Adriana Abenia va fer-se d’or gràcies a la fama que va guanyar com a reportera divertida i extravertida el 2010. Tots parlaven del talent d’aquella jove que havia contractat Sálvame, un èxit que va acabar dràsticament quan ella va desaparèixer de la televisió de la nit al dia. Va dir que “volia afrontar reptes nous”, una excusa que ara acaba de confirmar que era mentida.

Han hagut de passar 13 anys perquè es decideixi a explicar la veritat del seu comiat de Telecinco, un atac de sinceritat ple de dards que la torna a col·locar a primera línia mediàtica. La periodista ha escrit el seu primer llibre autobiogràfic, anomenat La vida ara. Aquell acomiadament va ser, en realitat, “inesperat i traumàtic” i va arribar poc després de patir un abús sexual i un ictus que mai no havia tret a la llum.

En una entrevista promocional a Vanitatis, Abenia confessa que ha arribat el moment d’explicar tot el que ha callat durant més d’una dècada: “He hagut de curar moltes ferides abans de fer aquest pas. Vivim d’una manera molt accelerada i, en el meu cas, va resultar verinós estar extasiada per la meva feina. Vaig deixar de banda moltes coses i vaig oblidar cuidar-me. La salut em va frenar en sec. Escriure aquest llibre ha estat complicat i he plorat“.

Adriana Abenia confessa que van abusar d’ella i que l’endemà va patir un ictus

Mai no ho havia fet públic, així que aquesta història deixarà tothom amb la boca oberta. Per primera vegada, Adriana Abenia assegura que van abusar d’ella quan tornava a casa després de cobrir un acte de Felip i Letícia: “Per a mi va ser terrible el que va passar en aquell poble. És greu… Allò va ser el detonant que va fer que em convertís en una persona totalment diferent. Vaig callar en el seu moment perquè considerava que ningú no em voldria contractar si ho deia, ja que em sentia fràgil i vulnerable. Vaig crear una mentida per protegir a la productora que m’havia donat la meva primera oportunitat a televisió i per protegir-me a mi, que estava totalment trencada”.

En el llibre també explica que va patir un ictus l’endemà d’aquell incident: “En el llibre no dic què va ser amb noms i cognoms per no generar expectació al voltant d’aquella nit que va canviar la meva vida. L’única cosa que vull és que serveixi de fil conductor perquè s’entengui la dimensió del que passa després”.

Adriana Abenia explica la veritat de l'acomiadament en un llibre - Vergara
Adriana Abenia explica la veritat de l’acomiadament en un llibre | Vergara

La reportera explica què va passar realment quan va desaparèixer de Sálvame

Adriana Abenia va deixar d’aparèixer a Sálvame de sobte i sense explicació. Ara ha volgut revelar què va passar realment i quina relació tenia amb l’equip directiu: “Al director de Sálvame d’aquella època no li agradava jo. Raúl Prieto va considerar la meva arribada com una imposició i no li vaig agradar, però no passa res. És cert que m’hauria sentit més acollida si m’haguessin cuidat més en el programa”.

De sobte, van convocar-la a una reunió en la qual van dir-li sense previ avís que la farien fora: “Em van dir que havia esgotat el meu personatge, no m’ho esperava. El que més mal em va fer va ser que no em deixessin acomiadar-me perquè jo li devia a l’audiència un últim dia. Va ser molt lleig el que va passar, però vaig decidir protegir-los perquè m’ho havien donat tot. Això sí, mai més vaig tornar a sintonitzar Telecinco en aquella franja. Vaig mentir com a agraïment, encara que potser hauria d’haver estat més honesta perquè molts projectes van caure per culpa d’aquella mentida. La meva salut era dolenta, em sentia insegura i patia atacs de pànic. Vivia tan deshumanitzada que no volia explicar el que em passava i que la gent sentís pena per mi”.

Adriana Abenia explica la seva veritat - Europa Press
Adriana Abenia explica la seva veritat | Europa Press

Seria bastant més tard quan li van proposar tornar per la porta gran amb un munt de projectes. No li va agradar gaire l’experiència: “Què feia jo allà? Per a mi va ser salvatge tornar a aquell lloc en aquell moment de la meva vida”. I després d’allò el telèfon va deixar de sonar: “Van deixar de preguntar-me i d’apropar les seves càmeres. Van voler fer desaparèixer el que un dia van crear”. Fins que Sálvame va acabar i li van proposar participar-hi en l’últim programa, una idea que va rebutjar després de tot el que havia passat: “Hauria estat molt deshonest i poc lleial amb mi mateixa si hagués dit que sí després de veure que no m’han donat visibilitat en tot aquest temps”.

Més notícies
Notícia: Adriana Abenia: “Ara sembla que has de demanar perdó si estàs bona” 
Comparteix
La presentadora concedeix unes declaracions que la col·loquen a primera línia mediàtica
Notícia: Adriana Abenia: “Pateixo una malaltia que em provoca migranyes, problemes estomacals i de visió”
Comparteix
La tertuliana revela que és víctima d'una malaltia crònica que li genera molts efectes secundaris
Notícia: Adriana Abenia se sincera sobre l’operació de pit: “La por és immensa, ara em sento fràgil”
Comparteix
La col·laboradora d'Espejo Público comparteix la seva experiència per intentar ajudar altres dones
Notícia: La presentadora Adriana Abenia, agredida i robada en un hospital: “Miserable”
Comparteix
La col·laboradora denuncia directament als treballadors de l'hospital, que no haurien fet res per ajudar-la

Comparteix

Icona de pantalla completa