Plataforma per la Llengua ha aconseguit que l’empresa de serveis de mobilitat Bolt incorpori una versió en català al web, i amb aquest pas es converteix en la primera del sector dels vehicles de transport amb conductor (VTC) a tenir tant l’aplicació mòbil com el web en llengua catalana, per davant d’Uber, Cabify, Moovit o FreeNow. L’ONG del català ha celebrat aquest avenç que perseguia des de feia més d’un any, però no satisfet amb això anima la resta d’empreses del sector a seguir els passos de Bolt i a tenir en compte que “la inclusió de la llengua és un distintiu de qualitat imprescindible per atendre bé els usuaris catalanoparlants”, una comunitat de més de 10 milions de persones.
L’organització detalla que l’any 2023, arran d’una campanya per catalanitzar sectors estratègics, va començar a treballar per incloure el català a Bolt. La companyia es va posar en contacte amb ells el febrer del 2024, i que des de l’entitat els hi van traslladar la importància d’incloure la llengua a la pàgina web, atès que ja tenia l’aplicació en català. Malgrat que no és obligatori legalment, l’entitat que presideix Òscar Escuder va remarcar que era un gest més per “demostrar que tenia en compte la comunitat catalanoparlant“. El contacte es va establir quan Uber, l’empresa majoritària al sector, havia inclòs el català a les aplicacions d’Uber i Uber Eats.
L’entitat subratlla que la predisposició de Bolt ha estat “total”, amb converses “àgils” que han arribat a bon port i amb la inclusió de la llengua catalana a la seva web. Des d’aquest moment, tant l’aplicació com el web, en la versió de l’Estat espanyol, ja es pot consultar en català, mentre que l’aplicació està disponible en 36 llengües, catalana inclosa. Però l’ONG del català vol anar un pas més enllà d’aquesta consecució i vol que el català també estigui present en la versió del web geolocalitzada als estats francès i italià. Així mateix, vol que la companyia tingui en compte la llengua a l’aplicació Bolt Food si en el futur entra en funcionament als territoris de parla catalana.

Cabify dona l’esquena al català
Bolt és la primera i única empresa del sector de les VTC que té en català tant el web com l’aplicació. Uber, que és l’empresa majoritària, va incorporar la llengua a l’aplicació el febrer del 2024, però encara no disposa de versió web en català. D’altra banda, Moovit i FreeNow, estan en la mateixa situació que la companya capdavantera en el sector, mentre que Cabify dona l’esquena a la llengua i no té ni web ni aplicació en català. Davant aquesta situació, Plataforma per la Llengua anima a totes aquestes empreses a” tenir en compte els passos fets per Bolt i a incorporar el català a tot arreu”, però constata que fins ara Cabify no ha atès cap de les peticions que li ha fet arribar l’entitat, que ni tan sols ha rebut resposta.