Missing 'path' query parameter

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramón Lamiel, ha defensat aquest dimarts que es limiti la velocitat de fins a 10 trams de l’AP-7. “L’AP-7 ens ocupa i ens preocupa”, ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio.

Des del SCT reiteren que caldria una reducció a la via de 120 a 110 km/h per combatre l’augment de l’accidentalitat, una proposta que la DGT descarta. Per això, ha explicat, presentaran al titular de la via una proposta de reduccions “notables” en deu trams de l’AP-7 que sumen 70 quilòmetres. D’altra banda, Lamiel ha apuntat que les velocitats màximes podrien fixar-se per sota dels 100 km/h quan hi hagi congestions importants i es disposi d’un sistema de gestió intel·ligent de la xarxa.

L'autopista AP-7 / ACN
L’autopista AP-7 / ACN

Diferent sistema viari

“L’AP-7 i el sistema viari no és el mateix que quan hi havia peatges: cal controlar la velocitat d’una forma diferent”, ha reivindicat el director del SCT. De moment, ha apuntat, ja s’ha apostat per posar sistemes predictius i de control en un total de 100 quilòmetres i es començarà a la C-58 aquest mateix any. Tanmateix, ha insistit Lamiel, cal que l’Estat limiti la velocitat en les vies amb més accidentalitat.

En relació amb les víctimes mortals per accidents de trànsit a la xarxa viària interurbana de Catalunues, 103 des de principis d’any, Lamiel ha indicat que la causa més concurrent és la distracció, principalment per l’ús del mòbil. Com a exemple, ha citat un control dels Mossos a l’AP-7 en què en 88 de 100 albiraments es va detectar que el conductor manipulava el mòbil. Per això, ha afirmat que a partir del setembre es posaran en marxa dues càmeres que detecten si s’utilitza el mòbil mentre es condueix. Ara bé, tot i la distracció com a causa principal, també ha destacat que segons dades de l’Institut de Medicina Legal un 40% de les víctimes mortals ha consumit alcohol, drogues o psicofàrmacs.

10 hores per retirar un camió

Preguntat pel camió accidentat que va quedar travessat transversalment a l’AP-7 a Fogars de la Selva i va tallar els tres carrils de la via durant hores, Lamiel ha defensat que l’actuació per retirar-lo va estar “bastant ben coordinada”. El director del SCT ha argumentat que, en primer lloc, calia fer l’aixecament del cadàver i actuar sobre la persona -el conductor mort- i ha relatat que la retirada del camió va comportar “un seguit d’operacions complicades”. “El SCT i el titular de la via, el Ministeri, vam actuar amb la màxima celeritat possible”, ha conclòs.

Més notícies
Notícia: Dures crítiques dels socis del PSOE pel comportament de Felip VI a Colòmbia
Comparteix
Tant Podem, com ERC han han atacat el rei espanyol per no aixecar-se quan es va exhibir l'espasa de Bolívar
Notícia: Malson en un tren Avlo Madrid-Barcelona: tres hores encallat i dues de retard
Comparteix
Els passatgers que havien sortit d'Atocha a les 20 hores van arribar set hores més tard del previst
Notícia: L’FBI registra la mansió de Donald Trump a Mar-a-Lago
Comparteix
Els agents busquen documents classificats que l'expresident podria haver-se endut després de deixar la Casa Blanca
Notícia: Mor Olivia Newton-John, l’actriu de ‘Grease’, als 73 anys
Comparteix
El seu marit ho ha compartit a les xarxes socials

Comentaris

  1. Icona del comentari de: FRAN BCN a agost 09, 2022 | 11:14
    FRAN BCN agost 09, 2022 | 11:14
    Sou uns genis, el problema.són els.camions què avancen i fan el què.volen, i ela.conductors porucs què No es mouen del carril del mig. Com.sempre.a Catalunya, frikades.ecosostenibles. Ja anar per Ap7 es anar a pas de tortuga, ara mes. De nit també les limitacions quan no hi ha trànsit?......
  2. Icona del comentari de: Joan de Sant Andreu a agost 09, 2022 | 11:21
    Joan de Sant Andreu agost 09, 2022 | 11:21
    I per què no es pregunten qué pasa quan un cotxe que circula a la velocitat permesa, i està punt de sobrepasar un camió, aquest és posa a avançar sense cap mírament? Abusan del seu volum? Doncs el cotxe ha de fer un frenadla i els de darrera xoquen. Per a quan un control a la firma de conduir dels camions i menys fer politiquea recaudatorias?
    • Icona del comentari de: jo a agost 10, 2022 | 13:56
      jo agost 10, 2022 | 13:56
      La autopista sólo para los camiones. Los turismos por la general
  3. Icona del comentari de: Carles6 a agost 09, 2022 | 15:21
    Carles6 agost 09, 2022 | 15:21
    Benvinguts a la.autopista Ap7Tortuga. Els politcs progres ja treuen la poteta tipus Kolau, limitacions, prohibicions , limitacions...després us estranyeu que els ciutadans votin.dretes....
  4. Icona del comentari de: miquel puigpelat a agost 09, 2022 | 17:05
    miquel puigpelat agost 09, 2022 | 17:05
    Ni a 110 ni a 100. Si posen la velocitat a 14 km/h potser aturaran els accidents. I encara diran que és gràcies a ells.
  5. Icona del comentari de: joandoménec a agost 09, 2022 | 17:17
    joandoménec agost 09, 2022 | 17:17
    Aquest govern de pandereta només sap que prohibir i limitar llibertats. Pretén frenar els sinistres reduint la velocitat. No saben per on tirar, pals de cec.
  6. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a agost 10, 2022 | 08:46
    Doctor Strangelove agost 10, 2022 | 08:46
    El que s,ha der fer és tornar a posar peatges! I qui no els pugui pagar que vagi per la nacional! Doc.
  7. Icona del comentari de: T@M a agost 10, 2022 | 10:59
    T@M agost 10, 2022 | 10:59
    Es a dir, que a part d'aguantar els temeraris al volant dels camions ens imposen una velocitat de poc de 100km/h.......no hi ha dret ......baixeu a 70 o 60 km/h la velocitat dels camions perque no ens enganyem són ells els que causen la majoria dels accidents
  8. Icona del comentari de: Manel a agost 10, 2022 | 11:40
    Manel agost 10, 2022 | 11:40
    I el RACC com sempre, de perfil....

Respon a FRAN BCN Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter