El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Elena sobre l’autopista del Garraf: “El govern espanyol la podria rescatar”
  • CA

El conseller de l’Interior, Joan Ignasi Elena, ha insistit avui en el fet que el rescat de l’autopista del Garraf podria ser una de les solucions per afrontar el col·lapse de l’AP-7. “Per què el govern espanyol ha rescatat les radials de Madrid i no ho fa amb la C-32 sud?”, s’ha preguntat Elena.

Per afrontar el col·lapse de l’AP-7, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el conseller ha proposat fins a 4 solucions: la primera es tracta de traspassar els vehicles d’una via a l’altra, per això proposa el rescat de l’autopista del Garraf (c-32 sud), que està en paral·lel a l’AP-7 i la concessió acaba l’any 2039. La segona proposta es basa en gestionar la via i ha posat d’exemple les restriccions dels camions. El tercer punt es basa en posar carrils addicionals, com es farà per Sant Joan. I el quart punt és la millora del transport públic: “Jo visc a Vilanova i la Geltrú i el gran problema és Rodalies”, ha sentenciat el conseller, qui ha recordat que a Madrid funciona.

L'autopista AP-7 amb un gran embús / ACN
L’autopista AP-7 amb un gran embús / ACN

S’espera un Sant Joan complicat

En referència a les mesures preses per afrontar aquest Sant Joan, el conseller ha dit que no han prohibit els petards perquè la situació meteorològica no ho demana. “Seria com posar una llei seca”, ha dit el conseller, qui, en canvi, ha explicat la prohibició de fanalets voladors: “es poden descontrolar”.

Per al conseller, serà un Sant Joan molt complicat, ja que coincideix en el fet que “portem 2 anys de moltes restriccions i la gent té ganes de sortir”. per aquest motiu, Elena s’ha mostrat preocupat per les violències masclistes i contra els homosexuals. Ha explicat que s’està treballant per establir camins segurs, tot i explicar que el 85% de els agressions sexuals s’acaben resolent.

Sobre la setmana complicada d’incendis

Elena ha explicat també la seva experiència durant la setmana d’incendis, que ha qualificat de “molt dura”. Creu que hi ha hagut una certa incomprensió per la forma com s’ha tractat els incendis. “No es tracta de centrar-se en el més gran, sinó en el que té més potencialitat”, ha explicat. Per això, diu, era tan important l’incendi de Sallent i van desplegar dispositius d’Artesa cap allà.

Elena ha atribuït l’augment dels incendis a la sequera i als llamps. “Un llamp pot encendre’s al cap de 48 hores”, ha dit. Actualment, però, la situació ha millorat amb les pluges i l’augment de l’humitat.

Flames i part de la columna de fum de l'incendi de Baldomar vistes des d'Alos de Balaguer (Noguera) / ACN
Flames i part de la columna de fum de l’incendi de Baldomar vistes des d’Alos de Balaguer (Noguera) / ACN

Crítiques al govern espanyol pel bloqueig del diàleg i la llei mordassa

Elena també s’ha volgut pronunciar sobre la reunió d’ahir entre Vilagrà i Bolaños. En aquest sentit, el conseller ha matisat que va ser una reunió per recuperar la relació entre executius, que, a parer seu, està trencada. “No poden haver-hi paraules només, hi ha d’haver fets, i això està a la taulada del govern espanyol”, ha afirmat. El conseller ha criticat que el govern espanyol parli de “reencuentro” mentre hi ha exili i imputacions, mentre que ha afirmat que Junts sí que coneixia la trobada.

En referència a la llei mordassa, Elena s’ha mostrat d’acord amb un diputat del PSC, que fa uns anys va dir que era una llei típica del franquisme. S’ha mostrat en contra d’alguns punts com les devolucions en calent, l’ús pilotes de goma, que la responsabilitat d’uns fets d’una manifestació recaiguin sobre els convocants… I ha explicat que la conselleria ha pres mesures sobre aquesta llei: “Vam interpretar la jurisprudència del TC, que quan hi havia un conflicte entre la llei mordassa i els drets humans vam apostar per apostar pels drets humans”, ha explicat.

Més notícies
El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró | ACN
Puigneró respon Elena: “Rescatar l’Autopista del Garraf no és la solució”
Notícia: Puigneró respon Elena: “Rescatar l’Autopista del Garraf no és la solució”
Comparteix
El vicepresident del Govern considera que la problemàtica de l'AP-7 s'ha d'abordar de forma integral
El peatge de la C-32 sud, l'autopista del Garraf, en una imatge de l'abril del 2022 / ACN
Elena planteja rescatar l’autopista del Garraf per descongestionar l’AP-7
Notícia: Elena planteja rescatar l’autopista del Garraf per descongestionar l’AP-7
Comparteix
El conseller d'Interior demana col·laboració ciutadana en la campanya per evitar incendis forestals
El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena | ACN
Interior prohibeix l’enlairament de fanalets encesos per Sant Joan
Notícia: Interior prohibeix l’enlairament de fanalets encesos per Sant Joan
Comparteix
Interior desplega el dispositiu més gran de la història de Sant Joan per una revetlla segura
Incendi de Baldmoar / Oriol Bosch
Crit d’alerta dels bombers pels incendis: “Poden ser encara pitjors”
Notícia: Crit d’alerta dels bombers pels incendis: “Poden ser encara pitjors”
Comparteix
La zona d'incendis que més preocupa a l'inspector en cap dels GRAF dels bombers és el Prepirineu i Pirineu

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Indepedence Process a juny 23, 2022 | 11:12
    Indepedence Process juny 23, 2022 | 11:12
    És el problema de no poder decidir ni sobre les pròpies infraestructures i "dependre" d'un govern aliè, que ignora o és desentén dels interessos dels catalans, en aquest cas de la mobilitat a les vies de comunicació. Cal fer efectiva la independència.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 23, 2022 | 13:04
      Gonzalo juny 23, 2022 | 13:04
      La autopista del Garraf es propiedad de la generalidad catalana. Como los túneles de vallvidrera. Como el túnel del cadi. El gobierno central elimino todos los peajes existentes en sus autopistas catalanas. Que haga lo mismo la generalidad catalana. Estos no eran los del "no vull pagar"?
      • Icona del comentari de: Gavanenc a juny 23, 2022 | 17:58
        Gavanenc juny 23, 2022 | 17:58
        Quina barra el "gobierno" espanyol eliminà els peatges... després de quants anys de "pròrrogues" ? Qui les concedia les pròrrogues a les autopistes que depenien de l'estat espanyol ? Potser eren per a compensar altres autopistes de l'estat espanyol que havien estat un fiasco ? No us deixeu aixecar la camisa pels trolls xovinistes espanyols.
      • Icona del comentari de: Pere a juny 23, 2022 | 18:24
        Pere juny 23, 2022 | 18:24
        Quan interessa als espanyolistes, tracten el nostre país com si ja fos un estat independent amb tots els ets i uts. Algú li ha de fer veure que no pot fer exactament el mateix un estat independent i una "comunitat" autònoma que té competències parcials de competències de l'estat espanyol. Quan el nostre país esdevingui un estat independent, podrem parlar de fer el mateix que fan altres estats, entre els quals l'espanyol. A més sobre els problemes que hi ha de saturació d'autopistes i carreteres els cap de setmana i ponts, es podrien alleugerir si els trens de rodalia i de recorregut mitjà, que curiosament depenen de l'estat espanyol estesin al dia, amb les connexions que no s'han fet des de fa dècades i amb el manteniment que pertoca. A més a més l'estat espanyol ha allargat un munt de vegades les concessions de les seves autopistes i ara aquest il·luminat "proposa" de fer el mateix amb autopistes amb concessions de la Generalitat de Catalunya... si vol fer el mateix, que s'esperi a que s'acabin les concessions. Però que no pretengui fer a uns altres allò que no van fer mai des de Madrid, avançar concsisons (van fer sempre el contrari). En tot cas ho varen fer en altres autopistes de la península que no eren rentables econòmicament i que van passar a l'estat espanyol... pagant.
      • Icona del comentari de: @Gonzalo a juny 23, 2022 | 18:46
        @Gonzalo juny 23, 2022 | 18:46
        Algú li ha d'explicar al poca-solta Gonzalooh la diferència entre "alliberar" una autopista o una infraestructura, és a dir pagar la part de la "concessió" que resta pendent i una altra de molt diferent que les concessions -i les pròrrogues a les concessions- s'acabin i per "obligació" les infraestructures passin a dependre directament de l'estat espanyol. L'any 2021 acabaren les concessions de trams de l’AP-7, l’AP-2, la C-32 nord i la C-33 d’Abertis, en territori del Principat de Catalunya uns 450 quilòmetres. L'any 2019 (desembre) es va acabar la concessió d'Aumar del tram Vila-seca i Salou fins a Alacant... i algú li ha d'explicar a Gonzalooh que la concessió havia d'acabar el 2006 (data de l'última pròrroga, comptant els allargaments de concessió acumulats per una autopista començada a construir el 1969) però, el govern espanyol d'Aznar la va allargar de nou fins el desembre del 2019...
        • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 23, 2022 | 19:57
          Gonzalo juny 23, 2022 | 19:57
          Mucho no vull pagar, pero tragais con las concesiones de la generalidad catalana. Y con los peajes a la sombra, como la autovía que cruza tractorlandia, la c-25. De eso no quejáis. Poco os pasa. Banda de desalmados. Que dais mucho ascazo. Ah ..y los horarios, personal y tarifas de cercanías los decide la generalidad catalana. Que solo sabéis llorar. Payasos
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juny 23, 2022 | 17:24
      Pere Llimonera i Citronell juny 23, 2022 | 17:24
      La Autopista del Garraf y otras, PeRTenecen a la Región Autonómica Catalana, y son gestionadas por la Generalitat de Catalunya... ! N0 Volem PaGAR ! ... Es que los separatas suprematas se queman la cabeZa con sandeces e histerismos basados en NaDA... oyen campanas y N0 saben por donde suenan; y hablan casi siempre sin saber de que hablan, y por eso dicen las cosas que dicen y hacen las cosas que hacen... Y como lo han hecho ToD0 MaL y las han gestionado de P0CaPeNa, ahora, que las rescate el Estado de la Nacion y que paguen los 'Calers' ToDo el resto de Españoles, de los que los secesionistas adoctrinados, en su xenofobia, sectarismo y supremacismo totalitario, vejan continuamente, y dicen que se quieren separar... Mejor que pongan ToDo el SiSTeMa de AuT0PisTas de la GeneraLiTaT GRaTis... Falsarios, impostores, picapleitos, populistas y DeMaGoGos baratos ... ! N0 VoLeM PaGAR !
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juny 23, 2022 | 19:22
        Pere Llimonera i Citronell juny 23, 2022 | 19:22
        Que "pesat" simpleras y pueril que eres TROL separrata suprematra de patrias inventadas que USuRPa Mi Nombre y el de otro para hacer comentarios de "Falsa Bandera" "Pere Llimonera i Citronell juny 23, 2022 | 17:24" y soltar sandeces y mentiras... Por mas que intentes hacerte el 'ListiL0', N0 me cuela... por mucho que Usurpes mi Nombre para enviar un comentario pretendiendo que tú eres el Verdadero y Y0 N0, tus sandeces te delatan mucho... en fin, Sucesión decomentari0s mios copiados N0 los va a haber, en por lo menos 2 o 3 siglos... supongo que eso corroe los oscuros corazones y las entranas, pero lo que hay... Comprendo que solo quede TRoLeaRmE a troche y moche para intentar sublimar todas mis frustraciones; que se le va a hacer si es la única felicidad que conosc0... Apa, TroLete, Bon Dia!
      • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juny 23, 2022 | 19:53
        Luisnomeacuerdo juny 23, 2022 | 19:53
        CoÑo. ?Limonero este comentario es suyo? Si lo es no entiendo el interes en las autopistas la del Mediterraneo CoÑo si se construyó gracias a que a franco le obligaron, para poder recibir unos dineros, unos fondos, del exterior que no era EspaÑa is different. Y, coÑo les hemos hecho pagar a los catalanes sus (nuestras) autopistas durante aÑos, pero no lo digas muy alto. Dilo sin que se nos note el cuyadado, como yo. CoÑo.
  2. Icona del comentari de: El cit campejador a juny 23, 2022 | 11:27
    El cit campejador juny 23, 2022 | 11:27
    Vaaaamos, que papá Estado nos salve. Que vengan los represores y nos salven. Por qué no la rescata el Govern de la Gene? Por qué no libera el Tunel del Cadí? Y los tuneles de Vallvidrera? Todo papá estado, que es muy malo y represor. Vaya con los que se quejan de España. A veces me avergüenzo de ser catalán... Bueno, no. Me avergüenzo de que me metan en el mismo saco de los indepes. Desde que he dejado de ser Indepe, muchos ex amigos indepes me señalan.
    • Icona del comentari de: Ricard a juny 23, 2022 | 19:33
      Ricard juny 23, 2022 | 19:33
      Quin papa més inútil que teniu colla de xovinistes espanyols tarats i curts de gambals. Ara tot d'una vomiteu tot el que no us atreviu a fer quan s'expliquen via Villareco, les animalades, perversions i il·legalitats de Camacho, Cospedal, Fernandez i companyia, sou el què no hi ha. Sempre mentint i manipulant i explicant les coses a mitges i a sobre pretenen considerar com si Catalunya ja fos independent i podes decidir sense restriccions econòmiques. Moltes de les autopistes que son de la Generalitat de Catalunya des de l'origen (planificació i execució) no com altres que foren "transferides", son de peatge perquè son infraestructures que les hauria d'haver fet l'estat espanyol i si no les haguessin fet de peatge i concessions llargues no les haurien pogut fer, degut als diners que no disposa la Generalitat, entitat que no és un estat independent. Intentar col·locar al mateix nivell la "generaliddad" [sic] i l'estat espanyol és un insult i un mofa molt poca-solta, típica del xovinisme espanyol sonat més carca i tronat.
    • Icona del comentari de: Maria a juny 23, 2022 | 19:46
      Maria juny 23, 2022 | 19:46
      El teu papà Espanya te'l pot ben confitar tros de quòniam. Quina fauna la claca xovinista que malviu per aquí. Ha, ha, ha.
  3. Icona del comentari de: Sisplau a juny 23, 2022 | 13:21
    Sisplau juny 23, 2022 | 13:21
    Aixequeu la DUI aprovada per l'últim Govern legal de la generalitat, o plegueu.
    • Icona del comentari de: jo a juny 23, 2022 | 17:27
      jo juny 23, 2022 | 17:27
      jajajajajajajajajaja
  4. Icona del comentari de: Ricard a juny 23, 2022 | 14:05
    Ricard juny 23, 2022 | 14:05
    Els castellans mai no paguen res. Ells només cobren. Se'n foten de nosaltres.
    • Icona del comentari de: Benvingut Ricard a juny 23, 2022 | 20:03
      Benvingut Ricard juny 23, 2022 | 20:03
      Si encara no te n'havies adonat, benvingut, més val tard que mai. Ara ve la part més complicada, però pas impossible, alliberar-nos d'aquesta gent i aconseguir la independència. Suma-t'hi, fes coses, els catalans fem coses.
  5. Icona del comentari de: Ricard a juny 23, 2022 | 19:16
    Ricard juny 23, 2022 | 19:16
    El xovinista i embolicador de troques Gonzalo amaga que l'estat espanyol ha concedit un seguit de pròrrogues en les concessions de la AP-7 (tram Alacant Salou). Primer que la va allargar (1986) la concessió a Aumar que havia d'acabar l'any 1998. Posteriorment van permetre d’explotar el tram sud fins al 31 de desembre de 2006. Però no varen acabar les pròrrogues de concessions, així el govern espanyol en concedí una altra fins al 2019 (Alacant Salou) i 2021 (Salou la Jonquera). El mateix any 2019 es varen acabar finalment les concessions de l'AP2, C32 nord i C33. La resta de l'AP7 evidentment també arrossegà ampliacions dels anys de concessió i la ara C32 nord... Ah ! La concessió de la C32 sud a la qual es refereix Gonzalo acaba l'any 2039, per la qual cosa per a que la "generalidad" catalana faci el mateix que el govern espanyol s'ha d'esperar a aquesta data, sempre que no hi hagi "pròrrogues". Una altra cosa seria l'alliberament, cosa que ens amaga el pallús Gonzalo, evidentment no seria fer el mateix.
  6. Icona del comentari de: Ha, ha, ha, ha, ha a juny 23, 2022 | 19:42
    Ha, ha, ha, ha, ha juny 23, 2022 | 19:42
    Quina pena exercir de xovinista o nonacionalista espanyol com el llimonera i la claca xovinsita espanyola. Qui vol fer el pallús i l'imbècil com ell ? Què pretén acabar de desconnectar d'Espanya els catalans adormits que encara resten ? Algú enten aquests espanyolassos amb tant de fums, tanta prepotència i supremacia ? Que s'atreveixen a pontificar sobre llengües, percentatges, quins països son "inventats" i altres collonades ?
  7. Icona del comentari de: Als tramposos Gonzalo i companyia a juny 23, 2022 | 21:09
    Als tramposos Gonzalo i companyia juny 23, 2022 | 21:09
    Com pot ésser tant prepotent i fatxenda tacito Gonzalo ? Fer el mateix que amb les autopistes de l'estat, vol dir esperar que s'acabin les concessions de les autopistes que esmenta. Potser vol dir que la Generalitat de Catalunya faci el mateix que l'estat espanyol va fer i fa quan les autopistes que encarrega no tenen el rendiment esperat per tart dels promotors i les ha de "rescatar". Cosa molt diferent de la fi de les concessions del desembre del 2019 i del setembre del 2021. Com és pot ésser tant tanoca i desvergonyit ?

Respon a Gonzalo Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa