El president d’Esquerra, Joan Puigcercós, assegura que “CiU està fent un gran esforç per homologar el PP a Catalunya”. Puigcercós ha explicat que el “canvi de cromos” a la Diputació de Barcelona i a molts ajuntaments a canvi de l’aprovació de pressupostos han portat a una situació que no és provisional i que portarà a que, per exemple, sigui el PPC qui hagi de vetllar per la normalització i l’ús social de la llengua catalana des de la Diputació de Barcelona.

“Ahir vam viure les dues cares de CIU, el president Mas al matí no rep la Plataforma per la Llengua i ho delega en mans d’un segon del govern i en canvi a la tarda rep amb tots els honors a la presidenta del PP català, Alícia Sànchez Camacho’, ha afegit el líder d’Esquerra. Puigcercós considera que “és legítim el paper del PP, i a Mas li ha sortit molt barat l’acord perquè no ha hagut de canviar res de la seva proposta però el que resulta barat a CiU resulta molt car al país’.

Segons el president d’Esquerra “el mateix passa amb el PSC que ha contribuït a que les lleis òmnibus puguin seguir la seva tramitació parlamentària sense tenir cap acord garantit”. Puigcercós acusa tant PPC com el PSC de fer “una cursa amb pactes que surten molt barats a CiU sempre amb els ull posats al que pugui passar a les eleccions a Madrid”. El president d’Esquerra assegura que aquesta situació manté el país amb una situació d’espera i de provisionalitat que en el context de crisi no ajuda en absolut.

Un relleu tranquil i ordenat per poder debatre sobre idees

D’altra banda i en clau interna Puigcercós ha dit sentir-se “orgullós pel relleu tranquil, ordenat, sense estridències que s’està fent de cara al proper Congrés Nacional’. Ha assegurat que “aquest relleu responsable i tranquil permetrà fer un autèntic debat de les idees i centrar-se en l’aprofundiment democràtic”.

El nou president ha de ser escollit en el congrés que s’ha de celebrar el pròxim octubre. La candidatura encapçalada per l’eurodiputat Oriol Junqueras és l’única que ha aconseguit els avals necessaris per rellevar la cúpula actual.

Puigcercós ha fet aquestes declaracions durant el consell nacional que ERC està celebrant avui a la seu nacional. En aquesta jornada s’aprova el calendari que ha de permetre escollir el 3 de setembre el candidat a les eleccions al Congrés.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa