El Govern de Pere Aragonès i l’executiu de Pedro Sánchez ja han tingut els primers contactes per abordar el projecte de la B-40. Així ho ha confirmat aquest dimarts la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, en una roda de premsa posterior al Consell de Ministres. En concret, Plaja ha assenyalat que, amb la voluntat de “donar compliment a l’acord” que van subscriure amb el PSC en el marc de la negociació dels pressupostos, la Generalitat i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ja han intercanviat algunes propostes sobre el macroprojecte viari. La primera versió per a un acord l’ha enviat Transports, que ja ha rebut “una contraproposta” de l’executiu d’Aragonès. Així i tot, la portaveu ha remarcat que, actualment, “les posicions encara són lluny” i, per tant, encara queda camí per poder tancar l’acord sobre la B-40.
La B-40 va desencallar els pressupostos
El PSC va posar com a condició per aprovar els pressupostos del Govern d’Aragonès que s’acceptessin les propostes de macroprojectes com la B-40 o l’ampliació de l’aeroport del Prat. A finals de gener d’aquest any i amb la intenció de poder desencallar els comptes de la Generalitat per al 2023, ERC va votar a favor de la moció dels socialistes que insta l’executiu català a fer efectiu durant el primer trimestre del 2023 el conveni d’acord i finançament que garanteixi la redacció del projecte de la carretera.
El disseny del projecte de la B-40 es va fer fa 60 anys i, avui dia, només se n’han construït alguns trams per falta de consens entre la Generalitat i l’Estat o per les reclamacions del moviment ecologista. Ara, però, la proposta torna a caminar amb les primeres converses entre els dos executius, malgrat que res apunta que pugui assolir un acord abans que acabi el termini, marcat pel primer trimestre d’aquest any.