L’aeroport de Barcelona perd la inversió i el de Madrid farà un salt

El president d’AENA diu que “en els propers cinc anys s’invertiran gairebé 1.700 milions a Barajas”

El president d’AENA, Maurici Lucena, ha admès aquest dijous que finalment serà Madrid qui es quedi amb “gairebé” la mateixa inversió que s’havia de fer a l’aeroport de Barcelona. Després que aquest dimecres el govern espanyol tirés pels aires els acords assolits amb el Govern, Lucena ha assegurat que “la inversió proposada per Barcelona queda en suspens fins que s’obri una nova finestra regulatòria, que és d’aquí a cinc anys”.

En declaracions al Matí de Catalunya Ràdio, el president d’AENA ha reconegut que ara l’aeroport de Madrid rebrà aquests 1.700 milions d’euros “en els propers cinc anys”. Ha assenyalat que el projecte per a l’aeroport de Barcelona era “convertir-lo en un hub intercontinental”, mentre que a la capital de l’Estat espanyol ara es potenciarà aquest hub internacional que ja existeix.

Lucena ha dit que el Govern és el culpable que aquests diners no es puguin invertir al Prat i sí a Barajas. Ha assegurat que, tot i que el govern espanyol, el català i AENA arribessin a un acord a principis del passat mes d’agost, la Generalitat no s’ha mostrat “convençuda”. Diu que només cal fer “un repàs a l’hemeroteca dels darrers dies” per veure que el Govern no les tenia totes de tirar endavant aquest projecte. “Aquest projecte compartit s’ha anat deformant en les declaracions fins al punt que ja no s’assembla al que havíem acordat a principis d’agost”, ha manifestat als micròfons de l’emissora pública.

Lucena ha assegurat que “com a català que viu a Catalunya” està “decebut” perquè no poder tirar endavant aquesta inversió a Catalunya i a Barcelona “és una llàstima”. També ha volgut treure pit perquè, segons ell, només AENA assumiria “el risc” d’invertir 1.700 milions d’euros en un projecte dedicat a l’aeroport de Barcelona; una quantitat de diners que, de totes maneres, s’invertiran finalment a l’aeroport de Madrid.

Comentaris

    Marcos 09/09/2021 9:20 am
    es lo q tiene tener talibanes aquí y gestores responsables allá. Esta gente dejarán Cataluña como un solar. Toda la inversión se va a Aragón y Madrid. Aqui, ruina, desempleo, burocracia y unos 50.000 q viven de lujo con el puñetero prusés.
      A l'aguait 09/09/2021 12:59 pm
      No et passis de llest : els mouen els fils d'aquesta tramoia estan instal·lats a madrid des de fa segles i de tant en tant es descaren
      uno que vive en Tabarnia 09/09/2021 1:24 pm
      cap problema noiet, cap de Madriz falta gent, si no ves a l, Arago, alla falten cabreros
        Ray 09/09/2021 11:36 pm
        Aqui el que sobren son imbecils
    No cola 09/09/2021 9:45 am
    Quines excuses de mal pagador, no et fa vergonya dir q ets català mentre enfonses Catalunya, venut? Desitjo q la vida et sigui agraïda i et retorni amb escreix tot el mal q ens estàs fent.
    Raül 09/09/2021 9:49 am
    La de Barajas, de la qual gairebé mai no se'n parla, era des del començament la única inversió que estava assegurada.
    fideli 09/09/2021 9:54 am
    españa ens xucla... ens mata
    Albert Berrio 09/09/2021 9:57 am
    El problema sempre és el mateix: qui decideix, és a dir, qui té els diners. Catalunya no té 1700 milions per invertir en instal-lacions aeroportuàries de la manera que cregui convenient, sinó que és l'Estat qui, graciosament, ens concedeix uns diners per dur a terme un projecte que ha estat dissenyat a Madrid. El problema, insisteixo, és la sobirania, per molt que l'espanyolisme progre digui que és una tonteria.
    Ricard 09/09/2021 10:12 am
    Lucena, català?
      JordiP 09/09/2021 4:47 pm
      Aquest Lucena no "luce"ná. Però mira, aquells l'han triat per a que vingui a vendre-n's la moto i mosseguèssim l'ham.1.700 milions! "Es un cebo seguro: los catalanes lo morderàn sin ningún género de dudas. Cuando se percaten del engaño lo rechazarán y ... ya los tenemos en el saco". Com els 4.000 milions del traspàs de Rodalies, el traspàs que nunca fou. Quim Nadal, mirlo blanco! 1-Qui ha sigut el llest que ha gosat proposar una obra que massacra la zona Natura 2000? 2-No van suposar que la UE no ho permetria? 3-Van donar per fet que la UE ho permetria? 4-No s'en van adonar de la presència de la finca protegida La Ricarda? 5-Es pensaven que els catalans acceptarien aquesta salvatjada per tal d'ampliar El Prat? En el primer cas, són uns ignorants. El el segon, són uns pardalets. En el tercer, potser ja ho tenien pactat amb la UE. En el quart, són uns colonialistes. En el cinquè, per qui ens han pres? TOTAL: Cada dia baten nous rècords per a convèncer més catalans de que la independència política és l'únic futur de progrès per a Catalunya.
    RAMON A 09/09/2021 10:25 am
    Aquest projecte es va presentar de manera tal perque es tingues la oportunitat de reburjarlo
    Jo 09/09/2021 11:08 am
    Be ja tenen el que volien. Algú es pensa que realment aneven a fer una minima inversió a un lloc que saben que deixará de ser apanya en qualsevol moment??? Es facil una moció de censura ambpp cds i vox i el psoe al racó de pensar. No hi han ous.
      uno que vive en Tabarnia 09/09/2021 1:22 pm
      efectivament, NO!, cuantes vegades els ilusos s,han cregut que evocarien el sac aqui, moltes; quantes vegades s,ha fet realitat, MAI!, passarells que sou uns passarells
    JordiT 09/09/2021 11:17 am
    El president Aragones va dir que es manifestaria en contra de l'ampliació. JxC també en contra, CUP en contra. Res mes a dir.
    Independence Process 09/09/2021 11:26 am
    Qui diu que perd una inversió ? L'aeroport del Prat de Llobregat guanya, ja que primer cal saber si és necessari ampliar o remodelar o modificar aquest aeroport. No fer les coses a l'inrevés. que l'ocupant espanyol ensenyi un feix d'euros, digui que s'han de despendre ara mateix i au ! Poseu-vos d'acord. Recordeu que l'aeroport del Prat de Llobregat, ara ja disposa d'un pista llarga, però no la fan servir perquè enutja els veïns d'una urbanització construïda a tocar d'una zona aèria. Tots els aeroports del nostre país s'han de gestionar des del nostre país. El que cal fer és seguir serenament el debat sobre que cal fer a l'aeroport del Prat de Llobregat, traspassar la gestió de l'aeroport al nostre país i bregar per a fer efectiva la independència.
    Guillem Ben-Aviat 09/09/2021 12:13 pm
    Barcelona no té cap aeroport, és un aeroport de Madrid situat a Barcelona
    Miren 09/09/2021 12:35 pm
    El que està passant sobre l'aeroport no és cap novetat, és un dejà vu. Estic a favor de preservar la Ricarda i penso que si s'ha d'ampliar hi ha altres alternatives, i la infrautilitzada pista 1 és una d'elles. Ja no creia que tires endavant el projecte, tot era més que intencions, altres interessos. No entenc com el conseller Puignerò va mossegar l'ham i encara menys sense haver-ho acordat amb la resta de govern. De Sánchez no en podem esperar res de bo, és com la Sra. Colau, ells per damunt de tot, sigui amb el PP, Cs o Valls. Ah i respecte al nom també ens el van imposar i aquí callats. El que és veritablement feridor és l'actitud del nostre govern. Molt postureig de trencar amb el passat i no arriba ni tan sols al peix al cove. Es pensen que en tenen prou amb una qüestió d'imatge, de façana, de grans declaracions a mitjans, i una buidor immensa els traeix, molta roba i poc sabó. I el corredor mediterrani ja ha passat a la història? I l'AVE a l'aeroport, i Rodalies?, i el nostre govern que diu de tot això?
    ton c. 09/09/2021 12:41 pm
    la jugada era aquesta, veieu els catalans no volen diners, doncs a Madrid, sra. Ayuso és la cap del Sànchez.
    A l'aguait 09/09/2021 1:02 pm
    Tenim els babaus aquí i els que s'aprofiten de l'immobilisme estan a 600 km. d'aquí.
    Gonzalo 09/09/2021 1:05 pm
    Esto es lo que pasa cuando solo llorais,llorais y llorais....si el estado invierte en infraestructuras catalanas, malo. Sino lo hace, peor. Sois como la gata flora. Que cuando se la meten grita, y cuando se la sacan llora. Ascazo dais.
    Bernat. C. 09/09/2021 1:07 pm
    Com deien en un acudit del diari ARA fa uns quants dies: "Qui es la Ricarda". (Llegiu-lo en doble o triple sentit)
    Gecko 09/09/2021 1:25 pm
    Quina barra, dir que es perd una inversió, quan una infraestructura és gestiona bé i des del propi territori, les inversions no es perden i es fan quan beneficien la població a la qual serveix, i les autoritats locals decideixen fer ampliacions, remodelacions o modificacions. La resta és caure en els paranys que des de l'octubre del 2017 els aparells de l'estat espanyol han engegat per a intentar desprestigiar l'independentisme, el qual és divers i com en qualsevol indret de la resta del món hi ha diverses opcions i interessos que cal posar d'acord. La millor resposta que podem fer a l'estat espanyol, és seguir el debat sobre les necessitats i mancances, o no, de l'aeroport del Prat de Llobregat i alhora bregar per a gestionar-lo del territori estant i per aconseguir fer efectiva la independència del nostre país. A més a més recordeu que aquest aeroport ja disposa de pista "llarga", però resulta que els habitants de Gavà Mar se senten afectats pel soroll... Cal dir-ho i saber-ho tot.
    Paciencia 09/09/2021 1:25 pm
    Mientras tanto el viernes sube el precio de la luz a 150 euros, pagar Aves y aeropuertos y no tenemos las competencias ni siquiera de rodalias
    Catalans /0; castellans/100% 09/09/2021 1:35 pm
    La superioritat de Madrid permet totes les bestieses possibles, ni AENA, ni la ministra de transports (catalans, ells? Són els pitjors, han de demostrar que tenen el mateix o més odi a Catalunya que els castellans) ni el gobierno volien aportar aquests diners (que són part dels divuit mil milions que ens roben cada any). Els és igual quedar com uns dropos, la qüestió ´és trobar una excusa per dir NO HI HA INVERSIÓ i l'excusa els l'ha servida ERC
    Encara esperem que acabin l'estació de La Sagrera. 09/09/2021 1:37 pm
    Tampoc haurien complert mai, només és electoralisme i engany. Espanya mai compleix
    Fu man txu 09/09/2021 3:04 pm
    Ja tenen l´excusa. Els plans ja els tenien. Jo a Barajas hi faria l´aeroport mes gran del mon. De fet, Madrid esta rodejat de terreny on no hi creix res. D´aqui a pocs anys volar no sera com ho coneixem ara.
    JordiP 09/09/2021 4:57 pm
    Estàn seguint la línia política prevista pel franquisme i enunciada per l'assassí Queipo de Llano: "Haremos de Madrid un vergel, de Bilbao una gran fábrica y de Barcelona... un inmenso erial". Res de nou. Abans ho feien ferro et igne, o enviant la Brigada Político Social a detectar i afusellar independentistes, o senzillament demòcrates. Ara ho fan mitjançant eines mès sofisticades, com l'engany, la tergiversació, els paranys, l'expoli, l'ocultisme, etc. Res de nou. Quan el mal ve d'Almansa, a tots alcança. Amb aquests tramposos no es pot viure.
    JordiP 09/09/2021 5:06 pm
    Què s'ha fet l'Albiach que està molt més guapa i molt més elegant? Es veu que l'escó dona per molt, oi? O és que ha fet el braguetasso?
    Manel 09/09/2021 6:59 pm
    Us penseu que anaven a invertir aquests diners al Prat?? Ells ja contaven que al tocar un espai natural el projecte es tiraria endarrera. Això ha estat una distracció per no dir directament que invertien aquesta quantitat a Madrid
    Boletaire 10/09/2021 11:19 am
    La inversió no l'han volgut fer mai. El projecte que van presentar sabien que la UE no l'acceptaria. Ens prenen el pel sempre.

Nou comentari