Missing 'path' query parameter

La diputada d’ERC al Congrés i portaveu dels republicans a les negociacions amb el PSOE per a una possible investidura de Pedro Sánchez, Teresa Jordà, ha demanat que, si l’aprovació de la llei d’amnistia no arriba abans que se celebri la investidura pels “tempos”, hi hagi un compromís polític i la fixació d’un calendari per a implementar-la. En una entrevista al programa ‘El cafè d’idees’ de Ràdio 4, Jordà deixa clar que la seva condició és que “s’aprovi una llei d’amnistia i que es despenalitzi el que mai hauria d’haver estat delicte”. “Hi ha d’haver el compromís i una calendarització signada”, ha dit. També ha afegit que, si és abans de la investidura, “oli amb un llum”. I ha recordat que “els tempos també són una qüestió de voluntat política”.

En referència a aquesta llei d’amnistia, Jordà no s’ha volgut mullar sobre si els policies encausats arran de les actuacions de l’1-O també haurien de formar part d’aquesta llei. On sí que s’ha mullat és a les negociacions amb els socialistes. Jordà assegura que “seria fantàstic” que hi hagués un equip negociador conjunt entre ERC i Junts per abordar la investidura, ja que diu que “tots dos partits demanen exactament el mateix”. De fet, mirant més enllà de la investidura, la portaveu republicana també ha volgut obrir la porta al president a l’exili, Carles Puigdemont, perquè formi part de la taula de diàleg.

Teresa Jordà i Gabriel Rufián en l’acte d’inici de campanya d’ERC / Europa Press

Un altre dels punts que assegura que comparteixen amb els juntaires és la voluntat de la figura d’un mediador en les negociacions amb el PSOE. Després que Asens proposés i descartés José Luis Rodríguez Zapatero en qüestió de poques hores, Jordà ha dit que si hagués estat la figura plantejada, des d’ERC “li haurien donat el vistiplau”, tot i que després ha admès que és “art i part” perquè és expresident del govern espanyol socialista, cosa que posa en dubte “la seva objectivitat”.

L’ANC, radicalitzada

Preguntada per les paraules de la presidenta de l’ANC, Dolors Feliu, durant la seva intervenció a la Diada d’enguany, Jordà no s’ha pogut mostrar més en contra. La portaveu assegura que l’Assemblea s’ha radicalitzat amb els últims anys fins a tal punt que les seves paraules “ja no sumen”, cosa que creu que no és positiva per al moviment independentista actual.

Més notícies
Notícia: Daniel Sancho hauria demanat ajuda a Froilán després del crim
Comparteix
Curiosament, el fill d'Elena de Borbó ha acabat tenint un petit paper en aquesta història macabra
Notícia: Junts rendibilitza la negociació amb el PSOE i superaria ERC, segons ‘El Mundo’
Comparteix
El sondeig del diari madrileny dona 8 escons al partit de Puigdemont en cas de repetició electoral, mentre que els republicans es mantindrien en 7
Notícia: VÍDEO | Enxampen dos passatgers mantenint relacions en un vol a Eivissa
Comparteix
Una passatgera va enregistrar el moment en el qual un assistent de vol obre la porta del lavabo
Notícia: Els lletrats del Congrés veuen “molt difícil” l’ús del català a “curt termini”
Comparteix
No s'oposen a la mesura, però adverteixen que cal "replantejar tots els procediments parlamentaris" abans de poder implantar la mesura

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter