Missing 'path' query parameter

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha exigit a la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet, que faci com el Parlament Europeu i permeti revisar els mòbils dels diputats “tenint en compte que diversos han estat espiats”. Ho ha dit en una piulada a Twitter on s’ha fet ressò de la notícia que la presidenta de l’Eurocambra ha ofert aquest dijous als eurodiputats un servei per tal que els revisin el mòbil per veure si el tenen intervingut amb Pegasus. “La presidenta del Congreso de los Diputados, Meritxell Batet, pensa fer algun tipus d’investigació?”, s’ha preguntat Puigneró abans d’afegir que diversos mòbils de diputats del seu Parlament han estat espiats amb aquest malware isrealià.

L’Eurocambra ofereix verificar els telèfons dels eurodiputats per si hi ha rastre de Pegasus

Aquest oferiment de l’Eurocambra ha arribat aquest dijous després que dilluns el setmanari New Yorker destapés l’escàndol per l’espionatge a més d’una seixantena de líders independentistes, el conegut com a Catalangate. La presidenta de la cambra del bloc comunitari, Roberta Metsola, ha assegurat estar molt preocupada per aquest espionatge a membres de l’Eurocambra, pel que ha impulsat aquesta iniciativa. Cal recordar que Diana Riba, Jordi Solé, Toni Comín i Carles Puigdemont han estat espiats per l’Estat espanyol amb Pegasus, entre altres

El correu electrònic que han rebut els 750 eurodiputats del Parlament Europeu

En un correu electrònic als 750 eurodiputats de la cambra, l’institució ha ofert revisar els telèfons per veure si hi ha més eurodiputats afectats. Concretament, el correu diu que aquesta verificació s’ha de fer “amb la presència del propietari del telèfon mòbil” i adverteix que l’anàlisi pot arribar a durar fins a 30 minuts. En cas que l’anàlisi confirmi que hi ha rastre de Pegasus al telèfon s’hauria de fer una altra revisió que sigui concloent i vagi més enllà.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: I l’independencia? a abril 22, 2022 | 09:16
    I l’independencia? abril 22, 2022 | 09:16
    Deixeu de fer el préssec, aquesta vegada no anirem a l’aeroport. Entrarem al parlament
  2. Icona del comentari de: Pilar a abril 22, 2022 | 09:28
    Pilar abril 22, 2022 | 09:28
    Que et revisi el mòvil qui t'ha posat el pegasus (o software similar) és un pla sense fisures... Segur que els companys de'n Rufián del CNI no troben res de res a cap mòvil i potser a algú li copiaràn el móvil directament. No ens mereixem els dirigents que tenim!
  3. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a abril 22, 2022 | 09:33
    L'OBSERVADOR ASTORAT abril 22, 2022 | 09:33
    ÉS METAFÍSICAMENT IMPOSSIBLE QUE L'ESTAT-CLAVEGUERA Ñ (BORBÒNIC-FRANQUISTA 2.0), HEREU I CONTINUADOR D'UN ESTAT GENOCIDA-FEIXISTA, PUGUI INVESTIGAR I/O JUTJAR LES SEVES CLAVEGUERES. ES UN CAS PALMARI DE LA PLENA I TOTAL COINCIDÈNCIA DE "JUTGE I PART".
  4. Icona del comentari de: Negocien imbècils ! a abril 22, 2022 | 09:45
    Negocien imbècils ! abril 22, 2022 | 09:45
    Els vascos sabrien treura or d’una situació com aquesta!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter