La resolució del Comitè de Drets Humans de l’ONU que conclou que l’Estat espanyol va violar els drets polítics d’Oriol Junqueras, Raül Romeva, Josep Rull i Jordi Turull tindrà recorregut judicial, tant a Europa com al Tribunal Suprem. Les defenses dels afectats així com de Jordi Sànchez, que es va retirar del cas, asseguren en conversa amb El Món, que el document “alimenta, enforteix i argüeix l’estratègia judicial a Europa i la dels exiliats al Tribunal Suprem“.

Els lletrats, tant Jordi Pina, com Carles Mundó i Gonzalo Boye, afirmen que més enllà que sigui “un informe vinculant per a Espanya però que no preveu mecanismes coercitius de compliment”, sí que suposa “un argument de pesi prestigi molt concloent” que s’aportarà a les demandes davant el Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH), el Tribunal Suprem així com al Tribunal de Justícia de la Unió Europea pel cas de les prejudicials i de la immunitat dels eurodiputats exiliats.

Cap a Europa

La defensa de Junqueras i Romeva, dirigida per Mundó i Andreu Van den Eynde es mostren convençuts que la resolució tindrà un paper “rellevant” en la resolució de les demandes per violació de drets fonamentals dels seus clients al Tribunal Europeu. “Cal entendre que és una decisió vinculant però difícilment executable, perquè no hi ha elements o sistemes coercitius”, apunten. “És com aconseguir una condemna per un deute i no poder cobrar perquè el condemnat és insolvent”, exemplifica Mundó. Ara bé, sentencia que “Espanya ha vulnerat drets fonamentals”. “És la demostració que hi ha lawfare, és a dir, que l’Estat utilitza amb abús l’aparença del dret i la llei per tractar una concreta dissidència política d’una determinada manera, per obtenir beneficis polítics com és apartar els adversaris”, avisen.

Tots els advocats remarquen que les resolucions de l’ONU, a més de ser vinculants, sovint tant el Tribunal Suprem com el Tribunal Constitucional “les utilitzen com a argumentari en les seves resolucions”. Per tant, també es podran aportar en els casos que encara cuegen al Tribunal Suprem. Aquesta és la idea de Gonzalo Boye, que representa el president Carles Puigdemont, Toni Comín, Clara Ponsatí i Lluís Puig en la instrucció que dirigeix Pablo Llarena. Boye sospesa recusar el magistrat instructor perquè “un organisme vinculant per a l’Estat espanyol ha conclòs que ha violat drets fonamentals”. “No crec que aquest magistrat pugui continuar instruint una causa en la que se li imputa una vulneració de drets fonamentals”, afegeix.

Carles Mundó, en la seva declaració
Carles Mundó, en la seva declaració

Una “addenda” i la violència, la clau

L’estratègia dels lletrats passa ara per aportar la resolució en forma “d’addenda” a les demandes. “Qualsevol fet nou, rellevant i clau per a la defensa dels arguments de la demanda per vulneració de drets es poden aportar”, coincideixen Mundó i Pina. Així que en les properes setmanes aportaran la resolució en les demandes que tenen davant el Tribunal Europeu de Drets Humans. “En definitiva, el TEDH té més fàcil dir que s’han vulnerat drets fonamentals si l’ONU també ho pensa”, indiquen. “L’opinió de l’ONU vincula d’alguna manera el TEDH”, constaten.

En aquest sentit, cal subratllar el cas de Jordi Sànchez, que es va retirar el juny de 2020 de la causa davant l’ONU per centrar els esforços en el procés per violació de drets polítics davant el TEDH. “Com que no pots mantenir dues demandes pel mateix motiu davant dos organismes, van estimar-nos més no posar tots els ous al mateix cistell, així Sànchez va desistir davant el Comitè de Drets Humans de les Nacions Unides i es va mantenir davant el TEDH, on ara aportarem la resolució”, informa Pina.

En aquest marc, els lletrats remarquen que un dels punts més importants de la resolució és que nega que hi hagués la violència que requereix el delicte de rebel·lió del que estaven acusats quan se’ls va vetar dels seus drets polítics. “Això és clau”, acorden tots els advocats. “Aquesta dada alimenta el nostre argumentari, que van ser condemnats per una protesta pacífica i que va ser privats dels seus drets acusant-los d’una violència que ara és inexistent!”, asseveren. “A Espanya se li ha vist el llautó”, retreuen els lletrats.

Francesc Homs, Carles Puigdemont i Jordi Pina
Francesc Homs, Carles Puigdemont i Jordi Pina

180 dies i la contraofensiva espanyola

Els juristes recorden que la resolució adverteix a l’Estat espanyol que té 180 dies per resoldre aquesta situació. Així que les defenses esperen que es modifiqui l’article 384. bis de la Llei d’Enjudiciament Criminal que preveu mantenir la presó preventiva en els delictes de rebel·lió. “Aquest article és va pensar per a delictes de terrorisme i per evitar que sospitosos d’accions violentes o armades poguessin accedir a càrrecs electes”, fa memòria Pina. “Sabien en qui pensava el legislador quan va aprovar aquest article i no era per protestes com les que ara l’ONU considera que no hi va haver cap violència”, addueix.

En aquests sentit, esperen que hi hagi una reforma immediata d’aquest article. De fet, el diputat de Junts per Catalunya al Congrés, Josep Pagès, ha presentat ja una proposició de llei per la derogació d’aquest article 384 Bis que permet a jutges d’instrucció suspendre les funcions a càrrecs públics. També els presos polítics clamaven aquest divendres a Espanya que “reaccioni” davant la resolució. De retruc, Boye tira d’ironia per aplicar aquesta resolució al Parlament. “Catalunya encara no és independent d’Espanya oi? Doncs haurien de fer cas a la resolució i retirar l’article 25.4 del Reglament del Parlament que també vulnera drets polítics”, proposa tot recordant el cas de Laura Borràs, suspesa en ser processada per delictes relacionats amb la corrupció.

Gonzalo Boye
Gonzalo Boye, advocat de Carles Puigdemont i la resta d’exiliats
Més notícies
Notícia: El govern espanyol assegura que estudiarà el dictamen de l’ONU
Comparteix
El ministre de la Presidència assegura que la resolució no és vinculant
Notícia: ERC veu incomparable la resolució de l’ONU amb el cas Borràs
Comparteix
Vilalta replica a Turull que és "incompatible" estar al Govern i fer oposició "contínuament"
Notícia: La premsa espanyola es veu obligada a reconèixer la victòria dels presos a l’ONU
Comparteix
Els quatre grans diaris editats a Madrid no tenen altre remei que explicar de manera asèptica la notícia i la mostren a les portades de les seves webs
Notícia: Ressò internacional del dictamen de l’ONU sobre els presos
Comparteix
Els mitjans del món evidencien l'error de la retirada de l'acte de diputat de Junqueras, Romeva, Rull i Turull

Comentaris

  1. Icona del comentari de: 1714 a setembre 02, 2022 | 21:58
    1714 setembre 02, 2022 | 21:58
    Bombes, bombes i més bombes, españa no mereix res més.
  2. Icona del comentari de: Sin la más mínima duda. a setembre 02, 2022 | 22:20
    Sin la más mínima duda. setembre 02, 2022 | 22:20
    Cuando la justicia europea verifique la millonada de euros que ha dado la Generaltat a los " vendidos lanza mierda de ese departamento de la ONU "sobre el Reino de España; van a correr a gorrazos a los miserables supremacistas golpistas, incluyendo al ghp abogado ex-terrorista.
    10
    Icona de dislike al comentari de: Sin la más mínima duda. a setembre 02, 2022 | 22:20 28
    Respon
    • Icona del comentari de: Stupid a setembre 02, 2022 | 23:58
      Stupid setembre 02, 2022 | 23:58
      No insultes al meu icone abogat futur president dels tribunals de CATALONIA encarregat de jutjar tots els indesitjables merdinyols.
    • Icona del comentari de: Un a setembre 03, 2022 | 11:15
      Un setembre 03, 2022 | 11:15
      Ostres, i tant, tu. Quina barbaritat, eh?
    • Icona del comentari de: Maria a setembre 03, 2022 | 16:27
      Maria setembre 03, 2022 | 16:27
      Quan les autoritats europees posin de manifest la milionada que s'ha gastat el govern espanyol (PPSOE) per cometre els delictes de vulnerar els drets dels politics independentistes i dels seus representats, a paña no passarà res, als espanyols ja us agrada que el vostre govern us tracti com la merda i amb l'excusa de la unitat de paña us l'empasseu tota i a més aplaudiu. Altra cosa és si els catalans serem capaços de fer alguna cosa més que fer comentaris al Twitter, que també estem força aturats, gràcies al polítics botiflers que ens han venut a canvi de l'indult i les seves poltrona.
  3. Icona del comentari de: CAT a setembre 02, 2022 | 23:29
    CAT setembre 02, 2022 | 23:29
    Ara a treballar força per aixecar la independència que tenim moltes coses que arreglar.
  4. Icona del comentari de: Pere Mandarina a setembre 02, 2022 | 23:29
    Pere Mandarina setembre 02, 2022 | 23:29
    El món està amb catalunya, heu guanyat
    • Icona del comentari de: Un a setembre 03, 2022 | 11:14
      Un setembre 03, 2022 | 11:14
      Osti, qui és aquest 'heu'? No ets tu? Tu has perdut?
  5. Icona del comentari de: Independentista a setembre 03, 2022 | 02:13
    Independentista setembre 03, 2022 | 02:13
    "Un informe vinculant per a Espanya, però que no preveu mecanismes coercitius de compliment". És a dir, que a Espanya no li passarà absolutament res i anirà fent la seva.
    • Icona del comentari de: Pere a setembre 03, 2022 | 11:01
      Pere setembre 03, 2022 | 11:01
      Això ho dius tu però poc a poc a l'estat espanyol se li omple la pica que el du directament a situacions com Polònia, Hongria, Turquia... Heu de saber millor com funciona el món i que més enllà d'Espanya hi ha vida. Despertem-nos.
      • Icona del comentari de: gatemprenyat a setembre 03, 2022 | 11:32
        gatemprenyat setembre 03, 2022 | 11:32
        I? Això ens durà a la independència?
    • Icona del comentari de: Gecko a setembre 03, 2022 | 11:15
      Gecko setembre 03, 2022 | 11:15
      El dictamen del Comitè de Drets Humans de les Nacions Unides, desemmascara l'estratègia espanyola d'intentar la liquidació política de l'independentisme, malgrat les pressions i trampes de l'estat espanyol dirigides a organismes internacionals. El polític espanyol Perez Rubalcaba ( 1951 / 2019 ) ja ho va advertir als seus col·legues espanyols : "El estado espanyol pagará el coste de quitar de en medio a Puigdemont" ;"El ex secretario general del PSOE Alfredo Pérez Rubalcaba alertó este viernes del "coste político" que tendrá que pagar el Estado..."; "ha advertido Rubalcaba en una entrevista en Onda 0, en la que ha aconsejado al ejecutivo ser "hábil" en su estrategia para que el descrédito del Estado sea el menor posible..."
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 15:13
      Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 15:13
      Pero, que le va a pasar a Espanya, Independenciero, si ese es un informe de Pacotilla, que N0 es vinculante ni representa, en realidad, a la ONU... Lo primero que hay que decir es que ese Comité de la ONU, N0 es la ONU, ni su Asamblea General ni nada parecido... no está formado por Jueces profesionales, sino por "supuestos expertos" políticos, abogadetes y piezas por el estilo... Y lo segundo, es que si a un político le pones unos sobres de 1.3 millones de €uracos sobre la mesa, pues dirá lo que quiere que se diga el que paga; por lo tanto, el dictamen del pretendido Comité tiene mucho tufillo a 'botifarra' y 'Ratafia'... Vamos, que N0 es muy exagerado decir que N0o vale para nada, o casi... Seguro que sus miembros no vieron las imágenes de la Secretaria del Juzgado huyendo despavorida de las masas por el tejado... y si lo vieron, callan y comen langostinos; que para eso cobran "subvenciones"... O sea, mas que un Comité de Expertos, son una especie de "influencers"... una especie de influencers, a los que nadie en el Mundo de la Política internacional va a hacer mucho caso; si acaso en los partidos suprematas catalanes y en la ANZ y Opium aCulturador...
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 17:32
        Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 17:32
        Este "Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 15:13", N0 es un Comentari0 mi0... es de TR0L separrata suprematra de Patrias Inventadas, comentando sandeces de Falsa Entidad y USURPaNDO mi buen Nombre, como me lleva semanas y semanas haciendo... Y no, no me calientes con todo eso, que el ReST0 de España no hace mas que PReSTaR Dineros a Villarejo del que estam0s en Deuda desde 1972 por los derroches, mangoneos y despilfarros de los servicios secretos españEs al servici0 de Españuna. Además tus palabras son inexactas aunque mas o menos ToD0 lo que se dice en este Comentario es verdad, pero N0 lo he mandad0 Y0... esto es una conjunto de frases de diversos comentarios juntad0s como alguien le ha dado a entender a alguien y encima UsUrpando mi Nombre... . Ya, bueno ...
  6. Icona del comentari de: Delfí Artós a setembre 03, 2022 | 10:54
    Delfí Artós setembre 03, 2022 | 10:54
    És això, és així : "Una prova més que que hi ha lawfare espanyol, és a dir, que l’estat espanyol utilitza amb abús i mala praxi l’aparença del dret i la llei per tractar una concreta dissidència política d’una determinada manera, per obtenir beneficis polítics com és apartar adversaris”. Cap agressió espanyola sense resposta contundent, pacífica i no violenta.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 16:03
      Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 16:03
      Pero si ese es un informe de pacotilla que no vale ni para papel de WC, por favor... !un poco de seriedad! ... si ese Comite o lo que sea, ese grupete que N0 es realmente la Voz de la ONU, y ni la ONU, y menos la representa, ni a la Asamblea General, es la prueba clara de la degeneración a que ha llegado y el mal funcionamiento y derroche de recursos en ese organismo internacional... A este paso, va a acabar peor que la difunta "Sociedad de Naciones" anterior, porque su utilidad en tantas cosas resulta muy poco clara... Ese grupete de "supuestos" "expertos" que -esto debe ser claro- No son la ONU, sino un comité relacionado con esta, prueba, sin embargo, su pobre funcionamiento, sus dispendios y pocos resultados para tanto dinero gastado... Gracias a este tipo de Comités paralelos a la ONU, sin enjundia ni valor real, y como diría Groucho Marx, lo que es la ONU ha quedado claro, solo estamos discutiendo el precio...
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 18:15
        Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 18:15
        Pero, TRoL, por mis dos güevos (diestro y siniestro), dejamE Ya de USUrPpaR Mi NoMBRe e impostarl0 para comentar sandeces y MenTiRas Mias. TRoL separrata suprematra de cosas inventariadas... Usurpando mi Nombre sin mas e incluso varias veces mas, y también al comentario mio anterior. Seguro debes tener 16 años, o menos... Acaba los deberes de finde y dile a tus papis lo que llevas haciendo a escondidas de ellos semanas y semanas, que Si tienen un mínimo de decencia y Estéca española, seguro que te quitan las 14 pagas y te cortan la Internet durante un par de días al mes al menos... Venga, TR0LeTe adoctrinado, que es vergonzoso que el supremacismo español todavía no recurra ya a infantes y otras brigadas inmaduras y sin ninguna Estética para intentar proseguir el Adoctrinamiento y Abducción Mediáticos de rig0r... Todos sois igual de fach0RRos y sinvergüenzas abducid0s. Apa, TRoLete, Adeu!
