El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Un inquisidor al capdavant de l’Escola d’Administració Pública de la Generalitat
  • CA

Potser alguns de vosaltres no sap què és l’Escola de l’Administració Pública de Catalunya. Es tracta d’un organisme depenent de Presidència de la Generalitat que es dedica, com explica a la seva pàgina web, a la formació i assessorament en l’àmbit de la gestió pública, i té per objectiu, sempre segons aquest portal, millorar el funcionament de l’administració pública catalana mitjançant la formació dels treballadors públics, la recerca i la divulgació de matèries relacionades amb la funció pública. 

Doncs bé, el seu director, un càrrec que és a dit segons el color polític del govern de torn, ara presidit per Pere Aragonès, Ismael Peña-López, ha expressat que, a diferència del que pensen els jutges belgues, i en línia amb el que pensen els jutges espanyols, les cançons del raper Valtònyc no les hauria d’emparar la llibertat d’expressió. Ara diu que se’n penedeix i que per això ha esborrat el tuit (que això passi quan es fa pública la sentència de Bèlgica deu ser pura casualitat), però com es diria en català, cabra avesada a saltar, fa de mal desavesar, i al programa Planta Baixa de TV3 ha tornat a opinar el que va expressar en aquella piulada. Que la llei ha de determinar quines expressions de crítica són acceptables. Pots criticar la Corona així però no aixà, per exemple. 

A qualsevol demòcrata hauria de grinyolar aquesta manera de pensar, i més encara si l’expressa una persona que és l’última responsable de la formació dels treballadors públics que després conformen la nostra administració. Perquè això significa que lluny de ser una excepció, la limitació de la llibertat d’expressió ha de ser la norma, perquè la consideració és que s’ha de regular la manera com es critiquen les coses, no quina excepció aplica en aquestes crítiques. 

Ismael Peña-López fa servir en la seva argumentació exemples que busquen l’acceptació de tothom, com ara que la llibertat d’expressió no pot emparar expressions com ara que les dones han de ser violades o que els immigrants han de morir al mar quan intenten arribar a les costes europees cercant una vida millor, i que per això tampoc pot emparar les expressions de Valtònyc sobre la Corona o els governs. Però, tal com explica molt bé el doctor en Filosofia Jordi Graupera avui al mateix programa Planta Baixa de TV3 aquestes limitacions, fins i tot les que es poden considerar d’acord amb el sentit que una societat té de la justícia, va en contra de l’esperit de les democràcies occidentals.

Però ja fa temps que l’exlletrat del Tribunal Constitucional, gens sospitós de ser independentista o poc progressista, Joaquín Urías, ho va expressar també fantàsticament bé al FAQs de TV3, recordant que les limitacions a la llibertat d’expressió sempre acaben limitant a col·lectius pels quals no estan pensades, entre d’altres, perquè els jutges són de tall conservador. De fet ja ha passat: els jutges han passat per alt expressions contingudes a l’esperit de la llei actual contra els col·lectius vulnerables com els immigrants o les dones i ha penalitzat expressions contra l’Església (com el cas de Willy Toledo) o contra la Guàrdia Civil o contra la Corona.

Una cosa que em crida especialment l’atenció del que diu Peña-López, és la seva equiparació de la crítica a qui té el poder i la que es fa des del poder cap a qui no el té, comparant l’¡A por ellos! que va atiar la violència policial a Catalunya contra gent desarmada amb les cançons d’un (recordem) adolescent Valtònyc, que no tenen oportunitat d’atiar res contra els que critica, que són formes del poder a l’Estat, i això va en contra del criteri d’adequació que esmenta Graupera de Robert Alexy. 

Val la pena recordar-ho la setmana que ha mort Desmond Tutu, la frase cèlebre del qual ha estat en boca de tothom: si en una situació d’injustícia et situes enmig de l’opressor i l’oprimit, has triat el bàndol de l’opressor. Això es pot comprovar més clarament en un altre dels tuits del director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, en què deia que hi ha expressions que “poden incitar a la violència”, entre les quals citava llepaculs, venut, quin fàstic, emblanquidor, entre d’altres, que són expressions fins i tot més febles que les que fiscalia atribuïa als presos polítics en el judici al Suprem que els va condemnar.

Si el llindar que algú amb un càrrec com el que ostenta Peña-López a Catalunya és considerar inacceptable aquestes expressions, és molt greu que segueixi en el seu càrrec, perquè va molt més enllà de la censura que proposen els representants del PP o de VOX. Ell ho matisa dient que no demanaria presó per elles, però parla de treballs comunitaris en el cas d’emetre-les, cosa que és encara més escandalós, perquè la seva idea de l’administració és que tingui capacitat sancionadora sobre el discurs sense la intervenció d’un jutge.

El fet que aquesta persona encara no estigui a la cua de l’atur dóna una idea de quina és la idea de llibertat d’expressió que la presidència de la Generalitat està disposada a acceptar que governi les institucions públiques i les conseqüències que té: si el món d’Esquerra Republicana i Òmnium es posen de perfil en el cas de Valtònyc, afavoreixen la radicalització del discurs de la resta del tauler polític, facilitant que els Comuns es posicionin en contra i que el PSOE li demani presó. I després els molesta que els diguin col·laboracionistes, una expressió que probablement Peña-López també considera que incita a la violència.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 29, 2021 | 22:28
    Luisnomeacuerdo desembre 29, 2021 | 22:28
    Que pesaita es la rapaciña abducida, que espabiles que eres y serás siempre una charnega para los camisas pardoamarillas por mucho que les toques las pelotas a tus compatriotas españoles. Esta chica es boba.
    • Icona del comentari de: DANIEL a desembre 31, 2021 | 12:23
      DANIEL desembre 31, 2021 | 12:23
      No tens cap argument per rebatre el que diu. Com a bon espanyol ets gregari, sense personalitat, abusat per la corona i abusador dels més petits del pati. Un colonitzador.
    • Icona del comentari de: rafa a gener 01, 2022 | 12:24
      rafa gener 01, 2022 | 12:24
      nyordo
  2. Icona del comentari de: Las rejas del Palacio del Pardo a desembre 29, 2021 | 22:42
    Las rejas del Palacio del Pardo desembre 29, 2021 | 22:42
    Sra. ho ha clavat i punt, mal que els i pesi als col.Laboracionistes d´ERC.
    • Icona del comentari de: David Ellis a desembre 31, 2021 | 00:24
      David Ellis desembre 31, 2021 | 00:24
      Considerar que ERC i Òmnium són pitjor que Vox... Com a català em fa mal, es pot estar a favor o en contra, però afirmar que Jordi Cuixart es pitjor que el feixisme es tant greu que ni em digno a pensar perquè algú podria fer una acusació tant greu, aixi que en lloc de dir bestieses cegades pel moment, pensem en la gravetat de les afirmacions.
      • Icona del comentari de: El seu comentari n'és la clau a desembre 31, 2021 | 09:24
        El seu comentari n'és la clau desembre 31, 2021 | 09:24
        Es pot ser pitjor per a un projecte sense ser pitjor com a individu. La clau aquí és que ERC i Òmnium fan mal des de dins. Com a infiltrats tenen molt més marge per a fer mal a l'independentisme il·lús que no pas Vox. Precisament el seu comentari demostra fins a quin punt l'independentisme és vulnerable a aquests actors. Perquè no podem o volem pensar que puguin ser....
  3. Icona del comentari de: Carmel a desembre 29, 2021 | 23:33
    Carmel desembre 29, 2021 | 23:33
    Tota la raó . Un paio així ha d’ anar al carrer ja . I té Valtonyc retrata les vergonyes d’ aquesta ERC rendida , i ben retribuïda amb pagues i càrrecs .
  4. Icona del comentari de: fat boy a desembre 29, 2021 | 23:37
    fat boy desembre 29, 2021 | 23:37
    El que el senyor vol dir es que hauria d'estar prohibit tot allo que a ell li passa per les gonades mentre hauria de estar permes tot allo que a ell li surt de la punta de la fava. Aixi tambe aprovo jo la carrera de Dret encara que no hagues dit mai que per fer-ho era mes important l'aparell reproductor masculi que no pas el cervell.
  5. Icona del comentari de: Estic molt incitat a desembre 30, 2021 | 00:15
    Estic molt incitat desembre 30, 2021 | 00:15
    Doncs a mi m'inciten a la violència les declaracions d'aquest energúmen, així com tenir un col·laboracionista de president.
  6. Icona del comentari de: Resabío a desembre 30, 2021 | 01:20
    Resabío desembre 30, 2021 | 01:20
    Franquismo. Lo que nunca muere. Aqui cada dia se reconfirma.
  7. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 30, 2021 | 02:03
    Jordi (Català i Suís) desembre 30, 2021 | 02:03
    D'aquí poc restaran pocs mitjans que puguin continuar desemmascarant el Nou Botiflerisme eixit dels líders independentistes traïdors. Hi ha Vilaweb, hi ha el Món (que manté articles de gent que forma part del NouBotiflerisme), Republica.cat i alguns altres. Nació Digital és ja una vergonya nacional com el diari Ara. Els vaig deixar de llegir fa temps. Els de ND semblen l'òrgan d'ERC. I sobretot Vilaweb és la Bèstia Negra dels Nou Botiflers. Allà els articles d'anàlisi són sense cap por i destrossen aquesta nova casta de traïdors. El cas Valtònyic ha estat un catalitzador que ha desemmascarat la púrria que tenim a allò que els Catalans en diuen "Els Nostres". Són ja una mena de Govern de Vichy col.laborant activament amb l'Enemic i maldant per destruir la disidència interna. Faran qualsevulla cosa per romandre a la menjadora. Però com alguns aquí i a Vilaweb els han advertit: L'Enemic ens ha vist febles i covards després del 2017 i reblaran el clau diàriament. Enguany és la llengua i com veuen que els rucs Catalans no fan res per oposar-s'hi continuaran fins a la derrota final i definitiva. La prova que això és una guerra total i permanent la tenim a la web del Món que als darrers mesos hi té una allau d'Espanyols penjant-hi comentaris com s'havia vist abans.
    • Icona del comentari de: Si aquest és el referent... a desembre 30, 2021 | 10:09
      Si aquest és el referent... desembre 30, 2021 | 10:09
      Vilaweb? En Partal s'ha passat quatre anys, des del 2017, contemporanitzant amb ERC, retraient als seus lectors adjectius com traïdors, alguns ja ens vam donar de baixa aleshores. Encara ara li costa parlar clar. També ha desqualificat el grup Koinè. Ell és el Junqueras del periodisme. Junqueras diu d'ell mateix que és bona persona i Partal s'autoanomena periodista honest i responsable. I tots dos, quan els esmenen i demostren que no són el que diuen, perden els papers i ataquen als propis subscriptors des de les seves tribunes. A més Vilaweb limita els comentaris dels lectors, sense opció a respondre. I els censura indirectament no permetent que els no subscriptors puguin llegir els comentaris, com sí que poden llegir els articles, és a dir, la part del diari que cau sota el seu control. Un mal bitxo pretensiós i un pseudo-intel·lectual.
      • Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 30, 2021 | 22:08
        Jordi (Català i Suís) desembre 30, 2021 | 22:08
        No sóc pas inscrit a Vilaweb. Als inicis de Vilaweb fa molts anys participava als fòrums. Després del 2017 vaig copsar ràpidament que en Partal contemporitzava amb els tres partits independentistes. Finalment va començar a criticar el sottogoverno com a responsable de la situació vergonyosa. Vaig ésser conscient que en Partal volia ésser optimista com amb el Consell per la República i l'Exili com a eina contra els Espanyols. Però ara ja sabem - i alguns al Món ho han escrit - que els Espanyols - com els Polonesos, Hongaresos i avui mateix Romanesos - es passaran pels pebrots les decisions del TJUE. Però a Vilaweb i al Món (i parcialment al PuntAvui) hi he trobat articles interessantíssims del mateix Partal o d'en Resina (nacionalitat USA i intocable pels Espanyols), o de l'Ot Bou. Tots ara ja desemmascaren la traïdoria però mantenint encara un tacte per no trencar definitivament els lligams. És la Real Politik. Al Món mai no llegeixo en Voltas i la gent d'ERC i em concentro a l'Espot, en Rovira, la Bierge, en Gafarot i algun altre. A l'Ara hi havia en Xavier Roig però jo no m'enregistro pas a un diari propietat d'un traïdor i col.laboracionista. En Roig "me manque" perquè fotia clatellades i ben donades als carallots de les miserables elits catalanes. Tot plegat som realment enmig d'un Procés de clarificació i de podriment perquè l'Enemic Espanyol ja ens ha vist febles i rebla el clau cada dia. Només cal veure l'allau de purriassa espanyola a aquesta web. Caldrà un altre moviment-partit ideologicament transversal per aplegar els Catalans i fer la Independència. I la llengua és la clau i cap membre de l'elit la utilitza. Quan les elits cridin els Catalans a boicotar la llengua dels Espanyols i tot el que es faci en Espanyol inclosos llurs productes, iniciarem el veritable procés cap a la Independència. La llengua és la clau. I per això els Espanyols ataquen ara en aquest tema. I no ho heu pas copsat.
        • Icona del comentari de: Ja no hi ha periodisme a desembre 31, 2021 | 09:54
          Ja no hi ha periodisme desembre 31, 2021 | 09:54
          D'acord amb l'Ot Bou, per mi lo millor que es pot llegir ara. En J.R. Resina és més gall d'indi, ensenya la cua lingüística i amaga el cap entre abstraccions filosòfiques des de la seguretat de la distància. L'Ara ja vaig denunciar el 2012, que era l'ou de la serp, quan amb Voltas, obrint camí al Junqueras, va encetar la campanya per la cooficialitat del castellà en un futur estat català, campanya que va tancar en Capdevila amb un editorial refermant la idea. També ha estat sempre combatiu a favor del català light castellanitzat. Tot això ja abans que en Rodés es quedés la totalitat del diari i del canvi de la direcció per la Vera. Sempre, des del seu naixement després de la gran manifestació del 2010, ha estat un projecte d'infiltració espanyolitzadora en l'independentisme. ND és la voz de su amo. El Món té, sobretot, l'actiu d'en Cotarelo. Però tot plegat són faves comptades. La premsa de casa és en general un simple braç executor del femer de la política i les subvencions, maldestre, ignorant, sense originalitat ni ofici, sense saber escriure, ni investigar, ni arriscar-se... Ara agafen qualsevol tuitàire, o influencer de pa sucat amb oli, i amb això ja cobreixen quotes.
    • Icona del comentari de: L'has cagat gilipolles i suís a desembre 31, 2021 | 02:14
      L'has cagat gilipolles i suís desembre 31, 2021 | 02:14
      El juny de 2010, el periodista Salvador Cot es va incorporar a Nació Digital per assumir-ne la direcció, que va deixar l'abril de 2015. Cot va agrair a l'empresa la feina feta al llarg d'aquest temps: "Miquel Macià, com a editor, ha impulsat un projecte que, d'entrada, va ser pioner i -vint anys més tard- ha assumit una funció periodística de privilegi". I a sobre l'esmentes dia sí i altre també al feló Partal que li roba les subvencions al Sr. Cot. Segur que molt bé no caus a la direcció en aquest digital.
      • Icona del comentari de: Memòria històrica real a desembre 31, 2021 | 08:38
        Memòria històrica real desembre 31, 2021 | 08:38
        El nostre ismaelet EL FACHA D'ERC, com partitnazional.psoecialista fa el que li mana EL GRAN DICTADOR, el nostre pallasso rqcista español Junqueras de Ferrovial y hermano SA. ERC ODIA CATALUNYA, d3s de la seva fundació. Cal recordar al genocida ASSASSI COMPANYS EL LATIFUNDISTA, assassins nens de 16 anys a lamatança del'Ebre, tot perque el GOBU0IERNO DE ESPAÑA tingues temps d'emportar.se milers de camions carregats d'or. ERC ES PSOE, ES ESPAÑA CRIMINAL I GENOCIDA DELS CATALANS
      • Icona del comentari de: Narcís a desembre 31, 2021 | 09:58
        Narcís desembre 31, 2021 | 09:58
        Quina gràcia .. respectes allò de suís que no pas ' català ' .. amb això ja et delates prou ! PD : de normal, tot allò escrit per en 'Jordi ( Català i Suís ) ' és força mostrat i demostrat !
  8. Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 30, 2021 | 02:04
    Pere LLimonera i Citronell desembre 30, 2021 | 02:04
    REFERÉNDUM PARA SABER QUE PORCENTAJE DE ASIGNATURAS EN ESPAÑOL/CASTELLANO QUIEREN LOS CIUDADANOS QUE SE DE EN LAS ESCUELAS EN CATALUNYA Propongo que como medida de profundización en la Democracia y por el apego que una parte de la sociedad catalana tiene a los "Referendos"; y por simple higiene democrática, para saber que piensa el pueblo catalán realmente sobre la "inmersión" y el modelo educativo, que se Realice un Referéndum a la vez que las próximas votaciones autonómicas, para saber que porcentaje de asignaturas en Español/Castellano quieren los ciudadanos que se de en las escuelas en Catalunya: el 25%, el 50%, el 75% o el 100%... Luego se puede hacer una media ponderada de los resultados y aplicarla en la "Escola" Catalana! - Creo que sería el método mas Democrático y abriría el camino para "ablandar" el corazoncito del Estado de la Nación Española para otros posibles futuros "referendos" en Catalunya sobre otros temas... Sería un Win-Win clarísimo para todos y me sorprendería que el Govern y los Partidos Nacionalistas de patrias-inventadas (que se auto-proclaman tan "Democráticos", "al contrario que otros") N0 estuvieran de acuerdo en realizarlo; incluso "me extrañaría" que ellos mismos o el 'Govern' no lo propusieran prontamente al Gobierno de la Nación...
    • Icona del comentari de: 2022 a gener 01, 2022 | 11:53
      2022 gener 01, 2022 | 11:53
      És a dir, un referèndum es pot fer i és "d'higiene democràtica" quan els surt de la punta de la fava als espanyols. Quan és una demanda catalana, llavors són una "aberració que divideix la població" Ja es veu el grau de comfort social que tenen països com Xina, Iran o Corea del Nord, on mai els passa pel cap la idea de consultar a la població, comparats amb Suïssa on qualsevol dubte important o dissensió d'idees entre el govern es resol, es "desempata" amb un referèndum. Estan omplint Catalunya de nouvinguts. Objectiu: el "cinturó roig" serà qui manarà i decidirà a Catalunya en poc temps. Conec barris, i no només a l'àrea metropolitana de Barcelona, només cal anar a Salt, on els catalans són una minoria voltada de gent de fora, la majoria dels quals sistemàticament menystenen la llengua i formes de viure pròpies de Catalunya. Gent gran que viuen en aquests pobles fa generacions, treballadors humils que ara estan enmig de carnisseries "halal", reguetón a tot volum fins les tantes, el retorn del bonic costum d'escopir al carrer i els que fa trenta anys que viuen aquí i ni entenen el català ni entenen que hi hagi algú que el consideri la llengua pròpia. De fet, se' n foten. Òbviament també hi ha gent respectuosa, però és una minoria. Si algú creu que és una exageració, que provi a viure-hi. Conec famílies, també d'origen immigrant, però que formen part de la minoria respectuosa que he esmentat abans, que estan desitjant sortir de determinats barris. El que busquen els molt progressistes comuns i el fatxes que demanen la fi de l'escolarització en català, és utilitzar la força demogràfica que tenen els vinguts de fora, fa deu o quaranta anys, que mai han ni entès ni respectat la cultura catalana, per acabar-nos de liquidar com a poble. Com no deixem d'anar amb el lliri a la mà, no quedarà res per els nostres fills i néts. Sé que els que teniu el cervell absorbit per sectarismes políticament correcte direu que el que dic és racista. Fins i tot nazi. Això és perquè: . Desconeixeu el que van ser els nazis. De fet, us sonen de les pel.licules i de la definició que ens fan els polítics actuals. És a dir: analitzeu el nazisme. Per a alguns, no hi ha diferència entre un poble que lluita per a la seva supervivència i un altre que vol construir un imperi, explotant els recursos de territoris ocupats i suprimint qualsevol oposició. . Ignoreu expressament que la gent que defensa poder viure en català plenament, mai es queixa de la procedència ètnica dels nouvinguts. És queixen, em queixo, dels que arriben i decideixen que es poden pixar en la llengua i costums pròpies dels nadius. Aquells que aprenen el català, el respecten i parlen amb els veïns catalans, són benvinguts sense reserves. El color que tinguin tant hi fa. . Continueu pensant que els "comuns" són progressistes ni per això us els creieu. Visiteu l'article del Vilaweb on es mostra la despesa en armament i exèrcit previst per enguany: el pressupost més alt de la història. Ni l'Ada Colau (acollim a tothom!) ni els de Pablo Iglesias ni l'aprofitada de L'Albiach diuen ni piu sobre això. Aquí no surt uns Coscubiela o en Rabell dient "quantes beques menjador" es podrien pagar amb ..... ? No, això només ho fan quan algú tracta tímidament defensar el dret d'autodeterminació. . Els nostrats ERC són ben amics dels dos anteriors i ens fan menjar, juntament amb la defensa de la monarquia i la corrupció política i judicial, tota la merda que calgui. Aquests són els representants del progrés social, i els que després van dient "a la dreta, ni aigua" I no es refereixen a Vox, no! És refereixen a qualsevol que gosi dir que la cultura catalana s'ha de defensar per no desaparèixer i deixar-se de subterfugis.
  9. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a desembre 30, 2021 | 02:32
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) desembre 30, 2021 | 02:32
    Del Govern "de Vichy" sota el control d'ERC no se'n pot esperar res de bo, considerant que és un apèndix del poder colonial espanyol i els pactes entre uns i altres. Per sort existeix el Consell per la República (que, per cert, avui ha arribat als 102.000 afiliats) i l'Assemblea de Representants que són l'embrió del futur Parlament i Govern Lliures de la República Catalana
    • Icona del comentari de: Ellis a desembre 31, 2021 | 00:30
      Ellis desembre 31, 2021 | 00:30
      El fet de dir que Catalunya viu el mateix que un territori sota ocupació Nazi als anys 40 ràpidament treu veracitat al argument, per molt bo que fos, mai mai diria que la situació de Barcelona digui la mateixa de Paris als 40 on hi havia guillotines i afusellaments públics constantment
      • Icona del comentari de: No el vols entendre a desembre 31, 2021 | 10:01
        No el vols entendre desembre 31, 2021 | 10:01
        És que no diu això. Però l'actitud de col·laboracionisme pot ser idèntica malgrat el context i el nivell de persecució sigui, per ara, diferent. Al cap i a la fi la covardia sempre s'adapta a qualsevol context. Amb facilitat.
  10. Icona del comentari de: Tomas Delapierres a desembre 30, 2021 | 06:17
    Tomas Delapierres desembre 30, 2021 | 06:17
    ERC esquerres stalinistes, pura misèria franquista. Junqueras es un stalin de poca categoria, antidemocratis i catòlic ranci. La DICTADURA JUNQUERAS porta a ERC a defendar el franquisme cavernicola del Sanchez.Heil. ODI al que no adori al becerro d'or, aquest miserable junqueras de Marchenai ole de españa. ERC FA FASTIC amb aquest personatge defensor d'españa i forrador d'amics, vagos i militants morts de gana
    • Icona del comentari de: Ellis a desembre 31, 2021 | 00:36
      Ellis desembre 31, 2021 | 00:36
      Simplement descrivint un actor polític com a Franquista Comunista, no només és un insult a tothom que va morir a la guerra, sinó que demostra fins a quin punt l'ignorancia arriba per dir que Franco era marxista.
      • Icona del comentari de: Potser que afinis el tret a desembre 31, 2021 | 10:10
        Potser que afinis el tret desembre 31, 2021 | 10:10
        Si coneixes el paper que les "esquerres" han jugat sempre a Espanya en contra de Catalunya, però també per consolidar el règim del 78 i, en conseqüència, la continuïtat del franquisme, sabries que no hi ha cap incoherència. De la mateixa manera que Hitler era del Partit Obrer Alemany que es va passar a dir Nacional Socialisme. Les etiquetes redueixen la complexitat a estereotips, però a Espanya i a Catalunya (amb Lerroux) la complicitat nacional i contra els catalans entre dretes i esquerres ha estat sempre a l'ordre del dia. Com diuen aquells antes roja que rota.
      • Icona del comentari de: Que te la p ellis! a desembre 31, 2021 | 10:32
        Que te la p ellis! desembre 31, 2021 | 10:32
        Ets una mica curt, Ellis. Te l'agafes amb paper de fumar. Es pot ser cristià i de dretes? I tant, mira l'Opus. Vol això dir que Jesucrist era de dretes? Ara aplica't la lliçó i aprèn a interpretar la història i els textos o vés-te'n a tocar la gaita on t'aguantin.
      • Icona del comentari de: PSOE, ASSASSINS DEL TIR A LA NU, hitler viventCA a desembre 31, 2021 | 18:30
        PSOE, ASSASSINS DEL TIR A LA NU, hitler viventCA desembre 31, 2021 | 18:30
        Franquisme es el psoe dels maragalls del tir a la nuca i cal viva, purnazional.socialisme, sempre etern en les esquerres de Maduro, Hitler, Mao, Stalin, Felipe el Gonzalez, etc... 200.000.000 ASSASSINATS PER L'ESQUERRA ETERNA, ASSASSINA I ANTI.LLIBERTAT
      • Icona del comentari de: PSOE, ASSASSINS DEL TIR A LA NUCA, hitler viventCA a desembre 31, 2021 | 18:30
        PSOE, ASSASSINS DEL TIR A LA NUCA, hitler viventCA desembre 31, 2021 | 18:30
        Franquisme es el psoe dels maragalls del tir a la nuca i cal viva, purnazional.socialisme, sempre etern en les esquerres de Maduro, Hitler, Mao, Stalin, Felipe el Gonzalez, etc... 200.000.000 ASSASSINATS PER L'ESQUERRA ETERNA, ASSASSINA I ANTI.LLIBERTAT
  11. Icona del comentari de: Libertad de expresión, solo si me viene bien a mi. a desembre 30, 2021 | 08:01
    Libertad de expresión, solo si me viene bien a mi. desembre 30, 2021 | 08:01
    Habréis leído letras de Valtonic ( “que si pistoletazo de los Grapo a tu jefe, merecéis que os pongan una bomba en un autobús de la guardia civil, y muchos muchos más aberraciones .. ). A lo que voy… la LIBERTAD de EXPRESIÓN es Buena si no va contra Puigdemont o el independentismo: ejemplo 1: hay dos chicos que hacen una Broma y amenazan a Puigdemont montados en un tanque,… pues ya no me gusta la Libertad de expresión y Puigdemont los denuncia. Ejemplo 2: Hay un hombre que amenaza en un caballo a Puigdemont, a Puigdemont ya no le gusta la Libertad de expresión y lo denuncia. Ejemplo 3: un señor de Andalucía vende jamones bajo la marca “Pig de Mont”, a Puigdemont ya no le gusta la Libertad de expresión y lo denuncia. Lo dicho… la LIBERTAD DE EXPRESIÓN es buena solo si es a favor del Independentismo.
    • Icona del comentari de: Vols diferencia interpretativa? Mira't els tribunals espanyols. a desembre 30, 2021 | 10:43
      Vols diferencia interpretativa? Mira't els tribunals espanyols. desembre 30, 2021 | 10:43
      Sí, molt bé, però més enllà d'on es cregui que hi ha d'haver límits les actuals penes de presó són una vergonya injustificable. En alguns casos es podria arribar a entendre una multa, però mentre que les amenaces a Puigdemont no passaran de la seva pròpia denúncia personal, les de Valtonyc, Hassel i altres són admeses pels tribunals i els porten a passar anys a la presó.
      • Icona del comentari de: La cuestión es Libertad de expresión por bandera a desembre 30, 2021 | 16:19
        La cuestión es Libertad de expresión por bandera desembre 30, 2021 | 16:19
        A ver… si tanto predicas con la Libertad de Expresión ( como Puigdemont) estarás conmigo que todo es fachada, por que si no no los denunciaría … o sea, Si es contra el independentismo o contra Puigdemont, el Independentismo no le gusta la Libertad de expresión. Eso, en todos los países se llama .. POPULISMO… como siempre hemos dicho, el Independentismo es un Movimiento Populista Xenófobo
  12. Icona del comentari de: Junqueras un hitler de pacotilla a desembre 30, 2021 | 09:31
    Junqueras un hitler de pacotilla desembre 30, 2021 | 09:31
    ERC porqueria hitleriana
  13. Icona del comentari de: Aigualit a desembre 30, 2021 | 12:42
    Aigualit desembre 30, 2021 | 12:42
    Soy gallega, vengo de Lugo y traigo la gaita metida en el cu.. ¿Es per això que nomès escrius xorrades?
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 30, 2021 | 16:38
      Ricard desembre 30, 2021 | 16:38
      Per xorrades ja veiem certs comentaris.
      • Icona del comentari de: Aigualit a desembre 30, 2021 | 19:40
        Aigualit desembre 30, 2021 | 19:40
        Els teus comentaris, per dir alguna cosa, per exemple?
    • Icona del comentari de: Ellis a desembre 31, 2021 | 00:41
      Ellis desembre 31, 2021 | 00:41
      La música sempre ha estat un lloc de retrobament, de ben segur que podràs sentir-te com a casa amb algú que toqui el sac de gemecs, jo sóc irlandés i m'hi he trobat sempre. Et recomano el Centre Artesà Tradicionàrius que fan concerts de música gallega entre altres i sempre alegra, per cert, en català només usem l'últim signe !/?
      • Icona del comentari de: No gemeguis tant a desembre 31, 2021 | 10:16
        No gemeguis tant desembre 31, 2021 | 10:16
        Normativament és igual de correcte obrir i tancar "¿?" com només tancar "?"
      • Icona del comentari de: Aigualit a desembre 31, 2021 | 14:23
        Aigualit desembre 31, 2021 | 14:23
        Per cert, m'agrada la musica galega, com la espanyola i d'altres. Per cert, els catalans de sempre haviem fet servir el primer simbol de interrogaió i admiració, fins que algú, per diferenciar-se una mica més del espanyol, va dir que no s'havia de fer servir el primer signe. Una mica de culturilla gratüita, no fa falta que m'ho agraeixis.
  14. Icona del comentari de: Lagrimitas a desembre 30, 2021 | 13:27
    Lagrimitas desembre 30, 2021 | 13:27
    Q copa usara?
  15. Icona del comentari de: Ricard a desembre 30, 2021 | 13:46
    Ricard desembre 30, 2021 | 13:46
    La llibertat d'expressió és una caixa de bombons. El bombó a vegades agrada i a vegades no. Però en democràcia és essencial. I el límit és la mentida.
  16. Icona del comentari de: Alexis de Tocqueville a desembre 30, 2021 | 16:44
    Alexis de Tocqueville desembre 30, 2021 | 16:44
    Soc funcionari del cos de titulats superiors de la generalitat de catalunya i no sé on cau aquesta suposada escola, malgrat tot el que diu la norma que regula l´adquisició de la condició de funcionari. Una altre mamella per quatre llepons inútils que en sa vida han fotut un pal a l´aigua. Apa siau.
  17. Icona del comentari de: Giacomo di Napoli a desembre 30, 2021 | 17:44
    Giacomo di Napoli desembre 30, 2021 | 17:44
    Crec que el trist posicionament del funcionari docent s'adiu molt bé amb la poca categoria del govern que l'ha nomenat. En paral.lel només cal recordar el xarlatà d'ERC al congreso, per la pinta que fot i la seva expressió, i com s'hi posa: el partit li tira la pastenaga i ja es fa notar, i també fa brometes sobre en Valtonyc Cal que el seu director espiritual posi penitència a Junqueres, que sempre assumeix la seva responsabilitat (de la derrota).
  18. Icona del comentari de: Narcís a desembre 30, 2021 | 21:37
    Narcís desembre 30, 2021 | 21:37
    És obvi que cap lletra mereix res .. quan n' es simple ' metàfora ' o indirecta conseqüència de casos reals/ materials protagonitzats pel poder .. i amb diners dels impostos dels ciutadans així corromputs, malversats, furtats, malbaratats i , allò pitjor, amb finalitat de fer mal, molt de mal, sia moral, sia material, sia físic àdhuc de mort .. i tot .. de franc sinó ascendits laboralment i econòmica i mateix honorats ! PD : i què dir-ne de les bastieses, injúries i calúmnies fora mida de ' diputados ' i ' senadores ' i d' altres espècimens ben aixoplugats rere els fàctics de torn .. sense passà'ls-hi res judicialment ni penal ?
  19. Icona del comentari de: Ok Gal a desembre 31, 2021 | 01:34
    Ok Gal desembre 31, 2021 | 01:34
    No he entès això de què el dret d’insultar ho ha de decidir un jutge tarat. Millor un jutge tarat que un funcionari tarat? Uns jutges que es van de festa per no decidir qui pot anar a la disco? Igual de tarats que els funcionaris. Tancan les discos impediran que qui vulgui l’herència per avançat o matar el cap no ho faci, clar. Uns tarats que volen decidir qui viu o qui va a la disco.
  20. Icona del comentari de: Montse Alsina a desembre 31, 2021 | 07:44
    Montse Alsina desembre 31, 2021 | 07:44
    El meu és un comentari per al diari: tant costa, pagar un corrector d'estil? Només a la primera frase ja hi ha un error de concordància: "Potser alguns de vosaltres no sap què és l’Escola de l’Administració Pública de Catalunya". Hauria de ser: "Potser ALGUN de vosaltres no SAP"; o bé "Potser ALGUNS de vosaltres no SABEU".
    • Icona del comentari de: És l'expressió del nivell dels nostres governants a desembre 31, 2021 | 10:24
      És l'expressió del nivell dels nostres governants desembre 31, 2021 | 10:24
      Els nostres polítics no tenen en compte la qualitat de la llengua (ni del periodisme) a l'hora de repartir subvencions. Si el català surt del Google Translator els importa un rave mentre s'assegurin una quota de columnistes afins al partit.
    • Icona del comentari de: MHP a desembre 31, 2021 | 14:27
      MHP desembre 31, 2021 | 14:27
      Ja ho veus, la immersió lingüística fa estralls.
  21. Icona del comentari de: janus a desembre 31, 2021 | 11:05
    janus desembre 31, 2021 | 11:05
    Justa la fusta! Encara queda una derivada ER es el partit dels que s'han rendit i no poden suportar que un noiet -sol- hagi vencut l'estat escanyol. Per ER Valtonic es molt pitjor que els jutges espanyols, ja que amb els jutges poden fer el paperot de martirs, en canvi Valtonic els deixa comel que son: covards i venuts.
  22. Icona del comentari de: LlunyDeCat a desembre 31, 2021 | 13:16
    LlunyDeCat desembre 31, 2021 | 13:16
    Els Catalans són la Nació europea més estúpida. Només una Nació estúpida renuncia la seva llengua i té tres partits independentistes majoritaris de dreta, centre, esquerra i extrema esquerra que renuncien a la llengua nacional i a defensar-ne'n l'ús arreu i a fer boicot als Espanyols a través de la llengua i dels seus productes. Potser és ruqueria o potser és covardia però l'estupidesa és tan gran que fins i tot em sorprèn malgrat haver viscut la vergonya de la Transició i la Traïció dels Líders com va descriure tan bé el malaguanyat Xirinacs. Com ha escrit algú tenim enguany un Nou Botiflerisme dins mateix dels partits independentistes tot liderat per ERC. Si en Macià ho veia no fundaria ERC i restaria amb Estat Català. Però ara els Espanyols ja no tenen cap mena d'aturador i volen de forma permanent anorrear l'ús de la nostra única llengua nacional. Les miserables elits han mostrat la seva feblesa i covardia interessats únicament per la menjadora per a ells, parents, amics i militants dels seus partits. I per tot plegat MAI faran una Crida al Boicot Permanent als Espanyols, a la llengua dels Espanyols, als mitjans Espanyols, als productes Espanyols. I aquesta és l'eina letal per fer-los fora de Catalunya que és el que significa la Independència. Aquesta no és pas un concepte abstracte sinó la Independència dels Espanyols. Malgrat totes les collonades que digui ERC, en Voltas i la resta de Nous Botiflers que viuen bé amb els salaris de la Col.laboració amb l'Enemic Espanyol.
    • Icona del comentari de: Realitat a desembre 31, 2021 | 22:27
      Realitat desembre 31, 2021 | 22:27
      Qui ho ha dit que renunciem a la llengua? Compara la situació de l'occità o del català a França i després torna a redactar el comentari.
  23. Icona del comentari de: ERCatolics mafia ultra-catolica a desembre 31, 2021 | 18:07
    ERCatolics mafia ultra-catolica desembre 31, 2021 | 18:07
    ERCatolics son repugnants catolics de la Sagrada Inquisicion, que rancis, que franquistes, que junqueretes
  24. Icona del comentari de: Carles a desembre 31, 2021 | 18:55
    Carles desembre 31, 2021 | 18:55
    El col·laboracionisme amb la metròpoli impregna les estructures del poder colonial. És normal, qualsevol altra cosa la metròpoli no l'hauria tolerada. Seria d'idiotes permetre un govern rebel a la colònia rebel. No crec que el govern francés a Algèria o el govern de Vichy fossin menys col·laboracionistes. És una cosa que ja hauríem de saber i actuar en conseqüència.
  25. Icona del comentari de: INDEPENDÈNCIA a gener 01, 2022 | 02:23
    INDEPENDÈNCIA gener 01, 2022 | 02:23
    Un altre tros de desgraciat que tenim que patir els catalans. El que ens tenim que centrar tots es en rematar la independència d'una vegada i que sigui el que deu vulgui.
  26. Icona del comentari de: MORT A ESPANYA a gener 01, 2022 | 02:25
    MORT A ESPANYA gener 01, 2022 | 02:25
    ESPANYA, el país del món amb més músics a la pressó. Ni a corea del nord, aquests putos desgraciats.
  27. Icona del comentari de: Ho dic per experiència pròpia. a gener 01, 2022 | 13:54
    Ho dic per experiència pròpia. gener 01, 2022 | 13:54
    Aquesta administració pública, es la que forma directors de escola, amb l'únic interès de construir unes escoles jerarquitzades, treient tot el poder als treballadors i posantlis en mà de un director afí al estat, el principal escapçador de la democràcia.
  28. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a gener 02, 2022 | 17:22
    Jordi (Català i Suís) gener 02, 2022 | 17:22
    Per comprendre la gent que tenim a la Generalitat i al Parlament (i hem tingut des de fa 40 anys) cal veure el reportatge de la fibra òptica i l'internet a les zones rurals catalanes (https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/ultima-milla/video/6135247/). Hi ha dos moments estelars on el qui va iniciar el projecte a Flix diu al periodista que el va sorprendre adonar-se del nerviosisme dels funcionaris d'alguns departaments de la Generalitat amb qui havia contactat per al projecte. Però per sort tot s'aclareix amb un individu que es diu Puigneró i que sembla que és el vice-president de la Nació més dinàmica d'Europa. En Puigneró diu que MAI hi hagué projecte de la Generalitat de dur als pobles la fibra. Era només per conectar els despatxos de la Generalitat. I li van pagar EUR 100 milions a Telefònica i aquesta vol llogar la fibra a l'Ajuntament per EUR 6'000/mes. Però el més interessant és com justifica la merda i la incompetència del Govern i Sottogoverno: diu textualment "Només un 9% de la població no té accés a la fibra òptica i a l'Internet ràpid". La presència d'en Puigneró (podria haver estat qualsevol altre membre emèrit de la Menjadora Autonòmica) i el que diu es dóna la clau de l'abandonament dels pobles durant 40 anys. I la raó és molt terre à terre ! Vots. Als pobles no hi ha pas votants. Són poquets. On hi ha molts votants és a BCN i Rodalies. Però fins i tot amb aquest criteri haurien pogut fer les coses ben fetes. Ni Nació Dinàmica ni pebrots ! Com en Xavier Roig va titolar el seu llibre fa molts anys: "6 milions d'innocents, menys uns quants espavilats". Així va tot a CAT i uns paios que han estat capaços de dur la fibra i l'Internet als pobles, és impossible que liderin la Independència. I clarament és impossible que liderin res. Són sangoneres socials que donen feina estable a moltes famílies: parents, amics i militants. Tot plegat al més pur estil dels Espanyols i de la resta del Tercer Món corrupte i endarrerit.

Respon a Ellis Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa