La DO Cava bat rècords el 2017 malgrat el boicot

El Consell Regulador ha presentat les dades econòmiques de l'any passat, entre les que destaquen un creixement del 3% general i del 4'7% del mercat interior, entès con Catalunya i Espanya
Presentació de les dades de 2017 de la DO Cava
Presentació de les dades de 2017 de la DO Cava | M.R.F.

Aquest 2017 ha resultat un exercici especialment positiu en el qual les expedicions de cava han aconseguit la xifra de 252.515.336 milions d'ampolles, un 3% més, el que representa un valor econòmic total d'1.149,3 milions d'euros.

 

El Consell Regulador del Cava, ha presentat, en castellà amb la presència d'un representant del ministeri d'agricultura, que és de qui depèn la DO Cava, les xifres de l'any 2017, que tot i la situació política de l'últim trimestres han estat molt positives.

 

Tant el seu president, Pere Bonet, com el director de l'Incavi, Salvador Puig que també era present a la presentació, han admès que el cava és un sector especialment sensible a les "turbulències polítiques" tot recordant els diversos boicots que ha patit. I especialment l'última trimetres de 2017. 


 

Malgrat això, les xifres són encoratjadores pel cava. El conjunt del mercat exterior creix en 3,2 milions d'ampolles, aconseguint la xifra rècord de 162,2 milions d'ampolles. Alemanya recupera la primera posició amb un destacat creixement del 10,5%. La Unió Europea presenta un resultat de 112,6 milions d'ampolles, puja un 0'7% i els països tercers 49,6 milions, amb un increment del 5'2%. 

  

Pel que fa al mercat interior, a Catalunya i Espanya, el cava continua sent líder indiscutible dels vins escumosos i creix un 4'7%. Així s'han superat els 90milions d'ampolles, una xifra que no s'assolia des del 2010. Tot i que les dades no estan desglossades, diversos estudis apunten que el cava, un 30% es consumeix a Catalunya. 


 

"Els caves premium és l'assignatura pendent i el repte"

  

El segment premium, creix significativament en 3,1 milions d'ampolles (10,7%) arribant als 32,6 milions d'ampolles. El mercat interior, que representa el 64,5% del total premium, creix un 14%. En mercat exterior, que augmenta un 5,1%, destaquen els creixements del cava premium en països com Suècia (63,3%) i Països Baixos (49%).

  

Dins del segment premium s'engloba també el Cava de Paratge Qualificat, el llançament internacional del qual va tenir lloc a Londres en el mes de novembre. Per tant, encara és aviat per analitzar els seus resultats. Les dades presentades representen únicament el període novembre-desembre.

 

"Hem d’aspirar a tenir la màxima excel·lècia. Ens ho hem de creure. Tot el sector. Sense cap dubte el premium és futur, és valor afegit, és qualitat i és la solidesa" afirma Bonet. 


 

 




Comentaris
Freixenet es va posicionar en contra de l'independentisme
Es normal que perdi ventes. Posicionar-se públicament a favor de l'unionisme no sembla pas una bona operació comercial. Per mi com si rebenten.

envia el comentari