    • Icona del comentari de: Pere a setembre 03, 2022 | 16:39
      Pere setembre 03, 2022 | 16:39
      Amb la col·laboració inestimable de PSC, ER i Cup
  7. Icona del comentari de: Anònim a setembre 03, 2022 | 11:07
    Anònim setembre 03, 2022 | 11:07
    Quico, buenos días! Te has enterado que vuestra gene ha pagado 1,3 MILLONES de euros a la oficina del chiringuito de la ONU que ha sacado el informe ese ? Sabes que pasa, que o dices la verdad, o la credibilidad es CERO, y ya sabes lo que significa eso para un periodista, no ? Pero nada, tú a seguir la voz del amo. Soy tan amable que incluso te envio el link para que me creas. https://www.elconfidencial.com/espana/cataluna/2022-09-03/sospechosos-millones-de-euros-catalanes-onu_3484763/
    • Icona del comentari de: Un a setembre 03, 2022 | 11:19
      Un setembre 03, 2022 | 11:19
      Sí, sí, i tant. I fixa't que són uns milions que has pagat tu (bé, una part, clar). Quina ràbia, oi? Has contribuït a aquesta infàmia!
    • Icona del comentari de: Gecko a setembre 03, 2022 | 11:21
      Gecko setembre 03, 2022 | 11:21
      Ha, ha, ha, el dictamen del Comitè de Drets Humans de les Nacions Unides, és un pas més, desemmascara l'estratègia espanyola d'intentar la liquidació política de l'independentisme, malgrat les pressions i trampes de l'estat espanyol dirigides a organismes internacionals. El polític espanyol Perez Rubalcaba ( 1951 / 2019 ) ja ho va advertir als seus col·legues espanyols : "El estado espanyol pagará el coste de quitar de en medio a Puigdemont" ;"El ex secretario general del PSOE Alfredo Pérez Rubalcaba alertó este viernes del "coste político" que tendrá que pagar el Estado..."; "ha advertido Rubalcaba en una entrevista en Onda Zero, en la que ha aconsejado al ejecutivo ser "hábil" en su estrategia para que el descrédito del Estado sea el menor posible..." Ara els ultra xovinistes espanyols, com aquest pallús, poden dir i escriure el que vulguin i posar-hi fulles, però com han deixat, i com continuen deixant el seu miserable estat espanyol a ulls del món, ho pot guaitar tothom.
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 15:32
        Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 15:32
        Pues ya ves, mas de 1,3 MLLONES de €uracos que les han soltado a esos payos en los últimos años... eso da para cenar sus buenos Langostinos y mariscadas una vez a la semana, como poco... Con tan buenos argumentos, esos son capaces de decir que la Reina de Inglaterra es Virgen... Y, CLaRo, Después no hay dinero para la Sanidad Publica Catalana... Catalunya con los presupuestos mas altos de toda España... con 25 impuestos propios, que otras regiones autonómicas N0 tienen, para mantener "embajadas", "Oficinas Comerciales", menas a CascoPorro para ser mas guays que todos los demás, toda clase de Dispendios "identitarios", ademas de toda suerte de Chiringuitos, SueldaZ0s, 'mangoneigs' e "Industria del Catalanismo", y un "emérito" "exiliado" de vacaciones y haciendo inmersión en Lengua Inglesa y Neerlandesa pagada por todos (Puchi, el Pastelero L0Ko) y todo su séquito de cortesanos y cortesanas... Qué desgracia le ha caído a Catalunya con todos estos elementos... ¿Porqué Dios, o quien sea, CaSTiga tanto a las tierras catalanas y a sus gentes, y envía sin cesar la sombra de Mordor a recorrerla y a sus orcos a gobernarla?
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 17:46
          Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 17:46
          Este comentario de arriba de " Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 15:32 " y otros cuantos mas bien mejor en varios Artículos Mí0s, N0 S0N Mí0s, sino del TR0L separrata suprematra de patrias inventadas que comenta mis sandeces USuRPaNDo encima mi Nombre... Se dedica a copiar comentarios míos modificándolos o tunealond0s con ch0rradas Mías y cambiando el orden de mis frases y los vuelve a mandar Usurpand0 mi Nombre, como hace varias veces... Veamos, que N0 es muy exagerado decirlE que N0 valen para nada... !Quien nos lo iba a decir y advertir de l0s peligros patrios actuales que corre España Una, o sea, quier0 que os quede clar0 que no son Mí0s, l0s míos com0 siempre, com0 de costumbre son finos y mesurad0s. Ni soy Franquista, ni fach0rro, ni un estakanovista del supremacism0 español, lo tengo muy clar0. Ya buen0. Y si alguna vez he tenido facultades, realmente... Apa, Bon dia!
          • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 19:05
            Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 19:05
            SÍ, SÍ que son mis comentarios, TRoLL separata supremata del Nacional Catalanismo de patrias inventadas... este y los otros comentarios SÍ que son verdaderamente míos... y es el "TRol independenciero de Ética 0" el que ha Usurpado mi Nombre para comentar de Falsa Bandera, como siempre, y pretender que N0 son míos, enviando comentarios FaKe, modificando algunos comentarios míos anteriores en que le denunciaba, y enviándolos de nuevo con sandeces en la onda separata supremata... El TRoLL estaba triste porque en las vacaciones de Verano he comentado menos y tenia desatendido al Supremacismo Independenciero, pero ahora ya está mas contento en su fachorrerio, y vuelve a las andadas; a impostar y usurpar nombres y comentar ch0RRadas... Apa, Adéu!
            4
            Icona de dislike al comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 19:05 3
    • Icona del comentari de: Tano a setembre 03, 2022 | 11:27
      Tano setembre 03, 2022 | 11:27
      El xovinisme espanyol cada dia és més miserable i curt de gambals. la supremacia i la supèrbia xovinista espanyola no té límits... o sí ? Cap agressió espanyolista sense resposta. Aquest tros de quòniam que vol donar lliçons de pagaments que pregunti al seu fastigós estat i a Villareco dels enregistraments, quants diners de fons reservats espanyols i quants de fons reservats espanyols en "B", han esmerçat en intentar "combatre" l'independentisme català. Els xovinistes espanyols on especialistes en capgirar les seves misèries i abocar-les contra els altres.
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha, ha, ha a setembre 03, 2022 | 11:40
      Ha, ha, ha, ha, ha setembre 03, 2022 | 11:40
      Quin tip de riure, el "confidencial espanol" el comentarista anònim tenen la mateixa solvència contrastada que l'espia i "organitzador" d' "eventos" des de l'any 1972 anomenat Villareco; que "l'ecs" "president" espanyol Aznar Faes o que el comissionista del 80% de l'Ajuntament de Madrid... A fer la mà !
    • Icona del comentari de: JordiP a setembre 03, 2022 | 20:24
      JordiP setembre 03, 2022 | 20:24
      Et creus seriosament el que diu El Confidencial? He, he, he ... És el pamflet més mentider, calumniador i esbiaixat de tot l'Internet. Mira, xaval (i els teus correligionaris també), asòma't a "Arquitectos del terror", del gran historiador hispanista Paul Preston, i allà veuràs l'exacta i detallada definició del modo de actuar i el verí mentider i manipulat que vomita la premsa d'extrema dreta "nasionà" com El Puticional.
  8. Icona del comentari de: jg a setembre 03, 2022 | 12:14
    jg setembre 03, 2022 | 12:14
    La Oficina del Alto Comisionado de Naciones Unidas para los Derechos Humanos (OACNUDH), el organismo que emitió un informe acusando a España de vulnerar los derechos de algunos presos del 'procés', ha recibido más de un millón de euros en "aportaciones voluntarias" del Gobierno catalán durante los últimos años, según la documentación a que ha tenido acceso El Confidencial. Solo desde 2019, la Generalitat inyectó en esa oficina un total de 990.000 euros de manera gratuita. parece que ahora se explica todo....
    • Icona del comentari de: Dòlars o pessetes? a setembre 03, 2022 | 16:41
      Dòlars o pessetes? setembre 03, 2022 | 16:41
      I el desgobierno de Espanya quants milions?
  9. Icona del comentari de: jg a setembre 03, 2022 | 12:16
    jg setembre 03, 2022 | 12:16
    El goteo de dinero ha sido constante. En 2019, le dio 150.000 euros; en 2020, 350.000 euros; en 2021, 290.000 euros; y, en lo que va de 2022, ya le ha enviado otros 200.000 euros. A esas cifras hay que sumarles otros 100.000 donados en 2016 y una cantidad indeterminada (que algunas fuentes cifran en 200.000 euros) en 2018, lo que elevaría la cifra total subvencionada por el Govern a prácticamente 1,3 millones de euros. Además, la denuncia ante la ONU que provocó el informe fue interpuesta por Ben Emerson, abogado de Oriol Junqueras, que había trabajado para la oficina que ahora ha emitido el informe. Emerson ya fue puesto en entredicho en 2019 por sus vinculaciones personales con los relatores de los derechos humanos y los informes partidistas que estos emitieron.
    • Icona del comentari de: Villarejo a setembre 03, 2022 | 14:06
      Villarejo setembre 03, 2022 | 14:06
      Bla bla bla
    • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 03, 2022 | 17:50
      Gonzalo setembre 03, 2022 | 17:50
      Ellos estan preocupados? Jajaja! Más bien nosotros los espanñoles de para bien nos descojonamos con nuestras gilipolleces enfocadas siempre a mantener la unidad de España. Jajaja!
  10. Icona del comentari de: Rosa a setembre 03, 2022 | 16:34
    Rosa setembre 03, 2022 | 16:34
    El que deixa clar l' ONU és la vulneració dels drets dels politics i dels que els van votar per part de l'estat espanyol. Amb la colaboració entusiasta en l'execució del president del Parlament Torrent (ER) i del Congrés Batet (PSOE). Una mostra més l'aliança botiflera que ha enfonsat l'independentisme.
    • Icona del comentari de: A la Rosa de Lima a setembre 03, 2022 | 17:58
      A la Rosa de Lima setembre 03, 2022 | 17:58
      L'independentisme "enfonsat ? Com us agrada als espanyolistes emmerdar i "celebrar" suposades victòries vostres que son derrotes com una casa de la democràciorgànica plena espanyola, qui estan enfonsats a hores d'ara, i de moment, son les restes del que eren el partit de Rivera, la Camacho, Fernandez Diaz... i altres col·labos.
  11. Icona del comentari de: MHP a setembre 03, 2022 | 17:47
    MHP setembre 03, 2022 | 17:47
    La justicia española funciona, oi nois? Això no treu que els del PePe siguin uns mangants i uns mafiòsos.
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a setembre 03, 2022 | 19:21
      Ha, ha, ha setembre 03, 2022 | 19:21
      Què fot encara en (M)arc (H)ernandez (P)ons fotent el mec ?
  12. Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 03, 2022 | 18:48
    Gonzalo setembre 03, 2022 | 18:48
    Si ellos los independnetistas tienen ONU, nosotros tenemos DOS.
    • Icona del comentari de: JordiP a setembre 03, 2022 | 20:27
      JordiP setembre 03, 2022 | 20:27
      No pots copiar cites més intel·ligents i més actuals, so desfasao?
  13. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 18:57
    Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 18:57
    Ahora toda Europa y el resto del mundo se rie de nosotros, a nosotros nos han pillado espiando y haciendo trampas judiciales ( en realidad un montaje enorme partiendo de 4 cosillas ), pero en el fond0 del fond0 los españoles N0 somos tan burros com os creeís siempre los supremacistas calalufos, ni que decir que no somos todos ni funambulistas, comediantes, teatreros, toreros, saltimbanquis, afinadores ni muy cómicos...
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 04, 2022 | 12:01
      Pere Llimonera i Citronell setembre 04, 2022 | 12:01
      Comentario Fake del TRoLL separata supremata del Nacional Catalanismo de patrias inventadas... este y los otros comentarios son del "TRol independenciero de Ética 0" el que ha Usurpado mi Nombre para comentar de Falsa Bandera, como siempre, enviando comentarios FaKe, modificando algunos comentarios míos anteriores en que le denunciaba, y enviándolos de nuevo con sandeces en la onda separata supremata... El TRoLL estaba triste porque en las vacaciones de Verano he comentado menos y tenia desatendido al Supremacismo Independenciero, pero ahora ya está mas contento en su fachorrerio, y vuelve a las andadas; a impostar y usurpar nombres y comentar ch0RRadas... Apa, Adéu!
  14. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a setembre 03, 2022 | 19:10
    Luisnomeacuerdo setembre 03, 2022 | 19:10
    Mientras Ikea no haga ninguna manifestación en contra los atapuercanos del reino de España estamos tranquilos, seguimos teniendo a los tractorianos trabajando para pagar nuestros subsidios.
  15. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 19:50
    Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 19:50
    Los pedazo de bocazas anchas como los que emiten este tipo de mis comentarios, como este mesmo, son los primeros en venirse de patas abajo a la hora de la verdad... como enajenados mentales y fantasiosos que creemos que son los demás los que van a luchar a por ellos, por sus fantasías y causas injustas, aunque tales ignotos lo desconozcan, y que todo en la vida española es como en "Game" o "Grand Hermano"... de Playes Stations y b0baliconcones que creen que por comentar alhajas, sandeces, relojes Rolex y necedades en 'la Red' usando el teclado y un Pen drive no van a identificarlos ID y seguramente ya lo están por tacito y sus atestados... y encima van dando lecciones de como hay que actuar... Somos siempre los primeros en abrir la boca para decir algo que valga la pena, medianamente inteligente, y los primeros en no esconderse, correr, escapar por las alcantarillas del estado español, o lloriquear como tenazas de nuestra ley mordaza, si nos llega la ocasión; y en todo caso, como simples cantaros, los primeros en no acabar en el trullo, si las cosas las hacemos realmente mal segun nuestra justicia... Así va la Españuna actual, con toda clase de elementos demagogos, populismos, falsarios e infantoides soltando sus discursetes de radicalismo español vació, de consistencia e intelectualidad del nivel de Villarejo y tal, durante las ultimas décadas y quizás siglos, como si nada pasara, como siempre ha sido y como si de verdad tuvieramos algo que decir en nombre de Españuna... Apa, Adéu!
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 03, 2022 | 21:32
      Pere Llimonera i Citronell setembre 03, 2022 | 21:32
      SÍ, sí es mio el comentario, TRoL separrata supremata del Nazional Cataclismo Y0 soy de patria española con la debida hora... este y los otros comentarios sí que son verdaderamente y certificados míos... y es el "TR0LL pendenciero de España 0" el que ha Usurpado mi Nombre para comentar en n0mbre Mí0, como dig0, y pretender que N0 son míos pero sí, sí s0n míos, el siguE mandando comentarios Faks, modificando algunas palabras mías de comentarios míos anteriores a los que en ellos escriben modificaciones que es lo que denuncio denuncio, y manda de nuevo mis sandeces en la onda cero... El estaba triste porque en las pasadas vacaciones de Verano he comentado en otros medios y tenia desatendido Mi Supremacismo, pero ahora ya estoy vivit0 y coleand0 muy contento en el fachorrerio y así vuelvo a andar; Y0 simpre sin impostar y sin usurpar nombres ni comentar ch0RRadas, y tal... Apa, Adéu!
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a setembre 04, 2022 | 12:09
        Pere Llimonera i Citronell setembre 04, 2022 | 12:09
        Y dale, otra vez usurpando nombre y en versión doble, el troll usurpador envía 1 comentario de falsa Bandera y se contesta a si mismo de Falsa Bandera otra vez... Estos 2 Comentarios de arriba N0 son míos, son Fakes del TRoLL separata supremata del Nacional Catalanismo de patrias inventadas... este y los otros comentarios son del "TRol independenciero de Ética 0" el que ha Usurpado mi Nombre para comentar de Falsa Bandera, como siempre, enviando comentarios FaKe, modificando algunos comentarios míos anteriores en que le denunciaba, y enviándolos de nuevo con sandeces en la onda separata supremata... El TRoLL estaba triste porque en las vacaciones de Verano he comentado menos y tenia desatendido al Supremacismo Independenciero, pero ahora ya está mas contento en su fachorrerio, y vuelve a las andadas; a impostar y usurpar nombres y comentar ch0RRadas... Apa, Adéu!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa