Nou matí amb incidències a Rodalies que han provocat retards a l’R2 sud i altres línies durant 7 hores. Pocs minuts després de les 12 h, els tècnics d’Adif havien reparat l’avaria a la catenària que obligava a circular en via única en el tram de l’R2 sud entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova. Les afectacions han arribat a provocar retards de 60 minuts i, ara, es comença a restablir gradualment les freqüències i serveis a les línies R2 sud i Regionals del corredor sud.
Des de l’inici del servei, Adif, l’empresa pública que gestiona les infraestructures ferroviàries estatals, informava de l’avaria a la catenària, a la qual també calia sumar-li un problema al sistema de senyalització. Tot plegat, ha provocat una limitació de la capacitat operativa en aquest tram que afecta els trens de l’R2 sud i dels regionals del corredor sud de Catalunya.

Afectacions a altres línies
A través de les xarxes socials, Rodalies de Catalunya ha informat que aquesta avaria provocava afectacions a altres línies. Hi ha hagut retards de més de 60 minuts a l’R13, l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17.
I a l’R4, una avaria al sistema de senyalització entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia ha provocat retards de 15 minuts.
Diverses incidències en una setmana
La incidència d’aquest divendres arriba just una setmana després de l’avaria massiva a Rodalies. Divendres passat, una incidència al sistema de telecomunicacions d’Adif que va obligar a aturar durant més de tres hores la circulació de tots els trens de Rodalies, regionals i de Llarga Distància en via convencional a Catalunya. L’avaria a la xarxa ferroviària catalana va afectar a més de 80.000 usuaris des de primera hora.
Hores després compareixia en roda de premsa la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez González, per explicar les causes de la incidència. Domínguez va atribuir-la a un error en el hardware dels discos durs i afegia que s’havia obert una investigació interna per aclarir què els va fer malbé.
El Govern demana el traspàs de Rodalies
Poc després que es restablís el servei de l’avaria massiva de divendres passat, el president de la Generalitat, Pere Aragonés, i el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i territori, Jordi Puigneró, carregaven contra la mala gestió del govern espanyol de Rodalies a Catalunya i en demanaven el traspàs a la Generalitat.
De fet, Puigneró va enviar una carta a la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en què tornava a demanar el traspàs “amb urgència” de les infraestructures ferroviàries.