El consell per la República crida l’independentisme a evitar “guerres internes”

Reitera que mai no ha tingut voluntat de tutelar l'acció de la Generalitat i diu que respectarà la decisió dels partits sobre les negociacions

Després que aquest cap de setmana ERC anunciés que donava per trencades les negciacions amb Junts després de 83 dies i que intentaria un govern en solitari, el Consell per la República ha expressat, en un comunicat, “la voluntat de respectar els acords a què arribin els partits independentistes en relació amb la formació de govern, assumint la seva autonomia i legitimitat democràtica plenes en el marc autonòmic”. Amb tot, el Consell, que s’ha reunit de forma extraordinària, ha lamentat que no hi hagi acord, i expressa que “el desig dels seus membres hagués estat la formació d’un govern que integrés a totes les forces independentistes amb representació al Parlament de Catalunya; un acord que, alhora, refermés el compromís en la defensa de l’1 d’Octubre i de la legitimitat del Consell per la República com a institució constituïda a partir d’un acord entre aquestes mateixes forces polítiques”.

En el comunicat, el Consell fa referència a un dels esculls de la negociació entre ERC i Junts, el rol que ha de tenir aquest organisme extern en el full de ruta i la seva relació amb el govern de Catalunya. Explica que ha estat sempre obert i ha expressat “de manera explícita la seva disponibilitat a efectuar els canvis pertinents per tal de garantir el màxim nivell d’inclusió i transversalitat si això servia per reforçar la seva legitimitat i emparar un diàleg entre forces independentistes que conduís a un consens polític estratègic unitari, el qual és imprescindible per tal de fer front a la repressió estatal i continuar lluitant per fer efectiva la independència de Catalunya”.

I finalment conclou que el Consell per la República “no és ni serà mai l’enemic de cap actor independentista, ni s’erigirà en escull per evitar cap pacte de govern i sempre ha pretès formar part de la solució que resolgui l’evident manca d’estratègia unitària que, considerem, dificulta fer front a la repressió i a la veritable tutela sobre les institucions autonòmiques, que exerceix l’Estat”.

Comentaris

    Marededéusinyor 10/05/2021 3:41 pm
    El piròman crida a apagar el foc
    360
    405
    Respon
      Anna 10/05/2021 4:44 pm
      En Lluís Llach, també el consideres un piròman
      164
      202
      Respon
        Per l'Anna 10/05/2021 5:00 pm
        Lluís Llach no va suspendre la dui ni va fugir... Capito?
        105
        135
        Respon
    Ex-independentista 10/05/2021 3:22 pm
    Doncs jo no em crec res de res; tot son tripijocs i mandangues per ocupar ua poltrona ben reribuïda. res més
    118
    101
    Respon
    Son uns hipòcrites 10/05/2021 3:15 pm
    El consell per la republiqueta de 8 segons es una menjadora particular que ningú ha votat, no te cap legitimitat, només serveix per alimentar l'ego del poc honorable que va suspendre la DUI i va fugir. Hem votat i cal pactar un govern ja sense entrebanc, assumiu la derrota en lloc de putaramonejar com sempre fan els corruptgents.
    163
    203
    Respon
    El vividor no para. 10/05/2021 1:51 pm
    El vividor y cobarde del maletero quiere seguir viviendo de gorra a costa de los Catalanes, si fuera solo de los que le siguen lamiendo sus tonterías aún, pero es que los que no podemos aguantar sus embustes y tonterías también, que cara más dura, más que el hormigón tiene el fugado.
    50
    102
    Respon
    bs 10/05/2021 1:00 pm
    per als botiflers erñ es abans l´odi al president Puigdemont que el be del pais
    162
    172
    Respon
      el bé del País no vindrà de Fuigpelmón 10/05/2021 4:57 pm
      la va ben cagar quan va suspendre la DUI i va fugir. ara vol recuperar al que va renunciar fugint amb un xiringuito particular que ningú ha votat, el consell per la república de pocs segons.
      140
      204
      Respon
        Fins als nassos de juntsxlapasta 10/05/2021 8:47 pm
        Catalunya no té rei, ni Borbó ni waterloo
    Ramon Peri 10/05/2021 12:38 pm
    Que es El Consell per la República ? 20 amiguets del Puigdemon Que es l'ANC? amiguets que son amiguets del Puigdemon Que es Omnium ? Actualment amiguets dels amiguets ........................ Que es JXC ? Mes amiguets De tots aquest amiguets cap d'ells varen participar all Congrés de cultura Catalana any 1975 tom 4 Varem participar i abans lluitar contra el faxisme. Ara viuen del s catalans desabadors Total ......... I ara Eleccions . Despeses i fotre als catalnas- M'apunto al Consell per la republica bananera del que sigui.
    121
    113
    Respon
    Veterà antifranquista. 10/05/2021 11:54 am
    Si, home. Ara li fan el mànec
    El Gat 10/05/2021 11:35 am
    Puigdemont quan va deixar l'Ajuntament de Girona, va muntar un sidral de molta consideració, que va durar setmanes, amb la tria del seu successor. Ell i potser algú més volia algú que pogués controlar, i per aquest motiu va fer fer tot tipus de bestieses. En aquella història només hi va intervenir la seva formació política. És fàcil entendre la situació actual.
    114
    143
    Respon