Els Mossos d’Esquadra han detingut a 16 persones, entre 27 i 59 anys d’edat -i 5 d’ells els constaven diversos antecedents- en el marc d’una investigació instruïda per el Jutjat d’Instrucció número 4 de Reus, contra una organització criminal que, sota l’aparença d’una empresa de ‘desocupacions’ legal, però que en realitat “realitzava desnonaments extrajudicials a tot Catalunya mitjançant pràctiques coactives i violentes”, tal com assenyala la policia catalana en un comunicat oficial. Més enllà dels detinguts, els Mossos també estan investigant onze persones més vinculades als fets. La policia de Catalunya assenyala que “que els detinguts actuaven en alguns casos moguts per l’odi i la discriminació per motiu d’origen, raça o ètnia, i eren especialment violents i expeditius contra persones pertanyents a col·lectius de determinats orígens nacionals o ètnics”.
En l’operació contra aquesta empresa de desallotjament d’okupes, els Mossos van intervenir dues armes de foc, diverses armes prohibides, terminals de telefonia mòbil, documentació en format físic i digital, una gran quantitat de diners en efectiu i en comptes corrents, i material amb simbologia de l’empresa.

El modus operandi
Els Mossos d’Esquadra assenyalen que Antiokupa Tarraco era “una organització jerarquitzada” que vulnerava els drets dels inquilins, ja que expulsaven persones dels seus domicilis malgrat estiguessin en situacions diverses, fossin ocupants en situació de vulnerabilitat econòmica o tinguessin contractes de lloguer vigents. La policia catalana assenyala que “les accions d’aquesta organització criminal s’expandien, i s’anaven incrementant de forma progressiva el número i la gravetat dels fets”, i que sota l’aparença d’una empresa de ‘desocupacions’ es cometien extorsions, danys i assetjaments amb violència. Un fet que feia que les víctimes tinguessin la sensació de desprotecció i ansietat que, en alguns casos, acabés necessitant atenció psicològica.

Els Mossos expliquen que l’empresa utilitzava la cobertura d’un despatx d’advocats per donar aparença de legalitat a les seves accions. Un despatx d’advocat que era propietat del soci de Antiokupa Tarraco. Malgrat les primeres actuacions de la policia catalana, la investigació continua oberta i no es descarten més detencions per part dels Mossos d’Esquadra.