El candidat de CiU a les eleccions generals, Josep Antoni Duran i Lleida, ha instat aquest dijous el PP a tancar Telemadrid si creu que les televisions autonòmiques són un luxe. El candidat ha subratllat que la televisió madrilenya i moltes més “no tenen cap llengua diferenciada i cap utilitat que no sigui ser un instrument al servei del govern de torn”. En canvi, TV3, ha argumentat, té una “raó de ser”, ja que ha estat i és un instrument de normalització lingüística.

Tanmateix, Duran ha subratllat que això no treu que no s’hagi d’ajustar el pressupost de TV3, com ja s’està fent, i que s’hagin de fer “més sacrificis”.

Amb aquestes afirmacions Duran ha contestat les declaracions del candidat del PPC, Jorge Fernández Díaz, que va apostar per reduir els canals de la televisió catalana a un o dos. Fernández va considerar “excessius” alguns canals i va apostar per reduir-hi la inversió.

Fernández (PSC): “El PP allà on governa ha impulsat un model polititzat i car”

El número dos del PSC per Barcelona, Dnaiel Fernández, ha rebutjat avui la proposta que va fer ahir el candidat del PP, Jorge Fernández Díaz, de reduir la despesa en els mitjans de comunicació públics.

Fernández assegura que “el PP no té legitimitat per demanar que s’aprimi TV3” perquè “allà on governa i ha governat ha impulsat un model de televisió pública que no només està polititzada, sinó que és un dels models més cars d’Espanya”.

En aquest sentit, el número dos del PSC anima els populars a “parlar menys i treballar més allà on governa, com a València”.

CCOO acusa el PP de voler complaure les televisions privades

El sindicat CCOO ha acusat el PP de voler complaure les televisions privades agrupades a la Uteca, amb les propostes electorals del candidat Jorge Fernández d’eliminar canals de Televisió de Catalunya (TVC).

En un comunicat, el sindicat ha advertit que el PP està aplanant el terreny contra el model actual de televisió pública catalana, amb la reforma de la Llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) de CiU, que va prosperar gràcies al suport del PP.

“Ara és més necessari que mai explicar el paper dels mitjans públics al conjunt de la societat”, ha argumentat el sindicat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa