La jutgessa anul·la la sanció al ‘brimo’ que va dir: “La República no existeix, idiota”

Bufetada judicial a la Divisió d'Afers Interns dels Mossos d'Esquadra

Afirmar que “la República no existeix, idiota” no és mereixedor de cap mena de sanció per lleu que sigui. Així ho ha determinat la jutgessa de contenciós administratiu número sis de Barcelona, que ha anul·la la sanció l’agent de la Brimo dels Mossos d’Esquadra que va recordar a un agent rural i a un bomber la situació Catalunya durant la manifestació contra la reunió del consell de ministres del 21 desembre del 2018 a Barcelona.

L’agent d’ordre públic va ser sancionat amb una amb una estació per part de la poderosa Divisió d’Afers Interns (DAI). El Sindicat de Policies de Catalunya (SPC) es va fer càrrec de la defensa del brimo i va interposar el recurs contenciós administratiu. La defensa, dirigida per l’advocat José Maria Fuster Fabra, va considerar que la sanció no estava ajustada a dret. Tot i que la sentència es pot recórrer, el sindicat celebra que “una vegada més s’ha posat en evidència les maneres de procedir de la DAI”.

La sentencia “contextualitza” la situació i alerta que els insults es van registrar en un ambient de tensió i de manera genèrica i no de manera aïllada. Així mateix, la jutgessa assegura que “l’expressió ‘fills de puta’ abocada per l’agent és una expressió genèrica, no dirigida a ningú en concret i, per tant, del context en què es produeixen els fets no es pot concloure que vagi dirigida a l’interlocutor del recurrent; en aquest mateix sentit l’expressió ‘la República no existeix’ no pot ser mereixedora tampoc de retret en tractar-se d’un element fàctic, cap expressió que pretengui injuriar ningú”, argumenta la sentència. “Per tant”, continua, “l’únic terme mereixedor de retret sancionador seria el d”idiota’, respecte del qual convé analitzar la concurrència de culpabilitat”. Una culpabilitat que la magistrada no veu per enlloc, tot i recordar que la policia ha de ser respectuosa quan es dirigeix als ciutadans.

Comentaris

    Gonzalo 06/05/2021 1:43 pm
    Es más...deberían de sancionar al agente rural. Llevaba el uniforme de trabajo (pagado por todos los catalanes), en una manifestación de carácter político. Según normativa de la generalidad de Cataluña, el uso de la indumentaria de trabajo se ciñe únicamente para el desarrollo de sus funciones profesionales.
    Jacks 05/05/2021 1:02 pm
    Que podem esperar del jutges espanyols ? Son una colla de fatxes prevaricadors, fan justícia de extrema dreta i queden tant amples. La guillotina ho arregla tot.
      Gonzalo 06/05/2021 1:39 pm
      Jodete, frustrado. Jajajajajajaja!!!!
    el verdugo del Cid 05/05/2021 11:20 am
    Tranquil, amic "brimo": tu tampoc existiràs, idiota, 5 minuts després d'haver fet efectiva la república. Així doncs, encomana la teva vida a santa Ayuso (ni verge ni màrtir) perquè Catalunya no sigui mai independent (difícil: les apostes estan 1000000000000000000000 a 1 en contra i hi ma milers de voluntaris apuntats a la llista d'espera per afusellar-te els ulls amb pilotes de goma).
      Gonzalo 06/05/2021 1:40 pm
      Jajajajajajajajajajaja!!!!!! Jajajajajajaja!!!!! Y todo eso en sólo 18 meses...... jajajajajajajaja!!!!!!!
    Lluis C 05/05/2021 10:02 am
    val pels rapers, també?
    Jaime 05/05/2021 9:43 am
    ¿ Decir un hecho es pecado ?
    17
    21
    Respon
    Yuri 05/05/2021 9:43 am
    La justícia espanyola no existeix, imbècils!!
    Yuri 05/05/2021 9:41 am
    La justícia espanyola no existeix, imbècils!
    Jo 05/05/2021 9:41 am
    Ja s'ha investigat el lligam del Brimo i la jutgessa????
      Ray 05/05/2021 12:52 pm
      La "mano negra" està al darrere
    Yuri 05/05/2021 9:40 am
    La democràcia espanyola no existeix, imbècils!!
    Anònim 05/05/2021 12:52 am
    La justicia funciona.
    36
    54
    Respon
      Lluis C 05/05/2021 10:00 am
      si, pels fatxes i pels subnormals com tu...
      55
      23
      Respon
      Ganxó 05/05/2021 7:46 am
      no sempre company
    Faristol 05/05/2021 12:50 am
    Pobret. El volien empurar per dir la veritat. Sort que tenim els jutges.
    19
    79
    Respon
    uff 04/05/2021 11:04 pm
    La nació espanyola no existeix idiota!!!
      Ganxó 05/05/2021 7:47 am
      No pateixis que vindrà la jutja i ho arreglarà
    LlunyDeCAt 04/05/2021 10:48 pm
    El més segur que aquest BRIMO ho va dir en Espanyol. Als vídeos d'Urquinaona se sent parlar alguns BRIMOs i tots parlen... endevineu en quina llengua parlen ? Doncs en Espanyol !!
      JordiT 05/05/2021 7:43 am
      I? Hi ha molta gent bilingue a Catalunya, i te la llibertat d expressar-se en l idioma que vulgui.
      46
      29
      Respon
    Pajaritu 04/05/2021 10:38 pm
    Venga, ahora todos juntos... “La República no existeix, idiota” ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    raül 04/05/2021 10:30 pm
    A veure si us n'assabenteu, el respecte només se li deu als ciutadans de veritat, als indepes no ens el deuen. Democràcia...
    La mare superiora 04/05/2021 10:18 pm
    Felicitats a la jutgessa, no es pot condenar a ningu per dir la veritat.
    18
    70
    Respon
      Expulsionista forever 05/05/2021 11:05 am
      Hi és clar, perquè "veritat" és un argot madrileny que significa "hípermentida".
    Una més 04/05/2021 10:08 pm
    La justícia i la democràcia a españa, això sí que no existeix, i cada vegada és més evident
    En fi 04/05/2021 10:04 pm
    A la injustícia española, se li veu massa el plumero, el plumero franquista
    Un Dragó 04/05/2021 9:59 pm
    Una molt bona notícia!!!!! Tots els bons policies estem amb el company, els policies polítics avui estaran rabiosos. Avui és un bon dia per recordar a un altre gran policia, l'ex-cap de la BRIMO que va gestionar com un gran líder uns anys molt complicats.
    56
    117
    Respon
      Jo 05/05/2021 9:43 am
      Serà tots els policies xarnegos, no?