El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Catalunya Ràdio duplica l’oferta de pòdcasts: Manel Alías i Les Teresines
  • CA

Catalunya Ràdio vol ser referent també a les plataformes digitals. Aquest matí han presentat la seva posta de pòdcasts per a aquesta temporada, un catàleg farcit de novetats que conviuran amb els èxits de la casa com Crims, El búnquer i La torre de vidre. El repte és fer una aposta estratègica en aquest àmbit i poder estrenar 30 pòdcasts nous al llarg del 2023. L’emissora pública posarà en disposició, doncs, un total de seixanta títols, el que implica que duplicaran l’oferta disponible fins ara. Entre les novetats, destaquen propostes de personatges coneguts com Manel Alías, que deixa la guerra enrere per presentar un Parem l’antena setmanal, el retorn de Les Teresines amb pim, pam, pum i Toni de la Torre a El llindar.

I què distingeix aquests pòdcasts de la resta de l’oferta de Catalunya Ràdio? Sobretot la possibilitat de poder accedir-hi en tot moment, uns continguts sempre disponibles en els que han intentat tocar tots els temes possibles per accedir a tota mena de públic. Ofereixen continguts infantils, de cultura, divulgació i humor. El lema l’han deixat clar: “Catalunya Ràdio té un pòdcast per a tothom“. Per tal d’accedir-hi, simplement s’ha d’entrar a l’app de l’emissora o a través de la pàgina web.

El director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda, ha insistit molt en què consideren els pòdcasts un canal més i no un de complementari o accessori: “No estan en una segona divisió que si triomfen puguin convertir-se en programa de ràdio i pujar a primera. No hi ha primeres i segones, simplement són canals de distribució diferents”. De fet, asseguren que és més fàcil que per la llibertat que dona aquest format permet més originalitat que és més probable que arribi a televisió més que a una ràdio: “No volem formats low cost. El que volem és presentar un catàleg en el que desmuntem el mite que el pòdcast és una manera barata de fer continguts d’àudio. Tenim projectes molt ambiciosos”, ha afegit el director de l’Àrea Creativa i de Continguts, Santi Faro.

Catalunya Ràdio promociona el nou catàleg de pòdcasts - J. N
Catalunya Ràdio promociona el nou catàleg de pòdcasts | J. N

Quins seran els pòdcasts més innovadors d’aquesta temporada?

Les estrenes imminents d’aquest primer semestre són el de les Teresines, un projecte que coneixen totes les generacions i que arribarà el 13 de febrer per commemorar el dia mundial de la ràdio. Manel Alías arribarà al març amb un programa en el que escollirà un tema que li interessa i que el permetrà entrar en una altra dimensió per poder deixar enrere l’etapa a Ucraïna. El Llindar del Toni de la Torre s’estrenarà a l’abril i tenen clar que sorprendrà perquè han innovat en el llenguatge que fa servir per conèixer el convidat. Al maig arribarà Gent normal que serà una entrega sensible per parlar de la salut mental i, finalment al juny, L’hotel palestina.

Manel Alías torna a la ràdio amb Parem l'antena | CCMA
Manel Alías torna a la ràdio amb Parem l’antena | CCMA

“Hem ofert una diversitat temàtica i de colors diferents perquè saben que és difícil que no trobis com a mínim un dels continguts que proposem que t’interessi”, diuen. Jaume Sisa, per exemple, oferirà un pòdcast anomenat Ràdio galàctica que han venut com el paradigma de la llibertat creativa: “Ha fet l’atzar decidir els sons que apareixeran en el programa. Hi haurà poesia, silencis, música… És un format innovador en el que es pot reivindicar la inquietud creativa que ubiquem en el moment actual. Una de les propostes més sorprenents que han deixat els tècnics de so amb la boca oberta”.

Catalunya Ràdio presenta el nou pòdcast de Les Teresines - CCMA
Catalunya Ràdio presenta el nou pòdcast de Les Teresines | CCMA
El llindar, una de les apostes del catàleg de Catalunya Ràdio
El llindar, una de les apostes del catàleg de Catalunya Ràdio

El que volen és oferir productes de vocació massiva. Pel que fa a les novetats destacades, han afegit que estan creant un pòdcast des de l’Antàrtica amb el nostre equip d’enviats especials, preparen un contingut a demanda per compartir la seva experiència: “Entenem que estem oferint l’opció a creadors que tinguin una plataforma als canals públics i continuarem amb aquesta aposta forta”, ha assegurat el directiu de Catalunya Ràdio.

Catalunya Ràdio vol apropar-se a l’audiència digital que consumeix la ràdio en diferit

Les xifres que han recollit parlen d’audiències milionàries: “Els nostres productes a demanda superen els 64 milions de reproduccions d’històric acumulat i això és moltíssim, encara que en aquesta xifra no estan incloses les visualitzacions de Youtube d’El búnquer i no són menors. També hi ha d’altres amb menys oients, però que estem orgullosos de fer. Tots ens estan oferint una bona resposta”, ha assegurat el director de l’emissora.

La presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha insistit que volen arribar a tothom: “Volem ser mitjans líders i de referència, però hem d’estar on estan els nostres oients i en el cas de la ràdio hi ha molta gent que demana pòdcasts. Farem una aposta en el 2023 per incrementar per duplicar el total que tenim per poder tenir continguts específics que connectin amb tota mena d’oients, des de públics infantils a més grans. Hem impulsat diferents línies d’actuació perquè volem tenir la rellevància per liderar el futur i ser referents en l’entorn digital on el català té una presència molt menor. A més a més, preservarem la qualitat dels continguts que oferim a la ràdio”.

Catalunya Ràdio estrena nou catàleg de pòdcasts - CCMA
Catalunya Ràdio estrena nou catàleg de pòdcasts | CCMA

Pel que fa al pressupost, han deixat clar que hi ha hagut una aposta econòmica important en els nostres termes. Ha estat una inversió de mig milió d’euros que arriba gràcies a l’aposta de la CCMA. Ja tenen 10 idees al forn per a l’any vinent, amb la qual cosa deixen clar que la inversió per aquests nous formats no s’aturarà el 2023.

Més notícies
Roger Escapa i Xavier Solà, el suplement. Catalunya Radio 14/12/22 / Mireia Comas
Xavier Solà i Roger Escapa: “‘El suplement’ de Catalunya Ràdio no té data de caducitat”
Notícia: Xavier Solà i Roger Escapa: “‘El suplement’ de Catalunya Ràdio no té data de caducitat”
Comparteix
ENTREVISTA al primer presentador i a l'actual, que analitzen com ha evolucionat el magazín dels caps de setmana en aquests 35 anys
Entrevista a Manel Alías, Corresponsal de TV3 i Catalunya Ràdio a Moscou. 23/11/22 / Mireia Comas
Manel Alías: “Cobrir una guerra està mitificat i és incòmode”
Notícia: Manel Alías: “Cobrir una guerra està mitificat i és incòmode”
Comparteix
ENTREVISTA a l'antic corresponsal de TV3 a Rússia abans de l'emissió d'un '30 minuts' en el que tanca una etapa
Jordi Basté, entrevistat a 'Col·lapse' de TV3
Jordi Basté reconeix que va equivocar-se en el comiat de Catalunya Ràdio
Notícia: Jordi Basté reconeix que va equivocar-se en el comiat de Catalunya Ràdio
Comparteix
El locutor explica a 'Col·lapse' que creu que no hauria d'haver estat 23 minuts queixant-se i assenyalant els culpables de la seva marxa
Catalunya Ràdio estrena nova temporada - CCMA
Sorpreses i fitxatges molt potents en la nova temporada de Catalunya Ràdio
Notícia: Sorpreses i fitxatges molt potents en la nova temporada de Catalunya Ràdio
Comparteix
L'emissora vol continuar creixent en audiència i ha preparat apostes noves i continguts renovats

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa