El director del Servei General de Trànsit de la Generalitat, Ramon Lamiel, ha anunciat noves mesures a les carreteres catalanes per protegir els ciclistes i evitar sinistres com el d’ahir, en el qual van morir dues persones a Castellbisbal. “Hem de fer un pas endavant i dotar les vies de control de velocitat i seguretat a través de tecnologia”, ha dit Lamiel aquest dilluns a Catalunya Ràdio.

El punt de Castellbisbal on un cotxe ha atropellat diversos ciclistes i ja fugit. Dues de les víctimes han mort / ACN
El punt de Castellbisbal on un cotxe ha atropellat diversos ciclistes i ja fugit. Dues de les víctimes han mort / ACN

Nova mesura per protegir ciclistes

La mesura consistirà en senyalitzacions intel·ligents per a tots els vehcles que indicarà quan circulen vehicles vulnerables, com les bicicletes. La senyalització demanarà reduir la velocitat als turismes i els altres vehicles per protegir el ciclista i la senyalització ho farà de forma automàtica.

Per això, els titulars de els vies, en la seva majoria les diputacions, hauran de seleccionar les vies on posar aquesta nova mesura, que començarà a aplicar-se el setembre, de moment només als túnels. L’objectiu, però, és també fer-ho a les carreteres urbanes i interurbanes, que les diputacions considerin oportunes.

Recorda l’obligatorietat d’un metre i mig per passar un ciclista

Lamiel també ha recordat que per passar a un ciclista és necessari establir un metre i mig entre el turisme i la bicicleta i, alhora, passar a l’altre carril. També considera que el Codi Penal, en tots els casos, és “l’última ratlla” quan hi ha un accident. Preguntat per si s’ha d’endurir el Codi Penal per accidents com el de Castellbisbal, considera que no és ell qui ha de respondre aquesta qüestió, tot i que ha recordat que ja es va discutir al Congrés dels Diputats. Tot i això, afirma que ja hi ha establertes tota una sèrie de mesures per afrontar aquests tipus.

Aquest diumenge hi ha hagut un sinistre a Castellbisbal, en el qual han resultat dos ciclistes morts i dos de ferits, després que un turisme xoqués contra ell i fugís. El cotxe va ser robat a Martorell i ahir a la nit es va detenir el presumpte autor dels fets, qui té dos antecedents.

Més notícies
Notícia: Detenen un lladre que fugia per l’AP-7 i va envair el sentit contrari
Comparteix
Conduïa sense haver-se tret mai el permís i un cop se'l va aturar es va negar a sotmetre's a les proves d'alcoholèmia
Notícia: Reobert un carril de l’AP-7 després de l’incendi d’un cotxe
Comparteix
No consten ferits i provoca afectacions en sentit sud
Notícia: El Govern proposa limitar la velocitat en 10 trams de l’AP-7
Comparteix
Reiteren que caldria una reducció a la via de 120 a 110 km/h per combatre l'augment de l'accidentalitat
Notícia: Accident mortal d’un camió que obliga tallar l’AP-7 a Fogars de la Selva
Comparteix
Provoca cues de fins a 19 quilòmetres o es realitzen desviaments a la C-35

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Teix a agost 22, 2022 | 09:21
    Teix agost 22, 2022 | 09:21
    Benvingudes siguin les mesures per protegir els ciclistes. Els ciclistes tenen les de perdre en qualsevol accident i haurien de ser els primers en assegurar la seva protecció, cosa que molts procuren però no tots, sobre tot a partir que, sembla que, no cagui que vagin en filera, sense excepcions de vies. El grup de ciclistes pot ser, crec, un factor de distracció però els conductors hauríem d’extremar les precaucions i les previsions i, sobre tot, els socors en cas de contratemps i danys. Com a conductor temo, per exemple, arribar-me cap a Viladrau els caps de setmana...
  2. Icona del comentari de: fat boy a agost 22, 2022 | 10:08
    fat boy agost 22, 2022 | 10:08
    La questio es fer negociet i traspassar la responsabilitat al ciutada. Perque no fan com a Holanda que ho tenen implementat fa 1000 anys?. Les bicicletes pel seu carril, mes estret i separat 2m de la carretera pero paral.lel. Ah, es clar, que aixi no hi ha bisnis pel cunyat ni 3%.
  3. Icona del comentari de: miquel puigpelat a agost 22, 2022 | 10:19
    miquel puigpelat agost 22, 2022 | 10:19
    Un metre i mig han de deixar els vehicles respecte a les bicicletes. I les bicicletes respecte als que anem a peu?. No han de deixar cap espai?. Camines per la carretera i si vénen bicicletes aparta't, que si no se't tiren a sobre. La impunitat dels ciclistes és incomprensible i moltes vegades hi ha accidents perquè ocupen tota la calçada. Pêrquè no circulen un darrera l'altre?. Potser això evitaria que els conductors es posessin nerviosos i gairebé sempre podrien avançar.
  4. Icona del comentari de: Josep a agost 22, 2022 | 11:44
    Josep agost 22, 2022 | 11:44
    Els ciclistes NO haurien d’anar per la carretera.
  5. Icona del comentari de: complicat a agost 22, 2022 | 12:03
    complicat agost 22, 2022 | 12:03
    Hi han moltes carreteres que s'haurien de prohibir als ciclistes, com les costes del Garraf, per exemple. Malgrat que hi tenen tot el seu dret de circular-hi, només per la seva pròpia seguretat, se'ls hi hauria de prohibir. Desprès, la seva manera de circular, en carreteres comarcals, molt estretes, haurien d'anar en fila índia, i no en columnes de tres, quatre o cinc
  6. Icona del comentari de: jm a agost 22, 2022 | 12:07
    jm agost 22, 2022 | 12:07
    Perque sempre te mori gent, per arreglar les coses...no es poden arreglar sen se morts...
  7. Icona del comentari de: Ole, ole a agost 22, 2022 | 14:58
    Ole, ole agost 22, 2022 | 14:58
    Diuen què una bicicleta va atropellar un cotxe a davant de can Patuel. Algú sap com perquè?????
    • Icona del comentari de: Passa sovint a agost 22, 2022 | 19:19
      Passa sovint agost 22, 2022 | 19:19
      Les bicicletes també poden atropellar cotxes. Una altra cosa és qui prén mal.
  8. Icona del comentari de: Rosa a agost 22, 2022 | 15:32
    Rosa agost 22, 2022 | 15:32
    L'obligació del metre i mig per avançar el ciclista es impossible si en van tres o quatre en paral·lel, com fan habitualment o en grups molt nombrosos. També hi hauria d'haver restriccions lògiques per als ciclistes com no circular en grups o en hores i dies de mala visibilitat.
  9. Icona del comentari de: Possis les piles a agost 22, 2022 | 19:29
    Possis les piles agost 22, 2022 | 19:29
    I als conductors quan deixareu de tocar-los els collons?
  10. Icona del comentari de: Sap greu els morts, però són un perill a agost 22, 2022 | 19:35
    Sap greu els morts, però són un perill agost 22, 2022 | 19:35
    Sempre legislant a cop de titular. Quin desastre! A més en aquest cas sembla que és un psicòpata, així que les senyalitzacions i normatives en casos així no serveixen de res. Per la resta simplement no és compatible una via ràpida de 90km/hora amb vehicles tant lents. Si un vianant fa footing pel mig de la carretera encara serà més feble, però això no li dona la raó. Que el codi de circulació permeti convertir les carreteres en pistes d'entrenament és una irresponsabilitat que es permet per electoralisme. A més ni tant sols se'ls exigeix portar retrovisors ni intermitents! Zero responsabilitat. Una insensatesa. Els ciclistes es posen en risc ells, però també a tots els conductors. Quants cops no et ve un cotxe o un camió de cara envaint el teu carril per tal d'esquivar un ciclista? Jo ho veig contínuament i sempre penso que encara ens passa poc.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa