“Estàs d’acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com en plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?“. Aquesta era la pregunta que havien de respondre els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio en la consulta que havien organitzat els seus comitès d’empresa. La creació de la marca paraigua 3CatInfo els té preocupats perquè creuen que pot fer desaparèixer les marques històriques per les quals han lluitat tant de temps i, davant d’això, no s’hi han estat quiets. El resultat de la votació no pot ser més contundent: el 89,86% dels professionals que hi han participat han manifestat que volen que les marques continuïn ben actives.
Des del comitè aplaudeixen, doncs, que la plantilla hagi votat “més TV3 i Catalunya Ràdio que mai”. I és que, amb una àmplia participació del 63,27 %, el sí s’ha imposat amb contundència. El Món ha pogut saber que el resultat ha estat el següent: el 89,96% ha votat que sí, el 5,40% ha votat que no i el 4,64% ha votat en blanc.
A la consulta han estat cridats les treballadores i treballadors de TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació la Marató. Els treballadors de l’ens públic CCMA no han pogut votar “perquè la direcció no els ha facilitat el cens“, lamenten. En canvi, els companys jubilats i extreballadors de la casa sí que els han expressat el seu suport, tot lliurant-los 324 signatures en defensa de TV3 i Catalunya Ràdio.
Els comitès d’empresa de TV3 i Catalunya Ràdio aplaudeixen el resultat de la consulta
I com analitzen aquestes dades obtingudes en la consulta, la que s’ha realitzat de manera telemàtica al llarg de tot aquest dijous? Com un senyal clar cap a la direcció de la CCMA i un argument més que els permet fer més pressió: “Ara, han d’escoltar la veu dels treballadors, corregir la política de marques i respectar la funció dels mitjans sense amagar ni menystenir TV3 i Catalunya Ràdio ni ara ni en el futur“, etziben.
En un missatge enviat als treballadors, els han agraït la seva participació i el compromís de tots amb la defensa dels mitjans públics i de totes les seves marques. S’espera que, al llarg del dia d’avui, emetin un comunicat en què analitzaran més en profunditat aquesta victòria del sí a la consulta i tot el que pot implicar.

La direcció de 3Cat es pronuncia després de la votació
Poc després de fer-se públic el resultat de la votació, des de la direcció de 3Cat insisteix que continuen mantenint el compromís “d’impulsar i fer conviure la marca 3Cat” tal com han defensat interna i públicament. En un escrit al qual ha tingut accés El Món, defensen que aquesta marca paraigua aglutini tots els seus continguts de manera conjunta amb la resta de marques de la corporació que formen part de l’imaginari col·lectiu del país.
Coincideixen, de fet, amb la voluntat expressada per una majoria de la plantilla que cal continuar mantenint “actives i visibles” les seves marques. Per això, han volgut deixar clar en tot moment que les marques TV3 i Catalunya Ràdio són “plenament vigents” i estan “més vives que mai”. Ara bé, creuen que això no pot anar en detriment de l’estratègia que segueixen amb la creació de 3Cat de posar els continguts i la ciutadania al centre i esdevenir una factoria de continguts. La marca 3Cat, de fet, va néixer fa dos anys “a partir dels valors de TV3 i Catalunya Ràdio”. I tenen clar que és necessària “per adaptar-se als nous hàbits de consum” i ser “molt més presents” a l’entorn digital amb una marca que neix de les dues marques d’èxit “i que està contribuint a multiplicar l’impacte”.
Des de la direcció de 3Cat creuen fermament que és el camí a seguir perquè, a més a més, poden demostrar que l’estratègia de convivència funciona perquè els està donant “molt bons resultats” com el lideratge indiscutible de TV3, el creixement de Catalunya Ràdio o el posicionament de la plataforma 3Cat entre les tres OTT més consumides pels catalans. Els comitès d’empresa van començar a moure aquesta consulta perquè trobaven “insuficient” la proposta de la direcció de 3Cat de flexibilitzar l’ús de les marques. Des de la direcció, tornen a insistir que el procés d’implementació s’ha ajustat en l’aspecte de les espumes i les signatures dels nous informatius degut a aquesta escolta i el diàleg amb els treballadors.






