Missing 'path' query parameter

La Secretària General del Consell d’Europa, Marija Pejčinović Burić, ha emplaçat l’expresident de la Generalitat Quim Torra i l’exvicepresident del Parlament Josep Costa a dirigir-se al Tribunal Europeu dels Drets Humans per denunciar la vulneració de drets pel cas Pegasus. En una carta de resposta a la missiva que li van enviar Torra i Costa per denunciar la “manca de voluntat” i l'”obstruccionisme” de la justícia espanyola i del govern de Pedro Sánchez, Burić ha indicat que els tribunals dels estats membres de la UE han de vetllar per protegir els drets inclosos en la Convenció Europea dels Drets Humans com és el dret a la privacitat, per la qual cosa els insta a dirigir-se al TEDH.

La idea de Costa i Torra ja era arribar tan aviat com sigui possible als tribunals europeus, tot i que ara mateix el cas es troba al Tribunal Suprem. Les seves defenses esperen exhaurir la via dels recursos a l’estat espanyol per poder passar a instàncies europees, concretament al Tribunal Europeu dels Drets Humans, tal com els ho recomana la Secretària General del Consell d’Europa.

Imatge de Torra amb Costa en el viatge que el president va fer a Washi
Imatge de Torra amb Costa en el viatge que el president va fer a Washington

Torra i Costa demanen una reparació per l’espionatge

A la carta que Costa i Torra van fer arribar a la secretària i a les comissions d’investigació del Parlament Europeu i del Parlament de Catalunya i els relators de drets humans de les Nacions Unides que van publicar un informe sobre l’espionatge a independentistes catalans, els dos polítics denunciaven el Catalangate i exigien una “reparació” per l’espionatge durant l’exercici dels seus càrrecs públics. També van denunciar que aquesta investigació de l’espionatge que van patir personalitats i entitats independentistes continua a hores d’ara trobant “entrebans i obstruccions” per part de la justícia espanyola i del govern encapçalat per Pedro Sánchez en coalició amb Podemos.

“L’actuació dels tribunals i les respostes i omissions per part del govern espanyol directament o a través de l’advocacia de l’estat són de boicot i de negativa sistemàtica davant la voluntat de conèixer i de posar llum a la vulneració massiva de drets patida pels demandants”, van expressar les defenses en aquesta carta que aquest dimecres ha respost Burić.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Justice a febrer 09, 2023 | 20:03
    Justice febrer 09, 2023 | 20:03
    Si farien el que seria el més correcte.
  2. Icona del comentari de: Angelblau a febrer 09, 2023 | 20:04
    Angelblau febrer 09, 2023 | 20:04
    Doncs Endavant
  3. Icona del comentari de: Català a febrer 16, 2023 | 10:23
    Català febrer 16, 2023 | 10:23
    Si, endevant. Però no servirà de res: tos els governs sajuden entre ells.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter