El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Una empresa catalana fa l’agost reclamant a les aerolínies el que deuen als passatgers
  • CA

Comencen les vacances i els viatges d’estiu. Com sempre, un dels mitjans de transport més utilitzats és l’avió i les aerolínies tornen a omplir els titulars amb retards, cancel·lacions i gran malestar entre els passatgers. Per això neix l’empresa Reclamio, per donar una opció sòlida a aquells desafortunats que han de reclamar les compensacions pels errors o problemes de les companyies aèries, una feina tediosa que sovint no arriba enlloc. L’empresa catalana, amb seu a Sabadell, assegura que amb uns senzills passos aconsegueix que les aerolínies paguin el que deuen als seus clients.

El cantant Miki Nuñez explicava fa uns dies com part del seu equip s’havia quedat sense poder volar per overbooking, una pràctica legal a Europa que permet a les companyies vendre més bitllets que seients tenen als avions. Lluny de ser un fet aïllat, des de Reclamio ja han aconseguit fer més de 70.000 reclamacions amb èxit. “Operem a Espanya, Portugal, Alemanya, França i Itàlia, el que ens permet cobrir pràcticament totes les aerolínies que tinguin una seu social a aquests països”, explica en declaracions a El Món la gerent de la companyia, Noemí Fernández.

Noemí Fernández, gerent de Reclamio
Noemí Fernández, gerent de Reclamio

Aquesta empresa, fundada el 2017, va començar a ajudar les persones amb qualsevol tipus de reclamació, era igual l’àmbit. Tot i això, van decidir especialitzar-se en el món de les aerolínies perquè hi van veure un nínxol de mercat molt potent. Amb un equip de 10 persones, han aconseguit posicionar-se en el mercat i per una “petita comissió”, en paraules de Fernández: del que cobra el client, se’n es queden un 25% més IVA.

Només cal omplir un formulari per posar la reclamació en marxa

El funcionament del servei de la companyia és bastant intuïtiu per al client. De fet, tal com explica la gerent de Reclamio, “és tan senzill com omplir un formulari”. D’aquesta manera, quan un passatger ha de reclamar per una cancel·lació, un retard o alguna altra classe de problema, només cal que entri a la pàgina web de l’empresa i respongui una sèrie de preguntes. “D’aquest formulari, nosaltres n’extraiem les conclusions i avisem el client de si té dret a reclamar o no”, explica Fernández.

Mostra del formulari de Reclamio / Pàgina web oficial
Mostra del formulari de Reclamio / Pàgina web oficial

Un cop la reclamació és factible, Reclamio es posa a treballar i demana totes les dades del client necessàries per començar els tràmits. A partir d’aquest moment, els passatgers afectats només han d’esperar, ja que l’empresa disposa d’un equip d’advocats que contacten amb la companyia aèria per arribar a un acord. “Comencem intentant arribar a un pacte amistós, però si això no és possible presentem una demanda”, assegura la gerent de Reclamio. En el primer cas, la devolució dels diners és molt ràpida i la comissió que s’emporta la companyia és més petita. En cas de que s’hagi de portar el problema els tribunals, la comissió puja fins al 40% més IVA i el procés és molt més llarg. “Ja hem aconseguit dur a terme més de 70.000 devolucions que equivalen a uns 15 milions d’euros retornats”, descriu Fernández.

La crisi aèria i de passatgers

No és cap secret que les aerolínies estan passant per èpoques complicades. “Tot just s’han començat a recuperar després de la pandèmia”, diu Fernández. És per aquesta raó, segons reconeix la gerent, que actualment es companyies no arriben a acords amistosos, perquè “si s’ho poden estalviar, millor”. Així doncs, no és estrany que cada vegada hi hagi més complicacions per reclamar diners a les aerolínies. “Nosaltres vam néixer per intentar facilitar les reclamacions dels usuaris en un moment en què les aerolínies no estan disposades a facilitar-los-ho”, conclou la gerent.

Més notícies
El bateig del primer vol regular entre Andorra-la Seu i Madrid (ACN)
L’aeroport d’Andorra-La Seu estrena els vols regulars a Madrid
Notícia: L’aeroport d’Andorra-La Seu estrena els vols regulars a Madrid
Comparteix
Air Nostrum oferirà quatre vols setmanals, dos en cada sentit
Alguns dels avions de Vueling (ACN)
Vueling cobrarà per les maletes en cabina a partir del novembre
Notícia: Vueling cobrarà per les maletes en cabina a partir del novembre
Comparteix
Vueling ha modificat les tarifes de facturació
Un dels avions de Ryanair aterrats a l'Aeroport Girona-Costa Brava amb la torre de control de fons | ACN
Ryanair incorpora sis noves destinacions a Catalunya aquest estiu
Notícia: Ryanair incorpora sis noves destinacions a Catalunya aquest estiu
Comparteix
L'aeroport de Barcelona captarà quatre de les noves rutes i el de Girona dues
Reobren l’aeroport de Palma després de la detenció de dotze passatgers
Notícia: Reobren l’aeroport de Palma després de la detenció de dotze passatgers
Comparteix
La tripulació de l’avió va demanar aterrar a l’aeroport mallorquí per emergència per atendre un dels viatgers que tenia problemes de salut

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Una empresa catalana fa l’agost reclamant a les aerolínies el que deuen als passatges a juliol 09, 2022 | 21:06
    Una empresa catalana fa l’agost reclamant a les aerolínies el que deuen als passatges juliol 09, 2022 | 21:06
    I als passatgers igual també
  2. Icona del comentari de: Pep a juliol 10, 2022 | 16:19
    Pep juliol 10, 2022 | 16:19
    Hi ha una altra empresa, Populetic, que fa el mateix, de franc i que aconsegueix anar donant llargues fins que quan te n'adones ha passat tant de temps que ja ets fora de plaç per a la reclació. Al final no saps per a qui treballen. S'ha de vigilar molt.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa