El president a l’exili, Carles Puigdemont, ha valorat positivament l’acord entre Junts per Catalunya i el PSOE per a la Mesa del Congrés perquè “no anava de càrrecs” i ha reconegut que “a alguns els semblarà massa, i a d’altres els semblarà poc”, però també ha advertit els socialistes que “la investidura està exactament allà on estava l’endemà de les eleccions”. És a dir, en les exigències d’amnistia i autodeterminació que la formació ja va fer públiques la mateixa nit electoral del 23 de juliol.

Puigdemont ha destacat en un apunt al seu compte de Twitter que l’acord subscrit avui entre les dues formacions “no anava de càrrecs a la Mesa ni de presidències de comissions, que és el que habitualment figura en aquesta mena d’acords” i ha remarcat que “ni podia anar, de cap manera, vinculat a la investidura”.

L’eurodiputat ha insistit, com ha fet en anteriors ocasions, que “no ens mouran promeses o voluntats polítiques sense garanties de compliment de qui no ens genera cap confiança”. “No sé si aquesta distància s’escurçarà o no. Però si arriben acords futurs, serà perquè porten incorporat el seu compliment de manera comprovable. Com ha estat el cas”, ha reblat.

El català oficial a Europa

Carles Puigdemont ha celebrat que “el Regne d’Espanya, que en aquests moments presideix el Consell de la UE, ha sol·licitat a aquesta institució la incorporació del català, l’euskera i el gallec al llistat de llengües oficials que consten al reglament 1/58″ i ha destacat que “és un fet, no pas una promesa, que mai s’havia volgut donar”.

En aquest sentit, ha assenyalat que “el calendari també és clar; el 19 de setembre” i ha recordat que “tots els precedents de modificació d’aquest reglament s’han aprovat per unanimitat, que és la regla fixada perquè prosperi”. “Pedro Sánchez va dir ahir que “Espanya es fa escoltar a Europa”. Ara que és el president del Consell de la UE i que és justament aquesta institució la que té la competència per modificar el reglament (no és el Parlamet, no és la Comissió), ara té una ocasió magnífica de demostrar-ho“, ha sentenciat.

Més notícies
Notícia: El popular Pedro Rollán, president del Senat per la majoria absoluta del PP
Comparteix
El Congrés, en canvi, tindrà la socialista Francina Armengol com a presidenta
Notícia: ‘The Times’ descobreix els 26 hotels secrets amb més encant d’Espanya
Comparteix
Es troben en paratges que destaquen per la seva exclusivitat, elegància i tranquil·litat
Notícia: Sánchez segella el gest a Junts i demana l’oficialitat del català a la UE
Comparteix
Puigdemont havia advertit al PSOE que necessitaven "fets comprovables abans de comprometre els vots" i el govern espanyol ha demanat formalment l'oficialitat del català
Notícia: ERC tanca un acord amb el PSOE per la Mesa del Congrés
Comparteix
Els socialistes es comprometen a permetre l'ús del català a la cambra, una comissió d'investigació sobre el cas Pegasus i obrir la porta a l'amnistia

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doncs a agost 17, 2023 | 12:40
    Doncs agost 17, 2023 | 12:40
    Han tornat a picar l ham???
  2. Icona del comentari de: Salart a agost 17, 2023 | 13:10
    Salart agost 17, 2023 | 13:10
    … i el Consell de la UE, agafarà la petició i anira al lavabo a llegir-la..
  3. Icona del comentari de: fideli a agost 17, 2023 | 13:26
    fideli agost 17, 2023 | 13:26
    convocant noves eleccions es cancel·len els compromisos. Us faig esment i recordatori de la cançó 'Marieta romancera' de La Trinca, de l'àlbum Trincameron, per saber el que faran... i al final, nova convocatòria
  4. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a agost 17, 2023 | 13:49
    Doctor Strangelove agost 17, 2023 | 13:49
    I sobretot que Mbappé no fitxi pel Realíssim. Ha ha ha. Doc.
  5. Icona del comentari de: Mara meva a agost 17, 2023 | 13:55
    Mara meva agost 17, 2023 | 13:55
    Aixís, he ElMón, titilar en catañol. Reflexe del que dou i son. La traïció la pagareu a les urnes catalanes, colla de venuts.
  6. Icona del comentari de: Quins desgraciats esteu fets a agost 17, 2023 | 13:57
    Quins desgraciats esteu fets agost 17, 2023 | 13:57
    Colaborant amb l'estado terrorista que ens assassina i ens saqueja.
  7. Icona del comentari de: No cola a agost 17, 2023 | 14:05
    No cola agost 17, 2023 | 14:05
    Però no deien que farien Espanya ingovernable? Doncs comencen fent el contrari del que deien, tant li fa el que aconsegueixin, per fer el mateix que els altres no calia tanta comèdia.
  8. Icona del comentari de: Declateu l'Estat Català o plegueu a agost 17, 2023 | 14:24
    Declateu l'Estat Català o plegueu agost 17, 2023 | 14:24
    Exigències fàcilment anulables i res d'independència. Quin èxit noi. Foteu vergonya.
  9. Icona del comentari de: Quim a agost 17, 2023 | 18:37
    Quim agost 17, 2023 | 18:37
    Fins que estigui al sac i ben lligat. Ja si han sumat dos territoris més d'una lluita nostra. Costa de creure que la UE ho accepti tot. I al Congrés i al Senat, que faran? De moment alguns tertulians socialistes ja diuen Lluís, Carles, Uriol...
  10. Icona del comentari de: Gonzalo a agost 17, 2023 | 18:41
    Gonzalo agost 17, 2023 | 18:41
    Si, si, como les estructures d’Estat, de la Llei a la Llei, Europa ens mira, i la Rahola es una sílfide… Que mal os ha hecho la endogamia..
  11. Icona del comentari de: Anònim a agost 17, 2023 | 19:17
    Anònim agost 17, 2023 | 19:17
    Vosaltres creieu que estem aquí per lluitar perquè es parli català a Madrid? Això és tenir la clau de la governabilitat a l'estat espanyol?
  12. Icona del comentari de: LLARENA dPENA a agost 17, 2023 | 19:39
    LLARENA dPENA agost 17, 2023 | 19:39
    Que sigui ben cert el que dieu però, si us veneu per una merda de plat de llenties, ho patireu com ja ha començat a patir-lo ESGUERRO AUTONOMISTA de CAT, l'antiga ERC, en les properes eleccions autonomiques. A més de la quantitat important de baixes de la gent inscrita al Consell que no us ho perdonaran.
  13. Icona del comentari de: ton c. a agost 18, 2023 | 07:49
    ton c. agost 18, 2023 | 07:49
    i una vegada més fent el tonto. l´abstenció del 23 de juliol, va ser petita, per la que us espera, i els socialistes de festa en festa, colla de dropos.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa