Divuit ex secretaris nacionals de l’ANC es rebel·len contra la lectura de l’1-O de Jordi Sànchez

Repliquen al que era president de l'entitat quan ells en formaven part, durant la preparació del referèndum | Estan en desacord amb la idea que només era una manera d'intentar forçar la negociació amb l'Estat

Una reacció en cadena és el que s’està produint aquesta setmana des que Oriol Junqueras va publicar a l’Ara el seu article distanciant-se de la via unilateral. La rèplica que va publicar l’endemà Jordi Sànchez ha provocat ara una nova resposta, en aquest cas de 18 ex secretaris nacionals de l’ANC de l’època del referèndum, justament quan l’actual secretari general de Junts era el president de l’entitat. La carta, a la qual ha tingut accés El Món, discrepa de la lectura de l’1-O que fa Sànchez en un fragment determinat del seu text. La frase que ha desfermat la revolta d’exsecretaris de l’Assemblea és aquesta:  “Soc dels qui creuen que l’1 d’Octubre va ser concebut més per forçar el govern espanyol a obrir una via de diàleg i negociació per assolir un referèndum acordat que per proclamar efectivament la independència”.

En resposta a aquesta observació, els 18 signants asseguren que “el Primer d’Octubre de 2017 vam votar i vam guanyar
de manera aclaparadora”.
“Ara ens dieu que el referèndum no es va fer per proclamar la independència sinó per pressionar
Espanya i aconseguir fer seure l’Estat al voltant d’una taula de negociació, cosa que ja sabem que no passarà mai”, es queixen.

Els 18 firmants

Quim Arnau, Ariadna Benet, Josep Castelltort, Lourdes Escardívol, Lígia Espejo, Eulàlia Espona,
Francesca Ferreres, Àngels Folch, Núria Gausachs, Daniela Grau, B.M. Martínez, Fina Mayol, Neus
Portet, Jordi Sancho, Pati Sarrias, Montserrat Siñol, Quim Vallès, Xavier Vidal

Aquest és el text íntegre

Els sotasignats vam compartir secretariat amb en Jordi durant el mandat que es va gestar el
referèndum del Primer d’Octubre i és per això que, havent llegit l’article que va publicar el
dimarts 8 de juny al diari Ara, volem deixar constància del nostre desacord amb una de les
afirmacions que s’hi fan i reafirmar la nostra lleialtat al mandat del Primer d’Octubre que
considerem un mandat legítim i guanyat. El Primer d’Octubre de 2017 vam votar i vam guanyar
de manera aclaparadora.

Vam ser molts els secretaris nacionals, coordinadors comarcals, territorials, sectorials i
d’assemblees exteriors, socis i simpatitzants que vam treballar de valent conscients de la
importància de la nostra feina i del moment històric que vivíem. Hi vam deixar la pell per guanyar,
ens vam deixar apallissar i vam defensar les urnes perquè crèiem en la seva força i sabíem que
ens hi jugàvem el futur de la nostra nació i el benestar de tots els catalans. Vam confiar amb els
que estaven al capdavant i vam fer crides a confiar en els polítics i a tancar la por amb pany i clau,
a anar a votar, i a defensar el vot. Confiàvem que, com ens havien dit, el referèndum es faria i
que, fos quina fos la participació, seria vinculant, és a dir, si hi havia un vot del Sí més que del No
es proclamaria la independència.

De fet, sortosament, el 27 d’octubre, les pressions de tot tipus i de tothom no van aconseguir
impedir que la independència fos proclamada. La independència ja està proclamada.
Vam ser lleials, vam defensar els polítics i els líders del moviment i vam fer tot el possible per
evitar que alguna cosa frenés la declaració i es llencessin a la paperera de la història les lleis
aprovades pel Parlament de Catalunya i tota la feina feta durant tant de temps per tanta gent, i
ara ens dieu que el referèndum no es va fer per proclamar la independència sinó per pressionar
Espanya i aconseguir fer seure l’Estat al voltant d’una taula de negociació, cosa que ja sabem que
no passarà mai.

No trepitgeu la feina que vam fer ni les il·lusions que hi vam posar. No desacrediteu més el
mandat de l’1 d’octubre que és legítim i al qual no renunciarem mai. I és per això que avui volem
deixar constància que nosaltres hi érem, que anàvem seriosament, que ens crèiem el que dèiem
i que lluitàvem i lluitarem per aconseguir-ho.

Comentaris

    ERC de España 10/06/2021 11:09 pm
    Aquest diari està infestat de trolls a sou d’ERC. Els comentaris us els paguen a preu fet? El vostre mossèn és un traïdor.
    86
    151
    Respon
      Joan Jaume 11/06/2021 8:47 am
      ERC actua, molt dels altres comenten !
    Espectador 10/06/2021 9:00 pm
    Jord Sànchez s'ha de retirar inmediatament de la política.
    76
    38
    Respon
    joandomenec 10/06/2021 7:24 pm
    Aquest Sanchez dins de la presó s'ha cagat a les calces i vol eixir-ne com siga. Supose que quan isquen el Sanchez i el junqueras s'amagaran en sa casa i deixaran la política. Si passegen pels carrers potser rebran paraules que no voldrien sentir. Quanta pallassada aquelles manifestacions davant de Lledoners i aquelles "bona nit".
    243
    330
    Respon
      Anònim 10/06/2021 10:01 pm
      No. No fueron payasadas. Todo lo que hicimos, desde las grandes manifestaciones, la preparación del 1-O, las votaciones y la violencia recibida, el apoyo a nuestros presos políticos, toda la resistencia que ha habido y habrá la hicimos convencidos y con el propósito de conseguir la independencia. Y así hemos de seguir, aunque dejemos por el camino a quien ya no quiera perseguir en mismo fin. Eso sí, sin or
      Marianna 10/06/2021 7:43 pm
      Quin comentari més animal, fora de lloc i miserable. O bé és un comentari malvolent de falsa bandera o d'un curt de gambals nostrat, com arreu del món tenim de tot.
      197
      87
      Respon
    Laia 10/06/2021 7:06 pm
    Quin panorama més ridícul, en plena repressió, espionatge i sabotatge espanyol, hi ha comentaris que no es poden distingir si son de falsa bandera o d'independentistes novells d'aquests de darrera fornada i que sembla que tenen més pressa que ningú. A sobre els que més critiquen els polítics que tenim. Jo admiro els nostres connacionals que gosen presentar-se a les eleccions, sabent que seran controlats pels aparells dels estat espanyol, pel tribunal ( de passar ) Cuentas i per descomptat espiats. És molt fàcil fer de polític a Espanya on els polítics unionistes i addictes a Espanya tenen al seu darrere i al seu servei 24 hores sobre 24 hores, sempre l'estat espanyol i llurs aparells en forma claveguera, de lawfare, forces d'ocupació, fiscals de confiança, tacitos patriòtics, Cni, espies... Allò més difícil i que s'ha de valorar és la feina de tots, polítics, o no, que treballen i se la juguen per la independència. Aconseguirem la independència si molts de catalans la volem i l'aconseguirem entre TOTS.
    118
    2
    Respon
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 10/06/2021 6:29 pm
    Comencen a aclarir-se les coses. Entre els que comandaven el procés hi havia 3 menes d'individus: els que lluitaven i mobilitzaven el poble per aconseguir la independència, la segona els que, com Sànchez, tenien com a objectiu pressionar Espanya per aconseguir alguna millora i ens enganyaven fent-nos creure que l'objectiu era la independència. La tercera, els talps com Junqueras que treballaven i treballen a favor d'Espanya per mantenir Catalunya sota la bota de Castella. Amb aquest model de les 3 classes d'agents s'entenen més coses que amb el model més simple amb només independentistes i talps.
    83
    87
    Respon
    Ramon 10/06/2021 4:39 pm
    Ficant l'exili, ficant Puigdemont, ficant l'Elisenda Paluzie, ficant Vilaweb, ficant Junts per Catalunya, ficant la resistència dins un mateix sac que ERC no se li fa cap servei a Catalunya. Se l'hi fa a Espanya i l'empresariat botifler.
    186
    239
    Respon
      Ramon 10/06/2021 4:53 pm
      Els millors posts tenen de seguida 13 negatius. Això deu ser que a la seu de la màfia calabresa tenen tretze ordinadors. Algú hauria d'avisar-los que ara ja un mateix teclat pot prémer tants vots com es vulgui.
      60
      98
      Respon
        Ramon 10/06/2021 6:09 pm
        Els millors post sempre han set els meus.
          Ramoneta i puta 10/06/2021 7:12 pm
          Fill meu, tens raó, com unionista a sou de Tácito per rebentar la unitat dels independentistes només et guanya Artadi.
    Independentista 10/06/2021 4:20 pm
    En mans d'ineptes com els politics que tenim, no podem anar enlloc. I no és desitjable que l'ANC es transformi en partit, perquè , com a tal, tindria els mateixos defectes que qualsevol altre. En una paraula: s'ha intentat i ha fracassat.
    28
    59
    Respon
      Tantal 10/06/2021 5:36 pm
      Justament es el que ha de fer l'ANC. Primer fer neteja i desinfeccio de parassits d'ERC. Segon constituir-se com a partit politic independentista. I tercer, fer public sense embuts, que ERC i CUP, estan al servei de l'estat espanyol, com a partits autonomistes.
      35
      119
      Respon
      Enric 10/06/2021 5:08 pm
      Discrepo. Els partits existents són els que han fracassat i han fracassat perquè ni tan sols han jugat el partit. I si ells no han volgut jugar cal que un altre (sigui l'ANC, sigui Primàries, sigui qui sigui) ho faci.
      17
      53
      Respon
    Independentista 10/06/2021 4:20 pm
    En mans d'ineptes com els politics que tenim, no podem anar enlloc. I no és desitjable que l'ANC es transformi en partit, perquè , com a tal, tindria els mateixos defectes que qualsevol altre. En una paraula: s'ha intentat i ha fracassat.
    28
    201
    Respon
      M. Rajoy 10/06/2021 6:46 pm
      Al carallot de falsa bandera. És clar els millor "polítics" son els espanyols Diaz Ayuso, el Batlle de Madrid, els de VoX, Rivera, M. Rajoy, Sanchez-Camacho... Tenir tot un estat espanyol i tots els aparells a tota màquina, al darrere, clavegueres, lawfare, fiscals afinadors, tacitos fabricants d'informes, atestats i els documents que facin falta, espionatge, CNI, villarejos, fons reservats... fa miracles entre els polítics que teniu els espanyols. Renoi !
    Independentista 10/06/2021 4:20 pm
    En mans d'ineptes com els politics que tenim, no podem anar enlloc. I no és desitjable que l'ANC es transformi en partit, perquè , com a tal, tindria els mateixos defectes que qualsevol altre. En una paraula: s'ha intentat i ha fracassat.
    17
    303
    Respon
      M 10/06/2021 6:46 pm
      Al carallot de falsa bandera. És clar, és clar, els millor "polítics" son sempre els espanyols Diaz Ayuso, el Batlle de Madrid, els de VoX, Rivera, M. Rajoy, Sanchez-Camacho... Tenir tot un estat espanyol i tots els aparells a tota màquina, al darrere, clavegueres, lawfare, fiscals afinadors, tacitos fabricants d'informes, atestats i els documents que facin falta, espionatge, CNI, villarejos, fons reservats... fa miracles entre els polítics que teniu els espanyols. Renoi !
      67
      13
      Respon
      No han fracassat els catalans 10/06/2021 4:37 pm
      L'ANC, la va portar a la gloria Carme Forcadell. Quan va deixar la presidència, i va haver eleccions i les va guanyar Liz Castro... però els corruptgents volien manar com sempre i van posar-hi al peix bullit Jordi Sànchez que ha demostrat reiteradament que'l carrec li venia gran. Paluzie tampoc ha reeixit, desgraciadament els corruptgents cosa que tocan cosa que trencan...
      131
      54
      Respon
        Anònim 10/06/2021 6:38 pm
        He viscut en primera persona com des de les territorials controlades per ERC es feia boicot als acords dels òrgans de l'ANC que no els convenien
        24
        40
        Respon
          Anònim també 10/06/2021 7:27 pm
          Qui ha votat l'ANC? Es una menjadora particular de part com el CxR que no te cap legitimitat democràtica.
        Ramon 10/06/2021 4:50 pm
        Ja, sí, però tranquil, animaló, que ara la presidència de la Generalitat ja la té ERC i per tant la proclamació efectiva de la independència la tindrem en les properes hores. De demà no passa. Segur. Bàsicament perquè, segons la carraca del sicariam d'ERC la raó per no haver-ho fet era que la presidència no la tenien ells.
        50
        88
        Respon
          proclamació efectiva ??? 10/06/2021 5:19 pm
          Recorda que un poc honorable batxiller va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir. La DUI només funciona si te la reconeixen o la lluites fins al final.
          49
          12
          Respon
    Ferran 10/06/2021 4:19 pm
    JORDI SANCHEZ BUTIFLER !!!!
    28
    56
    Respon
    Santi 10/06/2021 4:13 pm
    JORDI SANCHEZ, DIMISSIÓ !!!
    13
    87
    Respon
    josep 10/06/2021 4:04 pm
    Els indepes son com El Corral de la Pacheca.......folclore total
    3
    117
    Respon
      Jo 11/06/2021 5:40 pm
      I tu, com la catifa que hi ha a la entrada del corral, que només serveix per exugar-se els peus...
      Santi 10/06/2021 4:12 pm
      PER FOLCLORE, LA POBRETA ESPANYA QUE BALLA COM UNA BOLDUFA AL SON QUE MARCA EL MOHAMED DE MES ENLLÀ DEL AL ANDALUS !!! JAJAJA... QUE DESCOJONEEEE !!!
    Ramon 10/06/2021 4:03 pm
    Considerar que la plenitut nacional de Catalunya no és possible no és traïció. Traïció n'és ser català i no desitjar-la.
    75
    220
    Respon
      Ramoneta i puta 10/06/2021 4:40 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida? Les teves opinions canvien com el vent, segons d'on vinguin els teus ingressos...
    Feu cagar 10/06/2021 3:53 pm
    Sánchez és un pres. Junqueras és un pres. Com poden liderar dos partits que s'han d'enfrontar als carcellers? Quan Eamon de Valera estava engarjolat el Sinn Feinn no el dirigia ell, no és de lògica?
    59
    60
    Respon
      Cal dir-ho 10/06/2021 6:53 pm
      El model irlandès és també el model basc, els catalans n'hem d'aprendre, però, això no vol dir fer el joc als espanyols ni caure en els paranys espanyols, ni fer les necessitats com fas tu.
    S'ha de fer neteja 10/06/2021 3:47 pm
    I si l'ANC es converteix en un partit polític i bandeja a tots aquests subnormals/mercenaris/covards/vividors/cagamandúrries?
    27
    71
    Respon
      Neteja 10/06/2021 7:17 pm
      Un altre ridícul Millo amb el Fairy.
    Tothom va quedant retratat 10/06/2021 3:44 pm
    No us hi feu mala sang, el que passa és que el senyor Sánchez és un polític professional que farà tot el que calgui per continuar vivint del cuento, ja que fora del circ polític no el llogarien enlloc. I si JxCat el manté al seu lloc és que comparteixen la seva visió, teniu-ho ben clar de cara a les properes eleccions (ERC = col·laboracionistes, JxCat = col·laboracionistes fins que no es demostri el contrari, CUP = marca blanca de Podemos). Ens cal un partit independentista, no mediocres vividors de la política.
    84
    234
    Respon
      No posis tothom al mateix sac! 10/06/2021 5:28 pm
      Fins ara han manat el prUcés els corruptes processistes que van veure la llum independentista quan es va destapar la corrupció que tenien des que la va fundar il capo di Famiglia, 10 anys anant cap enlloc sense aconseguir res, amb coitus interruptus de 8 segons. Veurem que fan i que aconsegueixen els que han guanyat el 14F, els hi donaràs també 10 anys de marge?
      546
      450
      Respon
        El sac i pel sac 10/06/2021 7:58 pm
        Barrut. Al teu estimat i lloat estat espanyol el bipartidisme, uns períodes manen els del GAL i la calç i uns altres períodes els del partit fundat el 1976 per 7 ex-ministres de Franco i corruptes professionals amb Nasseiros, Barcenas, M. Rajoys, Cospedals i tutti quanti. I a sobre manegueu un "prucés" cap un lloc molt concret: d'assimilació, vertebració i anihilació de catalans que ja us dura més de 300 anys. D'on no n'hi ha no en pot rajar...
        128
        153
        Respon
          Fes-nos un favor, 10/06/2021 8:02 pm
          Si vas begut o drogat, millor no comentis...
        Jo no cobro d'ERC ni de Caixabank, i tu? 10/06/2021 5:59 pm
        Els que van guanyar el 14F són els que diuen que estimen Espanya, que no es pot fer res unilateralment i que no em som prou? Els mateixos que abans del 2017 deien que amb Espanya només es podia negociar la separació, que amb 68 diputats declararien la independència? Els mateixos que es van lliurar a la "justícia" espanyola com a xaiets? Els mateixos que durant aquests 10 anys que dius de guia "corrupvergent" tenien la vicepresidència del govern i la meitat de les conselleries? Els que han acatat totes les sentències i imposicions de qualsevol jutjat o pixatinters espanyol sense fer res? Vols dir que es mereixen 10 anys de confiança? No me la fotis!
          Jo estic aturat i no cobro ni l'atur. I tu, cobres de corruptgència o CaixaBank? 10/06/2021 8:00 pm
          Si els corruptes processistes han cobrat 10 anys només embolicant la troca sense assolir res, no creus que DOS anys per parlar de TOT pot obtenir millors resultats i menys enpresonats i exiliats?
          183
          121
          Respon
    Aturem el franquisme.155 d3l junqueras.sanchez 10/06/2021 3:28 pm
    Independentisme de pocavergonyes, politics fora ja!!! Junqueras i sanchez, escombreries.155
    30
    140
    Respon
    Juan Ripolles 10/06/2021 3:18 pm
    Aixo sembla un teatre de politxinelis !! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
    Doctor Strangelove 10/06/2021 2:56 pm
    A veure, aquests només són una colla de mediocres dèbila mentals. L'únic membre del secretariat de l'ANC que paga la pena és l'ínclit Doctor Cucurull, i aquest no ha dit res de res. Doc
      Dr Sallop 10/06/2021 3:50 pm
      El Doctor Cucurull , es un personatge digne d'estudi i un cop ben estudiat hon tindria d'estar es tancat a una gábia, encara que , sense estar ni ben ni mal estudiat : també !!