Missing 'path' query parameter

El líder del PSC, Salvador Illa, creu que l’origen de l’independentisme català ve d’una onada de populismes en la segona dècada del segle XXI. “L’independentisme català és una manifestació de l’onada de populismes que vam tenir en la segona dècada del segle XXI i que pretenia oferir solucions màgiques a situacions complexes”, apunta.

Alhora, recrimina al president Pere Aragonès que encara no hagi convocat una “taula de partits per buscar un comú denominador” que resolgui l’afer català. “Encara no s’ha posat en marxa el diàleg entre catalans”, es queixa en una entrevista a El Periódico aquest dijous tot recordant que “ja hi ha un diàleg obert” entre el Govern i l’executiu espanyol.

De fet, l’última taula entre partits que hi va ver va ser durant la legislatura de encapçalada pel president Torra, tot coincidint amb l’inici de la taula de diàleg, quan aquest cop sí que en formava part Junts per Catalunya.

Illa considera que el sentiment independentista és menor

Per al socialista, el “punt de consens en la societat catalana” es trobarà en “la millora de l’autogovern”: “No en la secessió ni en la recentralització”. En aquest sentit, Illa assegura que el “sentiment” independentista “cada vegada és menor” entre els catalans perquè estan “experimentant un canvi de fons cap al realisme, cap a l’acceptació del principi de realitat”.

Illa i Iceta arribant al comitè federal del PSOE / EP

Enfortir Europa

Segons Illa, la “realitat” de la pandèmia i de la guerra a Ucraïna ha fet veure als catalans la “necessitat” d’enfortir Europa i Espanya “com l’única manera de defensar el nostre sistema de vida”. “Reconeixent sempre la diversitat del país”, puntualitza.

Ara bé, el líder del PSC reconeix que voldria un allunyament “més ràpid” de les tesis secessionistes, però defensa que les “situacions complexes requereixen respostes complexes” i, segons ell, fer això és un “procés lent”.

Més notícies
Notícia: Caiguda en picat del preu de la benzina
Comparteix
Els carburants s'allunyen encara més del preu de la barrera dels dos euros
Notícia: Arriben 300 afganesos evacuats del règim talibà
Comparteix
És l'evacuació més important des de la caiguda del país en mans dels talibans ara fa un any
Notícia: Àlex Arenas fa dentetes a Laura Borràs amb la Nutella catalana
Comparteix
La presidenta de Junts podria tastar-la aquest mateix cap de setmana
Notícia: Detenen un home per amenaçar de mort a una rapera musulmana
Comparteix
La també tiktoker era defensora dels drets del col·lectiu LGTBI

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Partit Sense Credibilitat a agost 11, 2022 | 13:58
    Partit Sense Credibilitat agost 11, 2022 | 13:58
    Populisme és defensar un dia l'autodeterminació i el referèndum i, a l'altres, defensar el 155 i anar llepant culs a gent d'ultradreta espanyola per a que no se t'escolin el suport electoral per l'aigüera. L'enterramorts, com el seu partit, és un paio sense principis.
    • Icona del comentari de: Realitat a agost 11, 2022 | 16:30
      Realitat agost 11, 2022 | 16:30
      Es evident per a qualsevol analista o analisis que una part important de l'independentisme està basat en el populisme, es molt clar.
      • Icona del comentari de: Junqueras el mes populista a agost 11, 2022 | 19:04
        Junqueras el mes populista agost 11, 2022 | 19:04
        Populisme era Felipe del Gal, es Junqueras el predicador catolic, era hitler, era iglesias, es colau, es Maduro. Prou predicar, mendigos d'Esquerra
        • Icona del comentari de: Si noi, a agost 12, 2022 | 07:35
          Si noi, agost 12, 2022 | 07:35
          Suspendre la DUI en segons i fugir deixant-ho tot enmerdat, és populisme? Prometre tornar i no fer-ho? Dir que no expulsarà Jbillà una setmana després de fer-ho? No contabilitzar el vot de Puig en una setmana és populisme?
      • Icona del comentari de: Delfí Artós a agost 11, 2022 | 20:20
        Delfí Artós agost 11, 2022 | 20:20
        L'independentisme és el contrari del "populisme". El "populisme" és predicar solucions fàcils inaplicables (o que son pedaços temporals, com a molt) a gran problemes, sense anar mai a l'arrel del problema (radicalisme) amb la finalitat de no solucionar-los i així viure del "problema"... perquè "dona " vots. Contràriament als que ens intenteu fer creure i intenteu colar-nos, la independència és una eina radical per a intentar decidir com vol solucionar els seus problemes una nació, un col·lectiu nacional, per això al món hi ha quasi 200 estats independents, entre els quals n'hi ha de democràtics, alguns que son governats amb règims no democràtics... i també n'hi de governats per dirigents "populistes", però, dir que independència és igual a populisme és una fanfarronada i una poca-soltat d'algú que no té arguments per a defensar les seves idees, en el vostre cas els defensors de que Catalunya romangui a qualsevol preu sota sobirania espanyola (?!) un estat, l'espanyol, que no té cap atractiu. La "realitat" espanyola, l'estat espanyol, no té cap atractiu, ni al·licient, ni cap interès per a una persona catalana.
        • Icona del comentari de: 1234 a agost 12, 2022 | 10:38
          1234 agost 12, 2022 | 10:38
          Efectivament, Sr. Artos, molt ben explicat. De tan banalitzar paraules i conceptes, al final perden el seu sentit i ja no serveixen. La ignorància històrica fa molt mal.
  2. Icona del comentari de: Populilla a agost 11, 2022 | 14:03
    Populilla agost 11, 2022 | 14:03
    I tant, és una onada que va començar fa segles. No hi ha res més populista que voler la llibertat i lliure albir del teu poble i cultura.
  3. Icona del comentari de: De Roquetes vinc a agost 11, 2022 | 14:08
    De Roquetes vinc agost 11, 2022 | 14:08
    I tu que has fet mai per donar la teva opinió? La foato del reportatge ho diu tot. Dos inutils marcant panxa un i serrell l'altre Mai heu fet res més que drincar pel local del partit a veure com ho feieu per no treballar. Pobre gent!
  4. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a agost 11, 2022 | 14:17
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya agost 11, 2022 | 14:17
    Jo veig l'origen del PSOEGAL-sc, en una onada de dropos inútils que van decidir posar-se al servei dels enemics de Catalunya per viure sense fotre brot
    • Icona del comentari de: elMónCorruptgent.Cot a agost 11, 2022 | 16:39
      elMónCorruptgent.Cot agost 11, 2022 | 16:39
      Per què no heu publicat la meva resposta? Només deia que l'1-O és el dia de la vergonya gràcies al batxiller foll. En lloc d'aprofitar la victòria dels catalans que vam guanyar sota les porres dels piolines va preferir suspendre la DUI en segons i fugir deixant-ho tot enmerdat. Cap explicació, Cot?
    • Icona del comentari de: 1-O a agost 13, 2022 | 14:13
      1-O agost 13, 2022 | 14:13
      Abans: "Día del Caudillo". Ara: "Día del pardillo".
  5. Icona del comentari de: Sant Kalashnikov: la fe única i veritable a agost 11, 2022 | 14:23
    Sant Kalashnikov: la fe única i veritable agost 11, 2022 | 14:23
    Tens molta raó, cada cop tenim una millor acceptació del principi de realitat: l'únic espanyol bo és l'espanyol mort. Resa, imbècil, perquè no passem de la percepció correcta de la realitat a l'acció!
    • Icona del comentari de: Donec pelcul a agost 11, 2022 | 15:32
      Donec pelcul agost 11, 2022 | 15:32
      Vostè ja està denunciat per amenaces. A veurecsi és tan valent davant del pertinet tribunal.
      • Icona del comentari de: Ricard a agost 11, 2022 | 18:43
        Ricard agost 11, 2022 | 18:43
        L'estat espanyol no ha donat cap oportunitat a la negociació política. És normal que es cerquin altres vies. La violenta és una d'elles, i si arribés no es pot culpar als catalans precisament, i menys a un simple comentarista. El recurs castellanista als jutjats castellans, aliats dels intolerants, és miserable ja que ens ha dut a un atzucac que no permet de facto solucions dialogades.
  6. Icona del comentari de: Cínics, lladres i ineptes ens governen a agost 11, 2022 | 14:38
    Cínics, lladres i ineptes ens governen agost 11, 2022 | 14:38
    Ha parlat el gran estadista. Aquell que, a base de viure de la política des de que el van destetar, ha après el més bàsic: he de dir allò que m'omple les butxaques. Això ens passa per tenir mafiosos i mentiders compulsius manant i prenent decisions que ens afecten a nosaltres i a més generacions futures, en molts aspectes: educació, investigació, sostenibilitat del territori, gestió demogràfica, inversió en energies renovables, autonomia alimentària, salut, relacions diplomàtiques amb països democràtics i avançats, reestructuració del mercat laboral adaptant-lo a les noves necessitats socials etc. Tot això "les pilla lejos" El seu horitzó són les següents eleccions.
  7. Icona del comentari de: Aquest homenot és llicenciat en filosofia??? a agost 11, 2022 | 14:45
    Aquest homenot és llicenciat en filosofia??? agost 11, 2022 | 14:45
    No creu que l'origen de l'independentisme és més pel maltractament i espoli de la monarquia bananera de ejpaÑistán, de la que va ser ministre, que del populisme? Als catalans sempre ens han etiquetat com gent de seny no pas populistes.
  8. Icona del comentari de: Joan Gibert a agost 11, 2022 | 15:11
    Joan Gibert agost 11, 2022 | 15:11
    Illa és dels polítics més curts de gambals que hem tingut en els darrers 40 anys. La seva anàlisi de la realitat catalana és de repetidor de primer curs de ciències polítiques.
  9. Icona del comentari de: Necessites una puv(illa) que et posi a tó... a agost 11, 2022 | 15:32
    Necessites una puv(illa) que et posi a tó... agost 11, 2022 | 15:32
    Recomanar-li un altre perruquer és populisme?
  10. Icona del comentari de: Stort a agost 11, 2022 | 15:35
    Stort agost 11, 2022 | 15:35
    Just a la fusta, es evident, devant el vostre POPULISME, només hi ha la INDEPENDÈNCIA com alternativa . I es queda tan ample el pajarraco aquet.
  11. Icona del comentari de: LoPep a agost 11, 2022 | 15:43
    LoPep agost 11, 2022 | 15:43
    Illa és no-res. Només pot campar dient allò que li manen. Fins que no els calgui algú capaç de pronunciar el català de manera natural.
  12. Icona del comentari de: Ricard a agost 11, 2022 | 15:51
    Ricard agost 11, 2022 | 15:51
    Els racistes no solen veure el racisme. I desbarren.
  13. Icona del comentari de: Lluït a agost 11, 2022 | 16:06
    Lluït agost 11, 2022 | 16:06
    L"independentisme és a l"ànima dels catalans. El seus enemics, més que tòtiles fabuladors de teories barates, són els partits que han utilitzat l'independentisme per apoltronar-se.
  14. Icona del comentari de: LLARENA dPENA a agost 11, 2022 | 16:08
    LLARENA dPENA agost 11, 2022 | 16:08
    Aquest home és també, molt curt de gambals. És per aixó que el seu marketing no cualla. Si sembla molt a l'Aragonés, tot i que aquest home no crida nifa tants gestos per donar sensació de tranquilitat peró, igual com el d'ESGUERRO, el PSOE català, l'antic PSC, no deixen de ser cosin germans.: hipocrites, indignes i mentiders. Si aconsegueixen fer un altre tripartit (ESGUERRO, PSOE català, i el submarí dels Comuns), ho veurem molt clar.
  15. Icona del comentari de: RAMON A a agost 11, 2022 | 17:09
    RAMON A agost 11, 2022 | 17:09
    El llepon raster donant explicacions
  16. Icona del comentari de: PSCiudadanos del GAL a agost 11, 2022 | 17:19
    PSCiudadanos del GAL agost 11, 2022 | 17:19
    Pobre Campalans amb aquest feixista tronat del,GAL.PSOE
  17. Icona del comentari de: Pera Llimonera i Citronell a agost 11, 2022 | 17:48
    Pera Llimonera i Citronell agost 11, 2022 | 17:48
    Doncs ja està no? fem un referèndum i si guanyeu vosaltres, coi! tindreu 30 anys de pau. Al fi i al cap, en els inicis d'aquest partit que no és Socialista ni Obrer, defensaveu el dret a la autodeterminació de tots els pobles, ja no ho recordes oi? es clar, fa tant de temps, i entre mig hi va haver el Gal, el 155, tantes coses.... El president a l'ombra, et fas dir, quina desgràcia de paio.
    • Icona del comentari de: fat boy a agost 11, 2022 | 18:30
      fat boy agost 11, 2022 | 18:30
      Sense mencionar la republica federal, la nacionalitzacio de la banca i les electriques i la cogestio dels obrers a les empreses. I el dret d'autodeterminacio del Sahara Occidental, no ens oblidem, i tot aixo basat en el marxisme com a metode d'analisi de la realitat, pffftttt...!. El Partio de loh Pobreh que deia l'Arfonzo Guerra.
      • Icona del comentari de: A Fat Boy a agost 12, 2022 | 10:46
        A Fat Boy agost 12, 2022 | 10:46
        Fat boy, oblides la defensa aferrissada de la monarquia, la germanor amb els mandataris turcs, saudites, serbis, marroquins, etc, vaja, els més progressistes! També la venda d'armes a dictadures i monarquies autoritàries, com Aràbia saudita. La tolerància amb les manifestacions de simpatia vers el franquisme de part de l'exèrcit. La corrupció en totes les seves formes, incloses les portes giratòries. En fi, seria un no acabar.
  18. Icona del comentari de: fat boy a agost 11, 2022 | 18:21
    fat boy agost 11, 2022 | 18:21
    Si, i el 67% dels pressupostos que no s'han executat enguany tambe son manies i ximpleries.
  19. Icona del comentari de: Gecko a agost 11, 2022 | 18:44
    Gecko agost 11, 2022 | 18:44
    Aleshores "l'independentisme" dels 200 estats i escaig reconeguts del món, també son "populismes" ? Fart de les "teories" babaues dels annexionistes i botiflers. El què li hauria de fer vergonya a Illa, és creure encara en la fal·làcia de la unitat i la indivisibilitat d'Espanya. Un regne al qual se li separen territoris des 1587, no és cap unitat de res i encara més indivisible. Si hi afegim els "mètodes" que utilitza l'estat espanyol per a intentar protegir la seva "integritat" és a dir lawfare, clavegueram d'estat, espionatge, repressió, represàlies, villarecos, tacitos... tot plegat fa que cada dia restin menys catalans "addictes" a Espanya i que optin per l'opció de l'estat propi en forma de república. Senyor Illa, l'autonomia i el "populisme" de Portugal és el què ens cal, la resta fum.
  20. Icona del comentari de: I n d e p e n d è n c i a a agost 11, 2022 | 18:52
    I n d e p e n d è n c i a agost 11, 2022 | 18:52
    Ha!, ha!, ha ! millor que l'espanyolitzat i bufat illa es cregui i es distregui amb les seves "teories" ximples, així mentrestant, si molts de catalans ho volem, entre tots aconseguirem fer efectiva la independència. A més a més dir que l'independentisme és "populisme" és insultar tots els estats independents del món o és que els estats independents no son "independentistes" i no fan res per a defensar llur independència política ? Algú li ha d'explicar que la independència no és cap "solució màgica", és una eina que tenen els estats per a intentar decidir i intentar solucionar problemes. És l'eina que volem els catalans per al nostre país.
  21. Icona del comentari de: Ferran a agost 11, 2022 | 19:02
    Ferran agost 11, 2022 | 19:02
    Qué tío pesado!
  22. Icona del comentari de: Pere a agost 11, 2022 | 19:03
    Pere agost 11, 2022 | 19:03
    Quines rucades que diu Illa. Europa, com a continent, i la Unió Europea es poden enfortir, i s'enfortiran, perfectament amb la República Catalana. És més, Espanya tal com és ara i pel què fa, empobreix la democràcia, el sentit comú i la Unió Europea. Creure's que l'única "realitat" és la seva Espanya denota el nivell d'Illa. Farts dels polítics tramposos i mentiders com Illa. Sí a la independència !
  23. Icona del comentari de: Independentistes a agost 11, 2022 | 19:19
    Independentistes agost 11, 2022 | 19:19
    Populisme? També ho deu ser defensar "por derecho de conquista" que deia Fepipe V la unidad de España. Sap histlòria Illa? Saps què va proclamar al 1640 Pau Claris (per cert l'estat espanyol el va enverinar)? Saps que varen proclamar els presidents Macià I Companys ( el primer exiliat I empresonat I el segon afusellat p, TOT PER la teva ESPAÑA)? Tots eren independentistes. No populistes, Illa.
  24. Icona del comentari de: Independentistes. No populistes a agost 11, 2022 | 19:44
    Independentistes. No populistes agost 11, 2022 | 19:44
    Populisme? M' oblidat de Ferran el Catòlic que en quedat vidu es va tornar a casar b la idea de tenir un herei per la corona d'Aragó. Estava fart d'aqueella Castella que s'ho qudaba tot I que volia sotmetre elsI paīsos que formaven la Corona d'Aragó I que tenien llengües I constiticions pròpies. Nasqué l' hereuirint al cap de poc. Quant dolor políticc cultural I econic ens hauríem estalviat b aquest nen! Eren dos regnes ben diferents
  25. Icona del comentari de: Cal dir-ho a agost 11, 2022 | 20:30
    Cal dir-ho agost 11, 2022 | 20:30
    Illa és una persona molt falsa, per la seva formació sap que dir que independentisme equival a populisme és com que algú digui que la seva llengua, no és una llengua. Les persones que diuen coses així, d'aquest gènere, és que tenen problemes amb les seves identitats. Illa sap perfectament que hi ha dos centenars d'estats independents, entre els quals n'hi ha que son democràcies avançades, altres no tant, també n'hi ha que son règims totalitaris, altres governats per veritables populistes, altres que en el seu sistema de partits n'hi ha de populistes... etc, però, dir que independència equival a "populisme" és no dir res i intentar embolicar la troca, tenir arguments minsos, poc consistents o no tenir-ne, fins i tot és un insult al sentit comú.
  26. Icona del comentari de: CAT a agost 11, 2022 | 22:03
    CAT agost 11, 2022 | 22:03
    Catalunya mai no ha format part d'Espanya ni en forma part de manera voluntaria. Si no volen fer un referèndum avui en dia imaginem-nos fa 300 anys. El que tindria que fer el sr. Illa es llegir una mica d'història i potser començarà a canviar d'opinió.
  27. Icona del comentari de: Stort a agost 12, 2022 | 00:33
    Stort agost 12, 2022 | 00:33
    S’ha de tenir present q’aquet churroflaute esta parlant per a la seva parròquia ( que no es poca) perquè veieu el personal q’habita per aquesta terra.
  28. Icona del comentari de: Predicar amb l'exemple a agost 12, 2022 | 08:17
    Predicar amb l'exemple agost 12, 2022 | 08:17
    Populisme és dir falsedats per satisfer els teus votants. Falsedats com ara que l'independentisme és populista.
  29. Icona del comentari de: Josep a agost 12, 2022 | 09:19
    Josep agost 12, 2022 | 09:19
    Ja ha tornat de vacances aquest home? Cada vegada que parla és per dir incongruències. Ni de lluny pot acceptar que els catalans de l'1 d’Octubre no vam ser manipulats per cap populisme sinó pel nostre propi criteri davant la realitat que Catalunya pateix des de fa molt de temps. Els votants tenim capacitat de discerniment. No ho veig ben clar que vostè el tingui i que pugui ser un servidor democràtic.
  30. Icona del comentari de: Josep a agost 12, 2022 | 09:19
    Josep agost 12, 2022 | 09:19
    Ja ha tornat de vacances aquest home? Cada vegada que parla és per dir incongruències. Ni de lluny pot acceptar que els catalans de l'1 d’Octubre no vam ser manipulats per cap populisme sinó pel nostre propi criteri davant la realitat que Catalunya pateix des de fa molt de temps. Els votants tenim capacitat de discerniment. No ho veig ben clar que vostè el tingui i que pugui ser un servidor democràtic.
  31. Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a agost 12, 2022 | 09:50
    Guaita-que-fan-ara agost 12, 2022 | 09:50
    Ja fa temps que aquest mindundi ha de fer una revisió a ca l'òptic, les ulleres que porta són molt desfasades.
  32. Icona del comentari de: Miren a agost 12, 2022 | 10:05
    Miren agost 12, 2022 | 10:05
    Consternada, resulta que un personatge que aspira a ser president de la Generalitat té una total ignorància sobre la història de Catalunya. Senyor meu, tot aquest moviment "populista" segons vostè, no ve d'unes dècades enrere, repassi els fets històrics sisplau. "... acceptació del principi de realitat" quina realitat, la de vostè?, perquè la general la que patim tots és que des de sempre hem estat la vaca de munyir i encara segueix, i si tinguessin una mica de consideració cap a nosaltres almenys l'alimentarien bé. I tercer "... per enfortir Espanya -això sí que està clar- i el nostre sistema de vida" Tornem-hi, quin sistema de vida, el de precarietat?, el de la repressió, el seu i el dels seus amics? I per últim que considera vostè populista?, qualsevol revolta popular sigui pels motius que sigui?, plantar cara davant d'un govern que et vol eliminar com a país?, no troba que és fa una simplificació o perversió de paraules que volen dir moltes més coses, que no són veritats absolutes però en treuen profit segons bufa el vent?
  33. Icona del comentari de: T'has oblidat Illa a agost 12, 2022 | 11:41
    T'has oblidat Illa agost 12, 2022 | 11:41
    El nacionalisme catalanet també ve del carlisme, com la sardana.
  34. Icona del comentari de: Jo me'n recordo a agost 15, 2022 | 22:14
    Jo me'n recordo agost 15, 2022 | 22:14
    I l'origen del PSOE (Renovat) ve d'una estratègia dissenyada per la CIA d'acord amb el franquisme i financiada de forma il·legal (cas Flck). Pobre PSOE (Històric).

Respon a 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter