El Servei Català de Trànsit ha decidit posar carrils addicionals i restringir els camions durant unes determinades hores pel pont de Sant Joan a l’AP-7. Ho ha dit el coordinador de Seguretat i Mobilitat, Òscar Llatge, a El Matí de Catalunya Ràdio i també ha indicat que es prendran aquestes mateixes mesures durant els caps de setmana del mes de juliol. “Són unes restriccions pactades i planificades per fer front al gran moviment de vehicles”, ha explicat.

En referència a la limitació a 100 km/h a l’AP-7 al Vallès, ha indicat que és una mesura que s’està analitzant amb Foment, que és titular de la via. De fet, ha valorat aquesta possible mesura i creu que, un cop s’arribi a la capacitat màxima de la via, no tindrà un efecte massa important. Tot i això, considera que pot ajudar a evitar els accidents i reduir-los.

Crítiques dels transportistes

Davant d’aquestes mesures, Eduard Ayach, de la Confederació Empresarial de Transports de Carretera de Catalunya, ha criticat la mesura de limitar i restringir els camions i afirma que el sector demana “treballar en condicions”. A més, considera que aquestes limitacions a camions poden afectar directament a la productivitat i creu que la situació té un problema de fons que “passa pel dèficit estructural”.

Les cues, tònica habitual a l’AP-7

Les retencions, el accidents i les cues estan sent una tònica habitual durant les últimes setmanes a l’AP-7. L’aixecament dels peatges l’any passat ha coincidit amb l’eliminació de les restriccions que tenien com a objectiu frenar la covid-19. Tot plegat ha provocat una gran augment d’activitat a la via, que viu una situació gairebé de col·lapse, dia sí, dia també.

A tall d’exemple, ahir mateix hi va haver cues quilomètriques per un accident d’un camió cisterna a Barberà del Vallès. Va provocar unes cues de més de 20 quilòmetres de retencions cosa que va afectar a la circulació de les vies de l’àrea metropolitana de Barcelona durant tot el matí. El RACC també va demanar que es prohibeixi fer avançaments als camions mentre circulin per l’AP-7, almenys, durant unes hores del dia.

Més notícies
L'accident a l'AP-7 a l'altura de Barberà del Vallès / ACN

La velocitat màxima a l’AP-7 podria baixar fins als 100 km/h al Vallès

Notícia: La velocitat màxima a l’AP-7 podria baixar fins als 100 km/h al Vallès
Comparteix
La DGT i el Servei català de Trànsit volen disminuir la sinistralitat i les congestions i no descarten baixar la velocitat en altres trams
Notícia: La velocitat màxima a l’AP-7 podria baixar fins als 100 km/h al Vallès - Mobile
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, en un acte / ACN

Aragonès s’indigna amb Sánchez: “El Govern ha executat més del 57%”

Notícia: Aragonès s’indigna amb Sánchez: “El Govern ha executat més del 57%”
Comparteix
El president del govern espanyol havia dit que la Generalitat només invertia el 57% del pressupostat en infraestructures
Notícia: Aragonès s’indigna amb Sánchez: “El Govern ha executat més del 57%” - Mobile
Una imatge de camions al seu pas per l'Ap7/ACN

Nou col·lapse a l’AP7 per un camió en flames

Notícia: Nou col·lapse a l’AP7 per un camió en flames
Comparteix
Aquest cop ha estat a Barberà del Vallès i està provocant més de 10 quilòmetres de retencions en sentit sud
Notícia: Nou col·lapse a l’AP7 per un camió en flames - Mobile
Una imatge de camions al seu pas per l'Ap7/ACN

El RACC demana que es prohibeixi als camions fer avançaments a l’AP7

Notícia: El RACC demana que es prohibeixi als camions fer avançaments a l’AP7
Comparteix
El president del Reial Automòbil Club de Catalunya, Josep Mateu, assegura que els tràilers "intimiden" la resta de conductors i provoquen la reducció general de la velocitat i embussos per trams
Notícia: El RACC demana que es prohibeixi als camions fer avançaments a l’AP7 - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a juny 10, 2022 | 11:45
    Pere LLimonera i Citronell juny 10, 2022 | 11:45
    A nosotros , los españoles, no nos adoctrinan, el monarca Borbón de turno, la estructura de estado, los partidos políticos, todos son impolutamente honestos, y si hubiese algún caso de corrupción, espionaje no lícito, o cualquier otra forma en la que se quiera desviar o malbaratar dinero público, los españoles saldríamos en tromba a decir que no, y a exigir que eso cambie, y al segundo cambiaría.

Nou comentari

Comparteix