Juan del Val ha escrit un altre llibre i, en aquest, ha plasmat detalls concrets de la seva vida. L’escriptor és famós pel seu matrimoni amb Nuria Roca i treballa amb ella en la tertúlia a El Hormiguero, cosa que permet que se’ls vegi interactuar en públic cada setmana. Cap dels dos no es talla a l’hora de criticar-se en directe i també deixen anar intimitats de tant en tant.
Ara ell ho ha tornat a fer en una entrevista a Vanitatis, en la qual ha reconegut que ha viscut moments complicats. Entre ells, totes les vegades que li han dit que “no serveix” per a guanyar-se la vida com a escriptor: “M’ho han dit unes quantes vegades. El que has de fer quan t’ho diuen és escoltar-lo i, lluny que et caigui malament, has de fer que sigui una motivació per aprendre. El problema és que, moltes vegades, aquell que t’ho diu, probablement, no ha escrit ni tan sols dos paràgrafs en tota la seva vida. Aquell que et diu que allò que has escrit no serveix sense arguments, qui no serveix és ell“.
Juan del Val mai no es calla i les seves declaracions bomba acaben apareixent als mitjans de comunicació moltes vegades: “Al final t’hi acostumes. Els titulars no sempre són certs, però estem en aquest món. I com ho porto? Sincerament, m’és igual. Soc responsable d’allò que he dit, no del que un titular que parla sobre el que jo he dit”.

Juan del Val reconeix que té inseguretats i complexos
L’escriptor diu que s’ha sentit ridícul “un munt de vegades” i que també té “inseguretats“: “Pateixo, tinc les inseguretats i els complexos que té tothom. He passat per moltíssims moments difícils. Ara bé, soc una persona enormement optimista i intento buscar el costat divertit de les coses. Ha de ser terrible quan et lleves cada dia sense cap esperança que aquell dia sigui millor que l’anterior. A mi m’ha passat, sobretot en l’adolescència”.
En aquesta entrevista, Juan del Val també ha reconegut que té defectes. Entre ells, ser observador “gairebé fins a la malaltia”: “Ho miro tot tota l’estona per intentar entendre què passa per sobre d’allò que es veu”.

En un fragment del llibre, el tertulià parla malament de Pasapalabra i han volgut saber si simplement és ficció o en aquella crítica s’amaga un retret: “Soc kamikaze i també és ficció. Soc molt amic de Roberto Leal i diu que el llibre li ha agradat. El que em sembla avorrit és que la gent estigui tota l’estona pendent de no ofendre a ningú, això em carrega bastant. El problema el té l’ofès mateix gairebé sempre”.