado comentario, pero cuando leo dos palabras seguidas nomeacuerdo de lo que leí. ?Me puede hacer un resumen escueto y entendible como los informes o atestados de tacito a la sazón?
          • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 15:59
            Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 15:59
            SÍ, TRoLLete, claro que sí... Ya se que eres el TROLL separata supremata que USuRPa mi nombre y el de otros para comentar sandeces y copia mis comentarios y los modifica con Ch0rradas; y que N0 eres "Luisnome.... ", también eres el Troll que imposta mi nombre en el comentario de Arriba, que dice que el comentario donde se habla de la ReichStags N0 es Mio, pero SÍ que es Mio... Siento que La VeRDaD os duela tanto a los indePendencieros suprematas, pero " Algú ho havia de dir! "... Bueno, ahí va el resumen escueto, TRoLLete/s : los TroLLetes me la vas a 'bufar' a 2 manos y 4 tiempos... 'Sin acritud, eh! ... Apa, Adeu, TR0LL...
            2
            Icona de dislike al comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 15:59 1
        • Icona del comentari de: ferreret a maig 02, 2022 | 13:42
          ferreret maig 02, 2022 | 13:42
          El fachorrerio Ultra-Nacionalista Ultra-Derechista del Pera Limonera es deu pensar que no té límits, com lo que diu el Bou del seu cotxe que fa pudor de socarrim. En fi, que se'ls hi veu la dessota abans d'obrir la boca
        • Icona del comentari de: Anònim a maig 02, 2022 | 15:39
          Anònim maig 02, 2022 | 15:39
          Tu no ets català ni ho seràs mai. Ets un colono xarnego a tot estirar.
        • Icona del comentari de: Gr a maig 02, 2022 | 17:07
          Gr maig 02, 2022 | 17:07
          Paso de llegir això… però puta espanya
    • Icona del comentari de: Gonzalo a maig 02, 2022 | 20:47
      Gonzalo maig 02, 2022 | 20:47
      Jorgep y el engaño del ordenador. El guión que emocionó a Steven Spielberg.
  4. Icona del comentari de: Ramonet a maig 02, 2022 | 10:07
    Ramonet maig 02, 2022 | 10:07
    Caram, que oportú. Què diuen, que han denunciat totes les escoltes, o només les quines, sospitosament, afecten a ells?
    • Icona del comentari de: Ai ! Ramonet a maig 02, 2022 | 10:44
      Ai ! Ramonet maig 02, 2022 | 10:44
      No es tracta "d'escoltes" com quan "punxaven" els telèfons al segle XX i que les enregistraven en cassettes. L'espionatge amb les "aplicacions" Pegasus, Candiru i altres és quelcom molt més sofisticat i doncs, molt més greu, fins al punt que es poden fer passar, crear, esborrar o introduir missatges, arxius, comunicacions... i fer-les passar com a pròpies (sense deixar-ne rastres), dins dels aparells smartphones, PC, computadors... intervinguts i espiats.
      • Icona del comentari de: Ramonet a maig 02, 2022 | 12:55
        Ramonet maig 02, 2022 | 12:55
        Casum l'olla! Quan dic escoltes, ja ens entenem, no cal desplegar tot un reguitzell del que implica el concepte actual d'"escoltes".
        • Icona del comentari de: Pega... a maig 02, 2022 | 16:42
          Pega... maig 02, 2022 | 16:42
          Ara t'escolto, m'escoltes ?
        • Icona del comentari de: Anna a maig 02, 2022 | 17:47
          Anna maig 02, 2022 | 17:47
          Tal com ja et diuen, cal saber que amb programaris com Candiru, hom es capaç d'entrar a smartphones o altres aparells i enviar-hi (o eliminar) mails o missatges com si ho fes el propi usuari fins i tot poden introduir (o eliminar) fotografies o arxius com ho hagués fet el propietari o l'usuari. Aleshores dir-ne d'això "escoltes", com a mínim és obsolet i no descriu la realitat o el "reguitzell" de noves tècniques. Ramonet, cal posar-se al dia, si més no en la descripció del que contes, i parlar i escriure clar, altrament no t'entendran o es confondran per exemple els que ja no solen fer servir telèfons fixos. Cal posar al dia el vocabulari.
  5. Icona del comentari de: El jefe de todos los ejércitos de España. a maig 02, 2022 | 10:10
    El jefe de todos los ejércitos de España. maig 02, 2022 | 10:10
    Quines penques, quins folijones! Ara juguen al ...y yo más! Canvi de sentit, canvi de direcció, canvi d'estratègia...Nosaltres som més víctimes que vosaltres, encara. Com quan un psicòpata dissimula que ho és, El Rufián ya podrá tornar a votar tranquil en nom d'ERC per a mantenir, per a sostenir aquest infecte i infame gobierno de España. Per cert, tot s'orienta cap a la direcció de la Zarzuela, també?
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 11:42
      Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 11:42
      SÍ, 'homeee', mete al Ejercito, al Rey, al Papa y a la CIA... Estáis en los mundos de Yupi, la verdad... No se explica que os quejéis tanto de algo que supuestamente ha ocurrido, pero que de ser así, es lo mismo que hicieron los Partidos secesionistas y los Mossos con otros Partidos que N0 lo son, y con la población y con los chicos en los patios de las Escuelas en Catalunya... Aquí hay un vergonzosa doble moral, o falta de conocimiento y de criterio terribles; o sino, mucha "mala LLet"... Vuestro problema principal es de complejos y autoestima, sublimados con xenofobia y supremacismo... Vosotros sois una Minoría social y política supremata dentro de una Región española; una Minoría vociferante, quejica, estentórea, victimista, perdonavidas, supremacista que estuvo a la cabeza tecnológica de España durante 2 siglos y hoy ve que ya no es así (por su propia culpa y soberbia); y ni remotamente podéis soñar con ser 1à Potencia ni dirigir el Orden Mundial; ni siquiera ya el Orden Español dentro del país, y por eso -entre otras cosas- parte de las elites suprematas se enfurruñan y deciden dar la espalda al resto. Provincianos con ínfulas imperialistas, gente que se ha venido demasiado arriba, porque una vez hicieron las cosas mejor que en el resto del país.... Un Mini-"Reichstag" del siglo pasado de pacotilla, pero N0 dudéis de que si seguís atacando a la Democracia y el Estado de Derecho, tendréis el mismo fin que ellos...
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 12:52
        Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 12:52
        Este "Pere Llimonera i Citronell mayo 02, 2022 | 11:42" N0 es un Comentario mio... de Pere Llimonera i Citronell es de Tr0L separrata supremata de Patrias Inventadas, comentando sandeces de Bandera y USURPANDO mi Pere Llimonera i Citronell , como lleva Pere Llimonera i Citronell semanas y semanas y semanas haciendo...
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 02, 2022 | 12:54
        Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 12:54
        N0 fué comentario mí0 alguno de Pere Llimonera i Citronell el "Pere Llimonera i Citronell maig 02, 2022 | 12:52". Este comentari0 de Pere Llimonera i Citronell no soy yo Pere Llimonera i Citronell de supremacia y ínfulas de semanas y semanas de Pere Llimonera i Citronell que no es Pere Llimonera i Citronel
      • Icona del comentari de: Noensaturaran a maig 02, 2022 | 14:15
        Noensaturaran maig 02, 2022 | 14:15
        Estat de dret? per favor. Si encara tenim les Lleis franquistes. Constitució? Quina constitució? La constitució postfranquista que es imposible de modificar.Tan sol es pot modificar en molt concrets articles que ja tots coneixem...
