El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Lambán: “Considero que els independentistes catalans són supremacistes”
  • CA

El president del govern de l’Aragó, Javier Lambán, ha dit que considera que els independentistes catalans són supremacistes. A parer seu, l’independentisme és “letal” per Espanya i pensa que la Generalitat de Catalunya ha actuat al marge del Comitè Olímpic Espanyol i de l’Aragó, en una entrevista a La Vanguardia. Ha titllat el govern de la Generalitat de Catalunya com a supremacista, tot i afirmar que no és anticatalà. “Em sap molt de greu que se m’acusi de catalanòfob”, diu. “Sóc admirador de la terra catalana i de la Nova Cançó”, ha volgut destacar, després dels estires i arronses amb el COE i el govern català.

Lambán creu que no hi ha hagut igualtat

Respecte al fracàs de la candidatura conjunta amb Catalunya dels Jocs Olímpics d’hivern per al 2034, ha acusat al COE i a la Generalitat catalana que des d’un primer moment no hi ha hagut igualtat de condicions pel que fa al repartiment de proves i de visibilitat. A més, ha dit que en cap moment hi va haver un acord entre tècnics per tirar endavant una candidatura tal com afirmava el president del Comitè Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco. “El 24 de març el president del COE anuncia que hi ha una proposta acordada pels tècnics, segons ell. El 25 de març li envio un Whatsapp a Blanco dient que no estem d’acord amb aquesta proposta”, ha explicat.

En aquest sentit, ha dit que hi ha hagut un trencament total de confiança amb el president del COE. I respecte la polèmica amb Pau Gasol, ha afirmat que simplement es va “deixar portar per la seva condició de català”. Ho ha volgut matisar explicant que en ocasions “ens deixem portar per la nostra condició original”.

El president del COE, Alejandro Blanco, en una atenció als mitjans / ACN
El president del COE, Alejandro Blanco, en una atenció als mitjans / ACN

Amenaça a l’ANC si il·luminen els pics aragonesos

També ha explicat que l’Aragó ara està pensant en una candidatura conjunta dels Pirineus per a l’any 2034, amb Catalunya i Navarra. Tot i això, ha afirmat que ho proposaran de fer-ho més endavant, quan es tranqui·litzin les relacions , ja que “Catalunya o l’Aragó no aconseguiran mai uns Jocs sols”.

Lambán també ha amenaçat a l’Assemblea Nacional Catalana i a Gure Esku, que proposen d’il·luminar els pics dels Pirineus, també aragonesos, per reclamar l’autodeterminació. En aquest sentit, ha afirmat que hi haurà una “reacció molt rotunda”.

Més notícies
Presentació de la campanya 'Per un impuls al Pirineu, diem sí' a Escaló, al Pallars Sobirà / Marta Lluvich
L’empresariat del Pirineu diu sí als Jocs: “Beneficia tot el Pirineu”
Notícia: L’empresariat del Pirineu diu sí als Jocs: “Beneficia tot el Pirineu”
Comparteix
Agrupacions empresarials reclamen "progrés territorial" després de la caiguda de la candidatura olímpica
El president del govern de l'Aragó, Javier Lambán, al parlament aragonès / Cortes de Aragón
Unes gravacions desmenteixen Lambán sobre els Jocs d’Hivern
Notícia: Unes gravacions desmenteixen Lambán sobre els Jocs d’Hivern
Comparteix
Uns àudios revelen que els tècnics de l'Aragó en la negociació per la candidatura conjunta pels JJOO acceptaven el repartiment de proves amb Catalunya
El president del COE, Alejandro Blanco, en una atenció als mitjans / ACN
El COE reitera que no hi haurà candidatures en solitari als Jocs d’Hivern
Notícia: El COE reitera que no hi haurà candidatures en solitari als Jocs d’Hivern
Comparteix
La tensió entre Catalunya i Aragó ha dinamitat els jocs
El president del govern d'Aragó, Javier Lambán / EUROPA PRESS
El fiasco dels Jocs es deu a “l’anticatalanisme de Lambán”, acusa el Govern
Notícia: El fiasco dels Jocs es deu a “l’anticatalanisme de Lambán”, acusa el Govern
Comparteix
L'executiu defensa ara provar amb una candidatura en solitari

Comentaris

  1. Icona del comentari de: vaja kk de president a juny 28, 2022 | 09:41
    vaja kk de president juny 28, 2022 | 09:41
    En comptes de preocuparse dels seus ciutadans, es dedica a dembrar odi a les cultures veïnes.
  2. Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2022 | 09:52
    Gonzalo juny 28, 2022 | 09:52
    Y se da cuenta ahora? Llevamos diciendo que son unos supremacistas desde hace muchos años. Lo llevan en su ADN. Es una de las muchas taras que arrastran.
    11
    Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a juny 28, 2022 | 09:52 38
    Respon
    • Icona del comentari de: No hi estic d'acord a juny 28, 2022 | 10:57
      No hi estic d'acord juny 28, 2022 | 10:57
      La tara més gran que arrosseguem els catalans és tenir passaport d'una monarquia bananera que odia als seus subdits més rentables.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juny 28, 2022 | 11:12
        Gonzalo juny 28, 2022 | 11:12
        Lo tienes fácil. Renuncia a la nacionalidad española. Puedes hacerlo. Hay un formulario. Lo rellenas y lo tramitas.
        • Icona del comentari de: Ius sanguini a juny 28, 2022 | 13:33
          Ius sanguini juny 28, 2022 | 13:33
          El típic xovinista espanyol que no coneix ni la seva pròpia constitució ni lleis. A la nacionalitat espanyola no es pot renunciar.
        • Icona del comentari de: Bepo a juny 28, 2022 | 17:29
          Bepo juny 28, 2022 | 17:29
          Gonzalo, mi que és difícil ser més irracional que el tal Lambán, tu ho has aconseguit i el pitjor és que el teu mal no té remei, estàs malalt.
  3. Icona del comentari de: Antonio a juny 28, 2022 | 09:55
    Antonio juny 28, 2022 | 09:55
    Si, si il·luminen els pics del Pirineu aragonès, es una mostra fastigosa del imperialisme Catala, al mes pur estil del imperialisme fastigos espanyo.
  4. Icona del comentari de: Per què ens odian tant? a juny 28, 2022 | 10:10
    Per què ens odian tant? juny 28, 2022 | 10:10
    Que ens deixin independitzar-nos i viuran més feliços... Clar que si prioritzan els calers que ens roban cada dia...
  5. Icona del comentari de: Per il·luminat ja el tenim a ell a juny 28, 2022 | 10:35
    Per il·luminat ja el tenim a ell juny 28, 2022 | 10:35
    Clar que sí, lluminera, perquè tothom sap que la definició de supremacisme és la del poble que es vol alliberar i no la del que t'ho impedeix i t'imposa la seva llengua i cultura.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2022 | 11:32
      Anònim juny 28, 2022 | 11:32
      A Castella no en tenen de cultura.
  6. Icona del comentari de: Ramon a juny 28, 2022 | 10:43
    Ramon juny 28, 2022 | 10:43
    Aquest home tindria que anar al sicoleg.
    • Icona del comentari de: Dupont i Dupond a juny 28, 2022 | 18:49
      Dupont i Dupond juny 28, 2022 | 18:49
      Jo encara diria més, aquest home hauria d'anar a cal psicòleg.
  7. Icona del comentari de: Anfós d'Osca a juny 28, 2022 | 11:17
    Anfós d'Osca juny 28, 2022 | 11:17
    Aquest bípede encara no ha paït que si existeix l'Aragó (cosa que per a mi és motiu d'alegria) és pels rescats que el Comte de Barcelona va pagar als seus propietaris Templers, de l'Hospital i del Sant Sepulcre, hereus legals d'Alfons el Bataller. Els catalans no som supremacistes, ell i els seus (polítics de "vida") si són uns assimilats.
    • Icona del comentari de: Un zero en història i un altre zero en comprensió lectora a juny 28, 2022 | 14:19
      Un zero en història i un altre zero en comprensió lectora juny 28, 2022 | 14:19
      Lambán no diu que els catalans, en general, siguin supremacistes. Diu que els independentistes catalans ho són; i té tota la raó. En història ni ens fiquem pel teu baixíssim nivell.
      • Icona del comentari de: Ficati, ficati a juny 28, 2022 | 15:04
        Ficati, ficati juny 28, 2022 | 15:04
        Per a tu ser supremacista és pagar La Fiesta de la monarquia bananera cada dia? No ens entendrem mai, no tinc estudis suficients per debatre amb borderlines...
        • Icona del comentari de: A Ficati Bis a juny 28, 2022 | 18:41
          A Ficati Bis juny 28, 2022 | 18:41
          No els en facis cap cas, a més a més tenim altres coses més importants a fer. Els xovinistes espanyols son uns cracks en intentar capgirar-ho tot i projectar llurs misèries sobre els altres. Solament dos exemples la supremacia és evidentment espanyola car son ells que varen ocupar el nostre país i imposar la seva llengua i lleis; els "adoctrinats" i "amb pensament únic" també son ells, dreta, ultradreta i esquerra espanyoles van a l'una i toleren l'espionatge, repressió, lawfare espanyol i totes les trampes que fan contra els catalans... i solament cal veure com estem nosaltres. Una altra cosa és què aconsegueixen amb el seu capteniment tant poca-solta, de fet aconsegueixen l'efecte contrari al que desitgen, però, degut a la seva prepotència de segles ni se n'adonen. Salut i independència.
  8. Icona del comentari de: vendetta a juny 28, 2022 | 11:30
    vendetta juny 28, 2022 | 11:30
    com borda el puma lladregot
  9. Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2022 | 11:30
    Anònim juny 28, 2022 | 11:30
    Aquest paràsit deu voler aprofitar-se de la bomba de fum que suposa Catalunya per als castellans incompetents. Aviat veurem quanta deficiència mental tenen els aragonesos.
  10. Icona del comentari de: MHP a juny 28, 2022 | 12:12
    MHP juny 28, 2022 | 12:12
    Gràcies Lambán, però això ja ho sabíem, de totes maneres i de nou, gràcies per la seva valentia.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2022 | 12:34
      Anònim juny 28, 2022 | 12:34
      ?
  11. Icona del comentari de: deixeble fervent de sant Kalashnikov a juny 28, 2022 | 12:12
    deixeble fervent de sant Kalashnikov juny 28, 2022 | 12:12
    Dius que ' l’independentisme és “letal” per Espanya ' i tens raó, però el fet que encara respiris, excrescència ibèrica, em diu que no ho és prou, de letal ;)
  12. Icona del comentari de: Votador a juny 28, 2022 | 12:14
    Votador juny 28, 2022 | 12:14
    De què en farem d'aquest "home"?.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2022 | 14:02
      Anònim juny 28, 2022 | 14:02
      Posar-lo al content d'or del rebuix. Al de l'orgànic no, que contamina.
  13. Icona del comentari de: Jop a juny 28, 2022 | 12:26
    Jop juny 28, 2022 | 12:26
    Los hauran, por supuesto. Però no menos que acomplejados vanidosos o prepotentes fuera de Cataluña. L'ambaixada vete de España, casposo
  14. Icona del comentari de: Gaf a juny 28, 2022 | 12:54
    Gaf juny 28, 2022 | 12:54
    Torna el q as robat lamban “ el corto “ lEida no et perdonara mai fastigos
  15. Icona del comentari de: Sisplau a juny 28, 2022 | 13:17
    Sisplau juny 28, 2022 | 13:17
    És que la cultura catalana és superior a la castellana, per més que us foti. Només una dada: els catalans no anem imposant el català arreu del món, només ho intentem a casa nostra, només faltaría. I adamés ho fem amb la Generalitat i el estado podrit en contra.
  16. Icona del comentari de: Pep a juny 28, 2022 | 13:26
    Pep juny 28, 2022 | 13:26
    Si ser supremacista és seguir la voluntat del poble que els va votant, és considerar la gent mancada de criteri per poder decidir el que és millor pel seu futur i el dels seus fills. Vostè té un problema d'acceptació del que són les normes bàsiques de democràcia i de convivència, perquè no fa més que inventar que ens manipulen.
  17. Icona del comentari de: Pep a juny 28, 2022 | 13:26
    Pep juny 28, 2022 | 13:26
    Si ser supremacista és seguir la voluntat del poble que els va votant, és considerar la gent mancada de criteri per poder decidir el que és millor pel seu futur i el dels seus fills. Vostè té un problema d'acceptació del que són les normes bàsiques de democràcia i de convivència, perquè no fa més que inventar que ens manipulen.
  18. Icona del comentari de: El cit campejador a juny 28, 2022 | 13:57
    El cit campejador juny 28, 2022 | 13:57
    Por fin un político socialista dice lo que pensamos muchos catalanes votantes de izquierdas huérfanos de partido... Han tardado unos 15 años? Esperamos a que Iceta e Illa digan lo mismo.
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2022 | 15:53
      Anònim juny 28, 2022 | 15:53
      Tu ni ets català ni ho seràs mai, només ets una merda de xarnego franquista que has vingut aquí a ocupar amb els teus pares, que van tenir de marxar del pueblo morts de gana. Au, torna pal pueblo xarnego, que aquí estorbes
      • Icona del comentari de: El cit campejador a juny 28, 2022 | 19:07
        El cit campejador juny 28, 2022 | 19:07
        Anònim, cuando te saques el rabo de Fuigpelmon de la boca, podrãs pensar por ti mismo. Mientras tanto seguirás siendo un nazi filoetarra. Aparte de gilipollas
        • Icona del comentari de: Tu padre a juny 28, 2022 | 21:41
          Tu padre juny 28, 2022 | 21:41
          EspaÑol, oi?
    • Icona del comentari de: Català-nòfob a juny 28, 2022 | 16:00
      Català-nòfob juny 28, 2022 | 16:00
      Tu no ets català. Ets un colón espanyol assentat a Catalunya.
      • Icona del comentari de: Sentit d'estat, és això a juny 28, 2022 | 19:08
        Sentit d'estat, és això juny 28, 2022 | 19:08
        Vols dir ras i curt un resident espanyol a Catalunya. Si volem un estat propi, acostumat ja a fer servir el llenguatge dels estats. Per exemple aquesta definició la fan servir cada dia a Andorra dirigida als que resideixen al país però no en tenen la nacionalitat, i mai he sentit cap espanyol titllar de "supremacia" o "nazisme" als andorrans.
      • Icona del comentari de: El cit campejador a juny 28, 2022 | 19:09
        El cit campejador juny 28, 2022 | 19:09
        Gracias, lo mismo decían los nazis de los judíos alemanes. Ponte a repartir carnets de patriotas, nazi
        • Icona del comentari de: Al Cit trampejador a juny 28, 2022 | 20:16
          Al Cit trampejador juny 28, 2022 | 20:16
          I què fa la policia ocupant espanyola a les comissaries de Catalunya, tros de quòniam ? Sinó repartir DNI i passaports "espanyols". Als xovinistes espanyols l'odi, la supèrbia i el fanatisme espanyol us encega i us fa escriure moltes bajanades sense solta ni volta. D'on no n'hi ha no en raja. Ha, ha, ha.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juny 28, 2022 | 19:07
      Pere Llimonera i Citronell juny 28, 2022 | 19:07
      Tu eres un español que vive en Cataluña. Ser catalan es otra cosa, ni mejor ni peor que ser castellano o español. Els catalans no som espanyols.
  19. Icona del comentari de: Anònim a juny 28, 2022 | 14:06
    Anònim juny 28, 2022 | 14:06
    Pobre home, no sap que més fer que amagar el seu fracàs i els seus robatoris. Tanta egspañolitat no li deu cabre dins, compta que si explota esquitxa. Va passa a jeure tros d'ase!
  20. Icona del comentari de: 'no hi ha hagut igualtat'??? a juny 28, 2022 | 15:00
    "no hi ha hagut igualtat"??? juny 28, 2022 | 15:00
    A veure, Aragó te poc més d'un milió d'habitants, Catalunya més de 7 milions. Aragó tenia assignades més proves que Catalunya. L'hidalgo mesetario Lambán te raó, els catalans sortiem perdent, falta de proporcionalitat. Si fem els jocs, Catalunya ha d'anar sola.
  21. Icona del comentari de: Troç de quoniam a juny 28, 2022 | 15:50
    Troç de quoniam juny 28, 2022 | 15:50
    El lamban és de cal justet, a més de ser un franquista de cap a peus
  22. Icona del comentari de: Bepo a juny 28, 2022 | 17:26
    Bepo juny 28, 2022 | 17:26
    La veritat és que les opinions d'aquest desmemoriat, incompetent i falsari només importen a tots els que son com ell. Amb la cara ja pagas!
  23. Icona del comentari de: fat boy a juny 28, 2022 | 17:53
    fat boy juny 28, 2022 | 17:53
    Ell, com es espanyol, no es supremacista, es a dir, no esta a favor de la independencia d'Espanya i preferiria que Espanya fos una colonia d'un altre pais, preferiblement un que fos encara mes cutre que Espanya, com ens passa a nosaltres. El Marroc, per exemple.
  24. Icona del comentari de: Delfí Artós a juny 28, 2022 | 19:02
    Delfí Artós juny 28, 2022 | 19:02
    Els xovinistes espanyols, saben el significat de mots com "supremacia", "adoctrinament", "nazisme"... freqüents en el seu vocabulari i dirigits als altres ? Supremacia, sense anar gaire lluny, vol dir "preeminència per damunt de tots". Vosaltres mateixos podeu escatir quina supremacia hi ha (veu o hi troba Lamban) en voler, desitjar i treballar per la independència del propi país. Supremacia és més aviat voler per força que els que no ho desitgen romanguin dins del teu estat a qualsevol preu, i des de fa segles tinguin l'objectiu d'assimilar i vertebrar els Països Catalans a la llengua, cultura, costums i lleis de Castella /Espanya. Aquest costum tant arrelat en ells d'intentar projectar sobre els altres les pròpies misèries, delata, retrata i ridiculitza sempre els xovinistes espanyols,
  25. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a juny 28, 2022 | 19:09
    Pere Llimonera i Citronell juny 28, 2022 | 19:09
    En canvi ell no és un nacionalista español, ell només és un " español de bien". Veieu la diferència de tenir un estat o no tenir-lo? A que esperem?
  26. Icona del comentari de: Borinot a juny 28, 2022 | 21:21
    Borinot juny 28, 2022 | 21:21
    Lamban, els catalans som catalans, no som espanyols. Els catalans si som independents és perquè volem ser dependents de nosaltres mateixos, és a dir catalans catalans. Respectem sempre els espanyols, no com tu que insultés i maltractes als catalans i fins i tot, als aragonesos Per cert defineix supremacista i mira't el melic.
  27. Icona del comentari de: Sepet a juny 29, 2022 | 07:58
    Sepet juny 29, 2022 | 07:58
    Normalment aquestes dèries ja venen de l'adolescencia. No t'agafen de grandet. Algú sap a quina platja estiuejava el Lamban quan era jove? Com a bon maño possiblement en alguna tarragonina. Jo diria: cherchez la famme. O les seves conseqüències. Potser m'equivoco.
  28. Icona del comentari de: kodi a juny 29, 2022 | 09:07
    kodi juny 29, 2022 | 09:07
    No sap ni el q vol dir ser supremacista

Respon a Bepo Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa