Salut recorre a Tinder per impulsar la vacunació: “És un match”

El departament de Salut busca noves estratègies per arribar a més gent i animar-la a vacunar-se contra la Covid després que s’hagi acabat l’efecte crida que va provocar fa unes setmanes la implantació del certificat Covid. Per això la conselleria ha decidit recórrer a la coneguda aplicació de cites Tinder, segons ha avançat RAC1. L’objectiu és intentar convèncer els indecisos, sobretot de la franja d’edat entre 20 i 44 anys, que són els que menys s’han vacunat fins ara.

Segons les dades de Salut, més del 90% dels catalans majors de 60 anys ha rebut la pauta completa. En la franja 45-59 anys el percentatge se situa entre el 85% i el 90%, mentre que el grup 20-44 anys tot just està al voltant del 75%. Fins i tot els joves d’entre 16 i 19 anys, dels últims a ser cridats a vacunar-se, estan a punt d’assolir el 85% de pautes completes. Davant d’aquesta situació, la Generalitat ha decidit obrir noves vies per impulsar la vacunació.

L’anunci, amb l’eslògan “És un match”, apareix als usuaris de l’aplicació de cites des de fa uns dies. La campanya utilitza la imatge d’un vial de la vacuna fent-se selfies en un mirall, fent esport, turisme o cuinant. “Si encara no ens hem vist, demana’m una cita”, diu l’anunci, que t’envia directament a la pàgina web per demanar hora. 

La tercera dosi funciona

El departament de Salut aposta per la vacunació com una de les eines més eficaces per reduir la pressió hospitalària. Segons les últimes dades publicades, la dosi de reforç redueix fins a 15 vegades el risc d’acabar a l’UCI. De la mateixa manera, les persones no vacunades majors de 50 anys tenen el triple de possibilitats d’acabar a l’hospital i 7,2 vegades més d’ingressar a l’UCI. Aquesta setmana Salut ha administrat gairebé 350.000 vacunes, de les quals unes 244.000 són terceres dosis.

Nou comentari