El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Caldran sis anys per recuperar el temps perdut a l’escola per la Covid

El director de la Fundació Bofill, Ismael Palacín, ha alertat que caldran fins a sis anys per recuperat el temps perdut a l’escola per culpa de la pandèmia. El confinament, les classes en línia, les quarantenes, els canvis constants de protocols i les restriccions sanitàries han tingut un gran impacte en el dia a dia de les escoles catalanes, que encara trigaran temps a determinar amb precisió quina afectació ha tingut la Covid-19 en els alumnes, especialment en aquells que ja tenien dificultats abans de la pandèmia.

L’advertència de la fundació és similar a la que ha fet aquest diumenge la Societat Catalana de Pediatria, que ha avisat que els nens han pagat un “preu alt” per complir les restriccions que s’han imposat de manera intermitent en els dos últims anys. La seva presidenta, Anna Gatell, ha lamentat que els infants siguin sempre els “últims” a qui es retiren les restriccions i ha criticat que moltes mesures només estan vigents a les escoles, com els grups bombolla.

En una entrevista a RAC1, Palacín ha assegurat que, en el millor dels casos, els infants i els adolescents han perdut l’equivalent a mig curs durant els gairebé dos anys de pandèmia, tot i que es tracta només d’una estimació mitjana i hi ha alumnes que podrien haver perdut un any i mig, és a dir, pràcticament l’equivalent a tota l’escolarització des de l’esclat de la primera onada de Covid. El càlcul exacte és impossible de fer, però que un alumne estigui en una punta o l’altre de les estimacions depèn en gran manera del programa educatiu i els mitjans de cada centre i de la situació personal de la família.

“Quatre, cinc, sis anys… és el temps per assegurar-nos que no queden seqüeles per als alumnes”, ha avisat Palacín. La comprensió lectora és un dels aspectes que més preocupen a la Fundació Bofill, ja que és un problema endèmic del sistema educatiu català que ara s’ha vist agreujat per la Covid. “Abans de la pandèmia, un 15% dels alumnes acabaven la primària sense entendre res del que llegien. I un 35% ho entenia molt poc”, ha afirmat. En aquest sentit, el pròxim informe PISA serà clau per determinar l’impacte de la pandèmia a les escoles.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Solc a febrer 06, 2022 | 20:49
    Solc febrer 06, 2022 | 20:49
    El sistema educatiu fa aigua. Però no cal amoïnar-s'hi: s'inventaran una excusa pedagògica per obviar-ho. I anar fent, que fa baixada.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa