El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La velocitat màxima a l’AP-7 podria baixar fins als 100 km/h al Vallès
  • CA

El Servei Català de Trànsit i la Direcció General de Trànsit (DGT) s’estarien plantejant baixar la velocitat màxima de l’AP-7 als 100 km/h a alguns trams de les comarques del Vallès Oriental i el Vallès Occidental. D’aquesta manera, asseguren es podria reduir la quantitat d’accidents i també les retencions que últimament estan causant col·lapses molt grans a la carretera. Segons ha explicat Òscar Llatge, coordinador de mobilitat i seguretat viària de Trànsit, “estan alineats” amb el Ministeri de Foment per tirar la mesura endavant.

L'autopista AP-7 / ACN
L’autopista AP-7 / ACN

L’AP-7 podria ser una carretera amb un màxim de velocitat de 100 km/h en alguns dels seus trams. Així ho ha explicat el Servei Català de Trànsit i la DGT aquest dijous. De fet, segons el coordinador de mobilitat i seguretat viària de Trànsit, aquesta mesura tindria per objectiu “aplicar una regulació fixa en uns trams determinats, centrant-nos en el tram de l’AP-7 dels Vallesos. Tot i que encara no han confirmat que la iniciativa tingui un número definit de velocitat, s’havien arribat a plantejar els 110 km/h, però han acabat per decidir-se pels 100.

Més congestió i accidents a l’AP-7

D’ençà que l’AP-7 va deixar de ser de pagament i es van eliminar els peatges, la carretera té entre un 40% i un 50% més de trànsit que abans de ser gratuïta. En paral·lel, els accidents en aquesta carretera també han augmentant. Entre el 13 de gener i el mes de maig es van registrar més del triple de morts per accidents en aquesta autopista que en el mateix període del 2019, l’any anterior a l’esclat de la pandèmia. Això són 13 víctimes mortals, una xifra que representa prop d’un 20% de la mortalitat d’enguany. Així doncs, la mesura, podria servir per intentar pal·liar els efectes d’aquest augment de la circulació així com evitar que hi hagi tants accidents a l’AP-7, segons ha explicat la DGT i el Servei Català de Trànsit.

Més notícies
Una imatge de camions al seu pas per l'Ap7/ACN
Nou col·lapse a l’AP7 per un camió en flames
Notícia: Nou col·lapse a l’AP7 per un camió en flames
Comparteix
Aquest cop ha estat a Barberà del Vallès i està provocant més de 10 quilòmetres de retencions en sentit sud
Una imatge de camions al seu pas per l'Ap7/ACN
El RACC demana que es prohibeixi als camions fer avançaments a l’AP7
Notícia: El RACC demana que es prohibeixi als camions fer avançaments a l’AP7
Comparteix
El president del Reial Automòbil Club de Catalunya, Josep Mateu, assegura que els tràilers "intimiden" la resta de conductors i provoquen la reducció general de la velocitat i embussos per trams
El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel / ACN
Trànsit posarà en marxa un sistema de grues per retirar cotxes accidentats a l’AP7
Notícia: Trànsit posarà en marxa un sistema de grues per retirar cotxes accidentats a l’AP7
Comparteix
El president de Trànsit critica el model de mobilitat a Catalunya
L'autopista AP-7 / ACN
Interior anuncia més radars per reduir accidents a l’AP-7
Notícia: Interior anuncia més radars per reduir accidents a l’AP-7
Comparteix
El conseller també ha demanat a l'Estat que redueixi el límit de velocitat a 110 km/h

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jordi a juny 09, 2022 | 15:52
    Jordi juny 09, 2022 | 15:52
    I si en comptes d'arreglar coses posant travetes als cotxes, millorem el transport públic? Busquen reduir accidents o recollir més diners amb multes?
    • Icona del comentari de: Quin món més bèstia a juny 09, 2022 | 19:25
      Quin món més bèstia juny 09, 2022 | 19:25
      Quin comentari més poca-solta. El comentarista, respecte a les multes pensa que tothom fa com ell, és a dir no respectar els senyals de trànsit ? Segurament és un dels "il·luminats" que també creu que fer l'intermitent d'un vehicle per a girar, no serveix de res i li fa mandra i nosa... A més és millor tothom circular homogèniament a 100 Km /h que patir un taponament i estar estones més o menys llargues aturat un diumenge a la tarda a la A(P)7.
  2. Icona del comentari de: Quin desastre Erc a juny 09, 2022 | 16:15
    Quin desastre Erc juny 09, 2022 | 16:15
    Erc amb transit es el KAOS TOTAL. Aneu a buscar cargols, ineptes, inutils, ganduls d'ERCatetos a l'atur
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 10, 2022 | 10:44
      Anònim juny 10, 2022 | 10:44
      O sigui que estàs descontent de que en un any desprivatitzes l'ap7, i estaves encantat que en més de 30 anys els corruptgents no fessin res, a part de cobrar comissions, està clar.
    • Icona del comentari de: Cat a juny 10, 2022 | 10:45
      Cat juny 10, 2022 | 10:45
      Que ja han sortit del govern els sociovergents?
  3. Icona del comentari de: La DGT rebaixa els coeficients intel·lectuals per treballar-hi a un màxim de 100 a juny 09, 2022 | 16:21
    La DGT rebaixa els coeficients intel·lectuals per treballar-hi a un màxim de 100 juny 09, 2022 | 16:21
    Ben pensat. Per millorar les congestions no hi ha res com fer que tothom vagi encara més a poc a poc. Hem pagat AP7 durant dècades i ara ens castiguen convertint-la en una carretereta comarcal. Catalans! quan l'estat us deixi d'escanyar comenceu a patir, perquè aleshores és quan entren en joc els cretins autòctons amb dècades de ganes de putejar acumulades.
  4. Icona del comentari de: miquel puigpelat a juny 09, 2022 | 16:27
    miquel puigpelat juny 09, 2022 | 16:27
    La solució és baixar la velocitat a 17 km/h, o com a molt a 21 km/h. Els camions a 7 o 8 km/h. No solucionarem cap problema, però els radars no pararan de facturar, que és el què pretenen. Enlloc de fer el corredor mediterrani i que els camions vagin en tren, enlloc de solucionar els problemes de trànsit i no solucionar el transport públic, crec que ja és l'únic que els queda.
  5. Icona del comentari de: Ricard a juny 09, 2022 | 17:18
    Ricard juny 09, 2022 | 17:18
    Mirin, la situació actual de l'AP-7 demostra l'infradimensionament de les nostres infraestructures. És cert que tothom tendeix a usar els mitjans de transport més còmodes. És a dir totes les infraestructures tendeixen al col·lapse. Però també cal dir que Barcelona disposa d'una B-20, una B-30 (i un eix transversal que ja no compta per estar situat a massa distància de la ciutat com per a servir de distribuidor de trànsit). Estem al nivell d'un Sant Sebastià, però que té entre 7 i 8 vegades menys d'habitants de Barcelona. Un cop més tenim unes infraestructures dels anys 70. I vistos els pressupostos estatals i el seu nivell d'execució habitual som en una situació desoladora. La nostra economia l'escanyen els racistes castellans, a posta i secularment. I nosaltres fent pegats com el dels 100 km/h...
  6. Icona del comentari de: Quin fastic d'esquerres medievals a juny 09, 2022 | 19:39
    Quin fastic d'esquerres medievals juny 09, 2022 | 19:39
    En Pasqual Maragall va fer unes rondes per anar a passejar en carro, reduint l'amplada fixada per putejar als barcelonins, com sempre el PSC A FET. ARA ERC vol fer el mateix, prehistoria i amb carro. Esquerres demencials, de retardats mentals
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 10, 2022 | 10:46
      Anònim juny 10, 2022 | 10:46
      Caram, els sociovergents ja han sortit del govern?
  7. Icona del comentari de: Delfí Artós a juny 09, 2022 | 19:43
    Delfí Artós juny 09, 2022 | 19:43
    La majoria de comentaristes son molt poca-soltes. Al nostre país hi ha un excés de camions de gran tonatge circulant, la qual cosa s'hauria pogut solucionar en part amb trens de contenidors, si fóssim un país normal i poguéssim decidir solucions per al nostre paí, sense haver de demanar permís a un altre. De fet ja n'hi ha que fan el recorregut Barcelona / Luxemburg i poden transportar tràilers, els trens fan fins a 750m de llargària, però no son suficients (degut a que els trens de mercaderies han de compartir les vies d'amplada europea amb els trens de gran velocitat, ve-t'ho aquí). Una altra solució és el què fan a França, prohibició de circular vehicles de més de 7,5 Tones dissabtes i vigílies de festius de les 22:00 hores a les 22:00 hores dels diumenges i festius. Aquesta restricció francesa incideix en part a la Catalunya sota administració espanyola, així els camions s'adapten a les restriccions franceses i resten aturats fins que obren l'accés o circulen en sentit nord per a arribar a territori francès a les 22:00 hores de diumenge (o festius). Amb tot potser caldria fer restriccions al nostre país similars a les de França. Altres solucions, o contribucions a solucions, seria diversificar més les hores de sortida i retorn dels vehicles particulars que passen el cap de setmana fora de l'aglomeració de Barcelona. El que no té cap sentit, com diuen alguns, és dimensionar les carreteres per al trànsit de "l'hora punta" d'un cap de setmana amb "bon temps". Això no ho fan enlloc i i a més a més no té cap sentit.
    • Icona del comentari de: Embussos diaris, reventem la politica dels miserables a juny 09, 2022 | 21:44
      Embussos diaris, reventem la politica dels miserables juny 09, 2022 | 21:44
      Els embussos per entrar a Barcelona son cada dia, pessima planificaciomi putejar a la gent per ensenyar qui mana. Ens volen desgraciats aquests politiquillos indignes
      • Icona del comentari de: Anònim a juny 10, 2022 | 10:48
        Anònim juny 10, 2022 | 10:48
        I així ve d'ara o en el temps on governaven els corrupgents ja passava?
      • Icona del comentari de: LACOLO a agost 17, 2022 | 19:11
        LACOLO agost 17, 2022 | 19:11
        I entrar a Barcelona amb transport públic?. És una alternativa a tenir en compte..però fa mandra, no?.
    • Icona del comentari de: Ricard a juny 10, 2022 | 07:54
      Ricard juny 10, 2022 | 07:54
      El problema és que els problemes són a tothora. No oblidem que és una via amb trànsit local, nacional i europeu. I és pràcticament única. Alguns camions fan via per l'eix transversal i altres vies, on un meravellós peatge a l'ombra el paguem tots els catalans i només els catalans. És el que té ser una colònia que no pot tenir una estratègia pròpia de transport. Mentre l'eix mediterrani pateix un injustificat retard per culpa dels... castellans. Oh, sorpresa!
    • Icona del comentari de: Tu sí que ets un poca-solta a juny 10, 2022 | 09:09
      Tu sí que ets un poca-solta juny 10, 2022 | 09:09
      L'AP7 fa dècades que pateix embussos constants. Encara té trams amb només dos carrils que al mínim accident crea un tap de kilòmetres, i ningú es planteja ampliar-los. Qualsevol expert sap que una carretera ha de contemplar situacions de cap de setmana perquè no són cap excepció. En tenim 54 a l'any. I també sap que les autopistes s'han de pensar en relació al trànsit intern, però també el que travessa el país. L'AP7 es va pensar per un volum dels anys 70.
  8. Icona del comentari de: Anònim a juny 10, 2022 | 10:54
    Anònim juny 10, 2022 | 10:54
    Això és el resultat de la manca d'inversions de l'estat putañol als països catalans. I per molt que alguns vulguin criminalitzar a una part del govern actual de Catalunya, NO ve d'ara, mai han fet el corredor mediterrani, sota cap govern, ni el faran mai. Si en comptes de pagar impostos anticatalans, féssim carreteres, això no passaria. Pels hooligans i putañols, només valeu el 3,6% al govern putañol,

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa