Missing 'path' query parameter

El candidat d’ERC per a les eleccions generals, Gabriel Rufián, ha alertat aquest diumenge de l’hipotètic govern PP-Vox, i per això ha advertit que els pitjors malsons “són els que són possibles”. Durant un míting a Lloret, el candidat republicà ha insistit que “segons les dades sembla que és bastant probable” i ha assegurat que només ERC pot impedir que les dretes torni a la Moncloa.

En aquest sentit, Rufián ha exposat una metàfora dient que havia somiat que el candidat del PP, Alberto Núñez Feijóo, era president d’Espanya amb el líder de Vox, Santiago Abascal, com a ministre d’Interior. La resta del nou executiu espanyol el formaven els “nazis” de Desokupa al ministeri d’Habitatge, Javier Ortega Smith a Justícia, Pitingo a Cultura, i el futbolista Pepe Reina a Esports. “És un malson possible”, ha advertit Rufián. A més, també ha alertat que un potencial govern del PP il·legalitzaria ERC, Junts, CUP, Òmnium, ANC i la PAH, tancaria TV3 i eliminaria el català. Rufián ha prosseguit amb aquesta versió d’Espanya assegurant que Bertín Osborne presentaria en televisió el Telenotícies, Arévalo i Mario Vaquerizo un programa cada dissabte a la nit, i el Rei el missatge de Nadal des de la Valle de los Caídos introduït per Tamara Falcó.

Al seu torn, la número dos de la llista al Congrés, Teresa Jordà, ha afirmat que és “clau” que l’independentisme guanyi totes les eleccions fins a aconseguir l’autodeterminació. És per això que l’exconsellera ha assegurat que el d’ERC és l’únic vot útil, en comptes de votar als partits “sucursalistes”, en al·lusió a PSC i Comuns, als quals ha acusat textualment d’estar sempre en el costat equivocat de la taula.

Per la seva banda, la cap de llista per Girona, Montse Bassa, ha destacat que el PSOE és “enemic” d’ERC perquè no permet ni l’amnistia per rebaixar la repressió, ni reconeix el dret a l’autodeterminació. La germana de l’exconsellera Dolors Bassa ha afegit que cal anar a Madrid per “fotre canya”, sigui si governen els socialistes o el PP. També ha opinat que Sumar no defensarà “mai” l’autodeterminació.

El número dos de la llista gironina al Senat, Josep Maria Terricabras, ha criticat els independentistes que fan campanya per l’abstenció el 23-J: “Podem fer poc, però el poc que podem fer ho hem de fer. Si no fem ni això, desapareixem”. Terricabras ha subratllat que l’abstenció és una “idea esbojarrada” de gent que està “contenta en fer predicots, grans paraules i discursos, grans embats teòrics”, però res més.

Més notícies
Notícia: Sánchez ataca Puigdemont en campanya: “És una anècdota”
Comparteix
El president espanyol assegura que el conflicte a Catalunya està “canalitzat”
Notícia: Titot: “El 155 no ve del 2017, ve del 78”
Comparteix
Francesc Ribera va assegurar “ni tan sols els Mossos estan sota el control del conseller d'Interior”
Notícia: L’OTAN definirà aquesta setmana la seva relació amb Ucraïna
Comparteix
Queda completament descartat que l'OTAN acordi convidar formalment a Ucraïna a entrar en l'organització
Notícia: Batet celebra que Catalunya sigui “respirable de nou” gràcies a Sánchez
Comparteix
Batet ha assegurat que “ha arribat l'hora de la veritat” amb aquestes eleccions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vendetta a juliol 09, 2023 | 13:41
    Vendetta juliol 09, 2023 | 13:41
    23j abstencio
  2. Icona del comentari de: ciutadà a juliol 09, 2023 | 14:01
    ciutadà juliol 09, 2023 | 14:01
    Doncs noi, tu ets un dels que més ha fet per a què aixó pugui passar.
    • Icona del comentari de: Ha fet riure i ha fet pena a juliol 10, 2023 | 10:25
      Ha fet riure i ha fet pena juliol 10, 2023 | 10:25
      Rufiàn ha estat un fidel servidor del PSOE. Els ha aprovat tot el que li posaven davant. Crec que ni s'ho llegia ja que a cada llei aprovada hi havia centralització d'afers catalans, i si s'ho llegia és que és burro o unionista que també pot ser. Primer li reien totes les gràcies, després ja va fer pena i ara a aguantar-lo sense fer res 4 anys més. Junqueras tu el manes oi? Ja t'está bé així?
  3. Icona del comentari de: Jaume a juliol 09, 2023 | 14:46
    Jaume juliol 09, 2023 | 14:46
    Que no és preocupi jo votare al PACMA, si arriben a governar els de Vox per mi no sera.
  4. Icona del comentari de: ERC ES PSOE.155 a juliol 09, 2023 | 15:40
    ERC ES PSOE.155 juliol 09, 2023 | 15:40
    Erc cal que es retiri i els junqueristes votin Sanchez. Rufian es psoe, que plegui ja
  5. Icona del comentari de: Gabriel, hijo.. a juliol 09, 2023 | 17:51
    Gabriel, hijo.. juliol 09, 2023 | 17:51
    Jo votaré JUNTS
  6. Icona del comentari de: Hipòcrita catalanòfob a juliol 09, 2023 | 18:19
    Hipòcrita catalanòfob juliol 09, 2023 | 18:19
    Doncs temps enrere bé que s'hi fotografiava amb gent de Vox.
  7. Icona del comentari de: Ramon a juliol 09, 2023 | 18:28
    Ramon juliol 09, 2023 | 18:28
    Sincerament, no i veig cap diferencia, PSOE, PP, podemos i VOX, per Catalunya es el mateix
    • Icona del comentari de: Que Santa Llúcia no et conservi la vista a juliol 10, 2023 | 11:20
      Que Santa Llúcia no et conservi la vista juliol 10, 2023 | 11:20
      Que te la millori i molt i que et tregui les cataractes del ulls.
    • Icona del comentari de: CATALUNYA O CASTELLANS DE FRANCO PSOE.PP.VOX.COMUNA a juliol 10, 2023 | 12:16
      CATALUNYA O CASTELLANS DE FRANCO PSOE.PP.VOX.COMUNA juliol 10, 2023 | 12:16
      El PSOE sense el PP i VOX no seria res de res. SON EXACTAMENT EL MATEIX, FRANQUISTES ESPAÑOLS que ens volen exterminar als CATALANS
  8. Icona del comentari de: Mastodon a juliol 09, 2023 | 18:30
    Mastodon juliol 09, 2023 | 18:30
    Rufian,que ja no cola, el discurs de la por, nomes evidenca la que teniu vosaltres de perdre cadires molt ben renumerades. Que us bombin a tos.
  9. Icona del comentari de: joandoménec a juliol 09, 2023 | 18:56
    joandoménec juliol 09, 2023 | 18:56
    I amb Marlaska ja et va bé? I els morts a Melilla? Per què no t'apuntes d'una vegada al PSOE? Els estàs fent la campanya als sociates. Quant te pagaran? Ets un miserable botifler.
  10. Icona del comentari de: Malva a juliol 10, 2023 | 06:52
    Malva juliol 10, 2023 | 06:52
    Te ho haguesis currar a Madrid enlloc de fer bromees amb els adversaris.
  11. Icona del comentari de: Nafent a juliol 10, 2023 | 07:38
    Nafent juliol 10, 2023 | 07:38
    S'ha de defensar Catalunya de "catalans" com vosaltres...
  12. Icona del comentari de: Ila & Rufian parella real a juliol 10, 2023 | 07:43
    Ila & Rufian parella real juliol 10, 2023 | 07:43
    Rufian al psoe, treuria molt més vots. Illa, fitxa' por España i por el Rey
  13. Icona del comentari de: Ricard a juliol 10, 2023 | 08:47
    Ricard juliol 10, 2023 | 08:47
    El xarlatà vividor Rufián, preocupadíssim per salvar el seu país, Espanya, de la ultradreta espanyola. Tot un independentista català, ja ho crec. I els catalanets tornaran a votar el seu partit. Mentre hi hagi rucs ell no anirà a peu. Jo és que de veritat no sé si riure o fotre'm a plorar amb els catalans.
    • Icona del comentari de: Fes-t'en una palla, Rovira a juliol 10, 2023 | 13:16
      Fes-t'en una palla, Rovira juliol 10, 2023 | 13:16
      De les de debò, no de les mentals. Durant uns minuts se t'anirà la ximpleria catalaneta que portes a sobre i que et provoca estrès.
  14. Icona del comentari de: Edgar a juliol 10, 2023 | 09:01
    Edgar juliol 10, 2023 | 09:01
    Rufián... un talp d'Espanya a Catalunya.
  15. Icona del comentari de: Groc a juliol 10, 2023 | 09:43
    Groc juliol 10, 2023 | 09:43
    Comentaristes anti ERC , tots tranquils Juns os portara a la independencia , els evala un pasat impolut . Puigdemont te la gran solucio , junt amb l'ANC. Els que no votaran ,els franquisters os donaran les gracies

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter