Els pares de les bessones de Sallent han trencat el seu silenci i ha sortit al pas de la polèmica al voltant del canvi de gènere que volia iniciar la germana morta. A través del seu advocat, han enviat un comunicat a La Vanguardia per agrair tot el suport que han rebut, però també envien un missatge molt clar: “No es deia Iván, es deia Alana”, asseguren. Tres setmanes abans de saltar pel balcó de casa, Alana va explicar a la seva germana bessona i a una amiga que havia decidit fer el pas i que volia que li diguessin Iván.
Els avis de la nena, que han viatjat des de l’Argentina per estar al costat de la família, van assegurar que Alana mai havia compartit amb ells el seu desig de canviar de gènere. Amb tot, els pares van voler respectar la voluntat de la filla i en la targeta de recordatori que van entregar als assistents de la missa que es va celebrar diumenge passat van incloure el nom d’Iván. Era un gest per demostrar que, independentment de la decisió que hagués pres la menor, ells li haurien fet costat, però al mateix demanen que es respecti “la intimitat i la memòria” de les seves filles.

Els pares de les bessones de Sallent denuncien les mentides que s’han publicat
A la carta que han fet arribar al diari, expliquen que moltes coses que han sortit a la premsa des del dia de la tragèdia no són certes i que estar al focus mediàtic només ha incrementat el dolor que tenen per la pèrdua de la filla. La germana, que va saltar del balcó per solidaritat amb la seva bessona, encara està en estat crític a l’hospital, però no es tem per la seva vida. La investigació judicial sobre el cas continua sota secreta d’actuacions, però les primeres investigacions apunten que les germanes patien assetjament escolar des que van arribar a Sallent.
Alana va intentar encarar-se amb els companys que li feien bullying, però els seus amics asseguren que mai va tenir el suport del centre i que sovint acabava castigada. Això li va provocar una sensació d’impotència i incomprensió que es va agreujar quan va revelar que volia que li diguessin Iván. Alguns companys de classe, per humiliar-la, la insultaven i li deien Ivana.