El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
L’aeroport de Barcelona perd la inversió i el de Madrid farà un salt
  • CA

El president d’AENA, Maurici Lucena, ha admès aquest dijous que finalment serà Madrid qui es quedi amb “gairebé” la mateixa inversió que s’havia de fer a l’aeroport de Barcelona. Després que aquest dimecres el govern espanyol tirés pels aires els acords assolits amb el Govern, Lucena ha assegurat que “la inversió proposada per Barcelona queda en suspens fins que s’obri una nova finestra regulatòria, que és d’aquí a cinc anys”.

En declaracions al Matí de Catalunya Ràdio, el president d’AENA ha reconegut que ara l’aeroport de Madrid rebrà aquests 1.700 milions d’euros “en els propers cinc anys”. Ha assenyalat que el projecte per a l’aeroport de Barcelona era “convertir-lo en un hub intercontinental”, mentre que a la capital de l’Estat espanyol ara es potenciarà aquest hub internacional que ja existeix.

Lucena ha dit que el Govern és el culpable que aquests diners no es puguin invertir al Prat i sí a Barajas. Ha assegurat que, tot i que el govern espanyol, el català i AENA arribessin a un acord a principis del passat mes d’agost, la Generalitat no s’ha mostrat “convençuda”. Diu que només cal fer “un repàs a l’hemeroteca dels darrers dies” per veure que el Govern no les tenia totes de tirar endavant aquest projecte. “Aquest projecte compartit s’ha anat deformant en les declaracions fins al punt que ja no s’assembla al que havíem acordat a principis d’agost”, ha manifestat als micròfons de l’emissora pública.

Lucena ha assegurat que “com a català que viu a Catalunya” està “decebut” perquè no poder tirar endavant aquesta inversió a Catalunya i a Barcelona “és una llàstima”. També ha volgut treure pit perquè, segons ell, només AENA assumiria “el risc” d’invertir 1.700 milions d’euros en un projecte dedicat a l’aeroport de Barcelona; una quantitat de diners que, de totes maneres, s’invertiran finalment a l’aeroport de Madrid.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Marcos a setembre 09, 2021 | 09:20
    Marcos setembre 09, 2021 | 09:20
    es lo q tiene tener talibanes aquí y gestores responsables allá. Esta gente dejarán Cataluña como un solar. Toda la inversión se va a Aragón y Madrid. Aqui, ruina, desempleo, burocracia y unos 50.000 q viven de lujo con el puñetero prusés.
    • Icona del comentari de: A l'aguait a setembre 09, 2021 | 12:59
      A l'aguait setembre 09, 2021 | 12:59
      No et passis de llest : els mouen els fils d'aquesta tramoia estan instal·lats a madrid des de fa segles i de tant en tant es descaren
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 09, 2021 | 13:24
      uno que vive en Tabarnia setembre 09, 2021 | 13:24
      cap problema noiet, cap de Madriz falta gent, si no ves a l, Arago, alla falten cabreros
      • Icona del comentari de: Ray a setembre 09, 2021 | 23:36
        Ray setembre 09, 2021 | 23:36
        Aqui el que sobren son imbecils
  2. Icona del comentari de: No cola a setembre 09, 2021 | 09:45
    No cola setembre 09, 2021 | 09:45
    Quines excuses de mal pagador, no et fa vergonya dir q ets català mentre enfonses Catalunya, venut? Desitjo q la vida et sigui agraïda i et retorni amb escreix tot el mal q ens estàs fent.
  3. Icona del comentari de: Raül a setembre 09, 2021 | 09:49
    Raül setembre 09, 2021 | 09:49
    La de Barajas, de la qual gairebé mai no se'n parla, era des del començament la única inversió que estava assegurada.
  4. Icona del comentari de: fideli a setembre 09, 2021 | 09:54
    fideli setembre 09, 2021 | 09:54
    españa ens xucla... ens mata
  5. Icona del comentari de: Albert Berrio a setembre 09, 2021 | 09:57
    Albert Berrio setembre 09, 2021 | 09:57
    El problema sempre és el mateix: qui decideix, és a dir, qui té els diners. Catalunya no té 1700 milions per invertir en instal-lacions aeroportuàries de la manera que cregui convenient, sinó que és l'Estat qui, graciosament, ens concedeix uns diners per dur a terme un projecte que ha estat dissenyat a Madrid. El problema, insisteixo, és la sobirania, per molt que l'espanyolisme progre digui que és una tonteria.
  6. Icona del comentari de: Ricard a setembre 09, 2021 | 10:12
    Ricard setembre 09, 2021 | 10:12
    Lucena, català?
    • Icona del comentari de: JordiP a setembre 09, 2021 | 16:47
      JordiP setembre 09, 2021 | 16:47
      Aquest Lucena no "luce"ná. Però mira, aquells l'han triat per a que vingui a vendre-n's la moto i mosseguèssim l'ham.1.700 milions! "Es un cebo seguro: los catalanes lo morderàn sin ningún género de dudas. Cuando se percaten del engaño lo rechazarán y ... ya los tenemos en el saco". Com els 4.000 milions del traspàs de Rodalies, el traspàs que nunca fou. Quim Nadal, mirlo blanco! 1-Qui ha sigut el llest que ha gosat proposar una obra que massacra la zona Natura 2000? 2-No van suposar que la UE no ho permetria? 3-Van donar per fet que la UE ho permetria? 4-No s'en van adonar de la presència de la finca protegida La Ricarda? 5-Es pensaven que els catalans acceptarien aquesta salvatjada per tal d'ampliar El Prat? En el primer cas, són uns ignorants. El el segon, són uns pardalets. En el tercer, potser ja ho tenien pactat amb la UE. En el quart, són uns colonialistes. En el cinquè, per qui ens han pres? TOTAL: Cada dia baten nous rècords per a convèncer més catalans de que la independència política és l'únic futur de progrès per a Catalunya.
  7. Icona del comentari de: RAMON A a setembre 09, 2021 | 10:25
    RAMON A setembre 09, 2021 | 10:25
    Aquest projecte es va presentar de manera tal perque es tingues la oportunitat de reburjarlo
  8. Icona del comentari de: Jo a setembre 09, 2021 | 11:08
    Jo setembre 09, 2021 | 11:08
    Be ja tenen el que volien. Algú es pensa que realment aneven a fer una minima inversió a un lloc que saben que deixará de ser apanya en qualsevol moment??? Es facil una moció de censura ambpp cds i vox i el psoe al racó de pensar. No hi han ous.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 09, 2021 | 13:22
      uno que vive en Tabarnia setembre 09, 2021 | 13:22
      efectivament, NO!, cuantes vegades els ilusos s,han cregut que evocarien el sac aqui, moltes; quantes vegades s,ha fet realitat, MAI!, passarells que sou uns passarells
  9. Icona del comentari de: JordiT a setembre 09, 2021 | 11:17
    JordiT setembre 09, 2021 | 11:17
    El president Aragones va dir que es manifestaria en contra de l'ampliació. JxC també en contra, CUP en contra. Res mes a dir.
  10. Icona del comentari de: Independence Process a setembre 09, 2021 | 11:26
    Independence Process setembre 09, 2021 | 11:26
    Qui diu que perd una inversió ? L'aeroport del Prat de Llobregat guanya, ja que primer cal saber si és necessari ampliar o remodelar o modificar aquest aeroport. No fer les coses a l'inrevés. que l'ocupant espanyol ensenyi un feix d'euros, digui que s'han de despendre ara mateix i au ! Poseu-vos d'acord. Recordeu que l'aeroport del Prat de Llobregat, ara ja disposa d'un pista llarga, però no la fan servir perquè enutja els veïns d'una urbanització construïda a tocar d'una zona aèria. Tots els aeroports del nostre país s'han de gestionar des del nostre país. El que cal fer és seguir serenament el debat sobre que cal fer a l'aeroport del Prat de Llobregat, traspassar la gestió de l'aeroport al nostre país i bregar per a fer efectiva la independència.
  11. Icona del comentari de: Guillem Ben-Aviat a setembre 09, 2021 | 12:13
    Guillem Ben-Aviat setembre 09, 2021 | 12:13
    Barcelona no té cap aeroport, és un aeroport de Madrid situat a Barcelona
  12. Icona del comentari de: Miren a setembre 09, 2021 | 12:35
    Miren setembre 09, 2021 | 12:35
    El que està passant sobre l'aeroport no és cap novetat, és un dejà vu. Estic a favor de preservar la Ricarda i penso que si s'ha d'ampliar hi ha altres alternatives, i la infrautilitzada pista 1 és una d'elles. Ja no creia que tires endavant el projecte, tot era més que intencions, altres interessos. No entenc com el conseller Puignerò va mossegar l'ham i encara menys sense haver-ho acordat amb la resta de govern. De Sánchez no en podem esperar res de bo, és com la Sra. Colau, ells per damunt de tot, sigui amb el PP, Cs o Valls. Ah i respecte al nom també ens el van imposar i aquí callats. El que és veritablement feridor és l'actitud del nostre govern. Molt postureig de trencar amb el passat i no arriba ni tan sols al peix al cove. Es pensen que en tenen prou amb una qüestió d'imatge, de façana, de grans declaracions a mitjans, i una buidor immensa els traeix, molta roba i poc sabó. I el corredor mediterrani ja ha passat a la història? I l'AVE a l'aeroport, i Rodalies?, i el nostre govern que diu de tot això?
  13. Icona del comentari de: ton c. a setembre 09, 2021 | 12:41
    ton c. setembre 09, 2021 | 12:41
    la jugada era aquesta, veieu els catalans no volen diners, doncs a Madrid, sra. Ayuso és la cap del Sànchez.
  14. Icona del comentari de: A l'aguait a setembre 09, 2021 | 13:02
    A l'aguait setembre 09, 2021 | 13:02
    Tenim els babaus aquí i els que s'aprofiten de l'immobilisme estan a 600 km. d'aquí.
  15. Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 09, 2021 | 13:05
    Gonzalo setembre 09, 2021 | 13:05
    Esto es lo que pasa cuando solo llorais,llorais y llorais....si el estado invierte en infraestructuras catalanas, malo. Sino lo hace, peor. Sois como la gata flora. Que cuando se la meten grita, y cuando se la sacan llora. Ascazo dais.
  16. Icona del comentari de: Bernat. C. a setembre 09, 2021 | 13:07
    Bernat. C. setembre 09, 2021 | 13:07
    Com deien en un acudit del diari ARA fa uns quants dies: "Qui es la Ricarda". (Llegiu-lo en doble o triple sentit)
  17. Icona del comentari de: Gecko a setembre 09, 2021 | 13:25
    Gecko setembre 09, 2021 | 13:25
    Quina barra, dir que es perd una inversió, quan una infraestructura és gestiona bé i des del propi territori, les inversions no es perden i es fan quan beneficien la població a la qual serveix, i les autoritats locals decideixen fer ampliacions, remodelacions o modificacions. La resta és caure en els paranys que des de l'octubre del 2017 els aparells de l'estat espanyol han engegat per a intentar desprestigiar l'independentisme, el qual és divers i com en qualsevol indret de la resta del món hi ha diverses opcions i interessos que cal posar d'acord. La millor resposta que podem fer a l'estat espanyol, és seguir el debat sobre les necessitats i mancances, o no, de l'aeroport del Prat de Llobregat i alhora bregar per a gestionar-lo del territori estant i per aconseguir fer efectiva la independència del nostre país. A més a més recordeu que aquest aeroport ja disposa de pista "llarga", però resulta que els habitants de Gavà Mar se senten afectats pel soroll... Cal dir-ho i saber-ho tot.
  18. Icona del comentari de: Paciencia a setembre 09, 2021 | 13:25
    Paciencia setembre 09, 2021 | 13:25
    Mientras tanto el viernes sube el precio de la luz a 150 euros, pagar Aves y aeropuertos y no tenemos las competencias ni siquiera de rodalias
  19. Icona del comentari de: Catalans /0; castellans/100% a setembre 09, 2021 | 13:35
    Catalans /0; castellans/100% setembre 09, 2021 | 13:35
    La superioritat de Madrid permet totes les bestieses possibles, ni AENA, ni la ministra de transports (catalans, ells? Són els pitjors, han de demostrar que tenen el mateix o més odi a Catalunya que els castellans) ni el gobierno volien aportar aquests diners (que són part dels divuit mil milions que ens roben cada any). Els és igual quedar com uns dropos, la qüestió ´és trobar una excusa per dir NO HI HA INVERSIÓ i l'excusa els l'ha servida ERC
  20. Icona del comentari de: Encara esperem que acabin l'estació de La Sagrera. a setembre 09, 2021 | 13:37
    Encara esperem que acabin l'estació de La Sagrera. setembre 09, 2021 | 13:37
    Tampoc haurien complert mai, només és electoralisme i engany. Espanya mai compleix
  21. Icona del comentari de: Fu man txu a setembre 09, 2021 | 15:04
    Fu man txu setembre 09, 2021 | 15:04
    Ja tenen l´excusa. Els plans ja els tenien. Jo a Barajas hi faria l´aeroport mes gran del mon. De fet, Madrid esta rodejat de terreny on no hi creix res. D´aqui a pocs anys volar no sera com ho coneixem ara.
  22. Icona del comentari de: JordiP a setembre 09, 2021 | 16:57
    JordiP setembre 09, 2021 | 16:57
    Estàn seguint la línia política prevista pel franquisme i enunciada per l'assassí Queipo de Llano: "Haremos de Madrid un vergel, de Bilbao una gran fábrica y de Barcelona... un inmenso erial". Res de nou. Abans ho feien ferro et igne, o enviant la Brigada Político Social a detectar i afusellar independentistes, o senzillament demòcrates. Ara ho fan mitjançant eines mès sofisticades, com l'engany, la tergiversació, els paranys, l'expoli, l'ocultisme, etc. Res de nou. Quan el mal ve d'Almansa, a tots alcança. Amb aquests tramposos no es pot viure.
  23. Icona del comentari de: JordiP a setembre 09, 2021 | 17:06
    JordiP setembre 09, 2021 | 17:06
    Què s'ha fet l'Albiach que està molt més guapa i molt més elegant? Es veu que l'escó dona per molt, oi? O és que ha fet el braguetasso?
  24. Icona del comentari de: Manel a setembre 09, 2021 | 18:59
    Manel setembre 09, 2021 | 18:59
    Us penseu que anaven a invertir aquests diners al Prat?? Ells ja contaven que al tocar un espai natural el projecte es tiraria endarrera. Això ha estat una distracció per no dir directament que invertien aquesta quantitat a Madrid
  25. Icona del comentari de: Boletaire a setembre 10, 2021 | 11:19
    Boletaire setembre 10, 2021 | 11:19
    La inversió no l'han volgut fer mai. El projecte que van presentar sabien que la UE no l'acceptaria. Ens prenen el pel sempre.

Respon a Raül Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa