Missing 'path' query parameter

Indignació a Cantàbria i Astúries per l’error garrafal que els obliga a haver d’esperar anys per rebre la nova flota de trens de Rodalies i mitjana distància. Un mal càlcul en la mida dels combois que Renfe va prometre per al 2020 provoca que no passin pels túnels perquè són massa amples. El Ministeri de Transports ja ha reconegut l’error i ha assegurat que la companyia ja està treballant amb el fabricant per disposar de nous vagons “com abans millor”. Així i tot, les dues regions afectades hauran d’esperar fins a tres anys més per rebre els nous trens.

Cantàbria és la més afectada, ja que era la destinatària de 21 de les 31 unitats promeses. Les altres 10, a més d’Astúries, són Euskadi, Galícia, Castella i Lleó i Múrcia. La informació l’avançava El Diario Montañés i Renfe culpa Adif de l’error per haver donat unes dades dels gàlibs ferroviaris errònies. L’administrador d’infraestructures ferroviàries ha parlat amb el fabricant dels combois, Construccions i Auxiliar de Ferrocarrils (CAF), i han pactat una solució que endarrereix el projecte entre dos i trens anys.

Trens de Rodalies de Cantàbria | Europa Press
Cantàbria és la més afectada, ja que era la destinatària de 21 de les 31 unitats promeses i havien de permetre renovar la flota | Europa Press

“Una broma del dia dels innocents”

El president de Cantàbria, Miguel Ángel Revilla, s’ha mostrat molt enfadat amb aquest error que els deixa sense poder renovar els trens de la xarxa ferroviària de la regió. Revilla ha lamentat que sembla “una broma del dia dels innocents”.

El procés per licitar l’adquisició de 31 trens per part de Renfe i que s’havien de destinar al nord de l’Estat espanyol finalitza el juny del 2020, amb l’adjudicació de la fabricació a CAF. En aquell moment, la companyia va entregar la informació per als nous combois i de la seva amplada mètrica tenint en compte els gàlibs que recollia la declaració sobre la xarxa d’Adif. El problema, però, és que la infraestructura per on haurien de passar aquests ferrocarrils no compleixen amb els gàlibs publicats per Adif -són dels anys 60- i els trens fabricats són massa amples i no passen pels túnels. El cost d’aquesta operació era d’uns 250 milions d’euros.

Més notícies
Notícia: Denuncia discriminació i “intimidació” per parlar català a Renfe
Comparteix
La companyia nega els fets que relata una viatgera, que assegura que el responsable d'una taquilla no la va voler atendre després de parlar en la seva llengua
Notícia: Renfe renova la flota de Rodalies entre critiques pel retard del nou acord
Comparteix
La ministra de Transport acusa la Generalitat de victimisme: "No hi ha oblit ni abandonament a Catalunya"
Notícia: Adif atribueix l’avaria a Rodalies a un “error en els discos durs”
Comparteix
Asseguren que estan investigant què els ha malmès
Notícia: Rodalies es dispara un 31% i frega els 110 milions de viatgers anuals
Comparteix
El nombre de viatges encara està lluny de les xifres d'abans de la pandèmia de la Covid-19

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Observador a febrer 04, 2023 | 13:31
    Observador febrer 04, 2023 | 13:31
    Un cas semblant va passar ja fa molts anys en la inauguració del ferroczrril Murcia - Caravaca. a darrera hora van decidir que el remolquerssin unes noves locomoteres i es van trobar també que eren massa amples i no passaven per les andanes.
  2. Icona del comentari de: Sou burros a febrer 04, 2023 | 13:41
    Sou burros febrer 04, 2023 | 13:41
    Uns trens que no passen pels túnels? Així treballa España? submarins que so es submergeixen o que no caben al port, trens que no passen pels túnels... Quin desastre... I vinga llençar diners, 250 milions, com que la UE ens els regala i si no, els prenem de Catalunya, ens és igual, ja ens en donaran o en prendrem més. Això no es pot aguantar.
    • Icona del comentari de: fat boy a febrer 04, 2023 | 22:37
      fat boy febrer 04, 2023 | 22:37
      No es que siguin burros, es que... Vale, si, son burros.
  3. Icona del comentari de: Peter Macías del Trias i Berimbau a febrer 04, 2023 | 14:29
    Peter Macías del Trias i Berimbau febrer 04, 2023 | 14:29
    Després diran que, en això dels trens i la RENFE, tots els inútils els tenim a Catalunya... ??????
  4. Icona del comentari de: ernst a febrer 04, 2023 | 18:07
    ernst febrer 04, 2023 | 18:07
    potser anant despai i donant un pic a cada passatger , o una maça, per a anar picant el proble es resoldría en uns quants viatges
  5. Icona del comentari de: Finsalscollons a febrer 04, 2023 | 18:21
    Finsalscollons febrer 04, 2023 | 18:21
    Tipc hispanis una merda
  6. Icona del comentari de: Ricard a febrer 05, 2023 | 10:17
    Ricard febrer 05, 2023 | 10:17
    Segur que és culpa de catalans.
    • Icona del comentari de: Serafí Bandarra i Grataconys a febrer 16, 2023 | 13:40
      Serafí Bandarra i Grataconys febrer 16, 2023 | 13:40
      No li càpiga ni la mes petita dupta
  7. Icona del comentari de: Lleida a febrer 05, 2023 | 20:46
    Lleida febrer 05, 2023 | 20:46
    A vegades penso que sóc independentista perquè no em queda cap més remei.
  8. Icona del comentari de: Made in spain a febrer 05, 2023 | 22:05
    Made in spain febrer 05, 2023 | 22:05
    Que no us extranyi que siguin parents del Gonzalo o el Doc ???????

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter