El bon temps i l’olor de l’estiu fan que, com cada cap de setmana, els ciutadans marxin cap a la costa. Això ha provocat -una altra vegada- retencions a les principals carreteres catalanes, majoritàriament les que porten a llocs de la costa, però el malestar i la congestió es troben a tot arreu. La carretera que de moment té més cotxes fent caravana és l’AP-7, que ja acumula 14 quilòmetres de retencions a Martorell en direcció a Tarragona mentre que en la mateix via en sentit nord hi ha 12 quilòmetres de retencions a l’alçada de Granollers, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.

La C-32 en direcció nord al seu pas per Vilassar l'1 d'abril de 2021 a quarts de cinc de la tarda | ACN
La C-32 en direcció nord al seu pas per Vilassar l’1 d’abril de 2021 a quarts de cinc de la tarda | ACN

Aquest dissabte les carreteres catalanes continuen acumulant cotxes. Tot i que no hi ha cap festiu preparat, el bon temps porta als treballadors a passar un cap de setmana a prop de la platja abans de tornar a a rutina. És per això, que ja no és estrany veure llargues cues a les carreteres. L’AP-7 està sent la carretera més afectada, però també s’estan veient retencions en altres punts de Catalunya. En concret, la C-32 també presenta diversos trams de cues, com els 4,5 quilòmetres al Masnou en sentit Mataró i els dos quilòmetres a Sitges en sentit Tarragona. A la C-35, al seu pas per Llagostera, hi ha dos quilòmetres de retencions en direcció a les platges i quatre mes a la C-63, a Lloret de Mar.

L’AP-7, la carretera més mortífera

Les retencions no només són una situació tediosa pels ciutadans sinó que també és un gran nucli d’accidents. De fet, en un estudi que es va presentar la setmana passada, es catalogava l’AP-7 com una de les carreteres més perilloses, ja que havien augmentat els accidents mortals a aquesta carretera en l’últim any, coincidint amb l’obertura dels peatges. És per aquest motiu que el Servei català de Trànsit demana prudència al voltant, tot i això encara no s’ha trobat una solució funcional per descongestionar les carreteres catalanes.

Més notícies
Notícia: Elena creu que el col·lapse de l’AP-7 és a causa del dèficit en Rodalies
Comparteix
El conseller de l'Interior afirma que a Madrid les Rodalies funcionen per la gran inversió que el govern espanyol ha fet
Notícia: L’AP-7 suma uns 35 quilòmetres de cues per l’operació tornada
Comparteix
50.475 vehicles ja han tornat a l'àrea metropolitana fins a les 14 hores, un 19,4% dels previstos
Notícia: Un Sant Joan a la carretera: les retencions continuen a l’AP-7
Comparteix
Durant la revetlla no ha mort ningú a les carreteres catalanes
Notícia: Alerta de trànsit: Retencions de 12 km a l’AP-7 per un accident
Comparteix
Hi ha un carril tallat entre Hostalric i Sant Celoni en direcció a Barcelona

Comentaris

  1. Icona del comentari de: MHP a juliol 09, 2022 | 13:48
    MHP juliol 09, 2022 | 13:48
    No serà el problema de la congestiò, la nul.la gestió que fa el govern de la generalitat? Arà que s'han acabat els peatges (menys a les autopistes de la generalitat), no saven com gestionar-ho. Un altre exemple del que seria la gestió d'una hipotètica reichpùblica catalana: per pixar i no treure gota.
  2. Icona del comentari de: Vilatà a juliol 09, 2022 | 14:31
    Vilatà juliol 09, 2022 | 14:31
    Per als urbanites veure's atrapat en una retenció de trànsit, fer cua d'hores i hores és símbol de festa. Tot son gustos.....

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter