L’Observatori contra l’Homofòbia (OCH) ha registrat més incidents LGTBI-fòbics des que ha començat l’any fins aquest dilluns 16 d’octubre que en tot l’any passat. Concretament, les xifres de l’organització indiquen que l’any passat se’n van recollir 237, mentre que se n’han recollit 241 fins avui. En aquest sentit, el president de l’entitat, Eugeni Rodríguez, considera que aquestes xifres demostren la situació “alarmant” per “l’augment de l’odi al nostre país i al conjunt de l’estat espanyol”. L’Observatori ha registrat la majoria d’incidències en l’àmbit de l’oci nocturn, a l’escola a través del ‘bullying’ o a les xarxes socials, “especialment per les dones trans”: “Hem de posar l’accent en l’augment d’incidències a dones lesbianes i bisexuals, i que tot i estar augmentant, les violències que pateixen moltes vegades queden invisibilitzades”, comenta Rodríguez.
Fent balanç dels incidents que s’han produït durant els primers 10 mesos de l’any, el president de l’OCH ha destacat dos episodis “preocupants”. El primer que ha volgut ressaltar és el de Salt, quan cinc activistes del FAGC i l’Espai LGTBI de Girona van ser “agredits violentament”. En segon lloc, també ha volgut recordar l’incident de Sitges de principis d’any quan hi va haver una “agressió molt violenta”. De fet, en aquest cas, l’OCH exerceix com a acusació particular.

Barcelona, epicentre d’incidències
La meitat de les incidències registrades a tot Catalunya fins al 16 d’octubre s’han produït a Barcelona, 123 en total. Davant d’aquest fet, Rodríguez ha considerat “imprescindible” que el protocol de Barcelona contra l’LGTBI-fòbia -que, segons l’OCH està donant “grans resultats” i harmonitzant la recollida de dades i prestació de serveis d’atenció a les víctimes- compti amb un pressupost “suficient” i amb prou “empenta” per donar-lo a conèixer. L’organització també considera que el Govern “no està fent els deures” amb aquesta qüestió, ja que l’augment de xifres implica una mala gestió.