Recollida de signatures dels crítics de JxCat per foragitar Jordi Sànchez

Malestar després que el secretari general del partit digués que l'1-O era per negociar amb l'Estat

Batussa a les files de JxCat. El malestar per les paraules del secretari general dels junters, en la seva carta de rèplica a Oriol Junqueras sobre el Primer d’Octubre, s’ha posat negre sobre blanc. Aquest divendres sectors crítics organitzats de la formació liderada per Carles Puigdemont han fet corre un document amb què recullen signatures per tal de fer dimitir Sànchez de la secretaria general o bé que es posi el seu càrrec a votació en un referèndum entre la militància.

La carta, amb un contingut força dur, ha començat a córrer entre els grups de Whatsapp i de Telegram dels associats. El text que es demana signar és per “expressar” el “descontent per les inadmissibles declaracions del secretari general del partit, en Jordi Sánchez”, que va dir que l’1-O només pretenia pressionar el govern espanyol per negociar, i no pas implementar la República. Així mateix, cada signant recorda que la seva militància és fruit de la voluntat de “treballar per tal de fer efectiu el mandat popular sorgit a les urnes el passat 1 d’octubre del 2017 i aquest és el pilar fonamental del projecte polític i transversal que defensem des de Junts per Catalunya”.

“Les declaracions del secretari general”, continua el comunicat, “dient que ell pensa que el referèndum no era per declarar la independència de Catalunya, són un insult de cara al poble que va exercir el seu dret a vot arriscant les seves vides, un insult per als exiliats, presos i represaliats (molts d’ells represaliats per demanar la seva pròpia llibertat entre d’altres) i una manca de respecte per als afiliats i afiliades a Junts per Catalunya”.

Amb aquest argument demanen la dimissió de Sànchez o bé que el seu càrrec sigui sotmès a escrutini de la militància. El comunicat que ha corregut com la pólvora entre els associats ja ha començat a recollir força signatures amb què es vol expressar el “malestar intern” del partit amb la gestió dels darrers mesos i el canvi de relat del partit.

De fet, aquest dijous El Món explicava que divuit ex secretaris nacionals de l’ANC es rebel·laven contra la lectura de l’1-O de Sànchez. En una carta, discrepaven de la carta de l’expresident de l’entitat, especialment per la frase “soc dels qui creuen que l’1 d’Octubre va ser concebut més per forçar el govern espanyol a obrir una via de diàleg i negociació per assolir un referèndum acordat que per proclamar efectivament la independència”. Els 18 signants asseguren que “el Primer d’Octubre de 2017 vam votar i vam guanyar de manera aclaparadora”. “Ara ens dieu que el referèndum no es va fer per proclamar la independència sinó per pressionar Espanya i aconseguir fer seure l’Estat al voltant d’una taula de negociació, cosa que ja sabem que no passarà mai”, es queixen.

Comentaris

    L’u d’octubre és la clau de volta de tot 12/06/2021 2:59 pm
    Fa temps que sabíem que dins de JUNTS hi ha dues ànimes, la independentista i l’autonomista. Els autonomistes que hi havia a CiU no van marxar tots amb la Pascal i el PDeCAT, alguns fan de talps autonomistes dins de JUNTS per destruir-lo i, sobretot, per minar la influència immensa del 1-O i el seu resultat sobre la societat catalana . En aquesta activitat van de bracet amb ERC i el sector de la burgesia catalana del pont aeri, Foment, la Vanguardia, etc. A l’homenatge al comte de Godó de l’altre dia hi devien ser gairebé tots. Jordi Sanchez ara confessa que ell i d’altres ens van estar enganyant, ho confessa no perquè n’estigui penedit, sinó perquè pensa que la seva confessió ara, després d’haver pactat un govern “anti-1 d’octubre” amb ERC, ajuda a destruir JUNTS
      Ona 12/06/2021 4:29 pm
      Bla bla bla.. Jordi Sànchez és el secretari dels juntistes perquè cal entesa amb els de Junqueras perquè la unitat és el primer requisit per guanyar l’embat contra l’EE.
    Ona 12/06/2021 11:46 am
    Sap molt greu perquè és una víctima que pateix la màxima repressió, però es va equivocar fent aquelles declaracions. Ell no parla per si mateix i no pot dir el que pensa com si estigués al pati del col.legi. Els presos no haurien de comandar sinó quehaurien de tenir cura de si mateixos i denunciar l’EE i debilitar-lo així, en compres de debilitar-nos la nació.
      Doctor Strangelove 12/06/2021 1:46 pm
      Tenen síndrome d'Estocolm, oi Ona? Potser sí, però tu en tens un de pitjor, el síndrome del sectarisme uni-neuronal! Mira tia, o avia, vés a saber, millor que agafis un llibre de lògica, i sobretot no e llegeixis car no entendries res de res. L'únic que has de fer és pensar, que hi ha gent que l'entenen, en canvi tu no. Quan hagis après aquesta lliçó, m'ho dius i et tornaré a indicar el nou pas que has de fer, per arribar a ser alguna coseta en aquesta vida! De res, Doc.
        Ona 12/06/2021 4:27 pm
        Sembla que plou
      Vendetta 12/06/2021 12:51 pm
      Te ekivocas akets son concients y complices desde el 1 dia, las mentiras tenen les cames molt curtes tira de hemeroteca y u veuras
      224
      206
      Respon
    Veterà antifranquista. 12/06/2021 11:10 am
    Aixó de recollir signatures recorda massa els procediments de Rajoy & Cia. Que no comptin amb la meva.
    10
    10
    Respon
    Anònim 12/06/2021 10:25 am
    Trobo a faltar els noms dels organitzadors de la moguda. Pinta submarins. Com entenen la implementació aquests fabricants de sidral? Potser les paraules del senyor Jordi Sànchez tenien un to baix però no deia res que no fos lògic. Tots els independentistes de l'1 d'octubre, els de més ceba i els més circumspectes, sabíem, sabem, que les concrecions de totes les estructures i altres realitats associades a una separació s'havien de pactar, negociar, definir... Que es digui com es vulgui però els canvis afecten les dues parts. Trobar-se una democràcia de fireta, un règim autoritari de les clavegueres que han aflorat impúdicament, uns tribunals convertits en inquisició ferotge d'uns sumaris de ficció que arrabassen els drets polítics i humans, en el grau extrem en que s'ha produït, no era esperable. Paciència? La mínima. Però "gilipolles" tampoc.
      A l"'anònim" 12/06/2021 12:56 pm
      El que dius tú no és el que ha dit Sànchez. Sànchez ha dit simplement que ell i alguns altres més, no tenien cap intenció de independitzar Catalunya, només volien pressionar Rajoy per aconseguir millores, però ens deien el contrari perquè els seguíssim, i que els va sortir malament perquè el referèndum va ser un èxit i el Parlament de Catalunya va proclamar la Independència. I ho diu ara, ho diu en el moment que més mal pot fer, afegint.se a l'embat contra el 1 d'Octubre encapçalat per Junqueras i els seus escolanets
    Doctor Strangelove 12/06/2021 10:22 am
    A veure si ho enteneu indepres, tant en Sàntxes com en Gandhi Gras ja comencen a dir la veritat de tot el que era el procés pels polítics. La gent decent i que ens paguen per pensar ja ho sabíem, però és clar, a la terregada li costa captar les idees, car el pensament no és pas acumulatiu, ens el contrari, de 100 rucs no fas un llest, sinó un molt més ruc! És normal que us sentiu enganyats con un xinès, però nois això passa quan es va en ramat i un no perd cinc minuts sol raonant individualment. Ja sé que pensar està sobrevalorat, però entre poc i massa, reflexioneu sols, de la mateixa manera que parleu amb el Creador, en la intimitat i veure l'engany en que us has ficat, i tot, ho torno a dir, per no dubtar. Sigueu cartesians per una vegada en la vostra punyetera vida, i entendre de que va tot això! He intentar ser clar, i sense intentar ofendre, només dient-vos la trista veritat de la vostra vida. Ho sento de tot cor, si he molestat a algú. Doc
    Recollida de signatures del PP per que no foragitin Jordi Sànchez de la garjola 12/06/2021 9:15 am
    Dues cares de la mateixa moneda.
    Ex- votant d`' ERC. 12/06/2021 7:46 am
    Doncs si. Jo he votat ERC. quatre vegades . D'ençà 1979, quan vaig decidir no tornar a votar, fins el 2010 que vaig comèter l'error de tornar-hi, els he votat quatre vegades- Generalitat i Ajuntament. Ni mai que ho haguès fet, però la cosa ja no te remei.
    43
    69
    Respon
      Jo també 12/06/2021 9:55 am
      Vaig votar un parell de cops corruptgents amb Pujol, gran error, fins que's va destapar que eren una organització criminal per delinquir i em vaig refermar quan va parlar de branques i nius però no va tenir pebrots de fer net. Amb Mas, Fuigpelmón, el pallasso Torra, Borràs i Artadi he constatat que la independència de Catalunya mai arribarà de la mà d'un corruptgent, perque no son indepes, son processistes per superar la imatge del partit més corrupte de Catalunya per molt que canviïn de nom.
      73
      64
      Respon
        Ona 12/06/2021 11:48 am
        Quin ignorant bicamoll que estàs fet.
    Vendetta 12/06/2021 1:15 am
    Orioljudes tu ets historiador recorda no som gent de pau va pel chanches el abrasa isetas y tot la resta de botiflers per tu tb fuigpelmon pels de momium y la catedrática de la asociación de tietas anc, el poble pasara comtes an valtros 33
    34
    115
    Respon
    Vendetta 12/06/2021 12:31 am
    Crec ke el poble escarmentara de valent akets miserables botiflers processistas uns bons escraches a las sevas vides abans dels ajusticiaments segons delictes, no crec ke es pugin amagar gaire temps, es molt gros el ke fan y an fet ni oblit ni perdo
    68
    113
    Respon
    Jordi 12/06/2021 12:06 am
    Llavors en Jordi Sànchez no va ser enganyat perque era dels que ens engayava.
    172
    325
    Respon
      Martí 12/06/2021 12:22 pm
      No ens enganyis més, tu ets un espanyolista com una casa.
    Luisnomeacuerdo 11/06/2021 11:58 pm
    Si hasta este paleto se ha dado cuenta ya del cuento es hora que los fanáticos lazinazis os caigas del bury volver a tractoria a contar vuestras hazañas al calor dell fuego tejiendo bufanditas.
    6
    167
    Respon
      Vendetta 12/06/2021 12:32 am
      Cacanyol tu ets de er com el rufi
      65
      68
      Respon
    Pere Grau Prat. 11/06/2021 10:16 pm
    Val més passar per alt qualsevol tema que pot generar malentesos i ruptura. Sigueu senyors que la roba bruta és renta dins de casa.
    11
    23
    Respon
      Jeroni Munyós 11/06/2021 11:30 pm
      Sempre i en tot cas, cal reflexió i debat. Però, també cal aturar la repressió de l'estat espanyol.
        Inútil 12/06/2021 12:22 am
        Ara que la justicia europea és a punt de votar a favor nostra, aquesta baixada de nivell de Junqueras i J.Sanchez, a més de vergonyant és inútil. Posats a afluixar i a desmerèixer, ho feu abans i us estalvieu un temps de presó
        83
        103
        Respon
          Si que ets inútil 12/06/2021 10:05 am
          La baixada de nivell més gran que recordi va ser quan un poc honorable batxiller foll i megaloman va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir.
          72
          27
          Respon
            A Si Que 12/06/2021 12:25 pm
            El teu nivell és de vol gallinaci.
    Confrontación inteligente 11/06/2021 9:25 pm
    Palomitas, por favor
    7
    138
    Respon
    Vendetta 11/06/2021 8:18 pm
    Xiquet, a tons pares els has de dir que et posin al bressol que ja és l'hora de fer nona.
    28
    47
    Respon
    fideli 11/06/2021 7:39 pm
    Jordi, plega.
    91
    12
    Respon
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 11/06/2021 7:38 pm
    Que una persona que confessa haver enganyat els qui el seguien respecte els objectius de la lluita hagi arribat, primer a dirigir l'ANC i després JUNTS, demostra que ambdues organitzacions necessiten una depuració. Ens cal un partit nítidament independentista, tan és si no guanya eleccions, l'objectiu no és escalfar cadires de la gestoria que executa les ordres del poder colonial, dita Generalitat, sinó aconseguir la independència.
    129
    19
    Respon
      Ona 12/06/2021 11:50 am
      No dirigeix res, és el secretari.
      Marc Jimenez 11/06/2021 8:24 pm
      Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència), i els paganos del CUPO VASCO !!!!
      22
      89
      Respon
        Gavà 11/06/2021 10:13 pm
        Quina caguera que té aquest ximplet d'en Jimenez amb els bascos ! Que jo sàpiga, els bascos no ens roben res als catalans, qui ens fot els calers és Castella. Als bascops, simplement, els castellans els roben menys que a nosaltres
      Marc Jimenez 11/06/2021 7:52 pm
      Los vascos se embolsan cada año más de cinco mil millones de euros que no les corresponderían en el régimen común. !!! más de cinco mil millones de euros que no les corresponderían !!! somos los paganos !!!!
      32
      143
      Respon
        Gavà 11/06/2021 10:17 pm
        Ara ja escriu els missatges en xarni el ximplet d'en Jimenez. Apa nen busca't una altra feina que de intoxicador a la xarxa no faràs gaire carrera
    Vendetta 11/06/2021 7:34 pm
    Espero ke cremin las seus dels partits processistas per San Joan y el 11s las de las asociacions processistas momium y els venedors de samarretas 33
    498
    487
    Respon
      Lambretta 11/06/2021 8:05 pm
      Et pot esperar amb una merda en un pal i amb un barret de torero al cap.
      236
      244
      Respon
        Vendetta 11/06/2021 8:56 pm
        No et vui pendra el te disfraz processisra botifler de er Catalunya catalana 33
        251
        240
        Respon
    josep vila 11/06/2021 7:29 pm
    No comparteix-ho en absolut les declaracions d'en Jordi, les deploro les abomino, però vull tenir empatia amb ell i els que son a la presó i exili, la presó marca i marca molt, s'ha de ser extraterrestre per saber i poder conviure sense llibertat, sense família, sense amics, sense veïns, gaire be tot el dia a la cel-la, amb pandèmia, amb uns horaris limitats. Puc posar-me a la seva pell i sí, la presó estova i estova molt, s'ha de ser molt fort d'ànims, pensaments, conviccions...em poso a la seva pell per entendre determinades situacions, però no comprenc que aquests persones encara avui continuïn manant i dirigint partit polítics, associacions indepes, etc. el temps a presó els a tret perspectiva, ho tenen tot confós, en certa manera han perdut el nord, haurien de ser fora dels cercles de decisió pot ser en els de assessorament però també tinc dubtes, en Junqueras, i en Jordi, no així en Cuixart, haurien d'haver estat immediatament substituïts de tots els càrrecs, treure'ls de la presó i donar-los de baixa políticament parlant, ja no donen més, no tenen res més que donar, és la societat que hauria d'haver fet aquest relleu, perquè no s'ha fet?? aquí hi ha un primer i greu error, el partidisme, la maquinaria, tocar poder, no pas els objectius, l'estratègia la tàctica i hem deixat en mans de gent que ja no son qualificades les directriu perdent de vista l'objectiu. Espanya mai negociarà independència, perquè siguem clars totalment, algú en el seu lloc deixaria escapar el 20% del PIB de casa seva???..jo,no, perquè ho haurien de fer ells, la independència costa sang, morts, estem disposats a posar sobre la taula quants morts?? horfes, vídues, vidus..quants i durant quan de temps?...Europa, no vindrà a ajudar, la part del lleó al respecte, no la tenim nosaltres, la te Espanya, és un estat, fatxa com Turquia, però és un estat. No fem tant de cas a declaracions que fan persones que estan molt estovades per la presó i tot el que comporta, que és molt, la independència es a les nostres mans, amb mort i sang, estem disposats...???
    109
    74
    Respon
      Jo 12/06/2021 9:05 am
      Si, la d ells , tanoca.
      Vendetta 11/06/2021 8:53 pm
      Si clarament, morts? els ke facin falta ara en tenim mes de 20000 per la pandemia y la mala gestio esclar ke ser lliures te un cost pero ser esclaus es molt pitjor Catalunya catalanac33
      475
      461
      Respon
    Vendetta 11/06/2021 7:21 pm
    Jo en un futur no gaire llunya vec un personatje tipus joan bonanit ,patetic processista per cert ara posem es diu joan malanit fen escraches a las cases dels botiflers putser,putser,putser com deia el joda puyol no tindreu bon final no lo millor marcheu a ejpanya total orioljudes diu ke la ama
    535
    526
    Respon
    Realitat 11/06/2021 7:20 pm
    D'això s'en diu "Ser mes papista que el papa"
    Marc Jimenez 11/06/2021 7:14 pm
    Los vascos se embolsan cada año más de cinco mil millones de euros que no les corresponderían en el régimen común. !!! más de cinco mil millones de euros que no les corresponderían !!!
    Ex- votant d`' ERC. 11/06/2021 6:56 pm
    Doncs si, la cosa ve de lluny, quan les darreres eleccions muncipals van sorgir els pactes de les autoanomenades formacions independentistes amb el pastits espanyolistes, vaig deixar en suspens la meva militancia activa (trobades, manifestacions a les rotondes, xerrades i conferències etc. ). El 27 de gener del 2020, davant el vengonyós espectacle ofert pel nostre Parlament, vaig estripar les cartes i em vaig passa L'ABSTENCIONISME DEFINITIU. Hem de donar la raó al nefast Aznar que deia que abans es trencaria Catalunya que Espanya.. Aquest va dir veritat..
    69
    132
    Respon
      A L'Ex 11/06/2021 7:12 pm
      Tu no has votat mai ERC i ets un espanyolista com una casa. Un abstencionista, és a dir un espanyolista passiu, al qual tota la feina te la fan les clavegueres i els aparells de l'estat espanyol. El molt graciós encara se'ns en fot.
      236
      157
      Respon
    Vendetta 11/06/2021 6:56 pm
    Botiflers processistas no tindreu descans un cop trepitjeu el carrer ni oblit ni perdo castig als traidors 33
    537
    630
    Respon
      Lambretta 11/06/2021 7:08 pm
      Bo, avui mancava encara aquest troll...
      474
      390
      Respon
    Delfí Artós 11/06/2021 6:46 pm
    Si no us n'adoneu que l'espanyolisme, unionisme o altrament anomenat annexionisme espanyol, amb l'afegit del botifleram o renegats nostrats (com si no en tinguéssim prou amb els originals) tenen tot el suport de l'estat espanyol, la qual cosa vol dir que tenen darrere seu el suport i la feina que fan 24 hores sobre 24, clavegueres i aparells d'estat espanyol, espionatges, CNI, lawfare del poder judicial espanyol, inclosos fiscals i jutges afinadors tramposos, tacitos patriòtics, forces d'ocupació, joc brut, diplomàcia... Mentre els catalans solament ens tenim a nosaltres, la qual cosa vol dir entre altres que no és que haguem de fer les coses bé, les hem de fer molt bé. I sobretot no perdre de vista, que l'objectiu és aconseguir la independència. A mi, mentre l'aconseguim de forma democràtica i pacífica ja m'està bé. Cadascú pot opinar allò que vulgui, però hem d'aprendre a debatre i intercanviar punts de vista, i si ho volem fer amb els actuals presoners polítics millor, abans tenir en consideració que son tancats en un presó, que per decisió de l'estat espanyol son privats de llibertat, sembla que ho oblidem. Per a mi calen debats més importants, potser al capdavall aconseguirem la independència "dialogant" amb l'estat espanyol i / o altres, i alhora de forma "unilateral". El nom no fa la cosa i allò important és aconseguir la independència. També cal adonar-se que ara qui actua sempre de forma "unilateral" és l'estat espanyol. Sobretot molta tranquil·litat i bons aliments.
    220
    124
    Respon
    Ramon 11/06/2021 6:26 pm
    Jo estic del tot segur que l'ocurrència dels dos anys de coll donats d'antuvi i pel puto morro surt dels propis sociates. Concretament del PSC. I que l'objectiu pel termini és el de sempre d'aquesta conxorxa: igual que durant el Septenni Negre esperaven que Convergència acabés desfent-se, ara ho esperen de Junts per Catalunya. Els dos anys en realitat no són perquè de la taula en surti res de nacional bo. Els dos anys són perquè en aquest temps confien que la resistència, la legitimitat i la dignitat representada per l'exili haurà acabat fent figa (i prou que la guerra bruta espanyola ja continuarà maldant perquè així sigui). Els dos anys, a més, això ja ho vaig dir. esperen que els serveixin per anar venent-nos per tots els mitjans de comunicació el missatge de la bondat de la taula PER SE. Llur pla és vendre'ns, no resultats, sinó el sol fet d'un diàleg que no se'n sap de què anirà però sí que ja sabem de què no anirà: no anirà d'autodeterminació, no anirà de referèndum pactat, això ja ho han deixat clar els sociates. Però, tot i així, tranquils. La catalanofòbia dels espanyols (i el temps) juga a favor nostre. Que no veieu com van les enquestes espanyoles? Que no heu vist avui com pinten les andaluses? Feu-me confiança, CRISPETES.
    56
    61
    Respon
      Vendetta 11/06/2021 6:52 pm
      Jo prefereixo ke la independencia no sigui pacifica axi morirán milers de botiflers processistas, al cost ke sigui la tindrem 33
      871
      861
      Respon
    El convergent Ramon 11/06/2021 6:26 pm
    Ramon reflexa en els seus escrits la diarrea mental de JxCAT. Un caos de declaracions demagògiques, on s'evidencia la carència de programa real, que acaba passant factura a l'organització. Això sí, la culpa de tot la tenen els altres.
    239
    372
    Respon
      Personatge 11/06/2021 7:05 pm
      En Ramon està molt més a la dreta dels "convergents", si no entens això pleguem. Si els vota és perquè més a la dreta no hi ha res més. La fotuda contradicció del pobre Ramon és que és ultradretà i xenòfob, uns valors que suposen, i han suposat , la negació del nostre país, la nostra cultura i nació. Alhora n'hi ha que voldrien aconseguir la independència solament des de la "dreta" política, cosa que és impossible, perquè la independència requereix consens de país, tal i com en l'anomenada transició espanyola hi van participar des de la dreta franquista fins al PCE. Afortunadament per a la democràcia, l'espai nostrat de l'extrema dreta està acotat pel centre dreta democràtic, per això podríem dir que la nostra "dreta extrema" és l'espai si en voleu dir "convengent". Ja ho voldrien això molts d'estats democràtics i penso alhora que també és el motiu pel qual l'espai d'esquerra sucursalista representat pel Psuc / IC-V, EUiA, confluències de Podemos des del 1980 odien (?!) tant el centre dreta democràtic català ( si fa no fa, com el tal Ramon, ERC). Crec i interpreto, jo.
      302
      243
      Respon
        Groc 12/06/2021 10:15 am
        Personatge. No t'aquiboquis el Ramon es un anti ERC patologic
        A més de catalanofòb, ignorant 12/06/2021 8:39 am
        La negació i renegació de la nació, la llengua i la identitat catalanes sempre ha vingut de l'esquerra, ja des de la República amb Lerroux fins ara amb ERC, Comuns i CUP. El que catalanofòbs com tu tu anomenen xenofòbia no és més que defensar la identitat del país.
        1
        123
        Respon
        Ramon 11/06/2021 7:15 pm
        Doncs de potes a la galleda com de costum, personatge. Per anar bé, Catalunya hauria de tenir un mapa polític homologable amb el de qualsevol democràcia. Això seria bo perquè és bo que siguem una democràcia. Però també seria bo perquè la hiperlegitimació progre ens puteja i impedeix una unitat nacional que sempre és necessària, convenient, però de cara a aconseguir la independència és absolutament indispensable. Raó per la qual Espanya fa tot el possible per vendre el relat contrari. És a dir, el relat de la hiperlegitimació progre. Aquesta representació de putxinel·lis permanent entre unes esquerres beatífiques i unes dretes de la pell de Satanàs. I si bé és cert que crec que un cop lliures ens aniria la mar de bé un període d'hegemonia liberal o conservadora perquè la nostra societat va molt necessitada d'una bona desintoxicació progre, un cop siguem democràticament normals et ben asseguro que en matèria dretes-esquerres seria, sóc, del tot accidentalista. Que se me'n fot bastant, geddit? A mi m'agraden per un igual les dretes com les esquerres dels països que m'agraden o sia dels democràtics.
        38
        151
        Respon
      Ramon 11/06/2021 6:52 pm
      Ei, ei, ei, sicariet del meu cor, moi, ni convergent, ni parlo per JxCat, ni menys encara diarrea mental. Que hom no entengui quelcom no significa que no tingui sentit. A mi em passa amb La Monte Young. A tu, sicariet, amb el que escric.
      23
      115
      Respon
    Ramon 11/06/2021 6:12 pm
    Jo també crec que el que ha deixat anar Jordi Sánchez és indefensable. Que hi hagués que mai no va deixar de tenir en ment que tot plegat fou, com la nostra eurodiputada Clara Ponsatí dixit, una catxa per forçar Espanya a negociar, no treu que molta de la bona gent catalana en tot moment es va creure que això anava de veres i que de fet fos aquest el relat oficial de l'assumpte. Tanmateix, torno a dir-ho, jo estic més per anar fent provisió de crispetes de cara al fiasco de la taula (de salvació de l'altre Sánchez i llurs mariatxis), que de donar-los el gust de baralles internes entre els netament independentistes. Jo sempre he dit que confio molt en Espanya. I ara també ho faig. Tranquils, que de la taula no en sortirà RES.
    34
    161
    Respon
    Llibertat per als presoners polítics, retorn de tots els exiliats i aturada de la repressió a tots els que pateixen repressió política per part d'Espanya 11/06/2021 5:27 pm
    Deixeu tranquils els presoners polítics. Jordi Sanchez ara polític, la resta de polítics Jordi Turull, Joaquim Forn, Josep Rull, Carme Forcadell, Raül Romeva, Dolors Bassa, Orio Junqueras i el President d'Òmnium Cultural Jordi Cuixart, han d'estar en LLIBERTAT. Quan estiguin en llibertat podrem debatre, intercanviar idees i opinions amb ells sobre que ens cal, i com el procés cap a la independència i l'alliberament nacional. Mentrestant si us plau no jugueu amb el patiment d'unes persones innocents -i les respectives famílies- que mai haurien d'haver estat empresonades per l'estat espanyol. Ho sento, no puc més. Prou de fer el joc a l'ocupant i de caure en el parany de l'ocupant.
    282
    208
    Respon
      Vendetta 11/06/2021 6:54 pm
      -es van entregar y son botiflers jo els fusilaba per alta traicio cc 33
      623
      733
      Respon
        Lambretta 11/06/2021 9:49 pm
        Quan afusellaves persones, assassí ?
        238
        118
        Respon
          Vendetta 11/06/2021 10:21 pm
          Vine plorat de casa processista botifler de er o potser de la cup? O jxc? Kin tros de to et y figaflor estas fet
          184
          221
          Respon
          Vendetta 11/06/2021 10:18 pm
          Ke et callis pringat processista botifler, son traidors y es axi com funciona el mon 33
          207
          243
          Respon
        Ramonn 11/06/2021 8:26 pm
        Ets un sicari d'Espanya a sou de Carrascosa ?
        74
        15
        Respon
      Un lector 11/06/2021 5:37 pm
      RAMON!!! Llegeix aquest comentari, sembla que va per tu.
        Ramon 11/06/2021 5:45 pm
        Doncs tant si hi va, com si no, que francament si hi anés seria bon senyal, hi estic en desacord per diverses raons.
    Ramon 11/06/2021 5:17 pm
    Un sicari d'Espanya-ERC critica que dins Junts per Catalunya hi convisquin ideologies diferents. Se'n diu nació. Se'n diu pàtria. I també se'n diu democràcia. La convivència nacional d'ideologies diferents.
    95
    153
    Respon
      Ramoneta i puta 11/06/2021 8:37 pm
      Fill meu, t'equivoques, la Nació no és "Junts per Catalunya", és "Catalunya"! Els Junts... tampoc han guanyat, son minoria dins l'independentisme. Hauràs de tornar a l'escola o a la casa de repòs.
      Al personatge que signa Ramon 11/06/2021 6:22 pm
      Ets un patètic cínic i pervers recaragolat, Junts per Catalunya, ERC i les CUP, ja ho son i ho han estat sempre ideologies democràtiques diferents de catalans. La independència l'aconseguirem si molts de catalans de diverses ideologies i pensaments, ho volem, i l'aconseguirem entre tots. Ara es tracta de debatre, deliberar, considerar, examinar... on som i com hem de continuar. Ho hem de fer serenament i desapassionada, cosa que amb presoners polítics, una epidèmia pel mig ho complica, i tots els aparells de l'estat espanyol amatents a fer descarrilar l'independentisme, ho "compliquen" una mica".
      88
      15
      Respon
        Ramon 11/06/2021 6:41 pm
        Que ERC i la CUP tenen una ideologia definida, cert. I mal assumpte. Perquè la tenen massa definida. I massa hiperlegitimada La prioritzen massa a l'interès nacional. Que si ja de per si és una cagada, fer-ho en ple intent independentista és un crim. ERC, en concret, té de tara seminal, fundacional, aquesta miserable combinació de caïnisme vers la resta del catalanisme polític (ara ja no sé si dir-ho així perquè dubto que es reconeguin catalanistes), amb una pulsió palanganera captiva vers les esquerres espanyoles. Que si els anys 30 del segle passar era un error, ara amb la colonització que vota aquelles esquerres, és directament un horror. Junts per Catalunya, per la seva banda, era un intent en la línia nacionalment correcta de prioritzar la llibertat de Catalunya. Prioritzar la independència. Tant Junts per Catalunya, com Junts, com Junts pel SÍ, haurien set la fórmula correcta en cas d'haver passat el que hauria d'haver passat pel bé de la nostra pàtria. Llegeixi's que haguéssim anat tots a una el 9N i que la nit mateixa d'aquell malgrat tot meravellós dia s'haguessin anunciat les plebiscitàries amb candidatura d'unitat. El rebuig d'ERC a la unitat va ferir greument el Procés. Va ferir-lo de mort? Jo espero que no. Jo confio en els espanyols. Això ens ho reactiven ells.
        Ramon 11/06/2021 6:32 pm
        Tots aquests aparells de l'estat que dius, personatge, foren felicíssims per cada vot de Convergència que se n'anà a ERC i fins i tot la CUP. I més feliços són encara ara, quan n'aconsegueixen captar de Junts per Catalunya. Per quelcom deu ser. Per altra banda, la divisió en partits distints ha set un dels factors que van ferir de gravetat el procés. I això va esclatar el 9N, la data que va desemmascarar ERC. ERC es va desemmascarar, sí. Però el Procés va quedar ferit de mort.
      Al que es fa dir Ramon 11/06/2021 5:29 pm
      FINS ELS COLLONS D'EN RAMON. DEIXA EN PAU ERC. INFILTRAT I COL·LABORACIONISTA ESPANYOLISTA DE MERDA.
      158
      63
      Respon
        Merdosos 12/06/2021 8:46 am
        Els desgraciats venuts d'ERC no esteu en condicions d'anomenar col·laboracionista a ningú.
        12
        105
        Respon
        Junqueras Heil!!!!! 11/06/2021 7:14 pm
        Parla be que el mossen i ara parraco. Junqueras.155a t 'excomulagara de la secta religiosa del catecisme o dictadura Junqueras. Ercno hi cap divergenciaper que Maduro Ju que4as es un Stalin Omnipotent. Es dios, i qui gosopi dir res es queda sense pinso o nomina publica. Erc es una dictadura com Venezuela, pobre Bosch enterrat viu pel porciolitic franquista i del Gal Tetemaragal , el pijo plaza Molina. Jun1ueras un mao de Paco.montilla
        115
        179
        Respon
        Vendetta 11/06/2021 6:59 pm
        Espanyolista si fos un botifler processista de er, no es el cas no confondre el enemic 33
        75
        205
        Respon
        Ramon 11/06/2021 5:54 pm
        Em sap greu haver de desestimar un prec fet de faisó tan educada, però he de fer-te avinent que no tinc cap intenció de "deixar en pau" aquesta ERC que Espanya vol amb tant de desfici que la votem (i per quelcom deu ser).
    Ramon 11/06/2021 5:14 pm
    Jo crec que és una greu errada voler córrer massa. És millor, és molt millor, donar-los, per descomptat que ni de conya dos anys de coll, però sí un parell de mesets, màxim, tres o sia amb l'Onze de Setembre de topall. Amb la seguretat de saber que Espanya no oferirà absolutament res. I serà llavors quan tocarà trencar la baralla.
      No córrer és millor? 11/06/2021 8:41 pm
      Millor per a qui? Per escaÑa?
      A en Ramon, les coses clares 11/06/2021 5:47 pm
      Tu no tens cap mai cap pressa perquè ets un ultradretà immobilista, xenòfob i amb tots els populismes concentrats i més perversos junts, fins i tot justifiques sempre l'inefable i pervers Trump, la teva tesi sobre les "saques de vots" fot vomitar i no diguem l'odi malaltís teu contra partits democràtics catalans fot pena. Deixa'ns tranquils, Ramon. A sobre diu sempre que no creu en la república catalana, perquè és un regionalista de la carlinada ultradretana que amb el reconeixement de que som "una nació" per part de Madrid ja en té prou.
      92
      42
      Respon
        Ramon 11/06/2021 6:16 pm
        Òstimes, no m'havia fixat que la rateta porugueta avui deixa anar la gansada que jo no hi crec "en la república catalana". Definitivament, aquest és d'ERC. Un nivell així de ruqueria, només a ERC.
        10
        63
        Respon
        Ramon 11/06/2021 6:01 pm
        Com que no tinc pressa, personatge? ERC amb llur miserable preacord amb la CUP li dóna dos anys de coll als sociates o sigui a l'autèntic enemic per aconseguir ni se sap ben bé què. Jo en canvi he criticat en tot moment aquest acord. Dos anys, ni de conya. He aventurat que dos, potser tres mesos. El temps just i necessari perquè quedi ben clar que de la taula (de salvació de Pedro Sánchez i llurs mariatxis) no en surt res de res. Que és exactament el que passarà. I aquest fiasco serà, o això espero, confio i desitjo, a new beginning. Ara bé, si m'equivoco i de la taula en surt un reconeixement nacional amb tot el que això implica -que ha set ma exacta manera de dir-ho-, llavors, homen...
        18
        109
        Respon
      Seria més coherent donar-lis 40 dies... 11/06/2021 5:34 pm
      A Junts x Sou portan 10 anys intentant-ho i no se n'han sortit essent el Govern dels Millors.
    Can pixa 11/06/2021 5:11 pm
    Aquesta recollida de signatures demostra que JxCAT és un guirigall. Una formació política amb ideologies contraposades i amb interessos personals per sobre dels col·lectius. Van ser la causa d'una negociació interminable per formar govern. Els atacs a altres partits s'han fet per tapar aquesta disbauxa.
    172
    217
    Respon
    Me meo 11/06/2021 5:05 pm
    Espera espera... Juajuajuajua Juajuajuajua Juajuajuajua!! Vaya panda! Juajuajuajua Juajuajuajua Juajuajuajua! Dios mio que cachondeo, ahora si ara no, fue virtual, fue de broma! Fue de farol!! Ridículo internacional, no tenéis ninguna credibilidad papanatas! Juajuajuajua Juajuajuajua!
    2
    100
    Respon
      Gavanenc 11/06/2021 5:35 pm
      Es pixa, però el malparit i covard, té al darrere tot l'estat espanyol amb aparells, clavegueres, fiscalia afinadora, lawfare, CNI, espies villarejos, Tacitos, fons reservats... que li fan la feina. Solament per a ridiculitzar i deixar amb un pam de nas tota aquesta fauna unionista carca i casposa, ja val la pena aconseguir la independència. Salut i ànims a tots.
    Espectador 11/06/2021 4:44 pm
    Jordi Sànchez ha de presentar la dimisió i retirarse de la política de forma inmediata.
    164
    205
    Respon
      Nyunyes 11/06/2021 5:59 pm
      D'on no n'hi ha no en raja. És clar. "És motiu de cesse'. Ja n'hi prou de fer el mec, d'insultar presoners polítics i jugar amb el patiment d'empresonats i familiars, pel judici farsa lawfare de Marchena. Primer de tot, llibertat per als presoners polítics !
      88
      45
      Respon
        Jo 12/06/2021 9:12 am
        Ves els treus, cotxe i a Suïssa, ui no no fos que em costes algo. Colla de maricas.
      Gonzalo 11/06/2021 4:53 pm
      Y cuando consigáis la replubichita, colgado del palo mayor ...jajajaajjasjjs!!!!!¡!!
      6
      117
      Respon
    La cosa ve de lluny 11/06/2021 4:42 pm
    La notícia no ho diu tot. Aquest malestar ja va començar amb els horrorosos pactes de govern sense escoltar ningú que Sànchez va fer pel seu compte. Tanmateix ningú es pot donar per enganyat amb un personatge funest i deslleial com aquest comunista que va anar saltant de vaixell en vaixell a conveniència. Només cal haver llegit Xirinacs per saber quina mena de trepa és aquest malparit.
    511
    823
    Respon
      NiFredNiCalor 11/06/2021 11:18 pm
      I quina clase de malparit encara mes gran era Xirinacs xque ningú amb 2 dits el mencioni
        Calla, deixalla humana 12/06/2021 8:50 am
        Algú que va retratar merdosos venuts com tu i la majoria de polítics d'aquest país.
      Llibertat 11/06/2021 5:38 pm
      Si no us n'adoneu que hi ha presoners polítics que duen quasi quatre anys dins la presó, a sobre tot complicat amb la pandèmia de la covid-19, no entendreu mai res. Sembla mentida.
      247
      161
      Respon
        Llibertat? Per aquest camí mai la tindràs, ruc 11/06/2021 8:36 pm
        Això. Ara la culpa de la traïdoria també la tindrà el covid. Ets tant mesell que sempre trobaràs justificació per a tot.
        29
        133
        Respon
    Pero leche, si ha definido el 1-O, de una manera muy "dulce". 11/06/2021 4:39 pm
    Si los mismos observadores internacionales, una vez que cobraron y abandonaron el territorio catalán, dijeron que esta charlotada no cumplía el más mínimo requisito legal.
    3
    135
    Respon
      Pilar1986 11/06/2021 5:06 pm
      Anem molt malament amb aquests insults. Ser un partit transversal vol dir que s'han d'acceptar opinions diferents, a més, no dubta ningú que el Referèndum pactat seria la millor opció, encara que jo també la veig inviable, per això no s'ha de descartar la via unilateral, cosa que el Sr. Sànchez no fa. Aprofito per felicitar a ell i als sectors de Junts pels quadres que han triat per al govern, gent seriosa i amb molta capacitat. L'únic error que ha comès el Sr. Sànchez és respondre a la carta que va escriure el Sr. Junqueres amb la qual ja es va retratar tot solet. Espero que no tirin endavant les signatures per obligar el Sr. Sànchez a dimitir. Seria un greu error i el partit quedaria com aquell que "qui es mou, no surt a la foto".
    Junts x no-se-sap-que és una casa de barrets 11/06/2021 4:29 pm
    Tots es contradiuen i buscan protagonisme, això deu ser la explicació de en 10 anys només haver aconseguit empresonats, exiliats, encausats i multes astronòmiques. Una olla de grills que quan abans desaparegui millor.
    657
    541
    Respon
      Anònim 11/06/2021 5:29 pm
      doncs no ho farà noi
      24
      96
      Respon
        Antònim 11/06/2021 5:44 pm
        ho farà quan els deixem de votar noi
        217
        127
        Respon
    Traïdors 11/06/2021 3:15 pm
    Vos passarem pel damunt.
    75
    47
    Respon
      Avi 11/06/2021 6:51 pm
      Nou feu cas al tal Ramon aquest, no veieu que es un infiltrat espanyolista que l'unic que busca es la divisió de l'independentisme.
      205
      87
      Respon
        Tu sí que ets un infiltrat 11/06/2021 9:22 pm
        Si sabessis pensar sabries que l'independentisme oficialista ja està dividit entre l'espanyolisme que renega de la nació i la identitat catalanes (ERC) i el que és fidel a la història, la llengua i la cultura del país.
        87
        161
        Respon
          Jo encara diria més 11/06/2021 10:29 pm
          Sobretot a egreixar la propia butxaca sense treballar
          127
          151
          Respon
            @ Joencara 12/06/2021 1:00 pm
            Així, tu ets del clan familiar del "Tribunal de (passar) Cuentas" espanyol ?
            22