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a maig 03, 2022 | 00:51
          Pere Llimonera i Citronell maig 03, 2022 | 00:51
          SÍ claro, eso porque lo dices tú... venga déjate/dejaos de sandeces y bajad al mundo real... Nadie en toda España, en toda la UE, en toda Europa o en todo el Mundo, excepto 4 abducidos adoctrinados en CAT, piensa que en Espanya tenga Leyes ni Constitución Franquistas, ni que sea imposible de modificar, ni que No sea un país Democrático (con sus defectos, como todos) de primer orden... Todas esas ch0rradas paranoides solo están en las cabezas enajenadas de algunos radicales minoritarios de los que todo el mundo pasa olímpicamente; y pasará cada vez mas... Es lo que tiene estar dentro de una Burbuja de Abducidos... Deberíais ya tenerlo muy claro, solo viendo que en la UE no os hacen ni pv..0 caso... Al loro... Apa, Adeu!
      • Icona del comentari de: Ferran a maig 02, 2022 | 17:10
        Ferran maig 02, 2022 | 17:10
        Així es diu Pere! I que callin boques! Enhorabona pels teus comentaris. Estic totalment d’acord amb tu quan fas una critica tan clara de la policia, la monarquia, el rei, la justicia, les institucions espanyoles plagades de franquistes, i el feixisme latent de l’estat espanyol. Amb tu sempre!
  6. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a maig 02, 2022 | 10:10
    L'OBSERVADOR ASTORAT maig 02, 2022 | 10:10
    ÉS METAFÍSICAMENT IMPOSSIBLE QUE L'ESTAT-CLAVEGUERA Ñ (BORBÒNIC-FRANQUISTA 2.0), HEREU I CONTINUADOR D'UN ESTAT GENOCIDA-FEIXISTA, PUGUI INVESTIGAR I/O JUTJAR LES SEVES INSTITUCIONS-CLAVEGUERA. ES UN CAS PALMARI DE LA PLENA I TOTAL COINCIDÈNCIA DE "JUTGE I PART".
  7. Icona del comentari de: Ja s'ho trobaran. a maig 02, 2022 | 10:15
    Ja s'ho trobaran. maig 02, 2022 | 10:15
    Serà capaç ERC de seguir donant suport al gobierno de España i de continuar asseguts simulant el diàleg i simulant la negociació davant del món civilitzat, davant dels catalans? A qui creuen que enganyen els Psoe i ERC-ñ?
    • Icona del comentari de: Si noi, a maig 02, 2022 | 11:54
      Si noi, maig 02, 2022 | 11:54
      Serà capaç Corruptgència de seguir donant suport al PSO€cat a la Diputació de Barcelona? Recordes que va guanyar ERC i els corruptes prUcessistes van preferir regar la DIBA a la també investigada per corrupció Nuria Marín? Les menjadores com el Port de BCN són mol llamineres, oi?
      • Icona del comentari de: NO, NOI! a maig 02, 2022 | 13:04
        NO, NOI! maig 02, 2022 | 13:04
        Si ERC no els recolza, el gobierno español cau. I això ho saps. Què potser el corruptògent ets tu que defenses a tort i a dret l' ERC indefensable, pel venuts qe s'han tornat?
        • Icona del comentari de: Pobre becari corruptgent, pobret no dona el nivell ni per becari... a maig 02, 2022 | 14:09
          Pobre becari corruptgent, pobret no dona el nivell ni per becari... maig 02, 2022 | 14:09
          Qui va donar suport abans? Els corruptes al PSO€ per continuar a la menjadora del Port de BCN des de 1980? O ERC a Sánchez per refer el merder que han deixat els corruptes prUcessistes durant 10 anys?
        • Icona del comentari de: Anònim a maig 02, 2022 | 15:45
          Anònim maig 02, 2022 | 15:45
          Diba i altres diputacions, més de 15 consells comarcals i més de 35 ajuntaments, on heu destrossat la democràcia els heu fet el que millor sabeu fer, sociovergència corruptgent de tota la vida. Ai que la culpa de la mort d'en Kennedy també es de esquerra...... Menys comèdia i més assumir el que porteu anys fent, i consti q en els últims anys les ordres venen directes des de l'estranger i són ben clares, tots contra erc
  8. Icona del comentari de: Ehem ! a maig 02, 2022 | 10:22
    Ehem ! maig 02, 2022 | 10:22
    No soc mal pensat... però, quina coincidència que precisament les dues persones que haurien de dimitir, ara diguin que també han estat espiades... i que ho ha verificat el "CNI". És tracta d'allò "justificatiu" que durant aquestes dues setmanes ja hem sentit dir des de sectors botiflers nostrats "tothom" espia ?(?!). Ara, si més no, més que mai cal esclarir-ho tot, per la qual cosa cal que organismes internacionals i altres estats europeus i democràtics hi intervinguin.
  9. Icona del comentari de: Independència a maig 02, 2022 | 10:25
    Independència maig 02, 2022 | 10:25
    Davant de tanta incertesa espanyola, contradiccions, embolics de clavegueram d'estat espanyol, paradoxes estranyes, coincidències... ara més que mai ens cal tenir un estat propi en forma de república.
  10. Icona del comentari de: Poders a maig 02, 2022 | 10:28
    Poders maig 02, 2022 | 10:28
    Difícil de creure. Però si fos veritat demostraria que ha espiat un poder superior que seria el cap d'estat. Per això Robles va tan segura. Ella compleix ordres del poder de dalt que té impunitat i arbitrarietat de decisió.
  11. Icona del comentari de: Fart de Caspanya a maig 02, 2022 | 10:32
    Fart de Caspanya maig 02, 2022 | 10:32
    Quina colla de mentiders. El mateix passa quan els abusadors i violadors maltracten i violen a les victimes dient que la culpa es d'elles. Mentides i mentides. Caspanya i mentides sempre unides
  12. Icona del comentari de: Que sí, que sí a maig 02, 2022 | 10:32
    Que sí, que sí maig 02, 2022 | 10:32
    Autoespiar-se per autoexonerar-se.
  13. Icona del comentari de: Independence Process a maig 02, 2022 | 10:36
    Independence Process maig 02, 2022 | 10:36
    Com a mínim podrien dir que altres ministres espanyols també han estat "espiats", però que ho diguin precisament de la ministra espanyola que justificà altres espionatges i ignora què és The New Yorker Magazine, i del Premier espanyol que no havia dit res sobre altres espionatges, fa arronsar el nas i tenir molta cura, cautela i prudència. Ara, sí, definitivament solament podem confiar amb les recerques, investigació i la justícia imparcial d'altres estats europeus democràtics i de la resta del món, per aclarir del tot el gran merder.
  14. Icona del comentari de: fat boy a maig 02, 2022 | 10:36
    fat boy maig 02, 2022 | 10:36
    Carai noi, aixo es la pera. I a la Colau no l'han espiada?. Perque abans, quan li passava una putada a algu, sempre sortia dient que ja sabia el que era, que a ella li havia passat abans. Es veu que esta perdent reflexos.
    • Icona del comentari de: A Fat Boy a maig 02, 2022 | 10:53
      A Fat Boy maig 02, 2022 | 10:53
      Sí, està perdent reflexos espanyols, és evident que cada dia costa més defensar que la capital és "Madrid" i defensar l'estat espanyol tal com és -i ha estat sempre- des del botiflerisme i el col·laboracionisme amb Espanya.
  15. Icona del comentari de: Felipe VI el preparao! a maig 02, 2022 | 10:52
    Felipe VI el preparao! maig 02, 2022 | 10:52
    Al costat del seu fill, l'emèrit sembla un pipiolo.
  16. Icona del comentari de: Memtiders a maig 02, 2022 | 11:03
    Memtiders maig 02, 2022 | 11:03
    No m'ho crec. S'han reunit I s'han trencay la closca pensant com sortir de l'embolic I s'han inventat ,amb la col.loboració del CNI, aquesta enganyifa. Espiats catalans demaneu confirmació al Canadà. Sobretot NO US DEIXEU ENGANYAR. ES MENTIDA.
  17. Icona del comentari de: Ja es veurà! a maig 02, 2022 | 11:07
    Ja es veurà! maig 02, 2022 | 11:07
    Tot i això, també podria ser un moviment borbónic per a fer caure el gobierno i coronar els amics de vox-pp-pnv.
  18. Icona del comentari de: Hi ha tella per a molta estona a maig 02, 2022 | 11:10
    Hi ha tella per a molta estona maig 02, 2022 | 11:10
    És clar la Moncloa ho descobrí en un control rutinari del 2021 (?!) i ho fa públic ara. O en un control rutinari d'ara han descobert la intrusió de fa un any ? Cada quan de temps fan aquesta mena de controls rutinaris a la Moncloa ? Quina coincidència, son les dues primeres persones que havien de dimitir per la seva relació directa amb el CNI. Embolica que fa fort.
  19. Icona del comentari de: OPS! a maig 02, 2022 | 11:20
    OPS! maig 02, 2022 | 11:20
    Com diu una política catalana: "No es pot negociar amb qui fa veure que no controla els poders de l'Estat". Més clar, l'aigua de Viladrau, ERC!
    • Icona del comentari de: Si noi, a maig 02, 2022 | 12:01
      Si noi, maig 02, 2022 | 12:01
      per això els corruptgents heu regalat la DIBA a la també investigada per corrupció havent guanyat ERC? Més ruc i no neixes, ets corruptgent, oi?
      • Icona del comentari de: Galdós! a maig 02, 2022 | 13:07
        Galdós! maig 02, 2022 | 13:07
        Has enmalaltit potser, que no pares de veure corruptògens a qualsevo català que transgredeix el teu pensament?
        • Icona del comentari de: Si noi, a maig 02, 2022 | 14:13
          Si noi, maig 02, 2022 | 14:13
          el ramat corruptgent sou molts i díscols. Cada un aneu per lliure, cal posar-vos en ordre per la falta de capacitats intelectuals que demostreu en els comentaris.
        • Icona del comentari de: Lluït a maig 02, 2022 | 16:46
          Lluït maig 02, 2022 | 16:46
          No ha emmalaltit, és un xovinista desesperat que escriu comentaris de falsa bandera per a intentar crear mala maror.
        • Icona del comentari de: No pas... a maig 02, 2022 | 16:52
          No pas... maig 02, 2022 | 16:52
          Només son corruptgents el caleidoscopi que haquedat després que's destapés els afairs de corrupció del partit de La Famiglia. T'avrrgonyeix que't diguin corruptgent? Doncs ja ho saps, no elsvotis, hi han altres opcions més honestes i més indepes...
  20. Icona del comentari de: x a maig 02, 2022 | 11:22
    x maig 02, 2022 | 11:22
    És senzill: si ara si engegen una Comissió d'investigació voldrà dir que podria ser cert que també els han espiat. Si no l'engegen vol dir que tot és teatre per intentar anar rebaixant el Catalangate.
    • Icona del comentari de: No crec. a maig 02, 2022 | 12:06
      No crec. maig 02, 2022 | 12:06
      Les comissions d'investigació sembre s'han fet per deixar morir un tema i no molestar-se en esbrinar res. A tots es àmbits!
  21. Icona del comentari de: federalista a maig 02, 2022 | 11:24
    federalista maig 02, 2022 | 11:24
    jajaja com cou tarats hiperventilats , puix si, es veu que son clavegueres de l'estat de extrema dreta, que lo mateix que als indepres nazis de extrema dreta de junts, torra, maleteromen, alies pastisser fugir, geganta borras, els interessa amb dues com pitjor, vaja tot millor, guerra i caos els nazis es retroalimenten, gracies a deu no es sortiran amb la seva , ja que ni junts ni la extrema dreta espanyola pintan res, ni tenen cap tipus de majoria gracies a deu.aixi que hiperventilats dues pedres estelades es clar, i a cascar-la, a algu vell bosc d'osona, PD porteu per xuclars els dues ous incorruptes i una mamelleta tambe incorrupta del wellos, us donara forca jajajajajajaja.
    • Icona del comentari de: Al follet selffederal que solament es pot federar amb ell a maig 02, 2022 | 12:23
      Al follet selffederal que solament es pot federar amb ell maig 02, 2022 | 12:23
      Que un xovinista espanyol reaccioni així davant de fets tant greus del Premier espanyol i la ministra de defensa i del CNI d'Espanya espiats, tant si son veritat com una aixecada de camisa, ho diu tot d'ell. No se n'adonen de la pena que foten des del xovinisme espanyol més arnat i tronat, si ja no els hi fan cas ni els seus ?
  22. Icona del comentari de: rd a maig 02, 2022 | 11:31
    rd maig 02, 2022 | 11:31
    mentiders repugnants i fastigosos. ERÑ botiflers
    • Icona del comentari de: Mentiders? a maig 02, 2022 | 12:03
      Mentiders? maig 02, 2022 | 12:03
      Com el batxiller foll suspenent la DUI i fugint deixant-ho tot i tothom enmerdat? Més ruc i no neixes, ets corruptgent, oi? Quin nivell de becaris...
  23. Icona del comentari de: Tal com raja a maig 02, 2022 | 11:34
    Tal com raja maig 02, 2022 | 11:34
    Ha, ha, ha! No serveixen ni per inverntar-se un estratagema. L'única cosa que saben fer és tirar merda als demés. Se'ls veu el llautó d'un hora lluny.
  24. Icona del comentari de: Cre a maig 02, 2022 | 11:44
    Cre maig 02, 2022 | 11:44
    Quina coincidència! Ara resulta que aquests dos pargueles també han estat espiats. I ha de ser per força algú aliè a les institucions de l’estat feixista. S’ha de ser molt imbècil per creure les vostres merdes.
  25. Icona del comentari de: Has a maig 02, 2022 | 11:49
    Has maig 02, 2022 | 11:49
    Ara que Sanches ha estat espiat cal investigar-ho rapid! En canvi quan 65+ indepes ho han estat, no és important i és per la sacrosanta unidad de escanya! Aneu a la merda amb les vostres pantomimes feixistes. Ningú us creu
  26. Icona del comentari de: • • • — — — • • • a maig 02, 2022 | 11:51
    • • • — — — • • • maig 02, 2022 | 11:51
    Cal recordar a algú que el "Centro Criptológico Nacional", és a dir qui fa les "verificacions rutinàries" a la Moncloa, està adscrit al CNI ? Si la "infecció" del aparells de les persones mencionades son del maig i del juny del 2021, és a dir aproximadament fa un any, les "verificacions rutinàries" ho han detectat ara ? Les "verificacions rutinàries" les fan una volta a l'any i ara tocaven ? Solament han espiat les dues persones màximes responsables del CNI ? No hi ha més ministres, inclosos de Podemos, espiats ni detectats per "verificacions rutinàries" ? Ho sabeu que aquesta mena d'espionatge no és una "punxada" directa a un aparell telefònic que pugui fer un funcionari espanyol, sinó una mica més "sofisticat" que s'ha de fer des de "l'empresa" subministradora situada fora de l'estat espanyol, i desprès passar la "informació" espiada i capturada a qui l'ha sol·licitat i pagat ?
  27. Icona del comentari de: Vaja que s'atrapa abans un mentider que un coix a maig 02, 2022 | 11:53
    Vaja que s'atrapa abans un mentider que un coix maig 02, 2022 | 11:53
    Si a vosaltres dos us han espiat President I ministre, sols ho ha pogut fer qui té més poder que vosaltres, el PP, que té jutges I CNI carregats de peperos o... el rei, costa de dir-ho. El Pegasuss sols pot ser comprat pels governs. Una altra possibilitat és que us auto espiéssiu I la que crec que és veritat és que esteu fent teatre, ningú us ha espiat, us ho heu inventat per guanyat temps I fer de cortina de fum
  28. Icona del comentari de: En actiu a maig 02, 2022 | 12:05
    En actiu maig 02, 2022 | 12:05
    Per quan una investigació al cap d'estat després del discurs amenaçador del 3 d'octubre? Deixeu-vos de bromes amb l'emèrit. El que està en actiu té immunitat i es Vox.
  29. Icona del comentari de: Tonet a maig 02, 2022 | 12:07
    Tonet maig 02, 2022 | 12:07
    Ja ja, ara resulta que a "ELLS" també a ells també eren espiats, es pensen que som tontos els catalans .5
  30. Icona del comentari de: Jaume M a maig 02, 2022 | 12:13
    Jaume M maig 02, 2022 | 12:13
    El gobierno cada vegada més fora de lloc. Al final es farant un "mate". Lo del espionatge al presidente I la,ministra si es veritat, que segur que no, es per dimitir. Com un presidente I la ministra poden ser espiats? Cal que dimiteixi la seguretat de l'estat, el presidente I la,ministra per vulnerables. I també pel catalangate.
    • Icona del comentari de: Escac i mat a maig 02, 2022 | 12:39
      Escac i mat maig 02, 2022 | 12:39
      Un "mate" és allò que prenen els senyors multimilionaris Messi i Suarez l'italià que va fer trampes sobre el seu "nivell" -i del nivell de llengua italiana- a Perugia ?
  31. Icona del comentari de: Ingenu amb un ciri a la mà i a l'altra un lliri a maig 02, 2022 | 12:16
    Ingenu amb un ciri a la mà i a l'altra un lliri maig 02, 2022 | 12:16
    Jo m'ho he de creure, altrament seria impensable que els culpables, o pel càrrec que ocupen les dues persones, amb responsabilitat més directa d'espionatge a un moviment polític, intentin fer-se passar per víctimes de forma tan grollera i matussera. No, l'estat espanyol no pot fer una cosa tan greu... Però, cal recordar que els 65 casos controlats i verificats ( de moment), per una entitat i explicada pel The New Yorker, ho son de forma pericial judicial ? Les "verificacions rutinàries" de la Moncloa també son proves pericials ?
  32. Icona del comentari de: Gonçal a maig 02, 2022 | 13:53
    Gonçal maig 02, 2022 | 13:53
    Com és possible? Si ells estan al costat bo d’ejpanya. Amb els fatxes, amb vox, pp, cs, amb la premsa, la justicia, la monarquia, contra catalunya. Això fa massa tuf!
  33. Icona del comentari de: Rosa a maig 02, 2022 | 15:31
    Rosa maig 02, 2022 | 15:31
    Un gobierno d'incompetents incapaços de controlar les pròpies clavegueres. I un altre govern d'incompetents amb ER al capdavant que pretén negociar amb uns altres incompetents que tenen la casa plena de merda.
  34. Icona del comentari de: Espectafor a maig 02, 2022 | 16:15
    Espectafor maig 02, 2022 | 16:15
    Però de debò existeix el CNI? O és la TIA? Això mateix, ara ho diuen, justament ara, i faran accions legals, quan és del 2021? I que ha fet el CNI? Que fa, perquè li han hagut de dir des d'un estudi fet al Canadà i privat que s'espia presidents de la Generalitat, diputats, advocats i qui sigui de forma massiva, i no sabia res, ni sap qui ho fa, ni de fet sapiguem que estigui fent res? Però aleshores que coi fan, cobrar a final de mes? Si això és veritat, la Sra. Robles és la ministra més incompetent de la galàxia. És clar que ho feien ells. Però no s'adonen que amb aquest espectacle el Torrente és més seriós? En fi, sembla realment l'argument d'una cutrepeli del Pajares i l'Esteso
  35. Icona del comentari de: Profiteroles a maig 02, 2022 | 17:09
    Profiteroles maig 02, 2022 | 17:09
    És clar, aquests polítics espanyols també varen ésser espiats, és evident quan parlaven o s'enviaven comunicacions amb algú espiat amb Candaru o Pegasus. Això ja ho sabíem i ja s'havia dit i no solament amb polítics electes "espanyols" arreu d'Europa hi haurà processos judicials sobre aquest merder espanyol. Temps.
  36. Icona del comentari de: Angelblau a maig 02, 2022 | 17:11
    Angelblau maig 02, 2022 | 17:11
    Mentida Podrida

Respon a • • • — — — • • • Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa