El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
ERC vol un referèndum amb almenys un 50% de participació i un 55% de suport
  • CA

Esquerra Republicana vol un referèndum amb almenys un 50% de participació i un 55% de suport al “sí” per “negociar” la independència. Es tracta de l’aposta dels republicans per encetar la segona fase de la taula de diàleg un cop acabi la carpeta de la desjudicialització amb la reforma del Codi Penal. D’aquesta forma ho detalla el text de la ponència política proposada per la direcció republicana encapçalada per Oriol Junqueras.

El document es debatrà i votarà al proper Congrés Nacional del 28 de gener. El partit està treballant per detallar com serà el referèndum: amb una “pregunta clara com la de l’1-O”, i on hi pugui votar la població major de 16 anys resident a Catalunya, i la no resident però amb dret a vot a les eleccions al Parlament.

El líder d'ERC, Oriol Junqueras, durant un Consell Nacional del partit | ACN
El líder d’ERC, Oriol Junqueras, durant un Consell Nacional del partit | ACN

La proposta dels republicans s’emmarca en l’Acord de Claredat, proposta del president de la Generalitat, Pere Aragonès, que va fer en el passat debat de política general al Parlament. D’aquesta forma, Vilalta ha ressaltat que aquests van ser els llindars del referèndum d’independència de Montenegro, que va rebre l’aval de les institucions europees, i que “donen la màxima legitimitat i un plus d’homologació a nivell internacional”. La pregunta del referèndum hauria de ser “clara, com la del referèndum del 1-O”, i de guanyar el sí que hauria d’obrir-se una negociació entre els governs català i central amb mediació europea i internacional, segons la ponència.

Fonts del partit subratllen que aquesta és una proposta per a “començar a generar debat” sobre les condicions amb altres actors polítics i socials amb l’objectiu generar un consens a Catalunya abans de traslladar la petició a l’Estat.

Posen en valor les negociacions amb el govern espanyol

La ponència posa en valor els fruits de la negociació amb el govern espanyol sobre el conflicte a Catalunya, entre les quals els republicans destaquen que han “fet moure” al PSOE fins a avalar els indults als condemnats pel 1-O i tramitar la derogació de la sedició. “Nosaltres no volem imposar la república catalana a ningú. El que volem és poder-la decidir, que la ciutadania prengui aquesta decisió de manera participativa. Un referèndum és la màxima expressió de la voluntat democràtica”, ha sostingut Vilalta.

Amb tot, ERC remarca en la seva ponència que no renunciaran “a cap instrument democràtic” que permeti als catalans decidir sobre el seu futur.

Aliances amb independentistes a les municipals

Quant a les aliances postelectorals, en l’àmbit municipal la ponència política aposta per prioritzar aliances amb partits independentistes, però avala pactes que permetin frenar a la “extrema dreta”.

També reivindica les polítiques de sobirania econòmica, energètica, feminista, social i democràtica que ha impulsat ERC, al costat de la “sobirania lingüística i cultural fonamental per a la construcció nacional i la cohesió social”.

La ponència reivindica algunes iniciatives impulsades des del Govern en aquestes direccions, com el projecte de la Vall de l’Hidrogen, l’energètica pública, el permís per a funcionàries de la Generalitat per duel gestacional i dolor menstrual, la gratuïtat de l’Infantil 2, o l’escut social contra la crisi. També destaquen el compromís que ERC va arrencar del govern espanyol en el marc dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per a parar la línia MAT, a més del Pacte Nacional per la Llengua, la normativa enfront del 25% judicial de castellà i el projecte Aina.

Més notícies
El diputat del PP increpant el ponent de l'informe Pegasus i als periodistes de TV3 / TV3
Un diputat del PP intenta vetar una entrevista de TV3 al ponent de l’informe Pegasus
Notícia: Un diputat del PP intenta vetar una entrevista de TV3 al ponent de l’informe Pegasus
Comparteix
El diputat espanyol Pablo Hispán ha intentat acusat a la televisió pública catalana de "televisió catalana independentista"
Laia Estrada / ACN
La CUP proposa incrementar el fons de transició nuclear fins al 90%
Notícia: La CUP proposa incrementar el fons de transició nuclear fins al 90%
Comparteix
Els anticapitalistes reclamen que els municipis pròxims a les centrals nuclears obtinguin més fons
El portaveu de Junts, Josep Rius, en una roda de premsa / ACN
Junts demana “més humilitat” al Govern per negociar els pressupostos
Notícia: Junts demana “més humilitat” al Govern per negociar els pressupostos
Comparteix
Rius assegura que tenen “desavinences no menors” amb ERC en temes de salut, educació i polítiques socials
El president Pujol en un dels seus darrers actes a Barcelona/EP
Jordi Pujol tornarà al Parlament aquest dimarts pels 90 anys de la cambra
Notícia: Jordi Pujol tornarà al Parlament aquest dimarts pels 90 anys de la cambra
Comparteix
Els expresidents Artur Mas i José Montilla també han confirmat la seva presència

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ex-votant d' E.R.C. a desembre 12, 2022 | 18:23
    Ex-votant d' E.R.C. desembre 12, 2022 | 18:23
    Si. I el Gobiererno de Madrid ja te fixada la data: el dia 30 del proper mes de febrer.
    • Icona del comentari de: Si noi, a desembre 12, 2022 | 20:02
      Si noi, desembre 12, 2022 | 20:02
      Ex-votant, per això ERC guanya votants i corruptgència els perd com es reflexa a cada noves eleccions. Tu has votat tants cops ERC com la Ferrussola. Què ets la Mare Superiora dels missals andorrans?
      • Icona del comentari de: Ex-votant d' E.R.C. a desembre 13, 2022 | 09:24
        Ex-votant d' E.R.C. desembre 13, 2022 | 09:24
        Ho trorno a dir: he votat ERC. Una sola vegada, però es prou per a que me'n avergonyeixi la resta de la vida.
        • Icona del comentari de: Si noi, a desembre 13, 2022 | 14:03
          Si noi, desembre 13, 2022 | 14:03
          a mi em va passar amb Miss Catalunya el segon cop, per sort les CUP l'enviaren a la paperera de la història, però ens encolomar com hereu al batxiller foll per suspendre la DUI i fugir deixant-ho tot enmerdat. Tots cometem errors o mentim...
    • Icona del comentari de: Fum a desembre 13, 2022 | 08:22
      Fum desembre 13, 2022 | 08:22
      Fum, fum, fum... cal desviar l'atenció de la bestiesa que han fer els d'ERC amb les noves lleis de 'càstig per a qui vulgui fer de veritat la independència. Fum, fum, fum és Nadal
  2. Icona del comentari de: Juan Ripollés a desembre 12, 2022 | 18:27
    Juan Ripollés desembre 12, 2022 | 18:27
    Pero, un referendum legal oi ? no com el del u uctubre que allo ba ser totalment il-legal, habiam si aclariu el tema . PD : votar es legal , pero respectant les lleis.
    • Icona del comentari de: obol a desembre 12, 2022 | 20:11
      obol desembre 12, 2022 | 20:11
      no hi havia cap llei que penalitzes fer un referendum... a més, si no era legal, perquè a les sis del matí va sortir la policia nacional i la guardia civil disposats a saltar-se el que havia dit la jutgessa? Apallissar gent pacifica que només volia votar si que és ilegal. Això us perseguirà durant decades.
    • Icona del comentari de: El Foll a desembre 12, 2022 | 21:35
      El Foll desembre 12, 2022 | 21:35
      Però és que encara no t'has adonat que a Espanya no hi ha lleis que valguin? Hi ha amics i hi ha favors, hi ha enemics i hi ha garrotades. I para de comptar.
    • Icona del comentari de: A veure si ho entens, Ripollós a desembre 13, 2022 | 02:32
      A veure si ho entens, Ripollós desembre 13, 2022 | 02:32
      Les úniques lleis que els catalans acceptem són les que elabora el parlament de Catalunya (el legítim, el que hi havia abans del cop d'estat del 155, no el de Vichy) i no pas les lleis dels colonialistes castellans
      • Icona del comentari de: Juan Ripollés a desembre 13, 2022 | 10:10
        Juan Ripollés desembre 13, 2022 | 10:10
        Soc Juan Ripolles, tu ets un mal educat : Dit aixo , les lleis son les que manen de la Constitucio Esàñola, les del parlament Autonomic de catalunya , son lleis autonomiques que no tenen cap valor , nomes son per cambiar els horaris del servei de Rodalies i res mes, ara be, vossañltres els indepen viviu en el mundo de iiiuuupiiiii totalment fora de la veritat, pero aixo sou independentistes, t'has enterat ???
    • Icona del comentari de: fora, colon de merda! a desembre 13, 2022 | 10:14
      fora, colon de merda! desembre 13, 2022 | 10:14
      L'escòria botiflera com tu podríeu, com a mínim, aprendre català, que no es noti tant que sou del PP fent propaganda, com els "lis" de la "perla" aquella de la "Que-macho". He de reconèixer, però, que inventar la paraula "habiam" requereix un talent destructiu escurçonià i emmetzinat mai vist fins ara, quasi com el set-ciències que va inventar-se les "guixetes", fa anys.
  3. Icona del comentari de: ERC bruticia borbònica a desembre 12, 2022 | 18:37
    ERC bruticia borbònica desembre 12, 2022 | 18:37
    O sigui el 45% manarà sobre el 55%, junqueras de Franco i ole de españa? Plega ja, SUVBIT DE ESPAÑA I DEL BORBO que et va indultar
    30
    Icona de dislike al comentari de: ERC bruticia borbònica a desembre 12, 2022 | 18:37 12
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 13, 2022 | 00:23
      Pere Llimonera i Citronell desembre 13, 2022 | 00:23
      No , No no es el 45%, ni es así la cosa, "ERC bruticia supremata"... en el Parlament, por ejemplo, para cambiar cosas importantes o fundamentales o en otros muchos asuntos hacen falta 3/4 o 2/3 de los votos de la Cámara, o sea: el 75% o el 67% en el mejor de los casos; y aquí se va a hacer con el 50% de los votos y con una aprobación, raspando, del 55%... ja,ja... ¡Qué buen chiste! ... bastarían entonces, si ponemos -grosso modo y redondeando- un censo de 5 millones de votantes, el 55% de 2'5 Millones, que es: 1.375.000 de votos... les saldría el "SÍ" con solamente 1.375.000 votos de mas de 7.500.000 de habitantes en Catalunya... O sea, que si como ellos esperan pudiera pasar, solo van a votar los separatas suprematas en masa -como hacen ellos siempre al estar adoctrinados y abducidos-, y el resto, la gente normal, se abstiene, como pasó en el Botifarrendum, pues les saldría la cosa muy barata; con muy pocos votos respecto a la población total de Catalunya... Se deben pensar -en sus supremacismo y arrogancia- que el resto del mundo es T0Nto... Un asunto tan GRaVe como ese, si se fuera a producir -que N0 va a pasar-, se haría, con un mínimo del 75% de votantes del Censo, y con un mínimo de aprobación del 75%, como estrictamente mínimo; y de ahí para arriba... Menudos listillos... Pero, N0 va a suceder nada de eso, simplemente porque N0 ha a lugar... Ya hay un procedimiento tipificado y LeGaL para hacer un Referéndum -porque hay mecanismos democráticos para ello, y España es un país democrático- y si se pretende hacerlo, N0 hay mas que seguirlo... Como se podría dilucidar un asunto tan transcendental, pesado y complicado con un simple y mero 50%; 55%; que es en realidad el 27,5% de un supuesto Censo redondeado de 5.000.000; o que es el irrisorio 18'333% de la P0BLaCióN T0TaL de Catalunya... Es impensable que se aprobara una Secesión de Catalunya del resto del país por el voto del 18'3% de todos los catalanes... Una Secesión de Catalunya del resto de Espanya votada por el 18'3% y 1.375.000 de todos los catalanes, frente a los mas de 7.500.000 de habitantes de Catalunya y 47.000.000 de habitantes de Espanya... "Perdoneu, però Algú ho havia de dir!"
    • Icona del comentari de: Un consell a desembre 13, 2022 | 07:21
      Un consell desembre 13, 2022 | 07:21
      Si has de comentar, no beguis...
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 13, 2022 | 10:21
      Ricard desembre 13, 2022 | 10:21
      Els comentaris de falsa bandera xovinista espanyola ja fa mesos que no colen. No us hi escarrasseu, que ningú us en fa cap cas.
  4. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 12, 2022 | 18:49
    Gonzalo desembre 12, 2022 | 18:49
    Artículo 92 de la Constitución española.
    • Icona del comentari de: Gavanenc a desembre 12, 2022 | 19:45
      Gavanenc desembre 12, 2022 | 19:45
      Article 47 de la sacroconstitució espanyola : "Tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per tal de fer efectiu aquest dret, i regularan la utilització del sòl d’acord amb l’interès general per tal d’impedir l’especulació. La comunitat participarà en les plusvàlues que generi l’acció urbanística dels ens públics." Segons el xovinista espanyol Gonza solament cal complir els articles que a ell l'interessen. És pot ésser més tanoca i curt de gambals ?
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 12, 2022 | 22:21
        Gonzalo desembre 12, 2022 | 22:21
        Ya hay vivienda de protección oficial, cuyo precio está regulado. El derecho a una vivienda digna no significa que el estado te la regale. Y para el tema que nos incumbe, artículo 92 de la Constitución española. Y ojalá se incorporase el artículo 21 de la Constitución alemana.
        • Icona del comentari de: Anna a desembre 13, 2022 | 12:36
          Anna desembre 13, 2022 | 12:36
          És insuportable la barra del xovinisme espanyol. Es creuen que ens intentaran aixecar la camisa eternament ?
  5. Icona del comentari de: Juan Ripollés a desembre 12, 2022 | 18:54
    Juan Ripollés desembre 12, 2022 | 18:54
    Habiam : on hi pugui votar la població major de 16 anys resident a Catalunya, i la no resident però amb dret a vot a les eleccions al Parlament. La Constitució Espanyola ho te per escrit que el vot son als 18 anys, o sigui que ja no anem be.
  6. Icona del comentari de: Joan de l'Os a desembre 12, 2022 | 19:10
    Joan de l'Os desembre 12, 2022 | 19:10
    I aquest referèndum el faran com a resultat de la taula de diàleg, aconseguit per la bondat d' en Junqueres i amb la tolerància amable dels seus amiguets del PSOE? A qui volen enganyar? Ens prenen per simples o ho són ells (per dir-ho suau)? Més aviat potser son uns cínics impúdics que han convertit la mentida en expressió d'excel·lència política. Tot ho aprenen dels socialistes, els reis!
    • Icona del comentari de: A qui volen enganyar? a desembre 13, 2022 | 07:24
      A qui volen enganyar? desembre 13, 2022 | 07:24
      Costarà superar els enganys dels corruptgents, sobretot al batxiller foll prometent tornar per guanyar unes eleccions fa 5 anys i encara l'esperem...
  7. Icona del comentari de: Ricard a desembre 12, 2022 | 19:11
    Ricard desembre 12, 2022 | 19:11
    Zzzzzzzzz.
  8. Icona del comentari de: Independence Process a desembre 12, 2022 | 19:21
    Independence Process desembre 12, 2022 | 19:21
    Be, no comprenc pas perquè els annexionistes en poden tenir prou amb un 45% d'adhesions a la sobirania espanyola i els catalans que volem un estat lliure i independent en forma de república hem de necessitar un 55%. Cal donar peixet a l'espanyolisme ?Espero que aquesta proposta no tingui cap succés i alhora que la independència del nostre país es faci efectiva ben aviat.
  9. Icona del comentari de: No m'agradan els números a desembre 12, 2022 | 19:21
    No m'agradan els números desembre 12, 2022 | 19:21
    50% de participació és regalar el resultat als unionistes: si tots els unionistes no votan, sumats als abstencionistes de sempre és impossible superar el 50%. 55% de SI no és democràtic, 50%+1 vot és el resultat que guanya. La participació hauria de ser 40% mínim per incentivar que totes les opcions estiguin motivades per votar. El resultat guanyador és 50%+1 a totes les democràcies, i la pregunta ha de ser cçara i binaria.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 12, 2022 | 22:50
      Pere Llimonera i Citronell desembre 12, 2022 | 22:50
      No te canses, a mi tampoco, "No m'agradan els números"; pero, N0 va a haber ningún Botifarrendum... N0 va a celebrarse; y menos aun con esos porcentajes de aprobación ridículos, de engañifa, fascistodes, de traca, de risa, Anti-democráticos... Y ademas quieren que voten desde los 16 años, para completar el paripé... ja, ja, ja... a ver si pueden adoctrinar a cuantos mas adolescentes sea posible en el menor tiempo posible; que son mas crédulos, ignaros, naifs e inexpertos... ja, ja, ja... como se les ve el plumero a estos pájaros... Resulta que para cambiar cosas importantes o fundamentales en el Parlament, por ejemplo, o en otros muchos asuntos hacen falta 3/4 o 2/3 de los votos de la Cámara, o sea: el 75% o el 67% en el mejor de los casos; y aquí se va a hacer con el 50% de los votos y con una aprobación, raspando, del 55%... ja,ja... ¡Qué buen chiste! ... bastarían entonces, si ponemos -grosso modo y redondeando- un censo de 5 millones de votantes, el 55% de 2'5 Millones, que es: 1.375.000 de votos... les saldría el "SÍ" con solamente 1.375.000 votos de mas de 7.500.000 de habitantes en Catalunya... O sea, que si como ellos esperan pudiera pasar, solo van a votar los separatas suprematas en masa -como hacen ellos siempre al estar adoctrinados y abducidos-, y el resto, la gente normal, se abstiene, como pasó en el Botifarrendum, pues les saldría la cosa muy barata; con muy pocos votos respecto a la población total de Catalunya... Se deben pensar -en sus supremacismo y arrogancia- que el resto del mundo es T0Nto... Un asunto tan GRaVe como ese, si se fuera a producir -que N0 va a pasar-, se haría, con un mínimo del 75% de votantes del Censo, y con un mínimo de aprobación del 75%, como estrictamente mínimo; y de ahí para arriba... Menudos listillos, que creen que son... Pero, como digo, N0 va a suceder nada de eso, simplemente porque N0 ha a lugar... Ya hay un procedimiento tipificado y LeGaL para hacer un Referéndum -porque hay mecanismos democráticos para ello, y España es un país democrático- y si se pretende hacerlo, N0 hay mas que seguirlo... Como se podría dilucidar un asunto tan transcendental, pesado y complicado con un simple y mero 50%; 55%; que es en realidad el 27,5% de un supuesto Censo redondeado de 5.000.000; o que es el irrisorio 18'333% de la P0BLaCióN T0TaL de Catalunya... Yo creo que son unos "Cachondos Mentales"; porque sino es que: o son B0bos, o se creen que los demás lo son... Imagínense que se aprobara una Secesión de Catalunya del resto del país por el voto del 18'3% de todos los catalanes... Una Secesión de Catalunya del resto de Espanya votada por el 18'3% y 1.375.000 de todos los catalanes, frente a los mas de 7.500.000 de habitantes de Catalunya y 47.000.000 de habitantes de Espanya... Pa mear y no echar gota; por eso mean fuera del Tiesto sin parar... "Perdoneu, però Algú ho havia de dir!" ... "Apa, Adéu!"
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 13, 2022 | 10:41
        Pere Llimonera i Citronell desembre 13, 2022 | 10:41
        Este "Pere Llimonera i Citronell desembre 12, 2022 | 22:50", N0, es Comentari0 mi0... N0, es del TR0L separrata suprematra de Patrias Encontradas, comentando sandeces de Falsa Bandera Española y UsURPaND0ME en mi Nombre, como que n0 lleva semanas y semanas y semanas haciendo... El otr0 "Pere Llimonera i Citronell desembre 13, 2022 | 00:23" tampoco es mío. Mas o menos ToD0 lo que se dice en est0s Comentarios N0 es verdad, N0 los he enviado Y0... esto es una conjunto sin cohesi0n alguna de frases de diversos de mis comentarios juntadas como Dios ha dado a entender a alguien y enviadas usUrpando mi Nombre... No se si es el TRoL o de quien, que somos varios pero N0 muchos!, o quien o que pretende pero alguien no para de impostar mi nick para comentarme sandeces... Desde luego, el TR0Lete separrata suprematra está perdiendo mis facultades; si es que los Pere Llimonera i Citronell que no son Y0 alguna vez han tenido facultades, realmente... Apa, Bon dia Tr0letEs!
  10. Icona del comentari de: De Roquetes vinc a desembre 12, 2022 | 19:21
    De Roquetes vinc desembre 12, 2022 | 19:21
    El referèndum ja es va fer, tanoques. I el vam guanyar per golejada. Que voleu ara? Perdre'l?
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 12, 2022 | 21:29
      Pere Llimonera i Citronell desembre 12, 2022 | 21:29
      ... " es va fer"... ja, ja, ja... ¡Qué salao! ... N0 sabia que en Roquetas había un Frenopático...
    • Icona del comentari de: Si que vam guanyar el referèndum! a desembre 13, 2022 | 07:31
      Si que vam guanyar el referèndum! desembre 13, 2022 | 07:31
      Però només va servir per fer el ridícul devant de tot el món, el batxiller que'ns va encolomar a dit com hereu Miss Catalunya va trigar 8 segons a suspendrel abans de fugir deixant-ho tot enmerdat.
    • Icona del comentari de: Vilatà gironí. a desembre 13, 2022 | 10:54
      Vilatà gironí. desembre 13, 2022 | 10:54
      Exacte. Per aixó, si monten un altre referéndum jo em quedaré a casa. Ja vaig votar i vam guanyar.
      • Icona del comentari de: Per reclamacions vés a Waterloo a desembre 13, 2022 | 14:07
        Per reclamacions vés a Waterloo desembre 13, 2022 | 14:07
        A un barri ric hi trobaràs un palauet on viu el batxiller foll que va suspendre la DUI en segons abans de fugir deixant-ho tot enmerdat.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 13, 2022 | 15:35
        Gonzalo desembre 13, 2022 | 15:35
        Y con ese engaño morirás. Jajaja!
  11. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a desembre 12, 2022 | 19:22
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya desembre 12, 2022 | 19:22
    El referèndum ja el vam fer el 1 d'octubre del 2018 i el vam guanyar i, d'acord amb el previst, el darrer Parlament legítim de Catalunya, abans del cop d'estat del 155, va fer la Declaració d'Independència el dia 27 del mateix mes. Ara tot el que cal és crear les condicions, garantint el control del territori, per aixecar-ne la suspensió. Tots els que parlen de nous referèndums volen enterrar la gran victòria del poble de Catalunya de fa 5 anys, com si no hagués succeït i reescriure la història d'acord amb els interessos dels colonialistes a qui serveixen
    • Icona del comentari de: 1-O el dia de la vergonya a desembre 12, 2022 | 20:14
      1-O el dia de la vergonya desembre 12, 2022 | 20:14
      Agraeix-ho al batxiller foll que va trigar setmanes a donar el resultat, 8 segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 13, 2022 | 10:23
        Ricard desembre 13, 2022 | 10:23
        No t'hi escarrassis, ningú te'n fa cap cas. Els comentaris de falsa bandera xovinista espanyola ja fa mesos que no se'ls empassa ningú, ni els teus.
        • Icona del comentari de: per Ricard el corruptgent a desembre 13, 2022 | 14:13
          per Ricard el corruptgent desembre 13, 2022 | 14:13
          Els corruptes prUcessistes sou tant pedants que os penseu que sou els purs independentistes beneits per Déu. Però resulta que sou nouvinguts a l'independentisme des que's va destapar la podridura de corrupció que porteu practicant 40 anys. En fi, no sé a qui vols enganyar, espero que maduris algun dia pel teu bé i de una Catalunya lliure.
  12. Icona del comentari de: fat boy a desembre 12, 2022 | 19:34
    fat boy desembre 12, 2022 | 19:34
    Pero ells votaran a favor o contra la independencia?.
    • Icona del comentari de: pel gordet corruptgent a desembre 13, 2022 | 07:35
      pel gordet corruptgent desembre 13, 2022 | 07:35
      A favor, per això vam guanyar l'1-O. Però el batxiller va suspendre la DUI en segons abans de fugir deixant-ho tot enmerdat i 5 anys després seguim prUcessant.
      • Icona del comentari de: fat boy a desembre 13, 2022 | 12:03
        fat boy desembre 13, 2022 | 12:03
        Llepaculs de la Xarnegada, vosaltres fareu el que us manin els vostres amos de l'Altiplano, igual que feu ara. Au, raspallet, Colgate i a treure't la merda de la llengua.
  13. Icona del comentari de: Edgar a desembre 12, 2022 | 19:40
    Edgar desembre 12, 2022 | 19:40
    55%? o sigui que hi ha ciutadans que valen més que altres?
    • Icona del comentari de: Allan a desembre 12, 2022 | 20:01
      Allan desembre 12, 2022 | 20:01
      Ara te n'adones ? Per a què creus que volem la independència ?
    • Icona del comentari de: vaaa a desembre 12, 2022 | 20:15
      vaaa desembre 12, 2022 | 20:15
      sempre, se'n diu democracia, cosa que a Espanya encara no ha arribat.
  14. Icona del comentari de: MHP a desembre 12, 2022 | 19:50
    MHP desembre 12, 2022 | 19:50
    Què pesadets, perquè no poden votar a partir dels 14 anys?, hi hauran més nanos amb el tarro menjat per votar el que vol erc. ¡Qué se os ve el plumero!
  15. Icona del comentari de: Ricard a desembre 12, 2022 | 19:57
    Ricard desembre 12, 2022 | 19:57
    Aleshores per a que el nostre país romangui sota sobirania espanyola caldria un 50% de participació i un 45% de suport ? Per què l'annexionisme ha de tenir aquest avantatge ? A sobre del lawfare espanyol, les trampes, l'espionatge il·legal, les investigacions policials prospectives, la mala praxi judicial, la repressió espanyola, la fiscalia espanyola, els villarecos de torn, infiltrats, els robatoris del tribunal de "passar cuentas", les mentides i aixecades de camisa dels Presidents de govern espanyol... No comprenc res.
  16. Icona del comentari de: Propostes a desembre 12, 2022 | 20:00
    Propostes desembre 12, 2022 | 20:00
    Ehem ! Si hi ha d'haver "quotes" aleshores jo soc més de capgirar aquesta "proposta", que calgui un 45% de vots per a la independència i un 55% de vots per mantenir annexionat el nostre país a Espanya.
  17. Icona del comentari de: Caua a desembre 12, 2022 | 20:05
    Caua desembre 12, 2022 | 20:05
    Mentiders compulsius. Així ens volen distrets. Mala gent
  18. Icona del comentari de: Pep a desembre 12, 2022 | 20:17
    Pep desembre 12, 2022 | 20:17
    Junqueras, se't cauran les dents...
    • Icona del comentari de: Josep a desembre 13, 2022 | 09:08
      Josep desembre 13, 2022 | 09:08
      millor si li cau el cap, a la guillotina
  19. Icona del comentari de: Kissmelcul a desembre 12, 2022 | 20:52
    Kissmelcul desembre 12, 2022 | 20:52
    Hòstia! La mateixa foto del Tricicle de l’altre dia. Anuncien un gag nou?
  20. Icona del comentari de: El referèndum ja el vam fer a desembre 12, 2022 | 21:53
    El referèndum ja el vam fer desembre 12, 2022 | 21:53
    I perque una de les parts tindria que guanyar amb un 45% dels vots? Quin tipus de democràcia és? Això es una trampa i una presa de pel (una altre mes), cap als ciutadans de catalunya.
  21. Icona del comentari de: Bso a desembre 12, 2022 | 21:53
    Bso desembre 12, 2022 | 21:53
    I lògicament erñ farà campanya pel No, per quedar-se amb escanya, perquè encara ens podem agenollar una mica més
  22. Icona del comentari de: 155% a desembre 12, 2022 | 21:55
    155% desembre 12, 2022 | 21:55
    I aquesta bajanada que ha estat obra del Rufianet o el Junqueres? O potser de la bleda ploranera?
  23. Icona del comentari de: El cit campejador a desembre 12, 2022 | 22:36
    El cit campejador desembre 12, 2022 | 22:36
    Anunciar esto hoy es una bofetada en la cara al PSOE de Pedro Sanchez, el traïdor. Por cierto, conseguir la independencia en Cataluña según estos orates, implica el 50% de participación y un 55% de sí.... Esto significa que si el 27% de los catalanes quiere, da igual lo que opinen el 73% restante.... Vamos, cómo hicieron con el butifarrendum
  24. Icona del comentari de: Josep Maria Castells a desembre 12, 2022 | 22:47
    Josep Maria Castells desembre 12, 2022 | 22:47
    Jo no sóc independentista, sóc optimista.
  25. Icona del comentari de: Josep Maria Castells Benabarre a desembre 12, 2022 | 22:48
    Josep Maria Castells Benabarre desembre 12, 2022 | 22:48
    Jo no sóc independentista, sóc optimista.
  26. Icona del comentari de: Aneualamerda a desembre 12, 2022 | 23:11
    Aneualamerda desembre 12, 2022 | 23:11
    I quan guanyem aquest referèndum que prposeu i el estado no el compleixi, què fareu? Vos tornareu a entregar? Au va. Ja hem votat i guanyat, colla de merdes. Aixequeu la DUI o PLEGUEU.
  27. Icona del comentari de: Kissmelcul a desembre 12, 2022 | 23:21
    Kissmelcul desembre 12, 2022 | 23:21
    El Tricicle ja sap que si vol negociar un referèndum , primer ha de negociar la reforma de la prostitució?
  28. Icona del comentari de: I encara quedarà qui hi caigui de quatre potes a desembre 12, 2022 | 23:56
    I encara quedarà qui hi caigui de quatre potes desembre 12, 2022 | 23:56
    El referèndum que vol ERC és entre ser espanyols o tornar a la taula de diàleg.
  29. Icona del comentari de: Foteu Pena a desembre 13, 2022 | 00:22
    Foteu Pena desembre 13, 2022 | 00:22
    Es increïble, 10 punts de diferencia entre una opció i una altre. Discriminació i feixisme.
  30. Icona del comentari de: Sou el pitjor a desembre 13, 2022 | 00:30
    Sou el pitjor desembre 13, 2022 | 00:30
    El que seria just es que espanya necesiti un 55% per guanyar. Però no, tenim que anar carregats, a més, de pedres a la motxilla. Com si encara no fos prou complicat.
    • Icona del comentari de: Si noi, a desembre 13, 2022 | 07:48
      Si noi, desembre 13, 2022 | 07:48
      pitjor que suspendre la DUI en segons i fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat? pitjor que sortir del Govern amb el vot de 3000 militants a sou?
      • Icona del comentari de: DocTroll a desembre 13, 2022 | 23:58
        DocTroll desembre 13, 2022 | 23:58
        Doncs diga-li al tanoca del Junqueras, a veure si té una resposta per les teves imbecilitats.
  31. Icona del comentari de: ERC.FDP a desembre 13, 2022 | 05:57
    ERC.FDP desembre 13, 2022 | 05:57
    El tricornio dels NAZIONALES DE ESPAÑA.UNA, el GROSS, la virgem Rovira iel nino Aragones Audi5, nomes estan a la politica per forrarse i espanyolitzar.nos, quina colla de fdp
  32. Icona del comentari de: Cge a desembre 13, 2022 | 07:04
    Cge desembre 13, 2022 | 07:04
    Quina creu que tenim amb aquesta gentola de ER , cada cop feu més el ase. Ara us h eu carregat l'1 O, i a sobre amb la llei que aprovareu amb el PSOE heu fet que sigui delicte. Sou el pitxor que ha passat a Catalunya amb anys.
  33. Icona del comentari de: ton c. a desembre 13, 2022 | 07:07
    ton c. desembre 13, 2022 | 07:07
    us hi heu deixat de dir que votin tots els espanyols, llavors si. Han implantat un nou percentatge per a tot el mon, a partir d´aquest moment la majoría en lloc del 50 mes u, serà del 55. Us heu begut l´enteniment o us heu venut miserablement?
    • Icona del comentari de: Independentista a desembre 13, 2022 | 09:14
      Independentista desembre 13, 2022 | 09:14
      Em quedo amb la segona opció.
  34. Icona del comentari de: vendetta a desembre 13, 2022 | 08:37
    vendetta desembre 13, 2022 | 08:37
    el 100x100 ke acabas al pont penjant
  35. Icona del comentari de: joandoménec a desembre 13, 2022 | 09:29
    joandoménec desembre 13, 2022 | 09:29
    Han perdut el seny aquests botiflers. En democràcia guanya qui té 50% més 1. L'1 d'Octubre va guanyar la independència malgrat Junqueras, que va intentar rebentar-ho tot.
  36. Icona del comentari de: Groc a desembre 13, 2022 | 09:50
    Groc desembre 13, 2022 | 09:50
    Tinc la gran esperança que JxC "els millors" faran una DUI, mai i tots i guanyarem res. Un 10 per els insultadors demostran el grau d'inteligencia que tenen.
  37. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a desembre 13, 2022 | 13:09
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) desembre 13, 2022 | 13:09
    Veig que més d'un ha picat l'ham del botifler Junqueras. El mossèn, sap com sabem tots que els colonialistes mai acceptaran un referèndum d'independència, el mateix Junqueras ho expressava de forma contundent en unes declaracions a ElPuntAvui: "Sabem, com sabíem, que dissortadament no hi ha cap possibilitat que el Regne d'Espanya actuï com el Regne Unit. Mai acceptaran pactar que els catalans tenim dret a votar per decidir el nostre futur col·lectiu perquè fer-ho significaria, de fet, reconèixer els catalans com a subjecte de drets. Per tant, és inviable pensar que és possible un referèndum acordat amb el govern espanyol. Seria desitjable que el referèndum seguís el model escocès. És el que ens hauria agradat. Però no serà així. Senzillament perquè a Espanya hi ha una majoria aclaparadora que mai acceptarà que els catalans votem per decidir. És així, i el que no acceptarem mai a Esquerra Republicana és subordinar l'anhel de llibertat i canvi del nostre país a l'arbitri del govern espanyol de torn.". Enllaç: https://www.elpuntavui.cat/politica/article/1006578-determinacio-i-coratge-la-clau-de-la-victoria.html Quina és l'explicació d'aquest canvi d'opinió? Pensa Junqueras que els espanyols s'han civilitzat? D'explicació només n'hi ha una de versemblant: ERC VOL AJUDAR ELS COLONIALISTES A ENTERRAR LA GRAN VICTÒRIA DEL POBLE CATALÀ DEL 1 D'OCTUBRE DE 1917 I ESBORRAR DELS LLIBRES D'HISTÒRIA LA DECLARACIÓ D'INDEPEND'ENCIA DEL 27 DEL MATEIX MES I ANY promovent discussions sobre un hipotètic futur referèndum acordat amb els colonialistes que tots sabem que mai arribarà
  38. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 13, 2022 | 15:39
    Gonzalo desembre 13, 2022 | 15:39
    Super divertido ver cómo os devorais entre laZis...jajaja! Y brutal cuando echan en cara a erc que no hagan la andapandanchia...justo después de tres años con chis-torrilla de presidente! Jajaja!
    • Icona del comentari de: Claro Claro a desembre 13, 2022 | 23:59
      Claro Claro desembre 13, 2022 | 23:59
      Lo que es divertido es pensar que no sabemos que muchos mensajes son de vosotros, los ñordos hahaha
  39. Icona del comentari de: Tururut a desembre 13, 2022 | 23:56
    Tururut desembre 13, 2022 | 23:56
    No només es baixen els pantalons sino que a més els hi diuen que no, l'estrategia d'ERC ja tenim clar que ha d'acabar a la paperera de la història.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa