El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Primers contactes entre el Govern i Transport pel projecte de la B-40

El Govern de Pere Aragonès i l’executiu de Pedro Sánchez ja han tingut els primers contactes per abordar el projecte de la B-40. Així ho ha confirmat aquest dimarts la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, en una roda de premsa posterior al Consell de Ministres. En concret, Plaja ha assenyalat que, amb la voluntat de “donar compliment a l’acord” que van subscriure amb el PSC en el marc de la negociació dels pressupostos, la Generalitat i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ja han intercanviat algunes propostes sobre el macroprojecte viari. La primera versió per a un acord l’ha enviat Transports, que ja ha rebut “una contraproposta” de l’executiu d’Aragonès. Així i tot, la portaveu ha remarcat que, actualment, “les posicions encara són lluny” i, per tant, encara queda camí per poder tancar l’acord sobre la B-40.

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, atén la premsa a Palau Data de publicació: dimarts 13 de desembre del 2022, 12:35 Localització: Barcelona Autor: Bernat Vilaró
La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha confirmat que Govern i Transports ja han intercanviat algunes propostes per avançar en l’acord de la B-40 | ACN

La B-40 va desencallar els pressupostos

El PSC va posar com a condició per aprovar els pressupostos del Govern d’Aragonès que s’acceptessin les propostes de macroprojectes com la B-40 o l’ampliació de l’aeroport del Prat. A finals de gener d’aquest any i amb la intenció de poder desencallar els comptes de la Generalitat per al 2023, ERC va votar a favor de la moció dels socialistes que insta l’executiu català a fer efectiu durant el primer trimestre del 2023 el conveni d’acord i finançament que garanteixi la redacció del projecte de la carretera.

El disseny del projecte de la B-40 es va fer fa 60 anys i, avui dia, només se n’han construït alguns trams per falta de consens entre la Generalitat i l’Estat o per les reclamacions del moviment ecologista. Ara, però, la proposta torna a caminar amb les primeres converses entre els dos executius, malgrat que res apunta que pugui assolir un acord abans que acabi el termini, marcat pel primer trimestre d’aquest any.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: No al 4t cinturó a març 21, 2023 | 17:35
    No al 4t cinturó març 21, 2023 | 17:35
    Molt bé el titular : "Carrera cap enlloc". Aquesta via no té cap futur i no pot anar enlloc, encara menys ara. Amb la independència ja planejarem les connexions que siguin necessàries amb mentalitat, tot defensant interessos, de país, i les connexions amb l'exterior i la resta d'Europa, planificant els mitjans de transport necessaris, també amb la combinació de la necessària descentralització de l'aglomeració de Barcelona, la qual solament té "sentit" en la comparació permanent i inútil espanyola amb Madrid. Fins i tot el nom de la maleïda ruta de Sabadell a Terrassa, B de Barcelona resulta que és una còpia ridícula i lamentable de Madrid M-40 i M-30, no té cap sentit.
    • Icona del comentari de: Si al 4rt cinturó a març 22, 2023 | 07:42
      Si al 4rt cinturó març 22, 2023 | 07:42
      Doncs no hi estic d’acord. Trobo que és una carretera necessària per a molta gent de fora l’àrea metropolitana que es veuen necessitats d’anar a treballar a aquesta zona (també per molta gent de l’àrea metropolitana). Per la gent d’Igualada, Manresa, Vic i els seus entorns és necessària per poder moure’s d’una banda a l’altra sense passar pels taps habituals. Només no hi esteu d’acord els que viviu a l’amb i treballeu a costat de casa. Amb aquesta carretera, segur que hi ha molta gent que no se n’ha d’anar a viure a BCN i es pot quedar als seus llocs d’origen. No cal estar en desacord amb tot!
  2. Icona del comentari de: Joaquin a març 21, 2023 | 19:45
    Joaquin març 21, 2023 | 19:45
    No al 4t cinturó març 21, 2023 | 17:35 Molt bé el titular : "Carrera cap enlloc". Aquesta via no té cap futur i no pot anar enlloc, encara menys ara. Amb la independència ja planejarem les connexions que siguin necessàries amb mentalitat, tot defensant interessos, de país, i les connexions amb l'exterior i la resta d'Europa, planificant els mitjans de transport necessaris, també amb la combinació de la necessària descentralització de l'aglomeració de Barcelona, la qual solament té "sentit" en la comparació permanent i inútil espanyola amb Madrid. Fins i tot el nom de la maleïda ruta de Sabadell a Terrassa, B de Barcelona resulta que és una còpia ridícula i lamentable de Madrid M-40 i M-30, no té cap sentit. EL COMENTARI MES ESTUPID QUE HE LLEGIT AM ANYS.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa