El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La mala gestió de l’avaria de l’R2 li pot costar un milió d’euros a Renfe

L’expedient sancionador que l’Agència Catalana de Consum ha obert a Renfe per la mala gestió de l’avaria de l’R2 sud podria costar-li un milió d’euros a la companyia. Segons ha explicat l’ens, que depèn del Departament d’Empresa, durant les inspeccions a diverses estacions de Rodalies s’han “detectat infraccions que podrien tipificar-se com a molt greus, tenint en compte l’alteració social provocada pels fets”. Consum recorda que les infraccions molt greus poden comportar multes de fins a un milió d’euros.

La setmana passada, Consum va enviar inspectors a les estacions de Rodalies Barcelona-Sants, Passeig de Gràcia, Camp de Tarragona, Reus i l’Aldea-Amposta-Tortosa. L’ens havia detectat “irregularitats” en el servei d’informació i d’atenció al client de Renfe després del caos generat a l’R2 sud, que funcionarà a mig gas durant un mes i que ha obligat l’operador a oferir un servei alternatiu per carretera.

Un comboi ple de passatgers a l'estació de Castelldefels aquest dimarts a causa de la incidència a l'R2 sud de Rodalies Catalunya | ACN (Àlex Recolons)
Un comboi ple de passatgers a l’estació de Castelldefels a causa de la incidència a l’R2 / ACN

El Govern alerta que hi ha diversos agreujants per multar Renfe

En un comunicat, l’Agència Catalana de Consum acusa Renfe de “pràctiques comercials deslleials, així com l’incompliment de les obligacions d’atenció als consumidors”. L’operador ferroviari podrà presentar al·legacions abans de la resolució de l’expedient. L’ens alerta de “l’alteració social greu” que ha provocat l’avaria, que trigarà un mes a solucionar-se, perquè ha “generat desconfiança en els consumidors”, una circumstància que a més s’agreuja perquè Renfe té una posició “dominant” en el mercat.

Entre les irregularitats que ha detectat la inspecció de consum destaquen les “deficiències” en la informació que es facilita als viatgers sobre les alteracions del servei, els horaris i transports alternatius; el tancament de punt d’informació i d’atenció al client; la venda de bitllets a les màquines automàtiques per a trajectes que s’havien suprimit; o l’anunci de trens com a servei directe o amb parades en algunes estacions que després s’acaben aturant a totes les estacions.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Això no és res a maig 10, 2023 | 19:54
    Això no és res maig 10, 2023 | 19:54
    Si la Gene pagués algo potser s'arreglarien coses. Però és que la llista de morosos de Catalunya l'encapçala la Generalitat. Pagueu el que deveu a Renfe d'una vegada, barruts.
    • Icona del comentari de: Independentista a maig 11, 2023 | 07:55
      Independentista maig 11, 2023 | 07:55
      Sembla que n'hi ha molts que obliden que la clau de la caixa la té l'Estat. I la Generalitat no pot disposar dels diners sense el seu consentiment. Ah!. I aixó és el què el Poble de Catalunya va acceptar i considerà com un gran triomf.
      • Icona del comentari de: Això no és res a maig 11, 2023 | 11:36
        Això no és res maig 11, 2023 | 11:36
        Ni clau ni res. Que la morosa Generalitat vol que pagui l'estat per la barra, perquè jo ho valc i sense signar els convenis corresponents. Quan la Gene demana la transferència total de Rodalíes en realitat demana només els diners, la responsabilitat se la sua, com fins ara.

Respon a Independentista Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa