El “compromís del 52%” entrebanca el compte enrere de la investidura

Junts reclama a ERC i CUP que concretin com faran un referèndum i quina pla hi ha si fracassa el diàleg amb Madrid

El candidat d’ERC, Pere Aragonès, marxa del segon debat d’investidura sense el suport de JxCAT per ser investit. No hi ha hagut sorpreses en el sentit de la votació en aquesta segona sessió, però les intervencions tant dels republicans com dels junters i de la CUP denotaven un cert acostament durant el cap de setmana, insuficient, però, per haver tancat una acord. Totes tres formacions s’han emplaçat a seguir negociant per fer possible una entesa que veuen inevitable però que Junts encara veu lluny. De fet, ha demanat “dies o setmanes” per poder anar tancant carpetes, deixant clar que el pacte que van tancar ERC i la CUP és a hores d’ara inassumible per als junters. I novament, la xifra màgica del 52% ha estat utilitzada per tot l’independentisme com la baula que ha d’unir-los, “una oportunitat que no podem desaprofitar i una responsabilitat que no podem defugir”. Però de la xifra a l’acord, hi ha un bon tros.

Com es capitalitzen els resultats històrics del 14F per a l’independentisme, que ha superat per primera vegada la barrera del 50% i té més escons que mai? Més enllà de formar un Govern independentista i garantir la sobirania del Parlament, la xifra del 52% desencalla res, en el conflicte polític amb l’Estat? En aquesta resposta rau un dels grans esculls de la negociació entre partits independentistes des de la nit electoral. ERC ha defensat que és una condició necessària però no suficient, un senyal d’acumulació del forces que cal que es repeteixi en més cicles electorals, però no confia que tingui un efecte immediat ni en Madrid ni en la comunitat internacional. JxCAT, per contra, demana “conseqüències polítiques”, en entendre que “no es pot fer el mateix amb el 48% que amb el 52%”, i alerta que si fracassa el diàleg amb Madrid ha de transformar-se en “un avançament nacional clar i contundent que l’entengui tant el votant com el militant”, afegeixen fonts dels Junters en conversa amb El MÓN. Ara bé, de moment el partit que lidera Puigdemont no volgut concretar en què consistiria aquest “avançament”, i reclama que “s’acordin entre l’independentisme”. Ara bé, en campanya la candidata Laura Borràs es va comprometre a activar la DUI si se superava el 50%.

“Tenim el 52% dels vots i encara estem esperant que ens expliquin com ho faran, no ens serveix que ens diguin que hem d’anar superant el 50% en cada elecció. Per tant, estem intentant arrencar un compromís del 52%. Acceptem l’aposta per la mesa de diàleg, entesos, però quan constatem que fracassa, què farem?”, expliquen fonts de l’equip negociador de Junts, que insisteixen que el seu partit s’ha avingut a donar suport a la mesa de negociació tot i que la seva estratègia inicial no ho contemplava. Ara bé, reclamen a republicans i cupaires que “concretin com duran a terme un referèndum si falla la negociació amb Madrid, perquè no ho han explicat encara ni en públic ni en privat”. Per contra, ERC i la CUP no veuen “realista” plantejar, com proposen els junters, tirar pel dret amb una DUI en cas que el conflicte polític no es pugui resoldre amb l’acord de l’Estat.

Pere Aragonès perd la segona votació d’investidura i es reprendran les negociacions ACN

I és que amb un dels grans entrebancs de la negociació en vies de resolució, el paper que ha de tenir el Consell per la República -un punt que enfrontava clarament ERC i JxCAT sobretot perquè implica definir també quin rol juga el president a l’exili, Carles Puigdemont, en la direcció política del procés-, els propers dies, o setmanes, l’independentisme haurà de començar a tancar carpetes si vol assolir un acord d’investidura sense anar al límit del 26 de maig. I la més feixuga és, justament, el full de ruta.

Un acord abans del 24 d’abril, dia del congrés de Junts

Sobre els tempos marcats, Junts ha assegurat que no esgotarà el termini màxim del 26 de maig. És més, fonts dels junters asseguren a El MÓN que “treballem amb la idea d’enllestir ràpid l’acord -reconeixen avenços substancials però insuficients aquest cap de setmana- i sobretot, tancar-lo abans del Congrés de Junts el dia 24 d’abril. Pensem que ara pot anar més ràpid tot”. Ara bé, fonts d’ERC asseguren a aquest diari que si l’acord no ha anat més ràpid no és pas per culpa dels republicans. Es queixen, de fet, que “juntament Junts ens retreu que no hem tancat acords sobre matèries que expressament ells han vetat en reunions”. Els republicans, a més, asseguren que no pensen “canviar ni una coma de l’acord amb la CUP” i veuen “perfectament viable un acord amb Junts i un amb la CUP”. I fan una reflexió: “Si no accepten l’acord amb la CUP això vol dir que no són tan d’esquerres com diuen”.

Sigui com sigui, les diferències es posaran sobre la taula demà mateix. Tot i que arrenca la Setmana Santa, els negociaciors ja han acordat trobades per demà i dijous, tal i com ha pogut saber El MÓN.

Comentaris

    "Junts reclama a ERC i CUP que concretin com faran un referèndum" 31/03/2021 6:01 pm
    Con urnas chinas y polivoto, de acuerdo con la tradición.
    Un que passava per aquí 31/03/2021 5:19 pm
    La Constitució diu que s'acull a les resolucions de la ONU sobre els drets dels pobles a la seva lliure determinació, als Drets Humans i als drets de les Minories Nacionals. Ser independentista no és delicte, per tant entra dintre els paràmetres de la legalitat. Alhora com pot ser delicte fer un referèndum per assolir la independència. Serà la Constitució o la democràcia espanyola un unicorn de color blau cel?
    25
    13
    Respon
      @Un que passava per aquí 31/03/2021 6:06 pm
      Espanya compleix tots els acords internacionals. El que passa és que l'ONU, i ho ha dit moltes vegades, no reconeix que Catalunya reuneixi les condicions necessàries per tenir dret a l'autodeterminació. D'altra banda convocar un referèndum, encara que no tinguis competències per fer-ho, no és delicte des de fa uns anys. Ara bé: no facis servir fons i mitjans públics, ni els teus càrrecs públics si els tens, ni se't passi pel cap desobeir els tribunals. En altres paraules, pagat-ho de la teva butxaca, organitzat tu mateix i, si tens sort, que el TC no et digui que no ho pots fer.
        Un que passava per aquí hi si ha quedat una estona 31/03/2021 7:54 pm
        Interessant el teu raonament tot i que discrepo en part. Si com tu dius, fer un referèndum no és delicte i s'entén un referèndum acordat,- sinó estariem parlant d'una consulta-, només es pot promoure políticament. Alhora tenim que ser independent no és delicte i si posar-lo a la pràctica mitjançant un referèndum? Tanmateix el delicte de sedició per un referèndum promulgat en campanya electoral i a ulls de tothom no s'aguanta per enlloc. Serà desobediència si, que no contempla presó. En quant a la malversació, -que segons l'advocacia de l'estat ja esta aixugada- Podria comportar presó lleu, ja que no era amb la finalitat d'enriquiment personal. Conseqüentment les penes als presoners polítics son del tot desmesurades.
    Doncs bé 31/03/2021 4:18 pm
    A Catalunya hi haurà un referèndum d'autodeterminació.
      @Doncs bé 31/03/2021 4:43 pm
      O no. Per molt intensos que siguin els desitjos no sempre es fan realitat. Si no gairebé tothom seria milionari.
      Juan Ripolles 31/03/2021 4:33 pm
      A Catalunya NO hi haurà un referèndum d'autodeterminació. El que haurá sera una consulta dins de la Constitució Española. pero res d'autodeterminació.
        Un que passava per aquí 31/03/2021 5:18 pm
        La Constitució diu que s'acull a les resolucions de la ONU sobre els drets dels pobles a la seva lliure determinació, als Drets Humans i als drets de les Minories Nacionals. Ser independentista no és delicte, per tant entra dintre els paràmetres de la legalitat. Alhora com pot ser delicte fer un referèndum per assolir la independència. Serà la Constitució o la democràcia espanyola un unicorn de color blau cel?
    Ferran 31/03/2021 3:03 pm
    Si : 5.624.000 en son 100 / 1.364.000 en son.... es una regla de tres sencillissima !! ***************************************** Que...? encara no ho enteneu o no voleu entendre-ho !!!!
      Nita 01/04/2021 10:10 am
      Ferran.Perqué poseu tots els que no han votat amb els no independentistes?Fes la regla de tres amb els no indepes.En democracis compten els vots emesos.
      Passem de tu, noi 31/03/2021 3:10 pm
      Es el que hi ha.
    El secessionisme a la seva bola 31/03/2021 2:23 pm
    Tenir més del 50% de vots no indica res tenint en compte l'abstenció. Quan tenia menys del 50% i amb una abstenció petita no es va aturar i va fer un pseudo-referendum i una pseudo-DUI. Realment ha canviat tant la situació?; crec que no. Si en les pròximes eleccions el secessionisme obté menys del 50% dels vots hauria de parar en sec els seus intents; crec que no ho farà. Si no ho fa és perquè la quantitat de fidels mai ha detingut els missioners religiosos. Com més millor però si no, no passa res i endavant. Alguns en diuen fers'en trampes al solitari.
      Jo 31/03/2021 5:44 pm
      si tenir un 50% dels vots i una participació inferior al 50% serveix per formar gobierno a caspaÑa, també serveix per Catalunya. En diem Democràcia NO ORGÁNICA.
        @Jo 31/03/2021 5:57 pm
        un 50% dels vots i una participació inferior al 50% serveix per formar gobierno a caspaÑa i a Caspalunya. I poc més. Per a un referèndum d'autodeterminació per descomptat que no serveix.
          El que no va anar a votar ja li deu estar bé tot 31/03/2021 8:54 pm
          doncs vinga va, fem un referèndum. 200.000 catalans a l'estranger no van poder votar per manca de papers que no el hi arribaven.
    Ramon 31/03/2021 2:01 pm
    L'haver ultrapassat la majoria absoluta directa en vot és un entrebanc per als plans d'ERC. ERC voldria que no s'hi hagués arribat. Perquè ara es troben amb un quadruple hàndicap: 1. Ja no hi ha l'excusa que no hem arribat al 50%; 2. Ja no tenen l'excusa que la presidència no era seva; 3. El Govern que volien no és possible per l'acord de no sumar en cap cas amb els sociates; 4. Junts per Catalunya no s'ha enfonsat tal com ho volien Espanya i ERC.
    45
    27
    Respon
    Minoria nacional 31/03/2021 1:48 pm
    A les democràcies plenes es normal fer referèndums per dirimir els problemes. Quina por tenen tots els unionistes a fer-lo? El problema radica en que a Espanya hi ha un espantall de democràcia. Quin estament mundial ha de fer costat a una minoria nacional, perquè de moment moltes bones paraules i cap intenció de bellugar res. A fora de la UE també hi ha vida per si algú o alguna no s'ha assabentat.
    41
    29
    Respon
      Tu parles d'autodeterminació, no de qualsevol referèndum 31/03/2021 2:34 pm
      D'aquests hi ha hagut molt pocs en 30 anys, pràcticament en països del tercer món o en antigues repúbliques soviètiques o iugoslaves. Les excepcions són Escòcia i el Quebec, però són això, excepcions.
        Doncs bé 31/03/2021 4:17 pm
        A Catalunya hi haurà un referèndum d'autodeterminació.
        22
        14
        Respon
          @Doncs bé 31/03/2021 4:41 pm
          O no. Per molt intensos que siguin els desitjos no sempre es fan realitat. Si no gairebé tothom seria milionari.
    Estic molt fart de la cantarella del 52% 31/03/2021 12:37 pm
    Resultats de les eleccions: ERC + JxCat + CUP = 48,01%; PSC + VOX + ECP / PEC + Cs + PPC = 47,02%. La resta de vots fins al 100% són de partits extraparlamentaris, vots en blanc i vots nuls; abstenció = .46,46%. Extraparlamentaris independentistes: PdeCat + Mpic + FNC + PNC = 3,27%. El PNC és el partit de la Marta Pascal que aporta un 0,16%; els que creguin que no és indepe que ho resten. Total màxim indepe: 51,28%. Cap regla matemàtica permet arrodonir al 52%. Hi ha majoria indepe, no cal mentir de manera tan descarada.
    22
    17
    Respon
      Ferran 31/03/2021 12:52 pm
      Si : 5624.000 en son 100 / 1.364.000 en son.... es una regla de tres sencillissima !!
      Ferran 31/03/2021 12:46 pm
      del 23 % de votants .
      15
      23
      Respon
        No ajudes @Ferran 31/03/2021 1:21 pm
        Si t'inventes dades no fem res. Vots comptabilitzats: 2.874.610; abstencions: 2.494.382. Total cens: 5.368.992. T'has tret de la màniga 255.008 votants. Això no ajuda ningú.
          Ferran 31/03/2021 3:01 pm
          Si : 5.624.000 en son 100 / 1.364.000 en son.... es una regla de tres sencillissima !! ********************************** Vossaltres si que inventeu !! els numeros son oficials, no son numeros de la ANC !!!
    Les trenta monedes de plata 31/03/2021 12:36 pm
    Les trenta monedes de plata que Rufián li va retreure a Puigdemont, ara la Laura Borràs els hi retreu a Aragonés. Si el 52% només serveix per restituir la cadenaria dels trens de Renfe, s'haurà d'esperar al 55% per refer la via.
    Esquerra vol liderar amb condició de mesell 31/03/2021 12:24 pm
    El gran dilema d'ERC es no saber cap on tirar, Sap que la taula de negociació no portarà enlloc; bé si, portarà a l'autonomisme i una piruleta de premi en forma d'indult i prou. I també sap que els votants independentistes li tenen l'ull ficat si no fa bellugar la màquina del 52% tal com li reclama Junts. Vet aquí la crida cap el comuns d'Aragonès un partit clarament unionista. No es pot ser líder i mesell a la vegada.
      Si noi, 31/03/2021 2:06 pm
      i Junts com ha liderat durant 10 anys? Processant i suspenent la DUI que vam votar i guanyar?
      19
      10
      Respon
      Lluït 31/03/2021 2:05 pm
      Tots els que van votar Erc tenien clar que NO ÉS un partit d'independentistes???? Que pensen fer els ercovards per aconseguir la independència, apart de tocar el flabiol??? Doncs això.
        pel Lluït 31/03/2021 2:09 pm
        ERC no és independentista? Junts que porta processant 10 anys ho és? No és ERC qui va suspendre la DUI en segons...
        32
        15
        Respon
    Ramon 31/03/2021 11:35 am
    Tot, absolutament tot el que que va fer Espanya en campanya era per afavorir ERC contra Junts per Catalunya. Espanya volia Pere Aragonès de president (igual que el 2017 hi volia Oriol Junqueras). No té cap sentit que l'independentisme vulgui el mateix que Espanya. Un dels dos s'estaria equivocant. És de calaix. Si Espanya juga la carta ERC, i és una evidència clamorosa que la juga, a sant de què hauríem de jugar-la també els netament independentistes? Quina confiança pot merèixer un partit que rep tots els favors de la guerra bruta espanyola? Què menys!, que posar-los per la investidura un compromís tant de mínims com que la puta taula de merda no pot ajornar-se i que només ha de ser per negociar autodeterminació i amnistia.
    Ramon 31/03/2021 11:26 am
    Espanya ha fet de tot per afavorir ERC contra Junts per Catalunya. El candidat d'Espanya per presidir la Generalitat era Pere Aragonès (igual que Oriol Junqueras ho va ser el 2017). Per lògica, si el candidat d'Espanya és d'ERC deu ser perquè Espanya espera determinat comportament polític d'ERC. I consegüent també per lògica, ERC només pot merèixer la confiança i la investidura per part de Junts per Catalunya si es té alguna garantia, algun compromís, que ERC no farà allò que n'espera Espanya.
    2021 31/03/2021 11:23 am
    Primer: fa 10 anys no teníem la constatació d'un 52% com ara. Segon: ER i CUP van carregar contra Mas per haver limitat el 9N a un acte simbòlic, quan ells estan rebaixant l' 1 O a simbolisme... només que aquest cop després d'una jornada on gent de totes les edats va rebre cops. Tercer: és ridícul, després de tot el que ha passat, creure que el PSOE acabarà dialogant. ER i CUP ho han de saber, perquè no es pot ser tan innocent, per tant, ens enganyen. Si ja no volen la independència, que ho diguin ben clar i no enganyin els votants.
    28
    19
    Respon
      Si noi, 31/03/2021 2:11 pm
      no va ser ERC ni les CUP els que van suspendre la DUI en segons, van ser els que portan 10 anys donant voltes a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat.
      21
      13
      Respon
    rd 31/03/2021 11:14 am
    ni aigua als botiflers erñ
    Minoria nacional 31/03/2021 10:48 am
    Doncs jo crec que Puigdemont si va fer un referèndum, mira tu per on. I en Aragonès farà un "Torrent" i prou.
    11
    11
    Respon
      Puntualització 31/03/2021 2:14 pm
      Puigdemont va convocar un referèndum, el vam fer els catalans i després Puigdemont va trigar segons en suspendre el que vam votar sota els garrots dels a por ellos.
    Junts reclama a ERC i CUP que concretin com faran un referèndum i quina pla hi ha si fracassa el diàleg amb Madrid??? 31/03/2021 10:31 am
    Junts reclama als que han guanyat que fagi el que ells no han fet durant 10 anys???
    34
    29
    Respon
      Minoria nacional 31/03/2021 10:48 am
      Doncs jo crec que Puigdemont si va fer un referèndum, mira tu per on. I en Aragonès farà un "Torrent" i prou.
        Si que va fer un referèndum, 31/03/2021 5:48 pm
        i va trigar 9 segons en suspendre el resultat!
    Ferran 31/03/2021 10:21 am
    Laura Borras , lo sabias !! Prevaricar es la acción consciente de las autoridades y de los funcionarios públicos de dictar una resolución arbitraria en asuntos de administración sabiendo que es injusto.
    28
    34
    Respon
    Ferran 31/03/2021 10:04 am
    El 52% del 23% , no teniu vergonya !!!
    21
    52
    Respon
      El 52% dels votants ha guanyat, toca governar. Així funciona la Democràcia NO orgànica! 31/03/2021 10:34 am
      El 23% de que parles, a què et refereixes?
      32
      17
      Respon
        Ferran 31/03/2021 12:53 pm
        Si : 5624.000 en son 100 / 1.364.000 en son.... es una regla de tres sencillissima !!
          Ferran, no en saps de comptes ni de democràcia 31/03/2021 2:19 pm
          A la taula d'en Bernat, qui no hi és no és comptat. En democràcia, qui no vota no compta. Segons la teva teoria no governaria ningú ni aquí ni a madriz.
            Ferran 31/03/2021 3:02 pm
            Si : 5.624.000 en son 100 / 1.364.000 en son.... es una regla de tres sencillissima !! ******************************* apa ! un altre que no s'entera !!!
            10
    El cit campejador 31/03/2021 7:27 am
    Bé, ja quasi es podria jutjar a la pijiborras per prevaricació: va proposar a Aragonés sabent que no anava a sortir però per fer això hauria d'haver proposat al Illa. Però com que ella és una feixista autoritària supremacista, a ella no l'importa....
    36
    75
    Respon
      El cit perdedor 31/03/2021 8:56 am
      Apa, descansa campeador, que agafaras una ulcera, jo de tu aniria a viure a fatxadolid, seras mes feliç amb els de la teva especie.
      54
      32
      Respon
    Un altre Montilla. Cal patir més? 31/03/2021 7:09 am
    S'ha de tenir molts pocs mèrits personals per a fer-se valer com "el fill de la miñona". I la dona què és, "la estanquera de Vallecas"?Aquest Argonés m'ha caigut a terra per sempre.
    30
    54
    Respon
      Si noi, 31/03/2021 10:37 am
      al menys aquest cop hem pugut triat qui serà el proper MHP, no ha vingut imposat pel predecessor com Puigdemont i Torra que mai van accedir al càrrec per les urnes.
      93
      43
      Respon
    fideli 31/03/2021 7:00 am
    pere, cap a casa...i quiet i confitat...
    21
    32
    Respon
    A los de Junts no les importa repetir elecciones. Porque no temen caer al cuarto puesto y tienen esperazas de lograr el segundo. 31/03/2021 6:38 am
    Y renunciarían sin pestañear a la cacareada mayoría histórica del 52% a cambio de tener un voto más que ERC. A ERC, en cambio, si le preocupa, y mucho, la repetición de eleccciones. En base a este finísimo análisis, Pugdemont confía en ser coronado como Reina Madre de la República a perpetuidad, acompañado por sus cortesanos del Consell. Palomitas, por favor.
    13
    47
    Respon
    Iceta un epaño fugit a epaña, bravo!!!! 31/03/2021 6:05 am
    Roser, ferran, lerroux, epañole pa epaña
    Epañole pa epaña, 43% de top mates d'epaña 31/03/2021 6:00 am
    Els feixistes espanyols residents a Catalunya s'han enfonsat al 43%, Cada dia, menys, feixistes espanyols, menys ganduls del sud. Catalunya es dels catalans, i els espanyols a españa, aquest territori de ganduls, borratxos i sotanes cope. España es castella, i els seus territoris musulmans fins avui, com extremadurai la islamica Andalus, terra de califas
    47
    22
    Respon
      @ Epañole pa epaña, 31/03/2021 6:41 am
      Qué bien escribes, corazón. ¿A quien quieres más, a mamá, o a papá?
        Guaita! 31/03/2021 2:22 pm
        Un monòleg d'un troll d'en Tácito!
    Si lo del 52% és clarament mentida .... 31/03/2021 1:21 am
    .... com es pot comprovar fàcilment veient els resultats electorals, no vull ni imaginar les mentides, rumors, mites i mantres nacionalistes catalanets que circulen per tot arreu.
      Epañole pa epaña 31/03/2021 6:01 am
      Tremoleu epañole, el temps de marxar es curt
    Ramon 31/03/2021 12:28 am
    El relat de l'ERC sorgida de la bifurcació ja no té salvació.
    15
    23
    Respon
    Roser 30/03/2021 11:50 pm
    La Laura si que s' ho sap organitzar: Presidenta del Parlament de Catalunya i funcionaria a la Universitat de BCN de l' Estat Espanyol de por vida
    36
    45
    Respon
    Ferran 30/03/2021 11:10 pm
    El 52% del 23% , no teniu vergonya.
      Epañole pa epaña, YA!!!!! 31/03/2021 6:02 am
      Fernandito el alcoholico de epaña
    ¿Activar la DUI?, la uníca realidad es que la mierdecilla supremacista cada vez da más asco. 30/03/2021 10:48 pm
    Que se lo pregunten al escudo de Perpìgnan.
    33
    69
    Respon
      Epañole pa epaña 31/03/2021 6:03 am
      Epañole pa epaña. Maletes i chorizos
      Ramon 31/03/2021 12:26 am
      El Rufián, més rabiós que mai. Bon senyal.
      16
      13
      Respon
    Pajaritu 30/03/2021 10:48 pm
    Sí, sí... un gran pas endavant. El 52% del 25%. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
    11
    38
    Respon
    Una votant 30/03/2021 10:08 pm
    Junts, m'esteu decepcionant moltissim.
    53
    69
    Respon
      MIKI 31/03/2021 9:01 am
      ERC, ja m'heu decepcionat del tot, covards, això es el que son, tenen por, perque es presenten si tenen por?
      23
      11
      Respon
        pel Miki 31/03/2021 10:46 am
        a mi també m'han decepcionat molt els que han manat els últims 10 anys, un canvi no pot ser pitjor
        12
        21
        Respon
          MiKI 31/03/2021 12:47 pm
          Un canvi no pot ser pitjor?, renunicar a la independencia no es pitjor?, baixarse els pantalons amb el psoe no es pitjor? deixarse engenayar una vegada i unaltre i unaltre.... o son molt tontos, o son mes espanyols que vox.
            Si noi, 31/03/2021 2:31 pm
            l'únic que ha renunciat a la independència els últims 10 anys ha estat Puigdemont quan va suspendre la DUI en segons.
            2
            17
      Iceta un epaño fugit a epaña, bravo!!!! 31/03/2021 6:04 am
      Roser, ferran, lerroux, epañole pa epaña
      Ramon 31/03/2021 1:27 am
      Tu has votat tripartit, falsari.
    Confusió 30/03/2021 10:03 pm
    ERC confon ser d'esquerres amb eixelebrats.
    Que n'aprenguin! 30/03/2021 9:59 pm
    Au vinga, CUP, us ha desbancat i arraconat JXCAT. Aneu parlant d'esquerres, aneu, que us han passat la ma per la cara. Contractes i acords mutants? Són més honestos que ERC+CUP sumats.
    42
    52
    Respon
    Cal formar govern i menys excuses 30/03/2021 9:56 pm
    JxCAT exigeix coses impossibles de poder detallar. El senyor Torra, per penjar una pancarta el van inhabilitar. Per aconseguir un referendum acordat i validat internacionalment, cal un govern fort i molta feina ben feta. Les preses de Puigdemont, tenint en compte l'experiència passada, denoten que no ha aprés res o bé fa demagògia. Que ho expliqui ell com ho faria.
    115
    77
    Respon