L’independentisme prepara un Parlament que lideri el conflicte amb l’Estat

ERC pilotaria el Govern amb JxCAT, i a l’hemicicle, amb presència de la CUP a la Mesa, es tornarien a crear escenaris de “confrontació de legitimitats”

Els resultats històrics del 14F, en què l’independentisme ha superat a barrera psicològica del 50% i on el nombre d’escons, 74, és també una xifra rècord, estan essent el fil conductor de les converses entre les tres forces independentistes, que alhora coincideixen en la necessitat de trobar un consens estratègic que permeti dissenyar un full de ruta per continuar el camí cap a la república. I després de les primeres converses, si bé no transcendeix gaire informació, hi ha senyals que apunten a una fórmula d’unGovern liderat per ERC i amb una JxCAT que no quedi diluïda, i un Parlament amb la CUP en una posició de força. De fet, fonts cupaires admeten a El MÓN que se sentirien còmodes amb aquest repartiment, on no estiguessin compromesos amb la gestió del dia a dia de l’executiu, de manera que des del Parlament poguessin plantar cara a qüestions en què dissentissin, i alhora els donés força per negociar capítol a capítol els pressupostos.

El Parlament recuperaria el paper central

Si aquest acord a tres bandes prosperés –les negociacions són encara incipients i Junts i la CUP demanen a ERC un full de ruta molt detallat, a banda del repartiment de poder-, implicaria que per primera vegada la CUP assumeix responsabilitat institucional i s’implica directament en la gestió del procés. Però al marge del repartiment de càrrecs, aquesta fórmula permetria diferenciar clarament dues potes del full de ruta: el Govern, dedicat a la gestió del dia a dia i centrat en la crisi sanitària i econòmica derivada de la pandèmia, i si fos el cas, com a agent actiu d’una taula de diàleg amb Madrid, i el Parlament, que tornaria a ser una institució clau per “crear escenaris de confrontació de legitimitats”. Així defineixen fonts consultades per El MÓN el rol que prendria la cambra catalana en aquesta legislatura, recuperant, de fet, l’esperit de la legislatura de la presidenta Carme Forcadell, marcada per aquesta confrontació de legitimitats per la via legal i política que va desembocar en la celebració del referèndum el 2017. “El Parlament no té la maquinària per fer efectiu res del que es vota a l’hemicicle, però si que té moltes eines per construir nous escenaris que ens permetin avançar en el pols democràtic amb Madrid. De fet, ja hem comprovat que el Parlament és una institució idònia per liderar el conflicte amb l’Estat i portar-lo al terreny de la confrontació de legitimitats”, assenyalen fonts de la negociació.

Si es consolida el pacte indepdentista, el Parlament centralitzaria la “confrontació de legitimitats” com va fer el 2017 JORDI BORRÀS

Si ERC presideix la Generalitat, a Junts li pertocaria presidir la segona institució del país, un espai que els junters insisteixen que de cap manera poden cedir a la CUP, perquè “això provocaria un desequilibri de forces injustificable en base als resultats del 14F”. Ara bé, aposten clarament perquè la CUP “s’impliqui de forma directa en el Parlament”, amb una vicepresidència –la vicepresidència primera li correspondria a ERC si es repeteix l’esquema de repartiment de poder del 2018- i així “deixi de mirar-s’ho des de la barrera, que és un dels problemes que vam tenir la legislatura passada”, assenyalen fonts de Junts.

La CUP, fiscalitzadora del procés i del Govern

I què diu la CUP? La porta és oberta, perquè per primera vegada la formació anticapitalista sotmet a debat la possibilitat d’entrar a la Mesa i, eventualment, acceptar tenir-ne la presidència. Però la seva entrada està condicionada a disposar d’un full de ruta clar abans de rubricar cap acord: “Necessitem una estratègia abans d’arribar a cap acord sobre el nostre paper”, apunten fonts dels cupaires a aquest diari. Ara bé, la diagnosi prèvia de la CUP va en aquesta línia, perquè veu amb bons ulls ocupar un lloc de la Mesa per tal de convertir el Parlament en el “centre d’operacions de l’estratègia independentista”. És a dir, que la cambra sigui la sala de treball de la unitat estratègica independentista. De fet, els cupaires recuperen una idea en què van insistir durant la primavera de 2017, tot just abans d’encarar la recta final del referèndum. El grup parlamentari que coordinaven Anna Gabriel i Mireia Boya collava per tal que a través del Parlament i de la conselleria de Relacions Institucionals, a mans del conseller Romeva, s’establís una mesa per assegurar el referèndum i la unitat política post consulta. Quatre anys després, la CUP estaria en disposició de treballar i fiscalitzar l’acció independentista, al marge d’acords puntuals de Govern com els pressupostos, lleis o mocions a la cambra. El parlament deixaria prou marge als cupaires per mantenir una doble agenda, el control i la generació d’estratègia independentista i l’acció de control d’un virtual govern ERC-JxCAT.

ERC, pilotant el Govern i el diàleg amb Madrid

En aquest esquema de pacte, els republicans assumirien el pes de la gestió del dia a dia del país des del Palau de la Generalitat amb un executiu liderat per Pere Aragonès, i probablement, amb Elsa Artadi de vicepresidenta i consellera d’Economia, i alhora els republicans podrien abanderar les relacions amb Madrid si es reactivés la taula de negociació. En aquest punt, però, els junters han insistit que el pacte de legislatura ha d’incloure també una estratègia conjunta dels partits al Congrés i en les relacions amb l’Estat, perquè no es repeteixi la divisió d’aquesta legislatura, en què l’independentisme ha tingut estratègies divergents respecte a la política estatal.

El cap de llista d'ERC, Pere Aragonès, en un acte de campanya a l'Hospitalet | ACN
Pere Aragonès pilotaria el govern bipartit, amb la gestió de la pandèmia i el diàleg amb Madrid | ACN

I al Parlament, serien, com a mínim de forma simbòlica, Junts per Catalunya, a través de la presidència, i la CUP, amb una vicepresidència, sumat a la presència dels republicans en una Mesa amb majoria absoluta independentista, els que portarien el pes de la segona institució pel que fa al full de ruta, sense que això vulgui dir que ERC se’n desentengués. Certament, les diferències en l’eix social entre el partit de Puigdemont i els anticapitalistes són moltes, però en l’eix nacional hi ha una coincidència notable en la necessitat de generar escenaris de confrontació amb l’Estat, una línia que ERC va suavitzar durant la legislatura anterior amb la idea que calia evitar el conflicte per protegir la institució. En aquest sentit, aquesta legislatura intentaria recuperar l’esperit unitari del Parlament de JxSí amb Forcadell al capdavant, i amb una CUP que tenia 10 diputats i que va sumar forces en qüestions relacionades amb la construcció de la república.

Eines per confrontar legitimitats

Però què pot fer el Parlament per generar aquesta “confrontació de legitimitats democràtiques” que assenyalen els agents independentistes? D’entrada, “el Parlament pot aprovar lleis socials per fer-nos avançar en termes de sobirania que l’Estat acabi impugnant, i així podrem posar de manifest aquesta confrontació, és a dir, crear una agenda legislativa que ens faci avançar com a país i que posi en contradicció les costures de l’estat autonòmic, també crear comissions d’investigació i d’estudi, mocions, propostes de resolució i debats específics que incomodin l’establishment espanyol, això ja crea un conflicte”, assenyalen fonts de la negociació a EL MÓN. I a banda, el Parlament haurà d’afrontar altres confrontacions, com pot ser si els exiliats que han aconseguit acta de diputat, Meritxell Serret (ERC) i Lluís Puig (Junts) –el president Puigdemont ja ha aclarit que no prendrà possessió del seu escó- podran votar o no, si hi pot haver decisions judicials que inhabilitin algun diputat actualment processat. “Són conflictes que haurem de gestionar amb intel·ligència, però en la mesura en què hi hagi majoria independentista sempre hi haurà conflicte amb l’Estat. Es tracta de saber-ho aprofitar”, aclareixen aquestes fonts.

El Parlament, un espai per "posar en contradicció l'establishment espanyol"
El Parlament, un espai per “posar en contradicció l’establishment espanyol”

Sigui com sigui, queden encara uns dies de coll, fins a la data màxima de constitució del Parlament, el 12 de març, per tancar acords i bastir una estratègia. El pacte independentista pren forma, ara caldrà veure’n ens detalls i la concreció final si no hi ha un gir inesperat del guió.

Comentaris

    @"si ens hem de guiar per la quantitat de missatges escrits en la llengua de l'altiplà (que em guardaré de llegir, naturalment)." 28/02/2021 11:40 am
    Haces bien. Hablar sin fundamento de lo que se ignora es el primer mandamiento grocñordo. Salud y república!
    Tripartit no, gràcies 27/02/2021 6:37 pm
    Em sembla que els "salva-imperius" no han paït bé el resultat de les eleccions, si ens hem de guiar per la quantitat de missatges escrits en la llengua de l'altiplà (que em guardaré de llegir, naturalment). Això és un bon senyal: vol dir que anem bé i també que augmentaran les vendes de tranquil·litzants, antiàcids i antidepressius a les farmàcies. Però no ens hem d'adormir, les contradiccions dins el mateix règim i els previsibles esclats socials dins l'estat colonial, poden ser una bona oportunitat si sabem aprofitar-los.
    FRAN BCN 27/02/2021 5:02 pm
    Els.fanàtics com sempre, a cercar.més conflictes amb l 'Estat,cal?....preparem-nos per més anys de decadència per.CAT.....en uns anys això serà un solar...
    133
    196
    Respon
    Octubrista 27/02/2021 12:59 pm
    La idea: “el Parlament pot aprovar lleis socials per fer-nos avançar en termes de sobirania que l’Estat acabi impugnant, i així podrem posar de manifest aquesta confrontació, és a dir, crear una agenda legislativa que ens faci avançar com a país i que posi en contradicció les costures de l’estat autonòmic" és bona, però complementada amb que les lleis fetes pel nostre Parlament i impugnades pel estat colonial, siguin obeïdes per la població catalana, sempre que això sigui possible, és encara millor. Això és possible sempre que el gruix dels catalans abandonin la idea de que la independència "ens l'ha de fer " algú (polítics, partits o altres organitzacions etc.) i assumeixi que la independència no ens la farà ningú, LA FAREM o continuarem sent una colònia desgraciada.
      expat 27/02/2021 5:02 pm
      molt lògic, fer lleis que no podrem desplegar per carregar-nos de més raons. Briliant!!!!!!
    Tú lo único que verás será la Itaca celestial. 27/02/2021 10:43 am
    No, pedazo de ladrillo, si te parece estamos en la republiqueta catalana.
    Sin la más mínima duda. 27/02/2021 10:38 am
    Marcharéis, cómo marcharon vuestros antepasados; anda deja de decir gilipolleces, no estamos en el siglo XlX , ya has visto la respuesta de la democrácias mundiales al golpe de Estado que dieron los supremacistas.
    36
    42
    Respon
    Xativí 27/02/2021 2:35 am
    Primer eixiran els catalans, després els bascos, naltros i els balears a continuació. Us quedareu sols amb els toreros, els Borbons, la Pantoja, la Belén Esteban, en mister X i els bisbes. Si voleu menchar haureu de treballar.
    212
    2
    Respon
      Sin la más mínima duda. 27/02/2021 10:38 am
      Marcharéis, cómo marcharon vuestros antepasados; anda deja de decir gilipolleces, no estamos en el siglo XlX , ya has visto la respuesta de la democrácias mundiales al golpe de Estado que dieron los supremacistas.
    Anònim 27/02/2021 1:11 am
    Per molta majoria que tinguem al Parlament, ni que tinguéssim el 100 % dels escons independentistes, tothom sap les limitacions del Govern de la Generalitat mentre el país continui ocupat militarment. Cal potenciar les organitzacions locals de l'ANC, els CDR i els Consells Locals per a la República que són les eines indispensables per a controlar el territori quan arribi el moment de fer-los butifarra
    149
    2
    Respon
      Manel 27/02/2021 5:04 pm
      Tu deus viure a.Matrix noi...toca de peus a terra..
      29
      29
      Respon
    Ningú respecta qui no es fa respectar 26/02/2021 9:25 pm
    Els que responeu els missatges escrits en la llengua dels castellans us ho hauríeu de fer mirar. Ni llegir-los ni puntuar-los, ni que sigui negativament, encara menys, respondre'ls
    206
    2
    Respon
      ¿Qué coño es esto de la UDEF? (Jordi Pujol, capo en cap) 26/02/2021 10:13 pm
      Mira noi, a Espanya cadascu parla com li rota, català, castellà. Ets un troç de feixiste.
      134
      99
      Respon
        Ningú respecta qui no es fa respectar 27/02/2021 12:52 am
        No som a Espanya, tros de quòniam !
        144
        1
        Respon
          Tú lo único que verás será la Itaca celestial. 27/02/2021 10:43 am
          No, pedazo de ladrillo, si te parece estamos en la republiqueta catalana.
          Gonzalo 27/02/2021 4:15 am
          Pobrecillo... Aun se cree que cataluña es una republikita... Jajajajajajajajajajaja!!!!!
          19
          21
          Respon
    Tripartit no, gràcies 26/02/2021 9:21 pm
    Quan ho vegi, creuré. Creuré i estaré encantat de menjar-me amb patates totes les meves sospites. Però fins el dia que vegi que ERC renuncia a conxonxar.se amb el PSOE-sc i la Comuna Pudenta, continuaré sospitant.
    trasto 26/02/2021 8:14 pm
    Si se puede tachar de NAZI a alguien es, a los defensores a ultranza de la Ejpaña cañí...esa que abrazó el nazismo y el fascismo tiempo atrás. Y, que por desgracia tu Ejpaña, sigue siendo filonazi, con el Jefe del Estado como heredero, impuesto, por eso: un nazi/fascista y genocida.
      Ni els nazis es fiaven de l'independentisme catalanet 27/02/2021 4:03 pm
      Anys 1930, els líders de l'Alemanya nazi mantenien contactes amb l'agrupació nacionalista catalana Nosaltres Sols! i el partit independentista Partit Nacionalista Català (PNC). Al juliol de 1935, de visita a Alemanya, un dels líders de Nosaltres Sols! va lliurar a el ministre nazi Joseph Goebbels un memoràndum que volia demostrar que la col·laboració entre el nazisme i el separatisme català tindria èxit. Els independentistes no van rebre cap resposta. Els cat-indepes no es van desanimar i el 1936 van presentar al consolat alemany a Barcelona un nou memoràndum ampliat. Està vegada el cònsol alemany es va prendre seriosament el document i el va enviar a Berlín. No obstant els governs d'Alemanya i Itàlia, que no estaven segurs de la fidelitat catalana, van donar suport a Franco un cop va començar la Guerra Civil Espanyola.
        Gonzalo 27/02/2021 7:25 pm
        Mira los negativos que tienes... Les jode la verdad. Son unos laZinazis....
    Luisnomeacuerdo 26/02/2021 6:48 pm
    Más confrontación más 155 plus forte hasta que os salga por las orejas a los fascistas independentistas. Los lazinazis aprenderéis a respetar las leyes y a vuestros compatriotas españoles por las bravas o por las bravas.
    28
    210
    Respon
      Fidel 26/02/2021 11:47 pm
      Quin/a poca vergonya!!!! Titllar de nazis i feixistes a qui hi estem en contra.... i hi lluitem en contra. Si l'únic que volem es fugir del feixisme de port franquista que inunda Escanya. I, molt probablement tu recolzes.. o ets un d'ells. Camuflat, això sí. Vinga Luisnomeacuerdo, desbarra més i pixa fora del tinter, que d'això sí que en saps!
      trasto 26/02/2021 8:06 pm
      Si se puede tachar de NAZI a alguien es, a los defensores a ultranza de la Ejpaña cañí...esa que abrazó el nazismo y el fascismo tiempo atrás. Y, que por desgracia tu Ejpaña, sigue siendo filonazi, con el Jefe del Estado como heredero, impuesto, por eso: un nazi/fascista y genocida.
    Gonzalo 26/02/2021 4:56 pm
    Transformaremos Madrid en un majete vergel, Bilbao en una fábrica y Barcelona en un inmenso solar
    3
    147
    Respon
      trasto 26/02/2021 7:56 pm
      No estaria mal,seria un espacio bien aprovechado para tirar las inmundicias como tu.
      jg 26/02/2021 5:03 pm
      eres malo, gonzalo
    Gonzalo 26/02/2021 1:30 pm
    Resultados históricos, inicia así la noticia.... Pues si. Es histórico (más bien histérico) perder 700.000 votos separatistas. Todo un record. Pensad laZis, que sólo sois 1.300.000 frente a más de 40 millones de españoles.
    17
    170
    Respon
      Anònim 26/02/2021 6:45 pm
      Nazi en Madrid?
    Joan 26/02/2021 12:54 pm
    Definitivament crec que continuarem fent el ridicul, ens marxaran les empreses, i despres tots a plorar, no tenim res a fer.
    31
    149
    Respon
      Gonzalo 26/02/2021 2:14 pm
      Bosch, otra que se larga. Pero vosotros, a vuestro ritmito.... A poner laZitos y a sacar antorchas por la noche...... Si os trasladarais a 1936 en Berlín, estaríais como ahora. En vuestra salsa. Los naZis iban a la caza del judío. Los laZis, a la caza del ñordo.
      15
      115
      Respon
        Reconoces ñordo como español? 26/02/2021 9:35 pm
        Eres patetico! Y se dice ecspanyordo! Puto imperfecto!
    Gonzalo 26/02/2021 12:42 pm
    Han ampliado ya el hotel de Lledoners????
    14
    134
    Respon
    L'Arrahonès 26/02/2021 12:12 pm
    Insisteixo: Menys pactisme i més ovaris Afegeixo: Degut a que manquen collons!
    Lluït 26/02/2021 12:02 pm
    Si Junts no demostra una mica més de musculatura política passarà com a l'anterior legislatura que els Ercs es van imposar i els van fer el pa i bolet. Si Junts els deixa fer altra vegada a l'estil (regnes de taifes) tot i haver demostrat la quantitat de gent inepta, de llista o endollada, que pul·lulaven per les conselleries Ercs es pot arribar a destrossar irreversiblement el país.
    110
    1
    Respon
    A este Vendetta, algún familiar ó amigo, le debería explicar lo que es un maletero. 26/02/2021 11:50 am
    Perdona mi atrevimiento, pero te diré un pequeño truco para saber cuanto duran 8 segundos :es contar en voz alta 1,2,3,4,5,6,7 y 8; el truco sirve tanto para el castellano, cómo para el catalán,
    29
    32
    Respon
      vendetta 26/02/2021 12:24 pm
      jaaja si vosotros acelerasteis en el sahara y llegasteis a madriz con el rasbito metido en el kk pobrets
        Gonzalo 26/02/2021 1:43 pm
        La salida del Sàhara no estuvo mal, pero mejor fue cortar las cabezas de los traidores catalanes en septiembre de 1714 y dejarlas colgadas en las calles de Barcelona. Hermosa época, aquella....
        10
        416
        Respon
          El primero fue Jose Pardines (nombre de pardillo) tiempo despues Melitón Manzanas (nombre de payaso fracasado)... 26/02/2021 9:32 pm
          I despues de una tregua para reorganizar y cargar “combustible”... ya hablaremos, puto facha! Tic tac tic tac...
    L'OBSERVADOR ASTORAT 26/02/2021 11:44 am
    En Comú-Podem dintre del Govern i/o Institucions CAT, seran la "Quinta Columna", el "Cavall de Troia" i la "Guineu al Corral". En resum, la "Tempesta Perfecta " Anti-Independentista.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 26/02/2021 11:44 am
    En Comú-Podem dintre del Govern i/o Institucions CAT, seran la "Quinta Columna", el "Cavall de Troia" i la "Guineu al Corral". En resum, la "Tempesta Perfecta " Anti-Independentista.
    Lluït 26/02/2021 11:25 am
    Massa protagonisme a les cups quan l'experiència ens diu que no s'ho mereixen. No han donat la talla quan era necessari i fins s'han atrevit a fer cupinades al més genuí estil trampós. Un Aragonès que ha d'anar a coll-i-be perquè no sap de res a excepció de no mullar-se (el que li ha servit de ventosa per arribar on l'han posat) amb els seus atacs d'intransigència i tossuderia per complir les ordres estrictament com li manen els seus caps de partit. Estem ben lluïts amb aquest panorama.
    46
    17
    Respon
    No ho sé, Aguilera la pastissera 26/02/2021 10:45 am
    De moment la CUP ja ha vetat Artadi i Tremosa i JxCat ha acceptat que Canadell quedi fora del repartiment de conselleries, una de les condicions que va posar ERC.
    44
    37
    Respon
    JOSEP UN CATALÀ EMPRENYAT 26/02/2021 10:04 am
    Si es fa EL GOVERN CATALÀ que vol PERE ARAGONES , sera un TRIPARTIT D´ESQUERRES ..E.R.C. , LA CUP y EN COMU PODEM ..y LA DRETA CATALANA DE JXCAT .. Balla i no sentenien E.R.C. y JXCAT . No me himajino con hu faran ara EN COMU PODEM Ban ROBAR LA ALCALDIA DE BARCELONA A E.R.C. A ERNEST MARAGALL . Cal algu u recordi
    Robert 26/02/2021 8:58 am
    Tot són excuses per deixar a junts fora dels papers rellevants. Junts és la segona força i per tant li correspon el segon lloc en representativitat que és la presidència del Parlanent. Lo demés es brutícia i mala baba d'ER contra junts. A més la CUP ni ha liderat res ni s'ha compromès en res. Només paraules. Primer ha de demostrar que és capaç de fer alguna cosa. Tot só excuses de mal pagador.
    148
    50
    Respon
      La mare superiora 26/02/2021 9:31 am
      disvulpa, estàs equivocat: junts x la pasta, tercera 1. PSC 2. ERC 3. juntets de res, a manar.
      82
      176
      Respon
    vendetta 26/02/2021 8:08 am
    proclemeu la independencia y defenseu el territori
    89
    14
    Respon
      A este Vendetta, algún familiar ó amigo, le debería explicar lo que es un maletero. 26/02/2021 11:49 am
      Perdona mi atrevimiento, pero te diré un pequeño truco para saber cuanto duran 8 segundos :es contar en voz alta 1,2,3,4,5,6,7 y 8; el truco sirve tanto para el castellano, cómo para el catalán,
      14
      69
      Respon
      Pajaritu 26/02/2021 11:41 am
      ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
      La mare superiora 26/02/2021 9:28 am
      aniràs tu a defensar el territori? no saps el que dius.
        vendetta 26/02/2021 10:34 am
        clar ke si y fins on calgui si fa falta pagar am la vida tb y tu?????? akesta es la pregunta ke et tens ke fer
        53
        25
        Respon
          Pajaritu 26/02/2021 12:23 pm
          ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
          La mare superiora 26/02/2021 10:48 am
          definitivament, ets tonto, vés a morir per que els de sempre, visquin de puta mare. jo no aniré, evidentment. que et vagi be,!!!!!
          20
          84
          Respon
            vendetta 26/02/2021 12:02 pm
            la falta de respecte y de arguments es marca ejpanya no????
            44
    La CUP ha de currar 26/02/2021 8:06 am
    La CUP no vol cap tipus de gestió, ja que treballar els hi fa pànic i no hi estan gens acostumats. Considero que han d'acceptar responsabilitats si volen tenir credibilitat.
    88
    10
    Respon
    Català 26/02/2021 7:13 am
    A veure quant trigaran a inhabilitar-lo. (I no em digueu que soc pessimista)
    lomik 26/02/2021 7:07 am
    Si no declaren la independència immediatament voldrà dir que un cop més no tenien res preparat i un cop més han enredat als seus electors.
    11
    19
    Respon
    fideli 25/02/2021 11:42 pm
    españa, un Prestige... embats persistents i continus, i rebenta...
    OtgerCathalo 25/02/2021 11:41 pm
    A veure si es fa respectar el poder legislatiu, s'ha acabat la interferència il·legal de la injustícia feixista d'#Espatranya
      Ramon 26/02/2021 7:01 am
      Burri!
    FRAN BCN 25/02/2021 11:31 pm
    Els fanàtics estan.sonats. Entre tots produiran la decadència de CAT. Gràcies indepes....
    16
    124
    Respon
    jg 25/02/2021 10:35 pm
    bravoooooo, lo teneis a tocar....
    12
    38
    Respon
    Gonzalo 25/02/2021 10:34 pm
    Quien será el primero que acabe en la cárcel? Se aceptan apuestas....
    11
    114
    Respon
      Gonzalo Facha Segurata 26/02/2021 5:54 am
      La primera serà tu madre, y da gracias que no le pongo adjetivo...
        La mare superiora 26/02/2021 10:57 am
        igual ets tu, fatxe no saps parlar i argumentar?
          La mare superiors dels meus collons! 26/02/2021 9:39 pm
          Parlar i argumentar així? Con tu? “La mare superiora 26/02/2021 10:48 am definitivament, ets tonto, vés a morir per que els de sempre, visquin de puta mare. jo no aniré, evidentment. que et vagi be,!!!!!”
          El primero fue Jose Pardines (nombre de pardillo) tiempo despues Melitón Manzanas (nombre de payaso fracasado)... 26/02/2021 9:38 pm
          I despues de una tregua para reorganizar y cargar “combustible”... ya hablaremos, puto facha! Tic tac tic tac...

Nou comentari