Ana Obregón torna a veure’s esquitxada per una polèmica. No comença bé el 2024 per a ella, que va experimentar un canvi radical en la seva vida l’any passat quan va néixer l’única filla biològica d’Álex Lequio. El fill de l’actriu hauria congelat esperma per tal que la mare pogués pagar, un cop ell hagués mort, una gestació subrogada que li permetés ser pare. La idea és antinatural i esbojarrada, però ella no va dubtar en cap moment que havia de fer-la realitat.
Aquesta era una de les últimes voluntats del jove, que volia que acabés el llibre que estava escrivint i que es creés una fundació al seu nom que ajudés altres víctimes del càncer com ell. Per tal d’aconseguir-ho, la mare ha creat la Fundació Álex Lequio que gestiona per aportar diners a la investigació contra la malaltia que va matar el seu fill amb només 27 anys. El problema? Que s’ha publicat una informació al respecte que no la deixa gaire bé.
Des d’Informalia s’han posat en contacte amb l’editorial del llibre que ha publicat recentment, El chico de las musarañas, en el qual Ana Obregón i el seu fill se sinceren sobre el procés duríssim que van viure durant la lluita contra el càncer i el posterior final tràgic. Ana Obregón va assegurar que destinaria a la fundació tots els diners que guanyés amb el llibre, però encara no ha complert aquesta promesa: “No ens consta que hagin arribat fons procedents d’Ana Obregón a la fundació”. No ha aportat els diners que ha guanyat amb les vendes del llibre i tampoc amb les diverses exclusives que ha venut a la revista ¡Hola! amb la seva filla-neta en braços, diuen.
Ana Obregón reacciona a les crítiques per la manca de suport a la fundació benèfica del seu fill
Davant d’aquesta informació, alguns periodistes han intentat posar-se en contacte amb ella per intentar corroborar si era cert o no. Ana Obregón s’ha defensat, és clar, en unes declaracions que ha concedit a la periodista Laura Fa. La catalana les ha reproduït a Espejo Público aquesta setmana: “Ens han dit que els comptes es tanquen el pròxim mes de març. El que l’editorial hagi guanyat amb el llibre anirà directament al compte de la fundació, no passarà per Ana”.
La seva companya de programa, Lorena Vázquez, ha explicat què pensa Ana Obregón d’aquesta filtració: “Està molt sorpresa. Quan li hem passat la notícia publicada, ha dit que estava al·lucinada i que creia que es tractava d’una notícia que només tenia l’objectiu de fer-li mal. Diu que ha donat els diners d’algunes exclusives, però que és cert que no ho ha fet de totes perquè ara diu que té una boca a alimentar“. A més a més, hauria dit que ella mateixa va aportar 40.000 € de la seva butxaca quan va crear-se la fundació benèfica a nom del fill i que no entén per què s’està especulant ara sobre la seva implicació o no en aquesta.
També ha parlat amb Vanitatis: “A més a més de la dedicació diària que faig a la fundació, també finanço la investigació. No sé d’on surten aquestes coses… No m’agrada parlar de xifres, però he aportat més de 50.000 €. Tot això ho fan per fer mal. Qualsevol persona informada sap que els drets d’autor d’un llibre no els cobres fins que es fa un balanç dels llibres que s’han venut en acabar l’any fiscal. L’editorial ho ha desmentit, fins al març no es fa la donació”.


Publiquen un comunicat des de la fundació per defensar Ana Obregón
Uns diuen que no té interès en aportar diners a la Fundació que va crear i que, simplement, el que està fent amb aquestes iniciatives és guanyar diners i fer-se encara és rica. Ella ho nega, és clar, i potser haurà de començar a traspassar-hi més diners si realment vol posar fi a les especulacions. De moment, ha compartit en el seu Instagram el comunicat que ha escrit la fundació per defensar-la i s’ha mostrat molt enfadada.
“Davant de tantes falsedats que poden fer malbé el bon nom de la fundació del meu fill, em veig obligada a enviar aquest comunicat”, diu. En aquest escrit, aclareixen que Ana Obregón ha donat a la fundació “tots els drets d’autor” del llibre d’Álex Lequio amb l’objectiu de finançar la investigació que cerca la cura del Sarcoma d’Ewing i el càncer infantil: “Aquesta donació de drets d’autor està subjecta de manera contractual a la finalització de l’any fiscal que encara no s’ha tancat per poder fer-se efectiva. Aquesta donació, per petició expressa de la senyora Ana Obregón, serà ingressada directament des de l’editorial a la fundació una vegada sigui liquidada”.
Com era d’esperar, també asseguren haver rebut molts diners d’ella en el passat provinents d’un concert benèfic en honor al seu pare, feines diverses o la subhasta d’una bossa que pertanyia a la seva mare.