El Cos d’Agents Rurals activarà el nivell 3 del Pla Alfa a 70 municipis de 13 comarques a les 00.00 hores de demà 21 d’agost. Es restringeixen els accessos a set espais naturals protegits: Garraf, Montsant, Montmell-Marmellar, els Ports, Montsec d’Ares, Montsec de Rubies i Baronia de Rialb. El Departament d’Acció Climàtica ha emès un informe de perill que alerta d’una situació que comportarà un increment del perill acusat pet la humitat relativa molt baixa i la temperatura molt alta. Avui s’ha reunit el comitè tècnic del pla INFOCAT per fer seguiment de la situació de risc prevista.
El Govern ha fet novament una crida a extremar les precaucions arran d’un nou episodi d’elevat perill d’incendi forestal a partir de demà dia 21 d’agost. El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha emès un nou informe de perill que alerta d’una situació del sud comportarà un increment notable del perill d’incendi sobretot a partir d’aquesta nit, fins a assolir àmpliament el nivell molt alt i l’extrem puntualment. La principal característica de l’episodi serà el descens acusat de la humitat relativa i l’increment de la temperatura. La combinació d’humitat relativa molt baixa i temperatura molt alta pot afectar totes les comarques, amb l’excepció de la franja litoral o del Pirineu, que es veuran afectades en grau més baix.

Un primer foc a Girona
Els Bombers han extingit l’incendi forestal que s’ha declarat aquest diumenge en una zona de vegetació de Quart (Girones). Així ho ha informat l’alcalde del municipi veí de Girona, Lluc Salellas. El batlle ha explicat que el foc ha cremat a la Creueta i ha afectat una línia elèctrica. La companyia responsable està treballant-hi per recuperar el subministrament als barris afectats, ha afegit. Els Bombers de la Generalitat han rebut l’avís de l’incendi a les 15.07 i cap a les 16.40 hores ja l’havien estabilitzat. Hi han treballat amb onze dotacions terrestres i dues d’aèries.