El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Puigneró envia una carta al govern espanyol demanant el traspàs de Rodalies

El vicepresident i conseller de polítiques digitals i territori, Jordi Puigneró, ha enviat una cara a la ministra de Transports del govern espanyol, Raquel Sánchez, demanant el traspàs de Rodalies, després de l’incidència informàtica que va afectar el servei ferroviari aquest divendres passat. “Emplaço, novament, a asseure’ns amb urgència per iniciar la darrera fase de negociació per començar el traspàs integral i definitiu de Rodalies Renfe a Catalunya”, diu la carta del vicepresident del Govern de la Generalitat a l’executiu estatal.

Un tren de Rodalies ple de gent a punt de sortir de l'estació de Sants, l'1 d'octubre del 2021, en una nova jornada de vaga / ACN
Un tren de Rodalies ple de gent a punt de sortir de l’estació de Sants, l’1 d’octubre del 2021, en una nova jornada de vaga / ACN

Els catalans, a favor d’aquest traspàs

En aquest sentit, el conseller argumenta que el 70% dels catalans es mostren disposats que la Generalitat de Catalunya assumeixi la gestió de Rodalies a Catalunya, citant el Centre d’Estudis d’Opinió (CEO). Actualment, Rodalies de Catalunya està gestionat per Renfe, que depèn del Ministeri de Transports, Mobilitats i Agenda Urbana del govern espanyol.

Puigneró demana, un cop més, la gestió de les infraestructures associades, material mòbil i personal, així com també el finançament per afrontar aquest traspàs.

Problemàtica diària

Les afectacions a Adif i Rodalies són una problemàtica diària que viuen els catalans que s’han de desplaçar diàriament amb el transport públic. Tot i que el servei serà gratuït fins el 31 de desembre com a mesure de l’executiu estatal per afrontar l’inflació, les afectacions se segueixen produint. Per aquest motiu, el Govern de la Generalitat s’ha queixat en més d’una ocasió que Renfe disposi de bitllets gratuïts, però el servei “no funcioni”.

Aquest passat divendres un problema informàtic d’Adif va deixar durant mig matí tot el servei de Rodalies sense poder utilitzar-se. Renfe va demanar que utilitzessin altres vies de transport com alternativa, com ara els busos, que en certes localitats anaven plens, fet que va provocar retards en nombroses situacions.

Més notícies
Un dels membres del personal de Renfe a una de les andandes de l'estació de Sants de Barcelona | ACN

Renfe expedeix més de 140.000 abonaments gratuïts des del 24 d’agost

Notícia: Renfe expedeix més de 140.000 abonaments gratuïts des del 24 d’agost
Comparteix
En el conjunt de l'Estat s'han donat gairebé mig milió d'abonaments
Notícia: Renfe expedeix més de 140.000 abonaments gratuïts des del 24 d’agost - Mobile
Passatgers baixant d'un tren de Rodalies a Sants Estació / Jordi Play

foto: Jordi Play

Els sindicats de Renfe veuen complicada la gestió dels bitllets gratuïts

Notícia: Els sindicats de Renfe veuen complicada la gestió dels bitllets gratuïts
Comparteix
Tot i que aparentment no auguren problemes, la manca de personal i la poca digitalització preocupen als treballadors
Notícia: Els sindicats de Renfe veuen complicada la gestió dels bitllets gratuïts - Mobile
Passatgers baixant d'un tren de Rodalies a Sants Estació / Jordi Play

foto: Jordi Play

Els usuaris de Renfe ja han demanat 25.000 abonaments gratuïts en 24 hores

Notícia: Els usuaris de Renfe ja han demanat 25.000 abonaments gratuïts en 24 hores
Comparteix
El 65% dels abonaments s’han comprat en línia i el 35% restant, per taquilla
Notícia: Els usuaris de Renfe ja han demanat 25.000 abonaments gratuïts en 24 hores - Mobile

Renfe comença a instruir les 31 primeres dones saudites maquinistes de la història

Notícia: Renfe comença a instruir les 31 primeres dones saudites maquinistes de la història
Comparteix
Està previst que comencin a conduir en solitari a mitjan desembre, sent les primeres saudites en la història del país que exerceixin aquesta professió
Notícia: Renfe comença a instruir les 31 primeres dones saudites maquinistes de la història - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Miren a setembre 12, 2022 | 21:19
    Miren setembre 12, 2022 | 21:19
    Això és el que s'ha de fer, començar a ampliar infraestructures pròpies com pas de cara a crear estructures d'estat. Tindrà al seu costat milers d'usuaris i si cal, fer mobilitzacions per aconseguir-ho. Ens hi apuntarem molts. Però no un traspàs amb trampa (d'això en saben molt) com van fer en el seu dia al conseller Joaquim Nadal.
  2. Icona del comentari de: Miren a setembre 12, 2022 | 21:21
    Miren setembre 12, 2022 | 21:21
    Això és el que s'ha de fer, començar a ampliar infraestructures pròpies com pas de cara a crear estructures d'estat. Tindrà al seu costat milers d'usuaris i si cal, fer mobilitzacions per aconseguir-ho. Ens hi apuntarem molts. Però no un traspàs amb trampa (d'això en saben molt) com van fer en el seu dia al conseller Joaquim Nadal. Cal tenir present que traspassar no és el mateix que transferir.
  3. Icona del comentari de: Quina obsessió té aquest inútil a setembre 12, 2022 | 21:29
    Quina obsessió té aquest inútil setembre 12, 2022 | 21:29
    Puigneró, al proper nano-satèl·lit que llancis a l'espai sideral per no sé què i que tu tampoc saps per què, digues-li "Rodalies" i descansa una mica.
    • Icona del comentari de: Un a setembre 12, 2022 | 22:35
      Un setembre 12, 2022 | 22:35
      Ai, pobret.
  4. Icona del comentari de: kodi a setembre 13, 2022 | 01:46
    kodi setembre 13, 2022 | 01:46
    Ui si, goita!, els ñordos estan esperant q els hi demanin per a concedir-los tot el que vulguin.
  5. Icona del comentari de: ciutadà a setembre 13, 2022 | 07:31
    ciutadà setembre 13, 2022 | 07:31
    Doncs pot molt be passar que, com que la clau de la caixa la tenen a Madrid, la cosa funcioni encara pitjor. Els serà ben senzill: no deixar anar ni un sol euro i tot deturat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa