Puigdemont demana mesures cautelars per recuperar la immunitat

El president a l'exili té cita el pròxim dilluns 4 d'octubre per decidir sobre la seva extradició

El president a l’exili, Carles Puigdemont, ha enviat aquest divendres al Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) una demanda de mesures cautelars per tal que es reactivi la seva immunitat com a eurodiputat. Aquesta petició de Puigdemont podria frenar el procés iniciat a Itàlia, on la justícia ha de decidir si lliura Puigdemont a les autoritats espanyoles després de la detenció recent a Sardenya. Tanmateix, segons han indicat fonts de l’equip legal de Puigdemont a El Món, a diferència de la primera vegada no s’han demanat cautelaríssimes, sinó cautelars: la diferència implica que poden trigar setmanes a respondre i que, per tant, tot fa preveure que no tindrà cap incidència en la compareixença de dilluns que ve al tribunal d’apel·lacions de Sàsser, a Sardenya.

El principal objectiu d’aquest moviment dels advocats de Puigdemont és obligar l’Advocacia de l’Estat a posicionar-se novament, després que hagi sortit a la llum la discrepància entre aquest òrgan que depèn del govern i el Tribunal Suprem. Al juliol, el TGUE va aixecar els cautelaríssimes que havien servit per preservar la immunitat del president a l’exili perquè la mateixa Advocacia de l’Estat havia assegurat al jutge que no calien, ja que les eurordres de Llarena estaven desactivades a causa de la qüestió prejudicial pendent de resoldre. Tanmateix, el Suprem ha mantingut, arran de la detenció de Puigdemont a Sardenya, que això no era cert. Hi ha, per tant, una contradicció entre dos òrgans estatals i cal veure com reacciona ara l’Advocacia, un cop ha sortit a la llum.

Davant la possibilitat que Pugidemont fés aquesta petició, el jutge espanyol Pablo Llarena va proposar al tribunal de Sardenya que “suspengui la tramitació del procés de lliurament ara iniciat, però adoptant les mesures precises per garantir que se segueixin donant les condicions materials necessàries per a un lliurament efectiu quan Carles Puigdemont hagi deixat de gaudir de la immunitat”. És a dir, va demanar que se li imposessin mesures cautelars d’algun tipus.

El jutge espanyol encara preveu un altre escenari: si al president a l’exili se li manté retirada la immunitat però al tribunal sard li sembla que “la resposta a la qüestió prejudicial pot condicionar la seva decisió”, Llarena es conformaria aleshores a una “paralització” el procediment d’entrega que demana “fins que el TJUE es pronunciï”. I subratlla que “aquesta és la posició que ha seguit Bèlgica”.

Ara fa una setmana justa de la detenció de Puigdemont a Sardenya, una operació de la justícia espanyola sobre la que planen molts dubtes i que va servir perquè l’unionisme es fregués les mans amb la possiblitat que finalment el president a l’exili fos extradit. A Sardenya s’hi van dirigir polítics independentistes i el president del Govern, Pere Aragonès, com a mostra de suport. De totes formes, la justícia italiana va deixar Puigdemont lliure i aquest va poder tornar a Bèlgica aquel mateix cap de setmana. El president a l’exili té cita el pròxim dilluns 4 d’octubre per decidir sobre la seva extradició.

Comentaris

    gonzalo 01/10/2021 6:51 pm
    está acojonao, se le nota. ya se ve enmanillao en la bodega de un avión militar destino Audiencia Nacional...y 10/15 añitos en la sombra Pobre puchi
      fat boy 01/10/2021 9:22 pm
      Aixo si no el pugen a un helicopter de l'exercit i el llencen daltabaix al mar amb les mans lligades amb filferro. No faran el truc de la calc viva que es molt barroer i ja esta massa suat.
        Benvingut Gordet! 01/10/2021 10:52 pm
        Has estat de vacances? Només sures per Fuigpelmón? Ho tens fotot, l'objectiu és INDEPENDÈNCIA, no Fuigpelmón.
          fat boy 02/10/2021 10:13 am
          Doncs si ens hem de refiar del mossen i del seu escolanet el jesuita Aragones anem arreglats.
      Peter smich 02/10/2021 10:54 am
      Gràcies, Gonsalo has de ser més dur amb teus comentaris, has de posar més insults molt més durs, sinó la gent no es Desperta, has de col·laborar més per augmentar els independentistes. Mil gràcies, anima't.
      xavi 02/10/2021 12:21 pm
      Puigdemont = al principio del fín del franquismo ... No puede con Él ni la grande, libre y podrida judicatura franquista que hasta ahora era la garantía de la imnpunidad y continuidad del franquismo ... De momento han perdido todos los juicios contra Él y así va a seguir hasta que Europa normalice este quiste europeo y España sea una democrácia normal ... Son ya muchos años y la Historia sigue su curso ...
      Kagañer 03/10/2021 11:46 am
      Kagañer
    El cit campejador 01/10/2021 7:14 pm
    Algú s'ha fet caca a sobre
      fat boy 01/10/2021 9:23 pm
      Si, el Fugao.
      Hi ha molts Fugaos 02/10/2021 10:14 am
      Puigdemont, Comín, Ponsatí, Puig, Valtonyc, Madta Dovida, etc. Tots cagats.
        fat boy 02/10/2021 5:39 pm
        Si, tots aquests s'han cagat a la boca del Llarena i dels espanyols. Que? esta bo? ja se que sou uns comemierdas i ja hi esteu avesats.
        Anònim 02/10/2021 5:39 pm
        Te has al vida do del principal!
        jo 03/10/2021 9:58 am
        no et deixis l'emèrit...
      No, no @fat boy 02/10/2021 10:47 pm
      Els fugaos indepes no s'han cagat a la boca de ningú perquè no han pogut, s'ho han fet a sobre.
        fat boy 03/10/2021 4:57 pm
        Ja s'ha vist a Belgica, Suissa, Alemania, Escocia i, ara, a Italia. Potitos de merda del Puigdemont, Mmmmhhhh, que 'ico.
    Ha de tenir la inmunitat com qualsevol europarlamentari electe 01/10/2021 7:14 pm
    Però que deixi d'emprenyar a Catalunya, prou mal va fer a la independència de Catalunya quan va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. Un batxiller poc honorable i poc preparat...
      Guaita! Un altre acolit del strangeSupremacista! 01/10/2021 8:45 pm
      Un altre que es creu millor que els demés, però son una merda seca!
        Merda seca com Fuigpelmón o com er Preparao VI? 01/10/2021 11:01 pm
        Els catalans, tenim clares lesprioritats, i no son els partits polítics...
        Supremacista? Mírate y mira a tu alrededor 02/10/2021 6:21 am
        VOX: “No es Justo que Un “MENA” cobre más dinero que un Español que se le ha acabado el paro” INDEPENDENTISMO: “ Queremos irnos de España para tener los recursos solo para nosotros” VOX: “ queremos parar la Islamización de las calles de Catalunya” INDEPENDENTISMO: “ Queremos echar a todos los Colonos Ñ de nuestra “Terra”” TRUMP: “ no es americano aquel solamente por el hecho de nacer en América” INDEPENDENTISMO: “ el que ha nacido en Catalunya no es catalán solo por el hecho de haber nacido aquí, si habla castellano y no quiere la independencia es un Colono, un Ñ”
        Guaita! Un corruptgent! 02/10/2021 6:47 am
        Un altre que es creu millor que els demés, però son una merda seca!
    Si no et lliuraran, home 01/10/2021 7:43 pm
    No siguis tan covard, Charli-Puchi.
    MHP 01/10/2021 8:12 pm
    Aquest bon home i el crack del Boye no deian que ja tenia immunitat?
      fat boy 01/10/2021 11:50 pm
      No, ho deia la Fiscalia General del Estado del Charneguistan.
    Aneu preparant el pitet… 01/10/2021 8:46 pm
    Perquè ens tornarem a cagar a la boca de tots els ecspanyordos!
      Sabes que realmente pasa? 02/10/2021 6:18 am
      A ver, iluminado, que no resuelvan una orden de extradición no significa que no seas culpable. En la Constitución Italiana está tipificado un delito similar al de sedición y si encaja con el mismo delito, si no tiene inmunidad lo traen para españa. Si mantiene la inmunidad, pues lo dejarán libre hasta que se le acabe la inmunidad. Que pasaría si no fuera Europarlamentario? Que lo podrían extraditar. Sabes por que se fue a Bélgica Puigdemont? Tú sabías que la asesina etarra de Ramon Romeo se tiro 30 años en el exilio y en Bélgica era defendida por los mismos abogados de Puigdemont ? Entiendes por que se fue allí? Si estos abogados paran extradiciones de asesinos, no pararían la suya? ( Bélgica fue condenada por el TEDH por no aceptar la extradición). Que no te extraditen no significa que seas inocente. Catalán Populismo Xenófobo
    Cap corruptgent surt a defensar el poc honorable? 01/10/2021 9:05 pm
    Només escriuen per escampar mentides d'ERC? Cot, sembla que'l teu pamflet te els dies comptats... Et gas queixar de la retallada a les teves subvencions, el primer que retalles son els becaris de la claca?
    limonada. Ammandita3@oulot.es 01/10/2021 9:48 pm
    Cuando fue arrestado en Alemania ¡, y no una noche, si no varios días, aquí se estaban refregando las maños y afilando los colmillos...para nada. Lo juzgaron y lo encontraron inocente de rebelión y sedición, solo lo podían entregar para que España lo juzgara por malversación, y el Llarena no quiso, porque hubiera sido una incongruencia con las sentencias contra el Procés. Ahora vuelven a estar encantados, aunque el hecho de que le hayan puesto en libertad hasta el día 4 los tiene muy mosqueados...y en Europa están ya hasta los cohones de tantas OEDs .
    elMón.corruptgent de Cot 01/10/2021 9:50 pm
    https://elmon.cat/politica/1-octubre-catalunya-carles-puigdemont-independentisme-girar-full-312074 6:03pm, desaparegut.... Article desaparegut en poques hores, comentaris que incomoden a la linea efitorial o subvencionadors. Cot, vostè té el master de periodisme per Aniara o per l'URJC de Madriz?
    L'OBSERVADOR ASTORAT 02/10/2021 4:15 am
    International Score (05/09/2021: President Puigdemont (CAT) 7 / Llarena (Ñ) 0. (Switzerland (2) - Italy (2) - Scotland - Belgium - Deutschland). Ñ, SHAME and RIDICULOUS FOREVER.
      Gonzalo 02/10/2021 9:25 am
      Canada-2, fuigpelmont-0
      Para EL OBSERVADOR ATÓNITO 02/10/2021 10:20 am
      Cuando entre en la carcel, por que entrará tarde ó temprano, de qué te serviran esas cuentas?.
        fat boy 02/10/2021 9:58 pm
        Lo dudo, lo dudo, lo dudo, que halles otro amor mas puro...
    Ferran 02/10/2021 10:31 am
    1-O: El referéndum que nunca buscó la independencia Puigdemont y Junqueras pretendieron con la consulta forzar una negociación, según fuentes del llamado 'estado mayor' Cuixart y Sánchez diseñaron una movilización que se abortó e internamente se asumió que la DUI nunca se haría efectiva
    L'OBSERVADOR ASTORAT 02/10/2021 1:06 pm
    ¿Sabéis el chiste del conductor que va por la autopista y en la radio alertan "cuidado, un loco circulando en sentido contrario por la autopista" y el conductor dice "cómo que uno, si TODOS están circulando en sentido contrario"?.