Llarena demana a Sardenya el lliurament “immediat” de Puigdemont

El magistrat del Tribunal Suprem espanyol envia un ofici als seus col·legues de Sàsser en què insisteix que l'euroordre no està suspesa

El magistrat Pablo Llarena es prepara per a la vista sobre la petició d’entrega del president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont, que hi haurà dilluns que ve a Sàsser (Sardenya). Aquest dijous, fonts del Tribunal Suprem han comunicat que han fet arribar al representant d’Espanya a Eurojust un ofici que reclama el lliurament immediat de Puigdemont. El text demana a Eurojust que traslladi al tribunal d’apel·lació de Sàsser la interlocutòria amb què va ordenar en el seu moment la presó provisional del president, que és la base legal de l’euroordre emesa el 14 d’octubre del 2019. En aquest text s’argumenta que l’euroordre no queda suspesa per la qüestió prejudicial presentada al Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), que segons el punt de vista de Llarena només afecta el cas de Bèlgica, a diferència del que defensa l’equip legal de Puigdemont.

No obstant, si Puigdemont tornés a demanar una mesura cautelaríssima al Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) –la branca del TJUE on s’ha de decidir sobre el recurs del president contra la decisió de l’Eurocambra d’aixecar-li la immunitat–, Llarena es cura en salut i proposa al tribunal de Sardenya que “suspengui la tramitació del procés de lliurament ara iniciat, però adoptant les mesures precises per garantir que se segueixin donant les condicions materials necessàries per a un lliurament efectiu quan Carles Puigdemont hagi deixat de gaudir de la immunitat”. És a dir, demana que se li imposin mesures cautelars d’algun tipus.

El jutge espanyol encara preveu un altre escenari: si a Puigdemont se li manté retirada la immunitat però al tribunal sard li sembla que “la resposta a la qüestió prejudicial pot condicionar la seva decisió”, Llarena es conformaria aleshores a una “paralització” el procediment d’entrega que demana “fins que el TJUE es pronunciï”. I subratlla que “aquesta és la posició que ha seguit Bèlgica”.

Comentaris

    Tano 30/09/2021 2:44 pm
    Jodete Llarena, que solo das pena.
    GAVANENC 30/09/2021 3:16 pm
    jajajajajajaaaaaaaa.....Es de risa l'ho de Llarena....
      Castelldefelenc 30/09/2021 6:03 pm
      (Traducció) Ha, ha, ha ! Fa riure això de Llarena.
    falco 30/09/2021 3:50 pm
    Patetic, els importa una..... el que digui la justicia europea, es creuen per sobre del be i del mal
    L'OBSERVADOR ASTORAT 30/09/2021 4:23 pm
    ¿Sabéis el chiste del conductor que va por la autopista y en la radio alertan "cuidado, un loco circulando en sentido contrario por la autopista" y el conductor dice "cómo que uno, si TODOS están circulando en sentido contrario"?
    És que l'euroordre està en vigor 30/09/2021 4:23 pm
    Els carabinieri que van detenir Puigdemont no sabien ni qui era. Però com l'euroordre està activa al Sistema d'Informació Schengen II (SIS II), quan Puigdemont va aparèixer com a passatger en un vol, es va disparar una alarma i van haver de detenir-lo. Després la jutgessa ja es va informar de qui era Puigdemont i de la seva situació i va obrar en conseqüència. Poc més.
      Zanichelli 30/09/2021 5:16 pm
      No saben ni qui era ? Això és el que tu voldries. No feia ni una setmana havia estat a Prats de Molló a 9 Km en línia recta de Molló, i encara menys de la "frontera" i a l'Assemblée Nationale de París i no es va disparar enlloc cap "alarma"... Ets un mentider o un desinformat com una casa, el proppassat dijous a l'aeroport de l'Alguer hi havia la divisió d'operacions especials DIGOS la policia italiana arribada expressament de Roma. A més a més les persones que esperaven Puigdemont van veure d'una hora lluny moviment de policies a l'aeroport de l'Alguer, varen avisar-lo, de forma que el President en aterrar ja sabia que hi havia "moviment". La veritat i els detalls es sabran, com sempre, com la detenció a Schleswig-Holstein el 2018, de la qual ara ja en sabem tota mena de detalls sobre seguiments, espionatge i el perquè els espanyols varen escollir Alemanya per a detenir-lo i no altres estats per on havia passat. De moment ja s'intueix que el ministre espanyol Grande i la ministra italiana Lamorgese, com a responsables d'ambdues policies, n'estaven al corrent... Segueix.
      No vols tenir idea @Zanichelli 30/09/2021 7:09 pm
      Mentre no s'aclareixin les qüestions prejudicials, a França mai detindran a Puigdemont mentre sigui parlamentari (Estrasburg està a França, et recordo), encara que ara no té immunitat. Recorda que quan no era parlamentari no es va atrevir a creuar el Rin, quan va assegurar que el faria. A Puigdemont no el coneix ningú ni a Europa ni a la resta de món. Puigdemont és un mindundi i quan parla al Parlament Europeu es queda només amb Comín. Se li podria detenir a França ja que França i Espanya tenen un acord especial per aturar i lliurar presumptes delinqüents sense haver de recórrer a l'euroordre. Però ara tothom va amb peus de plom, Llarena inclòs.
        Gavanenc 01/10/2021 10:34 am
        "Llarena amb peus de plom" Ha, ha, ha, intentar colar que l'inefable destraler Llarena "va amb peus de plom" et delata Sr "Vigor de l'euro-ordre". Ha, ha, ha. Quina barra intentar colar que el lawfare "va amb peus de plom". És clar a en Puigdemont no el "coneix" ningú... però, si les clavegueres i l'espionatge de la policia espanyola el fan sortir periòdicament a tots els diaris i tele-noticiaris d'Europa i de mig món...! Totes aquestes collonades que escriviu son per al vostre autoconsum, seguiu així. Ha, ha, ha, ha Peus de plom per a intentar detenir un "perillós", "terrible" i "temible" "delinqüent"... Ha, ha, ha, ha, quin tip de riure, quin comentari més bo el del paio del "vigor de l'euro-ordre".
        Als dels peus de plom 01/10/2021 11:07 am
        Quina cosa més ridícula que tot un estat inclòs el deep state i el clavegueram -i la pobra patuleia espanyolista ho intenti celebrar- persegueixin i despenguin tants de temps i diners en empaitar algú que ells mateixos defineixen [sic] "mindundi" i que diuen que no el coneix ningú. A sobre per uns "delictes" ja jutjats en un judici farsa, que el govern espanyol ja ha "indultat". Molt bo això "el podrien detenir..." però, "van amb peus de plom..." (?!) Des de fa quatre anys no l'acaben de detenir del tot... @"Euroodre en vigor" sou bojos. No canvien mai, és més del "si ellos tienen ONU nosotros tenemos DOS" o "la madre que los parió" Aznaril...
    federalista 30/09/2021 4:35 pm
    ara que l'extraditen i a la garjola uns anyets, i despres de que el jutgen, i d'aqui uns anys si es porta be els espanyols ja li donarem l'indult a fuigdelmont alies pastisser fugit o maleteromen. Viva España jajajajaj
      uiiii 30/09/2021 8:44 pm
      Amb qui et pretens federar federalista????????
    Gonzalo 30/09/2021 4:42 pm
    Aunque detengan al fuigpelmont unas horas, estos hartones de reír de los naZilaZis no van a acabar con todos nosotros.
    Un seguidor de Fuigpelmon 30/09/2021 4:55 pm
    Fuigpelmon no será enviado a España, aunque me hago siempre ilusiones... Pero el simple hecho de que pase unos días con una presión detrás de su espalda es suficiente 🤗🤗🤭🤭 para alegrarme mis días y mi españolismo intacto e inmaculado. El resto de mi vida será así, con la incertidumbre si acaba en prisión por antiespañol! Creo que a partir de los 250 años según la justícia española el delito, se borra...
      Fora 30/09/2021 8:46 pm
      Sin duda, tu serás siempre español, no debes preocuparte por eso, Es tracta de que nosaltres, la majoria dels catalans, deixem de ser-ho. Ruc
    Doctor Strangelove 30/09/2021 4:59 pm
    Això ja sembla Llarena (Pat Garrett) i el batxiller Puigdemont (Billy the Kid). El final tots sabem quin és! Doc.
      Lionel Mandrake 30/09/2021 5:20 pm
      T'has deixat el trist i penós paperot del primari i tòxic doctoret Strangelove (tros de quòniam), que no ho és més per què no s'entrena prou.doc
    Ricard 30/09/2021 5:06 pm
    El patetisme judicial castellà fora de Castella.
    Luisnomeacuerdo 30/09/2021 5:52 pm
    Gracias señoria por su incansable labor para eter en el trullo a este traidor fascista independentista, agradeceríamos al gobierno italiano que nos lo entregaran el 12 de octubre o a lo más tardar el 27 fecha de proclamación de la no repugblica de tractoria. Comentarios a repugblicafracassada@pasteleroloco.tractoria.
      Al desmemoriat i la ironia 30/09/2021 6:11 pm
      Ha, ha, ha. Un altre bromista sarcàstic -irònic i mordaç- que se'n fot del xovinisme espanyol i de l'ego ultraespanyol.
      Guaita-que-fan-ara 30/09/2021 7:14 pm
      El luis-no-mea... ara s'ha posat a fer el "chulo" per Europa com el Llanera. Ves que no surti escaldat . . . .
    Independence Process 30/09/2021 5:53 pm
    En la lluita vers la independència no hi sobra cap demòcrata, ara és tant important l'exili com la repressió i els empresonaments, la represàlia i la repressió espanyola a l'interior. Per a Espanya, per als ultraespanyols , per a l'espanyolisme, per al botiflerisme o com li vulgueu dir, unionisme o annexionisme espanyol, el President Puigdemont és el "cabecilla del separatismo" a qui odien més i insulten més, com més va més. El espanyols no han canviat, el primer que feien a Amèrica -i encara abans- era carregar-se la persona que consideraven el "cabecilla" i així pensaven que ja havien acabat, mitjançant repressió i venjança, amb tot "l'enemic". Ara som al segle XXI i hi ha ha la Unió Europea pel mig, i evidentment no poden fer-lo desaparèixer físicament, però la reacció pueril i el capteniment espanyol és el mateix. De fet el polític espanyol Perez Rubalcaba (1951 / 2019) ja va advertir el 2018 els seus col·legues espanyols : "El estado [espanyol] pagará el coste de quitar de en medio a Puigdemont". Nosaltres hem de seguir i anar a la nostra, així, si molts de catalans ho volem, farem efectiva la independència, molts d'ànims a tothom ! Salut i bons aliments !
    Sou ignorants nyords 30/09/2021 6:04 pm
    Ignorants amb mol mala fe.
    Euro ordre en l’idioma del país on es fa la solicitud? 30/09/2021 7:23 pm
    La farà en català en Llarena? Quina pena i fàstic que doneu els ecspanyordos!
    Un tio garrulo 30/09/2021 7:27 pm
    Com pot ser que deixin a un garrulo ser jutge. Aquest jutge només mereix que ser a la presó.
    Baste 30/09/2021 7:36 pm
    Pobre Llarena, li agafarà un cobriment, deu tenir un complexe de fracassat que el portara a la tomba.
    Pablo Llorona 01/10/2021 12:59 am
    Si no me dan la medaya de Isabé la Caótica, al meno me den la de Juana la Loca !
    Anònim 01/10/2021 10:40 am
    Internacional Score: President Puigdemont (CAT) 5 / Llarena (Ñ) O. (Switzerland - Italy - Scotland - Belgium - Deutschland). Ñ, SHAME and RIDICOLOUS FOREVER.
    Ha ha ha 01/10/2021 11:47 am
    Ha, ha, ha, el titular diu "Llarena demana a Sardenya el lliurament IMMEDIAT de Puigdemont" i un aprenent de comentarista per ací qualifica l'actitud del personatge Llarena de "peus de plom". Ha, ha, ha, ha, ha, ha.
    Sí a la democràcia, sí a la llibertat, sí a la independència 01/10/2021 1:38 pm
    Recordar la transcripció d'una resposta a una telefonada d'un policia espanyol, l'1 d'octubre del 2017, ho diu tot : "Antonio que están votando, coño!". D'ací prové encara el tarannà patètic i penós de comentaris d'espanyolistes carques i tronats en aquest diari. Ve-t'ho ací.
    Seny 01/10/2021 2:57 pm
    Au, ai, ai llanero, saps qye et diuen tits els demócratas? TURURUT.
    Cal dir-ho 01/10/2021 5:52 pm
    Les autoritats de diversos estats europeus, de dins i fora de la Unió Europea, ja han informat les espanyoles, mitjançant el sistema d’intercanvi d’informació policíaca SIRENE, que introduïen un indicador de validesa - o flag, en la terminologia jurídica - dels exiliats catalans per motius polítics, quan un país fa això, deixa automàticament sense efecte l’ordre internacional de recerca i captura al seu territori per a l’extradició dels afectats perquè hi veu indicis de possibles irregularitats, perquè no disposa de prou informació i / o perquè sospita que hi pot haver un cas de vulneració de drets fonamentals.