Junqueras defensa els indults per “alleugerir el conflicte”

El president d'ERC estén la mà a aquells que s'hagin pogut sentir "exclosos" de la resposta de Catalunya a l'1-O

El president d’ERC, Oriol Junqueras, insisteix que l’amnistia és la prioritat per acabar amb la persecució judicial però afegeix que hi ha “gestos” que poden alleugerir el conflicte. D’aquesta manera, fa referència en un article a l’Ara als indults que es planteja el govern de Pedro Sánchez. “Hi ha gestos que poden pal·liar el dolor de la repressió i el patiment de la societat catalana, i qualsevol gest en la línia de la desjudicialització del conflicte ajuda a poder recórrer aquest camí”, afegeix. D’altra banda, Junqueras també fa autocrítica i admet que la resposta de Catalunya a l’1-O “tampoc va ser entesa com a plenament legítima per una part important de la societat” i estén la mà a tots aquells que s’hagin pogut sentir “exclosos”.

Junqueras comença el seu article titulat ‘Mirant al futur’ assenyalant que amb el nou Govern s’obre una nova etapa més de tres anys després del referèndum des de l’1-O. Recorda que des d’ERC s’ha fet una “reflexió profunda” sobre els errors i els encerts per poder-ne treure aprenentatges. I en aquest context, constata que “la reacció de l’Estat va ser percebuda per gran part de la societat catalana com a cada vegada menys legítima i allunyada dels principis democràtics“. Però, segons Junqueras, també s’ha de fer autocrítica.

“Hem de ser conscients que la nostra resposta tampoc va ser entesa com a plenament legítima per una part important de la societat, també de la catalana. En aquest sentit, vull tornar a estendre la mà a tots aquells que se n’hagin pogut sentir exclosos, perquè el nostre objectiu ha de ser justament el de construir un futur que inclogui a tothom”, argumenta. 

La via escocesa versus altres vies no viables

Junqueras defensa que la independència és la “millor eina” per ajudar la gent del país però afegeix que “les estratègies s’han d’adaptar a les circumstàncies per ser guanyadores”. Així doncs, la conclusió, segons el president d’ERC, és que cal ser més, una “majoria incontestable, plural i tranversal” que demostri que governa per a tothom i que posi al centre de l’agenda política la resolució del conflicte polític existent per vies democràtiques.

La via escocesa és, per a Junqueras, el model a seguir, és a dir, la via d’un referèndum acordat. Ja que, segons ha apuntat, és l’opció que genera “més garanties i reconeixement internacional immediat“. “Perquè sabem que altres vies no són viables ni desitjables en la mesura que, de fet, ens allunyen de l’objectiu que cal assolir”, avisa.

En aquest context, Junqueras defensa que no renunciarà mai al diàleg ni a la negociació. Segons ha dit, seria una “ingenuïtat” creure que el diàleg polític amb l’Estat donarà fruits tangibles de forma immediata però ha afegit que creure que se’n pot prescindir seria una “irresponsabilitat caríssima“. Així doncs, per molt que es “critiqui i ridiculitzi” la taula del diàleg i la negociació entre governs, Junqueras defensa que és un “èxit” en ella mateixa perquè “obre un espai per a la potencial resolució del conflicte”. 

El diàleg i la negociació són imprescindibles. Els conflictes polítics que s’acaben resolent ho fan, tard o d’hora, al voltant d’una taula on totes les parts exposen lliurement les seves posicions. La nostra, la que representa els grans consensos del país, és la fi de la repressió i l’autodeterminació”, argumenta.

Junqueras s’ha dirigit directament al govern espanyol per emplaçar-lo a demostrar el seu compromís amb la reconciliació, el diàleg i la negociació. I ha subratllat que perquè el nou “paradigma” sigui possible, és important que les dues parts mostrin la seva voluntat i predisposició. En aquest context, el president d’ERC defensa que “ara és el moment de l’audàcia política, el coratge democràtic i la reconciliació social”.

Comentaris

    Famiglia junqueras, ferrovials i judes.155 08/06/2021 5:58 pm
    Els fills del junqueras seran uns pobres desgraciats fills del botifler mes gran de España. Quina familia de quinquis, ferrovials i espanyolistes com ibex.35 i la cope vol
    666 08/06/2021 2:53 am
    El porc botifler es defensa a sí mateix . Llástima que el seu amic feixista el tregui de la presó !
    Ramon 07/06/2021 11:23 pm
    Demanar perdó a colons i coscubieles per haver-los "exclòs"?!?!?! Junqueras es mereix que se li digui allò que en els tebeos ho dibuixaven amb llampecs, bombes i un tocino.
    Vendetta 07/06/2021 10:45 pm
    Orioljudes son las 22, ara es el moment de penjarte tu sol a la teva cella, botifler
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 07/06/2021 9:36 pm
    Junqueras, sent vicepresident de la Generalitat, ja s'entrevistava amb Rajoy d'amagat del President Puigdemont. Un individu capaç d'una deslleialtat com aquesta en els moments àlgids de la lluita per la independència no mereix altre qualificatiu que el de traïdor i res del que faci ara ens pot sorprendre.
    Víctor, emprenyat. 07/06/2021 9:22 pm
    La I.O.P. (Internacional Ossets de Peluix) ha pres l'acord d'expulsar-lo de l'Organització atesa la seva repetida actitud de traició a Catalunya i recomana la permanència a presó fins el dia que a les granotes els hi surtin pèls.
    Pedro 07/06/2021 9:17 pm
    Junqueras. has resultado un payaso.
    Víctor, emprenyat. 07/06/2021 8:35 pm
    La I.O.P. (Internacional Ossets de Peluix) ha pres l'acord d'expulsar-lo de la seva Organització atesa la seva repetida actitud de traició a Catalunya i recomana la permanència a presó fins el dia que a les granotes els hi surtin pèls.
    Senyora de Junqueras, no el tracti aixI 07/06/2021 8:31 pm
    Pobre home, ha perdut el seny, la dignitat i els principis.
    Guillem. 07/06/2021 8:20 pm
    Per què hem d´alleugerir el conflicte? Per què Junqueras no pateixi? la resta de represaliats i els qui vam votar l´1 O que ens bombin? Segons sembla Junqueras no volia que es fes la declaracio d´independientia oi? Es al´lucinant!!
    Xavier 07/06/2021 8:19 pm
    Li podrà explicar a Jordi Cuixart mirant-lo a la cara?
    Dolors63 07/06/2021 7:42 pm
    Quin fàstic i quina ensarronada més gran, aquest Junqueras, sempre ha volgut l'indult, o el que sigui per tal de sortir de la presó, ho entenc, entenc que la seva prioritat sigui sortir al preu que sigui, però després de dir el que ha dit, quan surti, sis plau que se'n vagi a casa i que no ens mortifiqui més amb la seva verborrea de predicador laic, ja no se'l creu ni el tato...
    Putrefacció moral 07/06/2021 7:37 pm
    La rata saltant del vaixell.
    Josep 07/06/2021 7:31 pm
    no hi ha prou filferro per penjar tots els botiflers i la resta d'adeptes i simpatitzants del regim francoborbónic
      Odil.le 07/06/2021 7:53 pm
      Aquest era el quan manaven un altres entre plors mentiders de pena deia:".... doneu-me 68 escons i demà declaro la independéncia....". queda clar que per ser tan mossen no deia la veritat. Canviar tan dràsticament de parer fa que aquest senyor ja no sigui mai més creïble... malgrat tot els afiliats d'esquerra el tenen com un Deu.. fa que pensar!! un
    3.000 represaliats no és cap concòrdia 07/06/2021 7:13 pm
    Esquerranosos: només us demano una mica de respecte pels avis i avies que els hi van obrir el cap. Ni oblit ni perdó
    joan 07/06/2021 7:08 pm
    Junqueras. Tu saps el que has fet?
    Fent un Coscubiela 07/06/2021 6:54 pm
    A la pròxima que faci com el Coscubiela i ensenyi el vot a tot l'hemicicle.
    Ens ha sortit salat 07/06/2021 6:46 pm
    No se perquè Illa vol fer un govern paral·lel si ja tenim al Junqueras que fa aquesta funció
    Anònim 07/06/2021 6:24 pm
    Va jugar el doble joc i li va sortir el tret per la culata. Aquelles fastigóses respatllades a la Soraya que es veien en alguns reportatges ja cantaven molt. La presó injusta ha fet inútil el seu vassallatge Ñ. No és estrany que ara s'agenolli. No participa, ni de lluny, de la dignitat ni de la noblesa d'altres injustament. represaliats.
      Ramon 07/06/2021 6:51 pm
      Na Soraya, En Marhuendas, En Vidal Quadras, tots, tots el volien de President. El pla era que ERC pressionaria per tirar endavant hi haguessin o no possibilitats d'èxit amb l'únic objectiu que Mas primer, Puigdemont després, posessin el fre i així ja ells poder dir-los "rates" i tenir l'excusa per poder refer el tripartit que mai no havia deixat de ser llur horitzó estragègic. Però Puigdemont s'ho va ensumar i els va esguerrar el pla. Tanmateix, Espanya no va rendir-se: les eleccions del 155 els durien al mateix resultat (i la presó de Junqueras, que hauria d'haver set cosa de dies, li serviria de campanya electoral). Pla B també a fer punyetes. Ara ja no sé si van pel Pla F o pel G, però en essència continua anant del mateix que sempre: jugar la carta d'ERC contra qualsevol resistència, dignitat, legitimitat.
        Fent un Coscubiela 07/06/2021 6:55 pm
        A la pròxima que faci com el Coscubiela i ensenyi el vot a tot l'hemicicle.
      Tarradelles o la ERc de sempre, espanyolisssima 07/06/2021 6:29 pm
      España sempre guanya i erc sempre abduida pel franquisme. Junqueras un TERRADELLES tontet
    Pepe 07/06/2021 6:24 pm
    Ha estat empresonat i abduit pels del 155. Sort de'n Puigdemon, Comin i Ponsati que ningú els hi pot anular el cervell. La independència ens la portaran els exiliats.
      Ramon 07/06/2021 6:26 pm
      Els exiliats i tot quant català a l'interior que els faci costat.
    Ramon 07/06/2021 6:23 pm
    Això és com si als Estats Units haguessin reprimit a hòsties la manifestació contra la segregació racial encapçalada per Martin Luther King, que aquest hagués set empresonat i en indultar-lo al cap de quatre anys demanés perdó per haver exclòs els segregacionistes d'aquella manifestació.
      Paula Companys 07/06/2021 6:27 pm
      Cal felicitar al Sr. Marchena per la bona feina i haver fet un miracle diví, amb el reconvertiment a l'espanyolisme del Sr. Junqueras. i tot el seu partit espanyolista d'erc
    Luisnomeacuerdo 07/06/2021 5:55 pm
    Amo a España y a los españoles, y esto con cuatro años en el trullo, otros cuatro años más y sale vestido de flamenca. Siguiente paso todos los lazinazis y sus dirigentes fascistas independentistas a uncampo de reeducación democrática en ciudad real, escuchando todo los días al fayri y comiendo tortilla española. Es lo que tiene ser un borreguete de débiles mentes.
    50
    14
    Respon
      JoanC 07/06/2021 7:57 pm
      Ohhh, que pensamiento mas fascista hitleriano nene. Tendríamos que hacer como en francia. Cortar cabezas, la primera la tuya.
    Beatificacion de Don Oriol Junqueras, el converso divino 07/06/2021 5:55 pm
    IBE, Izquierda Borbonica de España, caudillo Don Oriol Junqueras de Ferrovial y de la Cope
    Junquerisme de cucs de fem 07/06/2021 5:38 pm
    Aquest junqueras es un cuc mort de gana, i busca españa per alimentarse. Ai ferrovial, el pinso de la FAMILIA JUNQUERAS DE FRANCO
    albert 07/06/2021 5:36 pm
    Molt bé, Sr. Junqueras, l'entenc i entenc que la presó no estava prevista l'1-O, com a conseqüència del referèndum unilateral. Per tant, aprofiti i vagi-se'n a casa, amb la família, retrobi el gaudi de la llibertat personal, i recuperi el temps perdut a presó, en la mida que li sigui possible.... PERÒ DIMITEIXI IMMEDIATAMENT DE QUALSEVOL CÀRREC DIRIGENT A ERC, O AL PAÍS. I deixi que Catalunya faci el seu camí vers la llibertat, sense condicionar-la amb les seves renúncies. Que vostè es rendeixi no ha de significar que el país l'hagi de seguir en la rendició. Al menys, salvant-se vostè, deixi que Catalunya triï el seu camí sense el seu impediment.
    Doctor Strangelove 07/06/2021 4:59 pm
    Quin tip de riure, al final surten totes les vergonyes de l'independentisme. Però la culpa no és d'en Gandhi Gras o del batxiller de Waterloo, la culpa és dels estaquirots que els voteu, idiotes! Doc
      baldiret 07/06/2021 6:30 pm
      Per ser perfecte haurien de ....no hi dic que...
    guillerenc 07/06/2021 4:51 pm
    O sigui, que el que van fer va ser fum, i no hi van creure mai. Només ens hi volien fer creure a nosaltres, per aquesta colla tirar-se enrera. Entesos!!! Sous uns putos farsants, els erquis, quan tenieu només 15 escons éreu els que deieu que en Pujol era el del peix al cove i li deieu que es venia per un plat de llenties, però vosaltres us heu venut per menys i heu enganyat a tothom. Quin poc sentit de país i d'estat que teniu!!!! Xarlatans i venuts, encara que li volgueu donar 50.000 voltes al relat que volgueu construir, a través dels vostres mitjans i predicadors!!!!
    jacqme de Montpeller 07/06/2021 4:43 pm
    Només faltava veure en Junqueras demanant perdó per l'1 O a la "sexta". Vergonyant (tot i que si ho fa per sortir de la presó té el meu suport). Tanmateix, el seu projecte, pot pensar, ell i el coro, que és el més raonable; de fet, ho era, abans de l'1 O. Va deixar de ser l'únic projecte, tot i que encara ho sigui, un projecte alternatiu, però no pot perdre de vista que ELL (i suposo que el seu partit) ni tenen la majoria independentista al Parlament, ni a les entitats de la societat civil. Al Parlament la CUP i Junts tenen més vots. L'actitud i el to (sobretot el to) messiànic aparenten, com a mínim, un esperit no precisament de lluita (pacífica i democràtica), més aviat son una mostra de submissió i penediment. Tot això ERC s'ho hauria de fer mirar, sobretot el president de la Generalitat. La ciutadania té dret a saber quin és el seu paper en aquesta trista comèdia. Per cert, ja saben a Esquerra que al conseller Romeva li poden (i volen) demanar entre 4 i 6 anys més per les despeses a l'exterior del seu departament ? Dignitat.
    Ovella esgarriada 07/06/2021 4:27 pm
    Indepres!! entro, os veo como a unas locas histéricas corriendo sin sentido y sin entender que ocurre, me río de vuestra simplicidad tan absoluta, os insulto con una verdad llamándoos ganado vacuno estúpido, y me voy tal y como he entrado, a gusto :)
    25
    38
    Respon
    Ricard 07/06/2021 4:26 pm
    Cal callar per respecte als represaliats, que en són mil·lers.
    64
    14
    Respon
    Qui vota erc es un puto español, un junqueras cope.ibex.35 07/06/2021 4:25 pm
    Junqueras, es el 1ue es, un JUDES.155
    69
    23
    Respon
      Junqueras Primo de Rivera 07/06/2021 5:34 pm
      Votar erc i cantar el Cara al Sol es el mateix, junquerisme catolic.cope
    L'OBSERVADOR ASTORAT 07/06/2021 4:11 pm
    Junqueras, parafrasejant a Casablanca: "Sempre ens quedarà ............ Waterloo".
    Dement i travesti, cope i ferrovial,quin pocavergonya, eetafador i miserable 07/06/2021 4:11 pm
    Junqueras el travestirspanyol, aviat cap de VOX Q CATALUÑA
    Erc es la VOX DE SANCHEZ.155 07/06/2021 4:07 pm
    Oriol Caguetes de Ferrovial, el convers, el psoe,indipendentista ecspanyol, el monagullo gordinflon, el Judes contra els catalans, es senzillameny l'ODI A CATALUNYA
    Ramon 07/06/2021 4:03 pm
    Jo voto aquesta declaració com la més miserable, la més repugnant ever d'Oriol Junqueras. De què exactament se'ls va excloure, els unionistes? De què la policia de la seva puta Espanya de merda els obris el crani en anar a votar NO a la llibertat de Catalunya?
    62
    36
    Respon
      Ramon 07/06/2021 4:10 pm
      Ningú no els va excloure. No van anar a votar perquè neguen als catalans el dret a decidir. Però... què hauria passat, si haguessin participat en el Primer d'Octubre? La policia hauria preguntat quin havia set el vot abans d'obrir el crani?
    Miren 07/06/2021 3:45 pm
    Crec que a l'1O no hi haver motiu per sentir-se exclós, es podia votar SI o NO. En tot cas ens volien excloure a nosaltres, no volien que fessim el referendum. Junqueres considera un error el referendum? "Un futur que inclogui a tothom" inclós al independentistes que no creuen en les bondats d'Espanya? O bé nosaltres ja quedem exclosos? Crec que l'independentisme ja és plural i transversal, malgrat no ho volgueu reconeixer. ¿Vol dir amb aixó que als que ja els hi va bé que segueixi tot com sempre, potser se sentiràn seduïts i s'afegiran als seus desitjos? No serà més aviat que vosté s'afegit als d'ells? La via escocesa i la canadenca ja no val la pena dedicar-hi temps, senzillament perquè no vivim ni a Regne Unit ni al Canadà. "El diàleg i la negociació..." en aquest cas, cal que hi hagi algú davant que també hi cregui. Hi pot haver diàleg de sords i negociar la rendició. Sr. Junqueras, l'audàcia política, el coratge i la reconciliació, no és lo seu, segons ens ho ha demostrat contiuament.
    Com pitjor, molt pitjor 07/06/2021 3:39 pm
    La ultradreta catalana coincideix amb vox i amb el PP. Puigdemont va defenestrar als que van donar suport a la moció de censura que va treure el PP del govern espanyol. Més recentment, a Waterloo eran partidaris de Trump. Amb aquest personal millor ben lluny.
    46
    31
    Respon
      Ramon 07/06/2021 5:48 pm
      Typical PSC. Typical turba ecopastanaga o com cony es facin dir ara. Qui els contradiu, pam, els diuen d'"ultradreta" i ells en sa subnormalitat dialèctica tan panxos. Ja no saps quan és la veu d'ERC o la veu de les esquerres sucursalistes. Perquè són clònics. Fins i tot en la xerrameca. Que sí, miserables, que sí, que dir ara que es fotin l'indult en tan ignominioses condicions on els hi càpiga és "d'ultradreta". Quan els ho va dir el propi Junqueras no fa pas tant, no. Llavors la frase dera molt de progrés i molt social. És ara, que és d'"ultradreta". ERC és de sitcom.
      Erc borbonics espanyols, junqueras.ibex35, mafia ferrovial 07/06/2021 4:09 pm
      Erc les merdetes delsanchez.155
      Ramon 07/06/2021 4:05 pm
      Ui, sí, Independentistes d'Esquerra, integrant de Junts per Catalunya, és un bon exemple d'aquesta ultradreta catalana que dius. No hi ha distinció entre l'enemic real de sempre, llegeixi's les esquerres sucursalistes, i l'actual ERC. Són la mateixa cosa. Són la mateixa merda. Fins i tot en cagarro d'argumentari.
    rd 07/06/2021 3:35 pm
    erñ botiflers
    Mr. TRUE 07/06/2021 3:07 pm
    Passant el missatge de Mossen Junqueras per la traductora obtenim el següent..... Tenint en compte la posició de PSOE i PP i la distribució de forces de l'estat MAI, absolutament MAI tindrem una referèndum d'independència..................... A partir d'ara tots els polítics que es defineixin com a independentistes hauran d'obtenir un certificat anti síndrome d'Estocolm per a poder exercir.....................
    Gaudeix de la presó 07/06/2021 2:49 pm
    Heu d'actualitzar el nom del partit, Junqueras: Izquierda Republicana de España us escau més. O també Besamos el Culo a España Gratis.
    lo que deia i el que diu 07/06/2021 2:48 pm
    No va dir que es podien ficar els indults on els càpiguen? A veure, aclarim-nos.
    Només la independència acabarà amb la repressió 07/06/2021 2:42 pm
    Mai una guerra ha estat guanyada seguint les ordres d'un general fet presoner o lliurat a l'enemic. Mai.
    Junqueras no ha enganyat ningú (al menys últimament) 07/06/2021 2:40 pm
    Junqueras ja va avisar que estimava Espanya. Els indepes que el van votar i ara es queixen, que s’ho facin mirar...
    Traïdor 07/06/2021 2:14 pm
    Podreixte a la presó dels teus amos.
    Doctor Strangelove, el bo. 07/06/2021 2:13 pm
    Gonzalo, deja de esnifar i de decir tonterias, pareces el primo del tal Doctor Strangelove, la majaderia os puede i el alcohol no os sienta bien. Apa, ves a pastar fang i dedicat a la meditació que et fa falta, pallasso.
      Gonzalo 07/06/2021 2:22 pm
      Ummmmmmmm.....ummmmmmmmmm......ummmmmmmmmm......ummmmmmmmmmmmm...colonos joden las verdades del barquero......joderos, laZisnaZis de mierda.....ummmmmmmmmm......ummmmmmmmmmmmm ...
    Bepo 07/06/2021 2:09 pm
    Oriol, pot ser que el que dius sigui veritat, estar d'acord amb els indults "per alleugerir el conflicte", però sona un xic hipòcrita, hauries de dir, en primer lloc, que ho acceptes per sortir de la presó. Mai sabrem el que pensaves el dia 1 d'octubre, sou uns falsos.
    Aquesta és la realitat 07/06/2021 2:07 pm
    Per creure en la via unilateral s'ha de ser més burro que fet per encàrrec. Puigdemont l'única cosa que ha fet unilateralment és marxar corrents, i encara hi ha gent que hi confia...
    Tela 07/06/2021 2:01 pm
    Fer cas a algú que s'ha entregat a l'enemic, com a mínim, és molt sospitos.
      Via de fugida 07/06/2021 2:08 pm
      Per fer cas d'algú que va fugir i que va rebentar el procés s'ha de ser masoquista o curt de gambals.
        Detall important 07/06/2021 2:21 pm
        El estado no li pot fer xantatge al President.
    Guillem. 07/06/2021 2:01 pm
    Una mica egoosta pels qui no vau conplir se dur la ibdependencia a terme oi? A la resta de represaliats que els bombin? I a sobre vas de.martir...quina barra
    Ets un traïdor a Catalunya 07/06/2021 1:50 pm
    Espero que el karma et faci pagar amb escreix tot el mal que has fet i estàs fent a Catalunya.
    Vendetta 07/06/2021 1:46 pm
    Orioljudes penjat pel be de tots
    Ramon 07/06/2021 1:30 pm
    En realitat, l'actual ERC fa comparativament bona la de Carod-Rovira. Que ja és dir-la grossíssima!
    Gonzalo 07/06/2021 1:29 pm
    Dicen que como ahora tienen el 52% de los votos, ya están legitimados para seguir adelante. Os recuerdo que empezasteis todo este "merder" con el 47% de los votos. Estabais legitimados también entonces????? Sólo sería posible una amnistía si hubiese un arrepentimiento por todo el daño causado, tanto en la sociedad como en la economía catalana. Y dejando bien claro que cualquier intento de secesión será respetando los procedimientos legales: logrando una modificación de la constitución española. De otra manera, todo lo que hagáis será ilegal, como ya dejó claro la comisión de Venecia.
      Doctor Strangelove, el bo. 07/06/2021 2:12 pm
      Gonzalo, deja de esnifar i de decir tonterias, pareces el primo del tal Doctor Strangelove, la majaderia os puede i el alcohol no os sienta bien. Apa, ves a pastar fang i dedicat a la meditació que et fa falta, pallasso.
    Ramon 07/06/2021 1:26 pm
    El 2017, fins i tot Alejo Vidal Quadras el volia de president de la Generalitat. No ja els sociates, que òbviament també. No ja els pudents, que no cal ni dir-ho. No ja la Soraya, que per descomptat. Fins i tot l'Alejo Vidal Quadras!!!
    Angelblau 07/06/2021 1:24 pm
    Aquesta banda de ER ja han renunciat inclòs a una autonomia. Ens volen tornar a províncies espanyoles.
    Arnau 07/06/2021 1:24 pm
    En un article anterior, Junqueres va dir que es posessin els indults allà on els hi capissin. ERc, i Junqueres, fan sempre el camaleó, segons els interessos del partit, mai de Catalunya. Hem d'entendre els que se sentien exclosos, hem de dialogar, hem de ser més...i així fins a l'eternitat. Puigdemont deixava ben clara quina va ser l'actitud de Junqueres i algú més al seu llibre m'explico: cap dels retrets, ben justificats allà exposats, han estat desmentits coherentment per el Junqueras. La realitat és que tenim un president legítim (producte d'unes eleccions encara amb llibertat per a tothom) i un president legal, producte de les successives imposicions de l'estat. I els que defensen aquest president tutelat per Madrid )i ara també per l'Illa), són els que diuen que volen fer la República......
      Gonzalo 07/06/2021 1:34 pm
      Que cansinos con lo de presidente legítimo....ese señor es eurodiputado (de momento), y ese señor aceptó, como todos, las elecciones del 21D convocadas por el gobierno central. No hubo ninguna investidura hacia ese señor, así que de ninguna de las maneras puede ser llamado presidente legítimo. Salvo en vuestras cabezas de serrín, claro.....
        Trabaja! 07/06/2021 3:21 pm
        Gonzalo, Cabezacloaca, calla ya, y trabaja!
          Gonzalo 07/06/2021 3:40 pm
          Calla...laZinaZi de mierda.....calla....o sino, mira que te vuelven a arrear... jajajajajajajaja!!!!!!
    gerard de sarrià 07/06/2021 1:23 pm
    El pepet sembla de convergencia i esquerra...uah, uah, uah. N'aprenen rapid aquests masoverots...
      Pepet 07/06/2021 1:31 pm
      La majoria de votants de JxCAT volen els indults. Només una minoria estan a favor del patiment dels presos i de les seves famílies. Als representants d'aquesta ultradreta se'ls ha de foragitar pel bé del país i de l'independentisme.
    Angelblau 07/06/2021 1:22 pm
    Aquest traïdor es mes espanyol que la estanquera
      Ramon 07/06/2021 1:28 pm
      No ho veig així. Si fos espanyol no seria traïdor. Si fos espanyol hauria estat servint al seu país des de com a mínim el 9N. És traïdor precisament perquè no és espanyol. És traïdor perquè és català. És traïdor perquè traeix el seu país. És traïdor perquè traeix Catalunya jo crec que d'abans i tot però com a mínim d'ençà el 9N.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 07/06/2021 1:14 pm
    La part important de les declaracions de l'article és aquesta: " Junqueras també fa autocrítica i admet que la resposta de Catalunya a l’1-O “tampoc va ser entesa com a plenament legítima per una part important de la societat” i estén la mà a tots aquells que s’hagin pogut sentir “exclosos”." Ignorar el 1- O, l'esdeveniment més important de tot el que ha succeït a Catalunya en el segle XXI, ignorar la declaració de independència feta legítimament pel Parlament de Catalunya, ignorar el President legítim de Catalunya, = renunciar a la independència, vet aquí en què consisteix el projecte polític d'ER per "alleugerir el conflicte" (un altre expressió junqueriana interessant)
    134
    8
    Respon
      Gonzalo 07/06/2021 1:40 pm
      No hubo ninguna declaración de independencia. Hubo una resolución parlamentaria instando al govern a constituir Cataluña como estado independiente y en forma de republica. Pero no hubo ni declaración solemne ni nada parecido. Si se fueron luego todos a sus casas!!!! Los únicos que estuvisteis en la plaza San Jaime fuisteis los ilusos que creíais que iban a arriar la bandera española!!!!! Jajajajajajajajajajaja!!!! Ah...si...que la arriaron durante unos minutos... Justo hasta que el que la arrió recibió alguna llamada para que la volviera a izar....en fin.......los mundos de yupi y los estrellados.....
      1
      114
      Respon
    Pepet 07/06/2021 12:58 pm
    En contra dels indults hi ha la dreta i ultradreta espanyola i els feixistes catalans.
    142
    56
    Respon
    Jordi G 07/06/2021 12:55 pm
    Es veu que ens hem de ser solidaris amb els que no van "entendre" l'1O.;A els que ens van hostiar caritat cristiana. Junqueras ets un pallus i no se cap on vas. .
    138
    1
    Respon
      Gonzalo 07/06/2021 2:20 pm
      Ondia... Te ostiaron a ti????? Es lo que suele suceder si no haces caso a las indicaciones de la policía.....tuviste que ir al hospital??? Cuantos puntos de supura te pusieron??? O fue rollo "me han tocado los dedos y roto las tetas"?????? Seguro que te dieron la invalidez permanente.....pero invalidez mental!!!!!!!
    Jo mateix 07/06/2021 12:47 pm
    Traidor
    Ramon 07/06/2021 12:34 pm
    Junqueras és un agent d'Espanya.
      Ramon 07/06/2021 1:19 pm
      Hi ha personatges concrets dins ERC que és una obvietat que treballen des de fa més de 20 anys pel PSC o sia per l'enemic o sia per Espanya. Infiltrats, agents al servei dels sociates. En el cas de Junqueras, hi ha qui explica que ell en concret no n'ha set sempre sinó que en algun moment pels volts del 9N aquells sicaris del PSC infiltrats en la cúpula d'ERC el van enverinar i reconduir al camí traïdor que ja ens havia dut als dos tripartits. És possible, però repassant tot el que ha dit i fet Junqueras d'ençà que ERC va recórrer-hi per presentar una cara que no remetés a tripartit, n'hi ha per dubtar-ho i molt. Jo cada cop més sóc del parer que les "noves cares" d'ERC no van canviar quan el 9N per tornar als plantejaments del Septenni Negre sinó que, simplement, llavors es van desemmascarar. El 9N no va canviar-los. El 9N va deixar-los en evidència. Mai no havien canviat. ERC mai no havia deixat de ser la del Septenni Negre. ERC havia fet un gir de 360 graus.