La fi d’una il·lusió

"La independència no arribarà, però els membres dels dos partits dits independentistes amb càrrecs públics hauran progressat en les seves carreres"

L’any 2017, el MHP Puigdemont i altres companys i companyes va marxar a l’exili per tal de continuar la lluita cap a la independència de Catalunya que la majoria absoluta de l’electorat català havia demanat al referèndum de l’1 d’octubre. Llavors va sorgir un lideratge independentista a l’exterior. Alguns, probablement moguts per un entusiasme patriòtic, impropi d’aquests temps cínics, l’havíem comparat, mutatis mutandis, amb el general De Gaulle. Igual que el francès amb l’ocupació alemanya, el català es va negar a admetre l’ocupació espanyola i va cridar el conjunt de la població, sense cap distinció d’ideologies i partits, a avançar vers la independència tots units. De fet, la primera eina que va fer valer va ser la Crida, una organització amplia, oberta, frontista, transversal amb l’únic objectiu d’assolir la independència i dissoldre’s un cop assolida aquesta. Una organització suprapartidista, feta a la mida d’un home que va encapçalar la lluita per a l’alliberament de Catalunya; un home d’estat.

El 20 de maig del 2021, més de tres mesos després de les eleccions autonòmiques del 14-F, el MHP Puigdemont va escriure i fer pública una carta adreçada a la militància de JxC. No una carta al poble de Catalunya, ni als votants del 14-F, ni tan sols als electors de JxC. Una carta als militants del seu partit, JxC, que va absorbir la Crida, demanant-los mantenir la unitat independentista amb els que no l’han volguda mai, ser lleials als que no ho han estat mai i acceptar el nou govern autonòmic català i la seva política de diàleg amb l’Estat que consisteix a endarrerir dos anys la independència i després, ja veurem. 

És un episodi ple d’ensenyances. L’home d’estat s’ha convertit en home de partit. Al respecte, no hi ha diferències entre el MHP Puigdemont i el MHVP Junqueras, llevat del fet que un estigui a la presó i l’altre a l’exili. Tots dos són homes de partit que defensen concepcions teòricament oposades (i parcials) sobre la independència de Catalunya i només arriben a posar-se d’acord per ajornar-la sense cap termini concret. El triomf dels partits és indiscutible. Amb els seus interessos creats, els seus pactes, els acords de conveniència, les cadires i els endolls, han anul·lat tota possibilitat de moviment popular, espontani, autèntic, suprapartidista. Els líders, els homes de partit, van encensar la il·lusió d’un poble i, quan els seus van ocupar el poder, el van deixar sol i sense guia.

Per als no independentistes a dins de JxC, que eren la immensa majoria, l’acord de govern i la carta del seu president han estat aigua de maig per oblidar el perill que una declaració unilateral d’independència els deixés en una situació incòmoda davant l’Estat espanyol, sense cadires ni sous públics i potser judicialment perseguits. Doncs, tots van descobrir els avantatges d’una acció unitària i “equilibrada” dels “partits independentistes”, és a dir no fer res durant els pròxims dos anys i esperar temps millors, per si de cas l’Estat atorgués un referèndum pactat que ja ha advertit que mai permetrà.  

Només resta silenciar els crítics. Ho faran com ho han fet fins avui: vetant i censurant els discrepants als mitjans públics de comunicació que monopolitzen amb més censura, més autoritarisme i més espanyolisme que mai. Amb els dos partits suposadament independentistes aliats i molt equilibrats a les seves cadires, l’única oposició catalana a un govern tan privat del sentit del ridícul que es fa dir “Generalitat republicana” és a les xarxes socials. L’oposició al nou règim que acaba de instal·lar-se és digital. Tots els altres espais estan controlats per un independentisme nominal i folklòric que garanteix la submissió de la colònia.

Resumint, l’ordre regna a Barcelona. Els espanyols s’han assabentat que la “Generalitat republicana” és, en realitat, una generalitat buida i per això gosen fer pública la seva democràtica proposta per resoldre el “problema” català: un nou Estatut. D’aquí a dos anys estarem votant, si de cas, un nou Estatut aprovat pel Parlament espanyol. Una perspectiva engrescadora.

La independència no arribarà, però els membres dels dos partits dits independentistes amb càrrecs públics hauran progressat en les seves carreres, mentre la llengua desapareix, Catalunya s’enfonsa i la gent ho passa molt malament.

Per a aquest viatge no calia cap alforja.

Comentaris

    Belén 29/05/2021 5:51 pm
    En Carles Puigdemont va escriure una carta a la militància de Junts. Però molta gent que no som militants de Junts ens vam sentir interpel.lats. I jo li vaig agrair.
    federalista 28/05/2021 5:39 pm
    efectivament joan ser independentista al segle21 es de tarats, jo soc federalista i d'esquerres i mes be republica , de una 3 republica espanyola, per suposat ser indepe al mon del segle 21, on ben aviat anirem a a conquerir l'espai, (el meu nebot un friki de 16 anys s'ha apuntat pel viatje a mart on anira cap el 2030 una colonia humana a viure alli), jo estic en aco les palles mentals pueblerinas a l'edat mitjana joan som al segle 21.
    federalista 28/05/2021 9:50 am
    millor guillem la serie V del reptils que van envair la terra, n'havia terricoles traidors com aquell cara de rata, podia ser l'iceta o el carrizosa, en la teua palla mental pueblerina, i el fill d'aquell home que lliutava contra l'invasor reptilia extragalactic,amb el noi ros i maco aquell lider de la resistencia terricola contra l'invasor reptilia galactic,marc crec que es deia es,aci a nivell paleto seria el fuigpelmont jajajajajaja home fes comparacions guillem dins de les teues bajanades interesents home res de nazis i francesos la serie V humans, i els reptilians extragalactics, aquells PD per cert qui seria la diana, potser la arrimadas, les dos son dones potents fisicament, be la diana quan no era un reptil, pero de humana molt maca i l'arrimadas tambe jajajajajja.
      Joan 28/05/2021 2:24 pm
      Completo al Guillem: França, té una gran resposabilitat (Vichy) amb l'ocupacio nazi del seu estat (?). Després han volgut fer un discurs com si tothom fos de la resistencia, cosa que va ser una gran mentida. Tú, federalista, consideres que Guillem fa una mala comparació, pero estic segur, segur resegur que tú mai, mai, mai. s'et ha passat pel cap ser independentista.
    Guillem 27/05/2021 7:19 pm
    Quan el règim de Vichy es va posar a col·laborar amb l’invasor nazi, molts ciutadans francesos devien sentir una cosa semblant al que sentim molts catalans avui. Uns van decidir formar part de la resistència i es van posar a les ordres del general de Gaulle, altres es van conformar amb fer el ploricó. A Catalunya molts pensem que Puigdemont pot ser el nostre de Gaulle
    Ramon 27/05/2021 6:04 pm
    No he conegut mai ningú que es pretengui i cregui "ciutadà del món" i no sigui burro. Remarco la doble condició: que ho pretengui i s'ho cregui (perquè n'hi ha que s'ho pretenen però prou que saben la raó per la qual Espanya ven aquesta ideologia a determinats tàrgets polititzats de Catalunya).
    Stop a junqueras 27/05/2021 6:02 pm
    Gracies Sr. Cotarelo, la bruticia politica del Junqueras no te limits. Erc es una camorra psoecialista. PROU
    15
    12
    Respon
    Ramon 27/05/2021 5:47 pm
    Tot el que no és Puigdemont és 155.
    ciutada del mon 27/05/2021 5:22 pm
    una tal gali diu que al futur els estats desapareixeran , al mon pero per art de magia i amb dos collons els condadets catalans farem un estat, i despres diu jajaja que els estats estan caducs, es a dir al mon galaxia i univers no hauran estats, pero els frikis hiperventilats dels condadets catalufos faran un nou estat, jajaja mare meua lo que fa l'adoctrinament es veu que menja el cervell jajajajaja.
    ciutada del mon 27/05/2021 5:19 pm
    jajaja una tal gali boadella diu que l'estat desapareixera en el futur que no val, pero jajajajaaj com son els tarats hiperventilats indepres l'estat catala no nomes no desapareixera sino que en un mon futur que diu ella no haura estast al mon, ni galaxia ni univers, per art de magia els condadets catalans si tindran un estat, que no servira per la resta del univers pero si per als condadets catalans , mare meua quins cervells lo que fa l'adoctrinament jajajaja,ai que em pixe de riure.
    federalista 27/05/2021 5:00 pm
    jajaja tarats de merda indepres homofobs i amenacant al doc que es un senyor, ell no se pages de merda pero tu i 50 indepres de merda com tu podeu vindre a ma casa a molins de rei,carrer monserrat 8 si tens collons, pallasso indepre hiperventialt vens i amb 50 tarats mes indepres hiperventilats , que de l'ostia que te'n emportaras al creuar la porta aniras, tu i els tarats que vagin amb tu al nou planeta recentment descobert molt paregut a la terra a 100 anys llum, es diu HD 700 es el nom de la estel.la , pero vosaltres, EL PODEU ANOMENAR nova Catalonia aixo si , segurament us fotran una altra hostia encara mes gran els alienigenes d'alli per pesats, i cansinos que us portara per fi deu meu ,al limit del univers observable a 13000 millions d'anys llum jajajajajajajaj.
      Mira que ets burro! 31/05/2021 8:51 am
      Com es poden dir tantes tonteries seguides i no adonar-se que ets tonto, i parar. Fas pena!
    Catedrático emérito de Ciencias Políticas descubre que le han tomado el pelo 27/05/2021 3:13 pm
    El mundo contiene la respiración.
    15
    22
    Respon
    Anònim 27/05/2021 12:53 pm
    Els desenganys són imprescindibles per avançar. Si vius enganyat t'equivocaràs amb tota seguretat, calen desenganys per desfer els enganys. Per tant, visca els desenganys i moltes gràcies a Aragonès i tota l'EFC (Esquerra Ferrovialera Caspanyola) que ens han ajudat a obrir els ulls i a rectificar el camí equivocat que estavem seguint
    97
    197
    Respon
      Antònim 27/05/2021 1:05 pm
      Ja has parlat amb el batxiller foll que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir sobre desenganys?
      146
      151
      Respon
    Traïdors Venuts 27/05/2021 10:33 am
    Aquest proper 11S les manis seran per assenyalar als traïdors. S'ha acabat la puta farsa de la menjadora. Cuixart, podreixte a la presó amb el teu amic Iz.
    12
    43
    Respon
      Si noi, 27/05/2021 1:03 pm
      traïdors com tu, oi?
    Doctor Strangelove 27/05/2021 7:30 am
    A l'homòfob que m'amenaça de mort. Tu només deus pegar homosexuals i dones, imbècil! Dit això, ets el paradigma d'aquest moviment: insults, amenaces i sobretot analfabetisme. Finalment, no et tornis a dirigir mai més a mi, tros d'anormal. Doc.
    22
    45
    Respon
      En patufet astronauta 27/05/2021 11:36 am
      Molt bwn dit, soc Canya al mono.
      En Doc s’ha llevat d’hora per escriure rucades... 27/05/2021 10:06 am
      ... i llavors ha tornat al llit a continuar fent el gos... Un altre parasit! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻 Estem rodejats d’imperfectes...
    Ona 26/05/2021 11:55 pm
    Tu ets la il.lusió, i la gent com tu. No és la fi de res.
    baldiret 26/05/2021 7:55 pm
    Els colonitzadors, colons, conqueridors, "descobridors" de terres llunyanes que han destruit cultures, idiomes, civilitzacións, matat i segueixen matant per "manar" i mantenir-se i també els que, més refinadament, no maten, però castiguen, empresonen, reprimeixen... ho seguiran fent a tot aquell que es vol desempallegar d'ells. Els colonitzats dòcils i servidors que viuen de les engrunes de l'amo invasor i usurpador, estaran sempre al costat del que te la força, que no raó. Arriba el moment que si l'envaït s'hi oposa amb fermesa, a la llarga es desempallegara d'aquesta indignitat.
    101
    1
    Respon
    Doctor Strangelove 26/05/2021 7:34 pm
    Hi ha un sonat que diu que vol que ens peguem. Mira nano, en l'entorn al que pertanyo la gent no es pega, això ho deixem pels "quillos" i pagesos! Doc.
    55
    51
    Respon
      Doctor StrangeGilipolles 26/05/2021 8:55 pm
      Un entorn d’assasins voluntaris de color blau, de torturadors i assasins d’animals, d’adoctrinats/aixallats/apessebrats d’una secta anomenada catòlica, de simpatitzants malalt d’un club de futbol que la meitat del seus títols comprats o regalats? Quina merda d’entorn! En fi, estem rodejats d’imperfectes...
        Zero 27/05/2021 7:55 am
        El Dr Strangelove, pobre, no deu tenir cap més pòdium que aquest. Està feliç pq aquí li llegeixen les parides i li responen. Proposo ninguneig total. Que l'aguanti la seva parella.
      Anònim 26/05/2021 8:22 pm
      Dites i frases manllevades: "Bevia a galet, lo tros de quòniam"; sempre havia sentit dir que "qui la còpia mama", aquesta ara en desús.
      Jo 26/05/2021 8:18 pm
      Quedem i aquest "pages " doctorat a la vida et fara un vestit de fusta pagant ta puta mara so marica de merda, estic convençut que si et trobes un home de debó o li llepes la fava o surts corres.
        Gonzalo 27/05/2021 4:38 am
        Eso de marica de merda no te ha quedado nada homófobo, no .... jajajajajaja!!!!
    Santi 26/05/2021 6:53 pm
    Queda clar que fins que no fotem a fora de la politica tots aquests caganers de paga i cadireta JUNTS-ERC-CUP, no podrem avançar cap a la independència... tant de bo, ben aviat vingui un jovent valent i atrevit que els foti tots a fora, encara que sigui a cop de falç i sang, CATALUNYA S´HO VAL !!!
    97
    52
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:35 pm
      Con la guerra es la unica manera para conseguir la independecia. ●Porque quien tiene mas dercho sobre algo si a las 2 partes le pertenece? ●Que sentimiento es mas grande el de ser CATALÁN o el ESPAÑOL? Para mi las 2 son iguales.
        Moi 26/05/2021 8:20 pm
        Dons si voleu guerra menjareu virus per dinar sopar i esmortzar, i no sera aquesta merda del sarcov-2 no. O t'estimes mes una mica de gas tipo novichok
    Bepo 26/05/2021 6:36 pm
    AL BATXILLER DR. Doctor Strangelove, alies Phil Philipps. Continues amb la mateixa dolència mental, no has millorat amb res, bé només en una cosa, ets més decrèpit i esperpèntic que fa uns anys, llavors els teus comentaris eren més "florits" que ara, si et convé i ho demanes, puc enviar-te'n uns quants d'aquesta manera la gent que no et coneix sabran quin espècimen tan deplorable ets. Apa, animat, què decideixes, Phil?
    33
    11
    Respon
      Doctor Strangelove 26/05/2021 7:32 pm
      Escolta taradet, deixa'm em pau, i s'escriu Phillips, tros de quòniam amb potes! Com es possible que Déu permeti l'existència de coses com aquest tal Bepo? Doc.
        Dèú no existeix! IDIOTA!!! 26/05/2021 8:57 pm
        Mira que t’ho he dit vegades, ruc!
    La mare superiora 26/05/2021 6:01 pm
    Cotarelo, Cotarelo, semblaves més inteligent, ets un mediocre supremaciste = nazi.
    24
    251
    Respon
      Àcrata 26/05/2021 11:07 pm
      tornate'n a forofatxes, tros de merda
    Girona 26/05/2021 5:53 pm
    Ex-independentista? Si dius això és que no ho has sigut mai. Jo ja no confio en cap dels partits auto-nomenats independentistes perquè veig que no ho són de veritat, per tant sé que m'han traït. El que ja no seré mai més és votant de CUP, ERC o Junts, però no deixaré mai de ser independentista perquè ens hi va l pèrdua de la cultura, l'explotació econòmica, el futur dels nostres fills. A Madrid els importem una merda. Per a ells som una colònia a la qual desagnar.
      FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:38 pm
      😂🤣😂 Cataluña es una colònia. Piensas que todavia ESPAÑA es un imperio y no un estado?
    baldiret 26/05/2021 5:18 pm
    Tan sols cal llegir aquests espais de participació per adonar-se de la gran menjadora que és el col·laboracionisme vil.
      FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:41 pm
      Hago una pregunta: •Si Rajoi hobiera dado permiso con las votaciones, pero con una condicion que todos los monicipios que saliera el no que fueran parte de ESPAÑA, habria aceptado PUIGDEMONT?
    Cronides 26/05/2021 4:27 pm
    Sr. Cotarelo, me admira su honestidad política y, me sabe mal que le hayan utilizado, ninguneado y, ahora, menospreciado, de manera tan rastrera, por decirlo suavemente. Huelga decirle que las batallas decisivas se ganan al largo plazo Gracias por contribuir, erre que erre, paso a paso, cueste lo que cueste, a que la batalla se gane. Es usted un referente.
    151
    138
    Respon
      Honestidad política Cotalelo? 26/05/2021 4:57 pm
      De jove comunista i de vell neoconservador. Ón hi veus la honestedad? A omplir-se les butxaques?
      214
      223
      Respon
        Sofia 26/05/2021 5:50 pm
        Potser és per honestedat que ha anat fent el viratge. Rectificar és de savis. I què diantre? Tothom té el dret de ser el que vulgui i ajustar el seu criteri segons la realitat comprovada. Només faltaria! Pena donen els obcecats que se senten encadenats a les seves pròpies obsessions i/o ficades de pota i/o pateixen quadriculatura crònica.
        184
        190
        Respon
          Obcecat? 27/05/2021 10:22 am
          Com el batxiller boig que suspen la DUI i fuig i crea una menjadora per seguir vivint a cos de rei amb ínfules d'emperador vitalici?
    "Alguns, probablement moguts per un entusiasme patriòtic, impropi d’aquests temps cínics, l’havíem comparat, mutatis mutandis, amb el general De Gaulle" 26/05/2021 2:34 pm
    O con Pico de la Mirandola. Ánimo, Don Ramón. No importa la tontería que se invente, cada minuto nace un tonto que se la creerá.
    48
    151
    Respon
    Tomppa 26/05/2021 1:52 pm
    Els catalans són massa espanyols per ser rescatats d'ells mateixos ... ells no entenen de debò què estant perden sense la independència, no tenen ni mínim d'idea, i com que no tenen i els polítics encara menys ... no saben defensar-ho ... ells pensa que la independència es pot guanyar sense cap esforç i encara més patètic, creuen que si fas una performane anual i menjis molt i molt d'àrros, els espanyols decideixein que ... oi, sou molt bona gent, aquí teniu 16B d'euros i tot el poder ... estic segur que els politics guanyen un bon sou dient que volen la independència pero menteisen i manipulant la gent, res més.
    54
    59
    Respon
    Donec Perficiam 26/05/2021 1:32 pm
    El nostre camí no és una taula de dialeg que Caspaña es rifarà, no és un referendum pactat, perque Caspaña no el deixarà fer mai (econòmicament no pot permetre viure sense Cat i perque saben perfectament el resultat). Catalunya no és Escocia ni mai ens podrem comparar, perque Caspaña tampoc s'assembla a Anglaterra (no li arriba ni a la sola de la sabata). El nostre camí és una DUI i tancar el territori. Inmediatament després demanar ampara internacional perque Caspaña no envii l'exercit i els tancs. Si no és així seguirem donant voltes al hamster fins l'eternitat i perdrem tot el respecte d'Europa.
    223
    13
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:50 pm
      Si ya no teneis el repeto de EUROPA. La diferencia entre ESCOCIA y CATALUÑA, es que ESCOCIA ya es un ESTADO y CATALUÑA no. Otra diferencia es que ESCOCIA tiene un documento que le permite la separacion, porque fue creado y aceptado por INGLATERRA cuando se unio.
      Gonzalo 26/05/2021 3:43 pm
      No hace falta ni mandar al ejército ni los tanques. Ya están aquí, borregazo!!!!! Jajajajajajaja!!!!!!
      11
      77
      Respon
      PROVENZANO 26/05/2021 2:50 pm
      Que fumas?
      Massa tard, vam perdre l'oportunitat... 26/05/2021 1:38 pm
      ...quan un batxiller foll amb un ego estratosfèric, casi com un gurú, va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir.
      156
      375
      Respon
    FRANK 26/05/2021 1:19 pm
    TENIM UN POBLE TE-RRO-RIT-ZAT sr. Cotarello. Tenim uns polítics votats per alliberar-nos TE-RRO-RIT-ZATS també. Són més de 300 anys d´estar apallisats. Pànic!!! Tremolor de cames!!!! Por genètica a l´amo. Vostè ve d´una altre galàxia. Com en Villaroel, com en González Alba, com en SANTIAGO ESPOT que ha de ser el nostre alliberador. Ha parlat amb ell? Gràcies per la seva paciència aguantant els insults dels acovardits.
    115
    17
    Respon
      Tomppa 26/05/2021 1:54 pm
      Els catalans no agrada que es diu la veritat ... mentir es la cultura catalana ... els catalans tenen un xip d'esclau que diu que es millor mentir que confrontar.
    Teresa 26/05/2021 1:11 pm
    No és la fi de res. Mentre el somni deurat de Castella que és destruir el poble català no sigui una realitat, res està perdut. Podem perdre batalles, ens pot desmoralitzar, per un moment, veure quants traidors i botiflers tenim dins les nostres files però amb tot això ja hi contavem o hi haviem d'haver comptat. Per sort tenim el Consell de la República, el MHP Puigdemont i centenars de milers de catalans que cada dia planten cara a l'estat colonial i els seus sicaris i el tenim a vostè, senyor Cotarelo que el considerem un dels nostres, el considerem "de la ceba" i l'estimem
    355
    113
    Respon
      FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:53 pm
      Creo que estas viviendo en una epoca que no conoces.
      Puntualització 26/05/2021 1:17 pm
      El Consell per la republiqueta de 8 segons no te cap legitimtat democràtica, ningú l'ha votat. Només és una menjadora per mantenir l'ego del batxiller boig que tant de mal a fet a l'independentisme.
      405
      475
      Respon
        Anònim 26/05/2021 9:42 pm
        Com us cou a tota la xusma botiflera unionista saber que el MHP Puigdemont, a banda de ser el president legítim de Catalunya, té el respecte de la majoria de independentistes !
        184
        236
        Respon
          Antònim 27/05/2021 10:13 am
          Legítim? Un batxiller foll que suspen la DUI i fuig? Demà m'afeitaras...
        FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:55 pm
        Es que la gente se piensa que sea legitomo es que es legal. Ara mismo es legitimo en cataluña pero no en ESPAÑA.
        Girona 26/05/2021 5:24 pm
        El Dr. Strangelove no pot evitar els seus tics lingüístics. Per a ell el món es divideix entre els genis (categoria la qual només està formada per ell mateix i ningú més) i la resta del món, que som tots tontos. "Batxiller" com a insult ja cansa. Fa temps que cansa i només li fa gràcia a ell. Quant temps dedica a fer comentaris a les notícies? Tot el que no hi dedica a fer publicació científica, doctor-de-no-res, personatge ridícul, tingui el títol que tingui, que de gent amb títol que són uns inútils i uns impresentables n'hi ha molts. De porc i de senyor se n'és de mena.
          Doctor Strangelove 26/05/2021 7:35 pm
          Xucla-me-la, gambariot! Doc.
        Al Phil-i-polles 26/05/2021 3:47 pm
        T'has canviat el nom "dr"? Segueixes essent un merda
    GROC 26/05/2021 12:35 pm
    Alguns podeu donar les grecies al Cotarelo i el Ramon ,per ser els mes inteligens i alliçonar als ignorans amb política. Amb ells es descubreix als traidors Tots dos ,son el referent de la decadencia democràtica . Opines com ells o no ets dingù
      En Patufet astronauta 26/05/2021 9:16 pm
      No hay camino sin grillo ni hortera sin groc.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 26/05/2021 12:34 pm
    Avui el senyor Cotarelo està una mica desinflat. A tots ens passa de tant en tant. La consigna és resistir i seguir l'exemple del president legítim de Catalunya el MHP Carles Puigdemont. Animi's, senyor Cotarelo que som molts els que apreciem les seves anàlisi
    177
    8
    Respon
    Bepo 26/05/2021 11:12 am
    PER Doctor Strangelove II, quanta llana que portes a sobra, pallasso, no tens més anormalitats perquè les tens totes. Et molesta tothom que no ¿pensa? com tu. He errat, tu no penses, tu rumies com alguns animalons, ets un primat que com algú ha dit, viuries millor a "la meseta" allà passaries desapercebut, aquí ets un tros de pedaç brut que no té on caure mort.
    78
    13
    Respon
      Tens raó Bepo 26/05/2021 12:36 pm
      Dius: "Et molesta tothom que no ¿pensa? com tu”, sembla corruptgent.
      Doctor Strangelove 26/05/2021 12:00 pm
      Xucla-me-la, tarat! Doc.
      27
      20
      Respon
        Que passa, Doc? No aguentes els zascas a la boca? 26/05/2021 12:13 pm
        S’han acabat els recursos? Quantes veritats que t’han fotut pels morros en un moment... Ets un mal exemple de català...
          Doctor Strangelove 26/05/2021 1:13 pm
          Després del talòs d'en Bepo, si et rentes la boca, també pots, meló! Doc.
          21
          16
          Respon
            Al dr Phil-i-polles 26/05/2021 4:01 pm
            Ja t'ho he dit diverses vegades. Quedem un dia i ens donem d'osties. Et tinc unes ganes... Encara que sé que ets un covard repugnant que només ets valent darrera d'una pantalleta. Va, tio merda, sigues valent un cop a la vida
            18
            5
    Cotarelo, un home de principis... canviants 26/05/2021 11:10 am
    Comunista de jove, neocon de vell. Hi ha gent que's ven per un plat de llenties i quatre floretes...
    139
    155
    Respon
      Girona 26/05/2021 5:34 pm
      Això de canviar de partit ens ha passat a molts, sap? Jo de jovenet votava el PSC. Era de quan deien defensar el dret a l'autodeterminació dels pobles. Un cop ha quedat clara la seva relació amb l'elit extractiva madrilenya, seguir votant-los seria "coherència" segons vostè. La gent evoluciona segons veu contradiccions en aquells que hi confiava. A veure si acabem amb la tonteria de "abans era de..." S'ha de mirar què fan ara i vigilar i criticar quan no compleixen les promeses o directament menteixen. Quin coi de democràcia és mantenir la fidelitat a un partit perquè si, perquè hi vaig escollir quan tenia 16 anys i ara ja no puc canviar. Renoi d'arguments! No en teniu cap altre?
      70
      145
      Respon
        Si noi, 27/05/2021 9:48 am
        tu vas canviar als 16 anys, Cotarelo ho ha fet de pensionista. Ha vist la llum quan ja estava ga-ga? o els billets d'€€ i ser respallat per corruptes per defensar al poc honorable que suspengué la dui i fugir?
        i del PSC has passat a VOX 27/05/2021 9:43 am
        o a corruptgència
    Doctor Strangelove 26/05/2021 11:08 am
    PER Doctor Strangelove II, quanta llana que portes a sobra, pallasso, no tens més anormalitats perquè les tens totes. Et molesta tothom que no ¿pensa? com tu. He errat, tu no penses, tu rumies com alguns animalons, ets un primat que com algú ha dit, viuries millor a "la meseta" allà passaries desapercebut, aquí ets un tros de pedaç brut que no té on caure mort.
    joandomenec 26/05/2021 10:52 am
    No estic d'acord amb el derrotisme de l'article. Els carrers tornaran a omplir-se amb el crit INDEPENDÈNCIA ARA!! Els partits no tindran més remei que apuntar-se al carro.
    Santi S 26/05/2021 10:39 am
    Per fi el senyor Cotarelo s'ha adonat de que Puigdemont i Junqueras son molt semblants. I també tots els polítics que s'han apuntat a aconseguir càrrecs i tota la claca que els aplaudeix. Està clar que el somni independentista ha estat aparcat i tornem al 2010, al punt de sortida. La pregunta què li podem fer a aquest senyor es: perquè tan insults a tots els que no estaven per les idees del CxR o de JuntsXCat? calia treure-li la C a Esquerra? calia tractar als "disidents" de traïdors i botiflers?. Es clar que en Cotarelo o s'adonat de la seva equivocació o està decebut perquè s'ha quedat sense càrrec o feineta. Els politics catalans actuals no aconseguiran la independència, i per aconseguir-la haurem d'esperar a una nova jornada de polítics i què aquests tinguin la valentía, la capacitar de sacrificio i la intel.ligencia que per ara no hem vist a prácticamente cap.
    30
    16
    Respon
      Bon article 26/05/2021 12:30 pm
      Santi S, jo penso que la decepció de Cotarelo és deguda a la constatació de que un a un els "líders independentistes" s'han fet enrere. Aquesta baixada de pantalons/traïció s'ha fet per etapes, per això la gent ho ha anat assumint en moments diferents. En Cotarelo pensava que Puigdemont encara lluitava... fins que el govern de les poltrones li ha fet obrir els ulls. Ja hi havia senyals, però segurament les persones ens resistim a perdre l'esperança. Ara bé, la decepció és bona perquè et fa moure d'on eres (si aquests polítics ja no treballen pel meu objectiu he de buscar-ne uns altres), i fa més de tres anys que estàvem aturats en un autoengany. Els polítics van pujar al carro del procés, el van parasitar i l'han mort. Ja està bé, ja sabem que no hem de comptar amb ells. A Irlanda els polítics "independentistes" que treballaven dins del sistema britànic (Old Irish) van ser desbordats per gent nova (Young Irish) quan va ser evident que la seva estratègia no anava enlloc.
    Lisa 26/05/2021 10:12 am
    Es una visió un pel pessimista, que això no vol dir errada.. Ara bé els polítics es poden canviar, els triem nosaltres, i el que no canviarà es la nostra manera de pensar, hi ha molta gent que va viure el 1 de octubre i encara no pot votar, però les imatges els hi han quedat gravades al cervell, la gent, els catalans, no deixarem de ser independentistes, el moviment creixerà, i els polítics poden canviar-se en un tres i no res.. A tall de exemple, Unió, c's... O sigui que fora victimisme i a la lluita!
      Enric 26/05/2021 10:36 am
      Lisa, felicitats pel teu comentari, genial la referència a Unió. :P Algú se'n recorda encara del Duran y Lérida?
        En Patufet astronauta 26/05/2021 9:20 pm
        I del Cimadelmonte, algú s'enrecorda?
    Sense lluita i sacrifici mai s'aconsegueix res 26/05/2021 9:50 am
    Tot el que diu és veritat, els polítics "independentistes" ens han traït, però tot el que ha passat no ha passat inútilment. La il·lusió de la independència express o low cost ha desaparegut, però també la il·lusió de l'Espanya amable, de la possibilitat d'encaix. El problema de fons continua, i quan torni a explotar ho farà més malament. De moment els partits "independentistes" han perdut més de 600.000 vots i la seva xerrameca i gesticulació buida cada vegada alienen a més votants. Ja veurem què passa.
    enricsvh 26/05/2021 8:56 am
    És una descripció exacte del que ha passat, però a on fallen els polítics tant espanyols, com espanyolistes, és que la gent ha canviat i ja no som els mateixos de quan vàrem començar el 2010 i per aquí, tot el que es creuen que han aconseguit, desapareixerà i és tant senzill, com deixar de votar, dins d'aquest sistema espanyol, que mai anirà a favor nostre. Que voti, qui és cregui Espanya.
      Robert 26/05/2021 10:09 am
      I una altra cosa enricsvh, la gent també a canviat des del 2017 respecte als "nostres" polítics. Sabeu quanta gent m'ha dit que ja no li importa el que els passi a uns presos que fan el joc als seus carcellers? Que si tant li agrada Espanya al Junquera ja es pot podrir a una presó espanyola? Ni el Cuixart, que semblava diferent, se'n salva. La llagrimeta i la xerrameca cada vegada venen menys i el que ara és sensació de derrota i frustració es pot tornar ràbia molt fàcilment... ràbia contra els traïdors.
      32
      69
      Respon
        enricsvh 27/05/2021 12:48 pm
        Ok.
        Puigdemont, el Gran traïdor 26/05/2021 10:49 am
        La va ben cagar quan va suspendre la DUI en segons i va fugir. Cap Democràcia europea ens pren en serio des de llavors, i teniem moltes simpaties i complicitats.
        329
        239
        Respon
          2021 26/05/2021 5:40 pm
          Puigdemont ha reconegut l'error i fora d'Espanya internacionalitza el conflicte. Junqueres dient que estima els espanyols i "deixant per mes tard" el projecte és la vergonya de tots aquells que vam defensar les urnes i els que hem rebut cops de porra a les manifestacions. He portat el llaç groc mes de dos anys. Ara ja no. Em fan més pena els repressaliats que no són "famosos" i s'arrisquen a perdre patrimoni i llibertat. Ara bé, la història acaba passant comptes.
          31
          11
          Respon
          Polítics, politiquets i cagamandúrries 26/05/2021 12:18 pm
          Exacte, a l'octubre s'havia de defensar la DUI. Si jugues potser perds, però si et retires del partit la derrota és segura. No han estat a l'alçada, cap d'ells, i el problema és que aquesta desil·lusió farà que molts independentistes no estiguin tan disposats a sortir al carrer en un futur proper. Per què m'he d'arriscar (pensaran) si els polítics que han de liderar m'han deixat a l'estacada? La traïció és així de corrosiva.
            Sofia 26/05/2021 1:22 pm
            Els polítics fan la puta i la ramoneta. Uns més pautes que altres. L'independencia és del poble, no d'ells. La responsabilitat del poble és obligar-los. Per començar, s'haurien de fer llistes obertes.
            24
    CEBA 26/05/2021 8:39 am
    Acabo de llegir un article com cap. Un 10 Cotarelo.
    85
    48
    Respon
    Ex-independentista 26/05/2021 7:33 am
    Exacte. D'aqui v e la meva signatura. Una vegada més , els polítics ens han traït.
    44
    49
    Respon
      Girona 26/05/2021 5:52 pm
      Ex-independentista? Si dius això és que no ho has sigut mai. Jo ja no confio en cap dels partits auto-nomenats independentistes perquè veig que no ho són de veritat, per tant sé que m'han traït. El que ja no seré mai més és votant de CUP, ERC o Junts, però no deixaré mai de ser independentista perquè ens hi va l pèrdua de la cultura, l'explotació econòmica, el futur dels nostres fills. A Madrid els importem una merda. Per a ells som una colònia a la qual desagnar.
    Jac Jou 26/05/2021 7:19 am
    Tota la raó, per desgracia nostre.
    pepit1 26/05/2021 7:04 am
    Has tardat en adonar-te'n, però ara ja saps on sóm.
    ramonb3 25/05/2021 11:05 pm
    trobo l'article molt trencador, molt, massa derrotista. Poc raonat. fruit d'un moment de desassossec. Cal reflexionar més sobre el que està passant. Sí, ja sé que deixar passar un xic de temps pot comportar més refredament. Però en poc temps es veurà en que pot acabar tot el que promet o insinua Ñ. Aleshores podem tornar a reflexionar. Caldrà que no haguem oblidat.
    41
    12
    Respon
    Vendetta 25/05/2021 10:57 pm
    Trankil don ramon kedem els lluitadors de veritat jo et vaig saludar a la palma el dia D3 nosaltres no ajupim el cap som catalans y acabarem am el enemic intern er jxc cup momiun y anc catalunya catalana 33 patria o mort
    94
    69
    Respon
    Narcís 25/05/2021 10:51 pm
    Mentres part de nostre Govern legítim amb el MHP Puigdemont al davant siguin a l' exili així com ' eurodiputats ' tot lluitant per la causa catalana, pels DDHH dels catalans . . mai per mai podem perdre cap il.lusió ! PD : i menys si som majoria com de ben segur som !
    102
    138
    Respon
      Psiquiatra d'en Narcís 26/05/2021 10:53 am
      Si no et prens les pastilles abans d'escriure et seguiran sortint aquests vòmits, no cal que tornis a demanar-me un cita.
      127
      90
      Respon
    Ramon 25/05/2021 10:24 pm
    ERC és 155.
    92
    115
    Respon
      Si noi, 26/05/2021 10:54 am
      i tu ets corruptgent. Records a la mare superiora...
      107
      82
      Respon
    Espectador 25/05/2021 10:15 pm
    Efectivament la independència no arribarà .Molt trist tot.
    24
    37
    Respon
      Gali Boadella Montserrat 26/05/2021 5:31 pm
      La independencia arribará, no sabem quan, pero arribará i potser d´una manera que no esperem, perque el moviment mundial, la corrent historica, per moltes raons, es la debilitació inclus desaparicio, del Estat-nació tal com el coneixem actualment. Tots els sitemes politics tenen un principi i una fi per moltes raons, pero la historia ho demostra de manera molt clara. De fet a Europa aixó passan davant nostre i no ho volem veure. Els Estats actuals, encara que son al.liats incondicinals dels capitals, ja fan nosa, perque son com elefants vells, cars i ineficients. A l´economia ja no els hi serveixen aquestes estructures de funcionaris parasits. Nomes hem d´estar atents al que passa al món, deixar de mirar-nos el llombrigo i pensar de manera global i intel.ligent i veure com entrem en aquest corrent imparable que es la desaparicio dels estats vells, cars i rovellats.
      60
      33
      Respon
    indalecio rc 25/05/2021 9:53 pm
    El Hundimiento, chico. Que horror !
    Avia 25/05/2021 9:50 pm
    Quanta rao Sr. Cotarelo. La meva tristessa esmolt fonda. No deixi d,escriure encara que sigui dur ens sentim acompanyats per algú
    48
    13
    Respon
    Girona 25/05/2021 9:38 pm
    Trist conclusió, però hi estic d'acord. Els sacrificats són tots aquells que van rebre pals defensant al carrer allò que els polítics no han estat capaços de fer. Ja veurem què ens porta el futur. Per a la gent del carrer, la tornada enrere és impossible. El que hem viscut no ho podrem oblidar mai, la confiança s'ha perdut. Mentalment, ja que administrativament haurem de suportar l'ocupació de la nostra terra. Poca cosa pot fer Puigdemont atacat per totes bandes i sol. No obstant, som com a mínim dos milions i mig de votants que no ens resignarem. No sé qui ni quan, però sortirà el lideratge i el moment. Hem patit l'intent constant d'aniquilar la cultura, la història i la dignitat d'un poble i caldrà resistir, cadascú a la seva manera i dins les seves possibilitats.
    123
    160
    Respon
      Poca cosa pot fer Puigdemont atacat per totes bandes i sol. 27/05/2021 10:00 am
      S'ho ha guanyat a pols, quan va suspendre la DUI i va fugir. No està sol, com qualsevol gurú foll te seguidors amb poc cervell com tu.
      89
      26
      Respon
    Anònim 25/05/2021 9:34 pm
    Algunes coses que fa i diu el President de Catalunya, MH Carles Puigdemont, de vegades costen de comprendre. La immensa majoria, al menys a mi, no em costa gents i hi estic d'acord al 100 %. En qualsevol cas, com que sóc un soldat ras sense vocació de general ni d'estratega i, sobre tot no disposo de la informació sobre la base de la qual el president actúa i dona recomanacions, el continuaré obeint.
    138
    187
    Respon
      Diagnòstic professional 26/05/2021 10:58 am
      Estas malalt. Malalt d'amor pel gurú d'una secta, NO pots autoanomenarta independentista si estàs d'acord amb un sonat que suspen la DUI i fuig.
      213
      140
      Respon
    Exacte 25/05/2021 9:16 pm
    Gracies Sr. COTARELO.!!!
    35
    14
    Respon
    Lluït 25/05/2021 9:05 pm
    Unes eleccions contaminades per interferència política-judicial en les que no es va poder vigilar degudament el recompte dels vots que la gent de bona fe van aportar, han donat un president estrafolari. S'havien de repetir eleccions en les condicions més normals possibles però les associacions i molta vox populi van exigir govern. Doncs això, ja s'ha muntat la gestoria. Els partits NO VOLEN seguir la voluntat del poble sino que el que volen és que el poble sigui prou mesell com per empassar-se els fakes i ells poder viure de la rifeta. Tanmateix l'impuls, ja ho sabem, no l'esperem dels partits, alguns més caragirats que d'altres. Si el poble ho vol, aquests vividors hauran d'emmotllar-se o perdran parròquia.
    90
    129
    Respon
      President estrafolari? 26/05/2021 11:04 am
      No fa ni 24h que és President. Qui ha demostrat ser estrafolari, mentider, i covard és el batxiller foll de Waterloo que es creu déu imprescindible. Mai li perdonaré haver suspès la DUI en 8 segons i fugir, ens ha fet perdre totes les simpaties i complicitats que teniem per Europa, fins i tot li han aixecat la inmunitat europarlamentària!
      97
      61
      Respon
        Sofia 26/05/2021 1:09 pm
        L'estrafolari té una història prou coneguda. Res a veure amb l'ensucrada que va servir "tot és mou"
          Jo conec la història d'un altre estrafolari 27/05/2021 3:52 pm
          Un batxiller foll que mai vam votar, va suspendre la dui i va fugir, te tant poques llums que's creu Déu, i els seus seguidors li posen el cul
    Joan 25/05/2021 8:56 pm
    Si Cotarelo. Ho he intentat dir dues vegades en entrades als teus comentaris, pero en ambdós casos la meva entrada, a diferencia d'altres, no ha sortit. Ho torno a intentar: Es la segona vegada que visc quelquom igual. Ho vaig viure el 1978 on el moviment més gràfic va ser l'acceptació de la monarquia espanyola pel Partit Comunista. Ara, a Catalunya, hi han molts Carrillos (aquí l'idelolgia es igual, no parlo d'ideologies) , pero encara més vergonyants perque es fan passar pel que no son. Ara, els "nostres polítics" aplicaran la dita de "perdeu tota esperança". A parar la mà, i a veure si hi ha sort amb els indults.
    43
    31
    Respon
    Gonzalo 25/05/2021 8:56 pm
    Ramoncito....háblanos ahora del abrazo entre el cuervo cuixart y la peonza iceta.... jajajajajajajaja!!!!!!
      FUERA LA OLIGOCRACIA 26/05/2021 7:03 pm
      Quina ilusio un gobern independestista que no fara la independecia. Que jugan amb els sentiments de la gent? Per que ells saben que CATALUNYA no te dret a l'autorerminacio. Qui cami queda?
      @ Gonzalo 26/05/2021 10:00 am
      Tu foraster, no tens ni veu ni vot! Amb el teu coeficient Intel.lectual millor que et dediquis a parlar de cuina..
      36
      18
      Respon
        Art 26/05/2021 4:31 pm
        Tampoc en sap. Només menja pipes
    Fabencio 25/05/2021 8:46 pm
    Profesor, duele lo que dice, pero tiene toda la razón. De todas formas la independencia llegará cuando el imperio español se termine de auto destruir por su nacionalismo.
    Jo 25/05/2021 8:06 pm
    Tio tens mes raó que un sant. Ara també s'ha de dir, tenim el que mereixem per mitjes merdes cagades i allobunades. Es el que hi ha, una catalunya ocupada, petita i poruga, destinada a desaparteixer com nació.
    No té nom, son junqueristes per españa.un. PROU FER L'IMBECIL, PROU POLITICS TRAIDORS I VENUTS PEL PINSO 25/05/2021 7:57 pm
    temps de penitencia, temps de rendició, temps de catolicisme penitent del Junqueras el Entregao, al Festival del Marchena, el Dios de Junqueras y vendidos
    Doctor Strangelove 25/05/2021 7:54 pm
    Diu el Xitxarel·lo aquest que el batxiller era un home d'estat! A veure noi, clarament els sicaris com tu ja heu acabat la feina, ara passa per caixa i torna a la meseta, d'on mai hauries d'haver sortit, vell comunistot xaruc! Doc.
      @ Doctor 26/05/2021 10:04 am
      Torna tú a la meseta tros de soca, allà els mitges merdes són ben rebuts, aquí sobres, els teus comentaris són de toca collons amb un fregall per cervell.
      42
      20
      Respon
    Argelaguer 25/05/2021 7:29 pm
    Molt ben dit General Cotarelo, dona gust veure com de clar ho ténen els que s'ho miren desde la barrera. Tu no pateixis, ara t'has quedat sense la menjadora que esperaves, però aviat en trobaràs una altra, potser la Rahola et fitxarà de xófer i somicant, somicant us podreu encabir en alguna martingala convergent, a l'espera de temps millors. Tots els altres, els traidors-botiflers-espanyolistes-renegats-etz. continuarem treballant per fer de Catalunya un país independent. Sense varetes màgiques ni trucs de saltimbanqui, treballant perquè tots els que ara la volem junt amb la majoría dels que ara no la volen, però amb el nostre treball i bon fer s'apuntin al projecte d'una vida millor, assolim per Catalunya la independència. Tu, però, tranquil, continúa rondinant, intoxicant i insultant als que no et segueixen la corda (i no et regalen cap canongia), al final també trobaràs un lloc on poder esperar que els altres aconsegueixin el que tu ni pots ni saps com aconseguir.
    24
    69
    Respon
      Doctor Strangelove 26/05/2021 11:18 am
      Argelaguer, estàs bé? talment sembles cosí del "paisano" Doctor Strangelove, un espècimen molt proper als simis. La vostra percepció està totalment adulterada i malaltissa. Cuideu-vos.
      Ah, nen, tu si que ho saps! 26/05/2021 8:38 am
      Ah, nen, tu si que ho saps!
    JLMK 25/05/2021 7:27 pm
    Té tota la raó, senyor Cotarelo. Però vagi en compte perquè aquests "homes de partit i les seves gentoles" l'acabaran vetant a tot arreu, declarant-li el pacte de la fam, i esperem que no s'atreveixin a fer-lo fora (amb la seva família) de Catalunya. No se'n vagi, si li plau. Quedi's a fer-nos companyia a tants catalans que l'estimem molt sincerament per tot allò que ha fet per nosaltres, i que l'admirem per els seus valors morals, la seva sinceritat tan directa, i l'enorme cabdal de coneixements i experiències que ens tramet a cada escrit i a cada conferència. Jo sempre he dit (i ara vostè acaba de comprovar-ho) que els politics generalment ignoren qui son llurs pares, i no cal pas donar-los cap pista. Tanmateix, com va dir Henry Kissinger d'en Pinochet : "Pero es que éste es NUESTRO hijo de puta..."
    68
    73
    Respon
    Anselm Llorenç Zarzalejos 25/05/2021 7:25 pm
    Quina píndola li han donat, senyor Cotarelo?
    89
    59
    Respon

Nou comentari